Spring naar bijdragen

Gezocht! (Groepen) Mensen Met Cc Database's


barny

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

.........als je iets wilt doen met Cloud Caching.

Met een simpele Multi, waarvoor je lekker moet wandelen en wat minder moet puzzelen, ben ik al gauw 'in de wolken'.

 

Maar wat is Cloud-Caching?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Klik op de onderstaande banner voor een voorbeeld van een CloudCache. Lees daar mijn (GeoWolf) logje van 23-6-2012 en de notitie van Vinnie1 dd. 27-9-2012 voor een nadere toelichting.

Is dit http://coord.info/GC4DH4Z zo'n beetje hetzelfde als CloudCache?

 

 

Inderdaad, maar wij zijn een stukje verder. Zo kunnen cachers bij een CloudCache online tegen elkaar spelen en kan een CO teams onderweg volgen op de kaart, met hen communiceren en eventueel als spelleider optreden. Maar het basisprincipe, cachen met een smartphone die in verbinding staat met een geocaching-website, is hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het basisprincipe, cachen met een smartphone die in verbinding staat met een geocaching-website, is hetzelfde.

Leuk bedacht, ik zal dit binnenkort eens proberen. Het grote voordeel t.o.v. een wherigo is, dat je niet afhankelijk bent van de ( geïnstalleerd ) software op mobiel.

 

Toch nog een vraagje: wordt alles via 1 server gedaan ( met een-en-hetzelfde account ) of moeten we straks voor ieder spel, op een andere server inloggen ( met natuurlijk een weer ander account )?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klik op de onderstaande banner voor een voorbeeld van een CloudCache. Lees daar mijn (GeoWolf) logje van 23-6-2012 en de notitie van Vinnie1 dd. 27-9-2012 voor een nadere toelichting.

Ziet er wel interessant uit, maar eerlijk gezegd vind ik dat er wel veel "voorwaarden" worden gesteld en een hoop techniek. Dus niet echt een cache om ontspannen te lopen en van de omgeving te genieten. Ik kan het mis hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 'builder' en de tot dusver ontwikkelde spellen staan nu nog op verschillende sites/servers, maar dat gaat veranderen.

Is het de bedoeling de builder op termijn algemeen beschikbaar te stellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard. De gebruikersvriendelijke versie van de builder (GUI op basis van stroomdiagrammen) bevindt zich in de testfase en komt binnenkort beschikbaar voor ervaren cachers met interessante projecten. 'Het Verloren Land' is zo'n interessant project.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er al een poosje geleden naar gekeken toen jij met dit logo kwam. Het ziet er interessant uit, maar of bijv. leeftijdgenoten, die zich gewoon lekker in de natuur willen ophouden door middel van een mooie wandeling of fietstocht hier massaal warm voor gaan lopen, valt nog niet te zeggen. Er komt toch wel wat technische kennis bij kijken en je hebt natuurlijk de juiste apparatuur nodig. Mij spreekt het idee achter deze manier van cachen wel aan, maar vooralsnog ga ik maar even een mooi plekje langs de zijlijn zoeken en wacht de ervaringen af. Je hoeft niet alles als eerste te ervaren..... :-) Toch?

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurbeleving ligt juist ten grondslag aan het concept. Dat is voor mij het belangrijkste doel van geocaching. Zo had ik twee weken geleden ter gelegenheid van de verjaardag van mijn neefje (11) bij wijze van kinderfeestje een speurtocht uitgezet in de Herbertusbossen/Strabrecht bij Heeze. Zestien kids in vier groepen, elk met een smartphone waarop ze elkaars positie konden zien en met elkaar konden chatten om gevonden aanwijzingen uit te wisselen. Elke groep werd aangevoerd door een ouder, terwijl een andere ouder, die slecht ter been is, het spel online kon volgen in een café in Heeze. Toen de kids na afloop op het terras arriveerden stonden de versnaperingen klaar, want de 'spelleider' had ons op de kaart aan zien komen.

 

Titel van de tocht was 'Het geheim van Strabrecht', met als thema het ontstaan van de heide. Onderweg zagen de kids op hun smartphones ondermeer een boom in vier seizoenen (morphing), hoorden zij bij een ven diverse vogelgeluiden en zagen zij een freule rijden in een paardenkoets. Dat laatste gebeurde via 'augmented reality'. Als zij een bepaalde locatie bekeken door de camera van hun smartphone, werd in het beeld de clip van de freule in haar koets geprojecteerd. Hetzelfde gebeurde even later met een grazende schaapskudde.

 

CloudCaching zal het klassieke cachen niet vervangen. Het is een aanvulling, maar wel met unieke mogelijkheden voor educatieve toepassingen en het creëren van avontuurlijke oriëntatiespellen waar meerdere teams aan deel kunnen nemen. Een ander mooi voorbeeld daarvan is het op 24-11-2012 gehouden evenement GOTHeo by Night. Natuurlijk hoef je niet alles zelf te ervaren. Je kunt ook de logjes van andere cachers lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...