Spring naar bijdragen

Gezocht! (Groepen) Mensen Met Cc Database's


barny

Aanbevolen berichten

 

 

"Bij veel andere stellingen gaat dat wat minder op"

Zoals?

 

Maar goed, ik zal er op letten of ik mezelf kan betrappen op hetgeen jij stelt. Op zijn minst heb ik die indruk gewekt.

 

Ja, die indruk heb je hier bij mij (misschien wel bij mij alleen, dat weet ik niet) gewekt, maar misschien denk en handel je in de praktijk heel anders dan dat je je hier doet voorkomen. Dat kan natuurlijk ook. Als het weer zover is, laat ik het je wel (in opbouwende zin) weten....

 

Ook MIJN mystery verscheen op een gegeven moment bij Geoleaks. Notabene in exact dezelfde tekst, die ik aan rechtstreekse vragers zond en waarin de oplossing in zijn geheel werd gegeven, want ik doe niet moeilijk. Ik heb er vervolgens een traditional van gemaakt en sindsdien wordt de cache veel vaker bezocht en is mijn doel (het laten zien van een bepaald plekje in de zeldzaam bosrijke omgeving hier in de buurt) beter bereikt. Les voor mij? Laat die soms zombieachtige puzzels maar achterwege. Uit de logjes destijds kon ik heel goed opmaken, dat ca. 70 % van de bezoekers niet zelfstandig de puzzel hadden opgelost. Logjes laten zich wat dat betreft makkelijk ontleden. De kreten "even meegelopen met Pietje Puk" "hintje ontvangen van een medecacher" "snapte er niet veel van, maar via via toch de oplossing gevonden" "puzzel lag al lang op de plank" (terwijl hij drie weken online was...) etc. etc. Je kent al die verhalen wel. 15 cachers hebben een hint van mijzelf gehad.... in feite de oplossing dus... en na de publicatie op geoleaks was er een toename van logjes..... Moet ik meer zeggen???? Ik klets niet uit mijn nek, als ik zeg, dat ik twijfel aan de goede bedoelingen van de mensheid.... Heus... het spelletje geocaching verschilt in niets van het echte leven, waar fraude en corruptie in toenemende mate gemeengoed worden. (uiteraard de goeden en oprechten niet te na gesproken). Ik heb de logrol als curiositeit bewaard.... We vonden het wel leuk, maar na de Geoleaks opsomming vond ik dat ik de cachegemeenschap dan beter ten dienste kon zijn met een traditional. Tja.....

 

@Vlindertje.... Ik lees op de site van Geoleaks dat de vergoeding, die gedoneerd moet worden aan het einde van het jaar wordt overgeschreven naar een doel in verweggistan. Natuurlijk weet ik in deze barre tijdens niet meer of ik überhaupt nog iemand kan en mag geloven, maar als we het goede in de mens laten prevaleren, dan zou je dus kunnen stellen, dat hiermee niet de eigen zakken worden gevuld.... En het is aan de cachecommune of ze hiervan gebruik willen maken of niet. Niemand wordt gedwongen. Je kunt ook gewoon Barny aanschrijven voor een lijst van 11.000 caches. Ik heb begrepen, dat bij hem de corruptie al begint bij een glaasje cola... grin grin.... (grapje Barny!!) Mij hoeft niemand aan te schrijven. Ik heb zo'n database niet....

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nou gluppie dan lijken we qua cachen mee op elkaar dan we in eerste instantie dachten, met het verschil dat jij wel zo af en toe een favoloze koker oppakt en ik zo af en toe een niet zelf opgeloste mistry of multy

 

hmmm, ik weet niet hoe letterlijk ik berichten van jou moet nemen, maar als ik bovenstaande zin vertaal, dan zou het betekenen dat jij geen favoloze caches doet ( of je hebt er een andere bedoeling bij, zoals door jezelf aangegeven). Even snel je profiel bekeken, en daar worden je woorden niet met bewijzen gestaafd. Blijkbaar ben jij ook anders dan jij je voordoet.........

 

Wat mij overigens wel weer verbaasd, je deelt zelf nooit een favo uit. Betekent dat jij nooit een cache bezoekt die volgens jou een favo waard is? Als je zelf wel kijkt naar het aantal favo's wat een cache ontvangt, dan zou het ook netjes zijn, ze zelf uit te delen aan bijzondere caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk weet ik in deze barre tijdens niet meer of ik überhaupt nog iemand kan en mag geloven, maar als we het goede in de mens laten prevaleren, dan ...

 

 

... denk je in de kleine uurtjes dat die vent in je voortuin een nachtcacher is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT schreef: "Ja, die indruk heb je hier bij mij (misschien wel bij mij alleen, dat weet ik niet) gewekt, maar misschien denk en handel je in de praktijk heel anders dan dat je je hier doet voorkomen."

 

Daar ga ik eens even rustig over nadenken.

 

Edit: ik wilde jouw cache eens even bekijken, maar helaas "That username does not exist in the system".

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmm gluppie om met de woorden van Od te spreken , hier moet ik even over nadenken, of te wel ik ga eerst even naar Den Helder wat geld laten afpakken bootjes kijken, en een cache of wat bezoeken in mij oude woonplaats, daarna nog een event in Emmen bezoeken en een tradi midden op de hei bij Assen bewonderen,
Ben even onderweg om een goed ondebouwde bericht te stuuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Natuurlijk weet ik in deze barre tijdens niet meer of ik überhaupt nog iemand kan en mag geloven, maar als we het goede in de mens laten prevaleren, dan ...

 

 

... denk je in de kleine uurtjes dat die vent in je voortuin een nachtcacher is.

 

 

Of... nog erger.... @Vlindertje..... :-) :-) Als dat zo is kom ik er mijn bed voor uit... :-)

 

 

Mmm gluppie om met de woorden van Od te spreken , hier moet ik even over nadenken, of te wel ik ga eerst even naar Den Helder wat geld laten afpakken bootjes kijken, en een cache of wat bezoeken in mij oude woonplaats, daarna nog een event in Emmen bezoeken en een tradi midden op de hei bij Assen bewonderen,

Ben even onderweg om een goed ondebouwde bericht te stuuren

 

 

 

 

 

Ja nou weten we het wel.... Je gaat even naar Den Helder je drinkgeld inleveren, je gaat bootjes kijken, vervolgens ga je helemaal naar Emmen aapjes kijken in de dierentuin en dan ga je midden op de hei bij Assen naar een kistje onder een hunebed staren..... Je hebt wat kilometers nodig zeg voor een paar puntjes..... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Assen Barny? Vlak bij mij dus..... Als je aangeeft waar en hoe laat, kom ik je misschien wel even opzoeken, kan ik het gele bussie bewonderen en kunnen we verder kletsen onder het genot van een colaatje. Misschien dat we elkaar dan wat beter verstaan. :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT schreef: "Ja, die indruk heb je hier bij mij (misschien wel bij mij alleen, dat weet ik niet) gewekt, maar misschien denk en handel je in de praktijk heel anders dan dat je je hier doet voorkomen."

 

Daar ga ik eens even rustig over nadenken.

 

Edit: ik wilde jouw cache eens even bekijken, maar helaas "That username does not exist in the system".

Terwijl ik vanavond in de tuin zat te genieten van de geur van jasmijn, veel lekkerder dan die van mijn jas, heb ik rustig nagedacht. Veel tijd had ik echter net nodig, want ik denk vrij snel, denk ik.

 

Je schreef: "Ik vind, dat je soms iets te veel de nadruk legt op de geluksbeleving, die een CO van zijn eigen caches zou moeten hebben."

Ik dacht te hebben uitgelegd dat in zijn algemeenheid een CO die mooie caches maakt het leuk vindt als zijn/haar creatie wordt gewaardeerd en meestal is dat ook wel het geval. Dat zeg ik hier en dat vind ik buiten dit forum ook.

Dus jouw gedachte: ".....maar misschien denk en handel je in de praktijk heel anders dan dat je je hier doet voorkomen" komt niet overeen met mijn eigen beleving.

 

En nu denk ik nog aan een andere cache van mij "INSPIRATIE", half mysterie, half Multi. Een cachelist waar ik zelf heel tevreden over ben en een wandeling door mooi gebied, waarbij men in feite zelf de route kan bepalen. De waardering gaat echter voornamelijk uit naar de wandeling. Prima, ik heb de mensen een mooi gebied laten zien. Daar gaat het in eerste instantie om bij het cachen, de cachelist krijgen ze er gratis bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, dat je zo kort in de tuin gezeten hebt.... De jasmijn is op z'n mooist nu. Het is er een perfecte avond voor. Ik heb niet aan geocaching gedacht. Heb de DVD "The Last Waltz" van The Band na lange tijd weer eens zitten kijken op oorlogsvolume (kan gelukkig hier) en genoten van top jeugdsentiment.... Young, Clapton, Dylan, Morrison, Neil Diamond, Wood, Emmylou, Yoni.... Alles kwam voorbij.... Wat wil een mens nog meer..... Je zou haast zeggen, dat vroeger alles beter was, maar dat is gelukkig niet zo. En dat geldt ook voor geocaching, hoe hard sommigen dat hier ook beweren. En als jij tevreden bent met je creaties en daar plezier aan hebt beleefd, dan is het prima. Misschien dat de nadruk erop mij heeft aangezet tot een conclusie, die ik verwoord heb. In een vorig leven schreef ik wekelijkse stukjes in een sportblaadje (nee, bepaald niet het niveau van VI of de Volkskrant...) Ik was daar zelf iedere vrijdag erg tevreden over. Iedereen las het, niemand zei er wat over.... Totdat.... na een hele tijd.... iemand tijdens een gemeenschappelijk pilsje eens een enigszins vergelijkbare opmerking maakte. Hij vond mijn stukjes leuk, maar las tussen de regels door, dat ik dat zélf ook wel vond....In 66 jaar leer je een hele hoop.... (zowel bij als af....) En vooral dat laatste is soms nog belangrijker dan het eerste! Succes met je caches!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Od.

Als ik een multi doe dan onderwerp ik mij vrijwillig aan het plan zoals de co dat bedacht heeft. Ik zou het gevoel hebben mezelf tekort te doen als ik het anders zou doen. Ik wil genieten van de creatie van iemand anders en dan is dat de enig logische handelwijze. Ik ga daar vrij ver in, want je zult mij zelfs zelden een educated guess zien doen bij een waypoint. Ik wil het ervaren zoals het bedoeld is. Ik vind het ook niet erg om twee of drie keer terug te moeten komen voor een waypoint, vermits de locatie leuk genoeg is. Als een multi leuk is heb ik helemaal geen haast om hem op te lossen, want als ik hem opgelost heb moet ik toch weer op zoek naar een andere leuke multi, en die zijn dun gezaaid. Haast is een wedstrijd met mezelf die ik alleen maar kan verliezen. Er is dus eigenlijk wat mij betreft helemaal geen probleem. Waar ik wel bezwaar tegen maak is de claim van de co dat ik zijn multi op een bepaalde manier moet doen. In de analyse van Chez Diederikus ben ik tot de conclusie gekomen dat zo'n claim ongepast is voor een cache die op een openbare site wordt gepubliceerd. Ik volg het regiem van de co vrijwillig, maar ik laat mij niet koeioneren door dwingelandij. Een aantal co's op deze site menen zo'n claim toch te mogen leggen. Kijk maar eens naar je pogingen een methode te verzinnen om te voorkomen dat er alleen op de eindcoördinaten gelopen wordt. Zo'n claim is contraproductief. En wat mij betreft ook ongepast.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, dat je zo kort in de tuin gezeten hebt.... De jasmijn is op z'n mooist nu. Het is er een perfecte avond voor.

.....

Misschien dat de nadruk erop mij heeft aangezet tot een conclusie, die ik verwoord heb. In een vorig leven schreef ik wekelijkse stukjes in een sportblaadje (nee, bepaald niet het niveau van VI of de Volkskrant...) Ik was daar zelf iedere vrijdag erg tevreden over. Iedereen las het, niemand zei er wat over.... Totdat.... na een hele tijd.... iemand tijdens een gemeenschappelijk pilsje eens een enigszins vergelijkbare opmerking maakte. Hij vond mijn stukjes leuk, maar las tussen de regels door, dat ik dat zélf ook wel vond....In 66 jaar leer je een hele hoop.... (zowel bij als af....) En vooral dat laatste is soms nog belangrijker dan het eerste! Succes met je caches!

Ik heb lang in de tuin gezeten, maar hoefde slechts kort te denken. En Bobby snuffelde aan de roos Comte de Chambord die door de hevige regenval tot op zijn neushoogte was gedaald.

 

Jouw terugblik op een vorig leven herinnert mij eraan wat ik met mijn pen in het verleden heb uitgespookt. Maar als ik daar over begin, dan wordt het off topic. Nieuw draadje?

 

66 jaar, dan loop ik 3 jaren achter wat betreft levenservaring. Tijd voor een tussensprint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, dat je zo kort in de tuin gezeten hebt.... De jasmijn is op z'n mooist nu. Het is er een perfecte avond voor. Ik heb niet aan geocaching gedacht. Heb de DVD "The Last Waltz" van The Band na lange tijd weer eens zitten kijken op oorlogsvolume (kan gelukkig hier) en genoten van top jeugdsentiment.... Young, Clapton, Dylan, Morrison, Neil Diamond, Wood, Emmylou, Yoni.... Alles kwam voorbij.... Wat wil een mens nog meer..... Je zou haast zeggen, dat vroeger alles beter was, maar dat is gelukkig niet zo. En dat geldt ook voor geocaching ...

 

Niet alles was beter, maar wel veel. Zoals de muziek. En dat geldt ook voor geocaching, maar dat besef je pas als je kunt vergelijken.

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

66 jaar, dan loop ik 3 jaren achter wat betreft levenservaring. Tijd voor een tussensprint.

 

 

Ik zou het niet doen.... Sprinten doe je als je 20 bent. Op onze leeftijd wil je de versnelling liever in de vertragingsstand zetten.... En gezien het stukje van Diederikus ben ik bang, dat je toch weer even met je hond de tuin in moet.... Schenk een borrel in en geeft Bobby een bot....Er moet nog even nagedacht worden.... Kort of lang. Maakt niet uit..... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De raad van TT opgevolgd, weer in de tuin gezeten. De geur van een regenwoud, zoals ik die ken van Burgers Bush. En de geur van mijn roos Dame de Coeur, die mij verleidelijk aankijkt met haar dieprode kleur.

 

Died:

Als ik een multi doe dan onderwerp ik mij vrijwillig aan het plan zoals de co dat bedacht heeft. Ik zou het gevoel hebben mezelf tekort te doen als ik het anders zou doen. Ik wil genieten van de creatie van iemand anders en dan is dat de enig logische handelwijze. Ik ga daar vrij ver in, want je zult mij zelfs zelden een educated guess zien doen bij een waypoint. Ik wil het ervaren zoals het bedoeld is. Ik vind het ook niet erg om twee of drie keer terug te moeten komen voor een waypoint, vermits de locatie leuk genoeg is. Als een multi leuk is heb ik helemaal geen haast om hem op te lossen, want als ik hem opgelost heb moet ik toch weer op zoek naar een andere leuke multi, en die zijn dun gezaaid. Haast is een wedstrijd met mezelf die ik alleen maar kan verliezen.

 

Mooi verwoord.

 

Died:

Waar ik wel bezwaar tegen maak is de claim van de co dat ik zijn multi op een bepaalde manier moet doen. In de analyse van Chez Diederikus ben ik tot de conclusie gekomen dat zo'n claim ongepast is voor een cache die op een openbare site wordt gepubliceerd. Ik volg het regiem van de co vrijwillig, maar ik laat mij niet koeioneren door dwingelandij. Een aantal co's op deze site menen zo'n claim toch te mogen leggen. Kijk maar eens naar je pogingen een methode te verzinnen om te voorkomen dat er alleen op de eindcoördinaten gelopen wordt. Zo'n claim is contraproductief. En wat mij betreft ook ongepast.

 

Dat was geen dwingelandij. Het was voor mij een leuke uitdaging om te kijken of ik o.a. Barny een hak kon zetten. Inmiddels weet ik een methode, maar besef dan gelijk dat het veel geknutsel vergt. Tijd die ik beter kan besteden aan andere aspecten van mijn cache. Contraproductief dus. Ongepast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...