Spring naar bijdragen

Gezocht! (Groepen) Mensen Met Cc Database's


barny

Aanbevolen berichten

Helaas kan ik niet zoeken op DNF. Heb zelf een cache met opzet niet gevonden.

Mijn enige twee DNF's (bij dezelfde cache) heb je ongetwijfeld wel eens gelezen. DNF's komen alleen voor bij tradi's. Bij een multi ga ik net zolang door tot ik hem gevonden hem. Je krijgt dan alleen write notes, zolang ik de moed niet opgeef. En tot nu toe is dat nog niet voorgekomen.

 

Aan cc-databases heb ik niets, omdat die mij beletten te falen. En als je gelijk naar de cache kunt toelopen dan valt er vaak niet veel anders te schrijven dan TFTC. Maar misschien heeft Barny in zijn cc-database een paar caches waar dat toch anders ligt. Die wil ik dan best eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

tijdens events worden bijna nooit C Coords uitgewisseld de bezoekers, na eerst financieel leeggeschud te zijn door de event organisatie, zijn dan meesteal veels te druk om nummertjes op te schrijven van TB's, het intypen van coords van de vele haastig uitgekomen puntjes opleverende wegwerpartiekelen of het boekje uit de handen van de uitdeelster te graaien en meteen weg te rennen (en te blijven) om zo veel mogelijk als eerste en of zo veel mogelijk op die dag bij de kokertjes in hun statistieken bij te kunnen schrijven

dat alles heeft heel weinig met sociaal bezig zijn te maken, die mensen blijven over op het event op het moment als al die andere eindelijk weg zijn

echt een heel schouwspel, ik kan er echt van genieten.

 

het is trouwens ook niet nodig om op events C Coords te gaan delen, alles staat in Gzak, dropboxsen vol, dat is dan meteen heel makkelijk voor de bi aangeslotenen binnen te halen, zonder kans op type vouten

 

Barny

Wat hoor ik daar Kikker, schudden julie de cachers uit? Als ik bijvoorbeeld zondag naar Den Helder zou komen, zijn de Kikkers daar dan? En wordt ik dan uitgeschud?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh jammer voor je gluppie dat je geen voldoening heb gekregen van het vinden van juist die ene cache op die mooie locatie en ook nog eens mooi verborgen

maar dan zal de voldoening van al de 72% tradies die je in je geoloopbaan gevonden heb ook wel niet groot zijn geweest daar heb je zelfs nog veel minder voor hoeven te doen, volgens mij is die tjonger trail namelijk een fietstocht heen en terug vol met favoloze micro's

 

eigenlijk heel verwonderlijk en prijswaardig dat je nog volhoud al dat cachen zonder de voldoening te voelen door al die makkelijke haveloze oprapers

 

 

barny

Barny, barny, Nu komt je ware aard naar boven. Ik geef eigenlijk in een reactie aan, wat mijn mening in het algemeen is, waarbij ik dus ook aangeef dat mensen die een Multi loggen zonder te lopen, mystery's loggen zonder gepuzzeld te hebben, in mijn ogen kneusjes zijn, en hoppa.......... Meneertje barny gaat gelijk persoonlijk worden. Daarmee onderschrijf je mijn mening. Een kneus!

 

Je denkt nu even een fijn puntje te scoren door mijn profiel te willen linken, overigens profiel naar .nl terwijl het handiger is om de link van .com te gebruiken. Dan een oordeel te vellen over mijn gevonden caches. Maar behalve schrijven met veel typfouten kun je klaarblijkelijk ook niet lezen. Het kleine stukje van de tjongertrail wat wij hebben gelopen bijvoorbeeld, hebben wij verpakt in een wandelroute van ruim 16 kilometer. Wij hebben een heerlijke wandeling gehad, 12 caches gevonden. Echter de caches zullen mij niet al te lang bij blijven. Wel de route de we gelopen hebben. Dat was voor ons de kick. daar hebben wij onze voldoening uitgehaald.

 

 

Ander voorbeeld. In een schitterende omgeving een heerlijke Multi gelopen. Hele leuke, diverse opdrachten. de eindlocatie niet bijzonder, de cache volgens mij ook niet. Maar toch zal deze tocht mij bij blijven. Waarom? de wandeling en opdrachten waren fantastisch. En dat meneertje Barny, zou jij niet kunnen weten, want jij was direct naar de eind cache gelopen. #onhandig persoon

bewerkt door gluppie
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei merneer Gluppie is boos en volgt mij met twitter, leuk, helaas gaat hij meteen gooien met de standaard dingen, forumschelden en opmerkingen maken over mijn taalvouten, een beetje jammer maar dat gebeurt vaker als mensen op hun gedrag worden aangesproken en zich daarmee "betrapt" voelen,

hoe was dat ook al weer dat je best je collega cachers mag aanspreken op hun cachegedrag? wat dat nu algemeen geaccepteerd?

ik blijf het opmerkelijk vinden dat je bij een favo loze trailtradie meer voldoening heb bij het vinden dan een mooi verborgen op een mooi plekje opgeloste mistry (die je nog niet gelogd heb, dus ik weet even niet over welke puzzel het gaat, en ik dus ook niet weet wat jij mooi vind)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Bij veel andere stellingen gaat dat wat minder op"

Zoals?

 

Ik vind, dat je soms iets te veel de nadruk legt op de geluksbeleving, die een CO van zijn eigen caches zou moeten hebben. Jij maakt een cache en vindt, dat een ander die op dezelfde wijze dient te beleven als dat jij bedoeld hebt. In grote lijnen is dat ook wel zo, maar enige ruimte tot een eigen beleving bij de cachebezoeker mag er nog wel overblijven. Als ik een multi loop, dan heb ik niet constant de CO in mijn achterhoofd en het kan goed mogelijk zijn dat ik de wandeling of fietstocht heel anders beleef dan dat de CO dat bedoeld heeft. Door de loop van je berichtjes komt dat thema vaak terug. Kennelijk houdt het je bezig. En dan kom ik dus weer terug op je eigen fraai zin: "Ik vind het leuk om er allemaal kennis van te nemen, maar dat wil nog niet zeggen, dat ik het er allemaal mee eens ben"

 

Ik hoop, dat je me begrijpt en het niet als botte kritiek opvat, want zo is het niet bedoeld. Het zijn "notities in de marge" maar die horen ook bij een discussie....

 

En wij hanteren de voor CO's wellicht merkwaardige stelling, dat wanneer wij multi's onderweg moeten afbreken, omdat wij tussenpunten niet kunnen vinden, waardoor wij eerst met de CO en/of medecachers contact op moeten nemen om überhaupt verder te kunnen wij dit op zijn zachts gezegd matige multi's vinden. En dan heb ik het niet over de 5 sterren multi's, waarbij ik van te voren kan verwachten, dat wij - simpele zielen - vanwege ons intelligentieniveau de zieleroerselen van de leggers wellicht niet helemaal kunnen volgen, maar over de "gewone" 2 of 3 sterren multi's, die ons niet meer of minder dan een plezierig dagdeel in een mooie omgeving zouden moeten bezorgen. Dat is ook de reden, dat wij in principe geen multi's meer doen, waarvoor wij 100 km of meer (vice versa) in de auto moeten doorbrengen. Iets te vaak zijn wij met een lijf vol sjachrijn thuis gekomen, hetgeen nog eens verergerd werd indien achteraf bleek, dat slecht onderhoud ook nog eens een deel van de veroorzaker was. Ik zeg er met nadruk bij, dat dit beslist niet specifiek op jouw caches van toepassing is, want die hebben wij nog nooit gedaan. Maar in het achterhoofd speelt dat wel mee, als ik jouw berichtjes lees over hoe jij vindt hoe jouw caches gedaan dienen te worden.

 

Nogmaals, probeer het niet verkeerd te lezen, want dat is de gemakkelijkste weg. Probeer je eens te verplaatsen in gewone simpele cacherslieden (95 % van de cachers dus...), die alleen maar een plezierige dag willen beleven en niet die lading van een halsreikend naar een logje uitkijkende CO in hun rugzak meenemen. Daar zitten slechts broodjes, water, een magneetje en een leeg fotodoosje in..... Afijn, ik wacht de vernietigende reacties van de CO's wel weer af..... Leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee beste Barny, voel mij niet aangesproken op mijn gedrag. Vind dat jij weer op je typische barny style een oordeel velt zonder de achtergronden te kennen. De opmerking over je taalfouten bedoelde ik vervolgens enkel als inleiding op de opmerking niet kunnen lezen. Of dat je daar geen moeite voor doet. Jij bent iemand die jou mening heel duidelijk ventileert maar niet kan begrijpen dat er mensen zijn die jouw opmerkingen en meningen niet delen of kunnen waarderen.

 

inderdaad heb ik de mystery nog niet gelogd, omdat de batterijen van mijn GPSr leeg zijn, en ik niet weet welke van de vijf ( het is een serie) ik gevonden heb. De overige vier zal ik pas gaan zoeken, als ik tenminste weet hoe de mysterys op te lossen. Mijn voldoening zal er dan wel zeker zijn.

 

Overigens, wat ik heel erg apart vind, ik geef aan geen voldoening te krijgen uit het loggen van een mystery die ik niet zelf heb opgelost, en jij draait het zo, dat het de schuld is van de CO. Dat zegt dus weer alles over jou cachebeleving. En dat vind ik triest. Sorry als ik je daar mee beledig. Het woord kneus, wat jij opvat als schelden was niet zo bedoeld. Een kneus is in mijn ogen een zielig figuur, en het spijt mij wederom als ik je daar mee beledig.

 

Wederom wel weer vreemd dat iemand die afsluit met #zukkels en dergelijke ( is ook schelden hoor) als het zijn eigen kant op komt het ineens niet zo leuk meer vindt. Zo ging dat vroeger bij mij in de zandbak. MAMMAAAAAAAAAAAAAAAA!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei merneer Gluppie is boos en volgt mij met twitter, leuk, helaas gaat hij meteen gooien met de standaard dingen, forumschelden en opmerkingen maken over mijn taalvouten, een beetje jammer maar dat gebeurt vaker als mensen op hun gedrag worden aangesproken en zich daarmee "betrapt" voelen,

hoe was dat ook al weer dat je best je collega cachers mag aanspreken op hun cachegedrag? wat dat nu algemeen geaccepteerd?

 

Barny

BTW, waar heb ik het "verdiend" om op mijn cachegedrag aangesproken te moeten worden? Iemand aanspreken op gedrag, doe je enkel wanneer de ander zich niet volgens de normaal geldende regels gedraagt. Ben mij, behalve van het vinden van een niet zelf opgeloste mystery, even niet bewust van ongewenst gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kalm maar Gluppie: Kikkermama leest vandaag, iets minder regelmatig, mee. Misschien dat je nu met iets meer rust verder kan spelen (Lees: cachen). Ik wens je (lees: jullie allemaal) een fijne dag :thumbup:

 

Died: Neen! Er wordt bij ons niemand uitgeschud. Wees niet bang, je kan gerust komen! We zullen je geen letsel toebrengen :)

 

Veren matrassen werd vroeger toch uitgeschud? Maar die zijn niet aanwezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

"Bij veel andere stellingen gaat dat wat minder op"

Zoals?

 

Ik vind, dat je soms iets te veel de nadruk legt op de geluksbeleving, die een CO van zijn eigen caches zou moeten hebben. Jij maakt een cache en vindt, dat een ander die op dezelfde wijze dient te beleven als dat jij bedoeld hebt. In grote lijnen is dat ook wel zo, maar enige ruimte tot een eigen beleving bij de cachebezoeker mag er nog wel overblijven. Als ik een multi loop, dan heb ik niet constant de CO in mijn achterhoofd en het kan goed mogelijk zijn dat ik de wandeling of fietstocht heel anders beleef dan dat de CO dat bedoeld heeft. Door de loop van je berichtjes komt dat thema vaak terug. Kennelijk houdt het je bezig. En dan kom ik dus weer terug op je eigen fraai zin: "Ik vind het leuk om er allemaal kennis van te nemen, maar dat wil nog niet zeggen, dat ik het er allemaal mee eens ben"

 

Ik hoop, dat je me begrijpt en het niet als botte kritiek opvat, want zo is het niet bedoeld. Het zijn "notities in de marge" maar die horen ook bij een discussie....

 

En wij hanteren de voor CO's wellicht merkwaardige stelling, dat wanneer wij multi's onderweg moeten afbreken, omdat wij tussenpunten niet kunnen vinden, waardoor wij eerst met de CO en/of medecachers contact op moeten nemen om überhaupt verder te kunnen wij dit op zijn zachts gezegd matige multi's vinden. En dan heb ik het niet over de 5 sterren multi's, waarbij ik van te voren kan verwachten, dat wij - simpele zielen - vanwege ons intelligentieniveau de zieleroerselen van de leggers wellicht niet helemaal kunnen volgen, maar over de "gewone" 2 of 3 sterren multi's, die ons niet meer of minder dan een plezierig dagdeel in een mooie omgeving zouden moeten bezorgen. Dat is ook de reden, dat wij in principe geen multi's meer doen, waarvoor wij 100 km of meer (vice versa) in de auto moeten doorbrengen. Iets te vaak zijn wij met een lijf vol sjachrijn thuis gekomen, hetgeen nog eens verergerd werd indien achteraf bleek, dat slecht onderhoud ook nog eens een deel van de veroorzaker was. Ik zeg er met nadruk bij, dat dit beslist niet specifiek op jouw caches van toepassing is, want die hebben wij nog nooit gedaan. Maar in het achterhoofd speelt dat wel mee, als ik jouw berichtjes lees over hoe jij vindt hoe jouw caches gedaan dienen te worden.

 

Nogmaals, probeer het niet verkeerd te lezen, want dat is de gemakkelijkste weg. Probeer je eens te verplaatsen in gewone simpele cacherslieden (95 % van de cachers dus...), die alleen maar een plezierige dag willen beleven en niet die lading van een halsreikend naar een logje uitkijkende CO in hun rugzak meenemen. Daar zitten slechts broodjes, water, een magneetje en een leeg fotodoosje in..... Afijn, ik wacht de vernietigende reacties van de CO's wel weer af..... Leuk!

 

 

Wat caches betreft, is het net zoals bij TBs. Eenmaal op internet gezet, zijn ze vogelvrij. Dat moet je als eigenaar van tevoren incalculeren. Je kunt

een multi maken met allerlei kronkels, of een TB loslaten met een originele opdracht ... vaak doen mensen het toch op hun eigen manier. Dat is de vrije insteek van geocaching (en daarom ga ik als CO mijn caches niet 'bewaken', zie ander draadje).

 

Zorg als eigenaar dat je veel plezier beleeft aan het uitzetten van een tocht, of van het verzinnen van iets leuks voor je TB. Daarna komen af en toe alleen de extraatjes!

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Gluppie is dat weer duidelijk

Als je taalvouten maakt kan je gelijk ook niet lezen, wat zijn we weer heerlijke boxjes denkend bezig

Maar je heb gelijk ik kan niet begrijpen dat iemand mijn mening niet deelt omdat het juist mijn mening is, dat de jouwe en andere een andere mening zijn toegedaan, dat is dan ook jou of die andermans mening, dat kan soms overeen komen maar evenzovaak niet

 

Over de (mistry)cache

Het is eigenlijk nog erger dan ik dacht, je heb “een” mistry nog niet op de pagina gelogd “omdat je niet weet welke van de 5 je bezocht heb” je heb dus nu al 5 corecteds in je GPS staan? En dus dan lees ik, je ben bezig met cache’s op te lossen, lukt niet, je krijgt de oplossing en de coords, rijd er bijna dagelijks langs, stapt af, geniet niet van de omgeving de verbergmethoden, logt de cache, en gaat weer verder zonder te weten welke van de 5 cache je gelogd heb

Dat zou voor mij een verspilling van mij tijd zijn die ik liever had besteed om daar even stil te staan en naar een mooi fluitende vogeltje te luisteren, bloemetje te bekijken (om maar wat te benoemen) en weer verder te gaan

 

Jij gaf aan dat het jou niet lukte om de mistry op te lossen en dat je te raden ben gegaan en daar de oplossing en coords heb gekregen

Dus de CO heeft gefaalt om de cache op te kunnen laten lossen door een gemiddelde cacher, ben jij gezegend met meer dan gemiddelde intelligentie is de faal van de CO des te groter

Maar de mistry word vanzelf een tradie op het moment dan het YESSS groene licht van de tjekker word gegeven? dan is het alleen nog maar naar het kokertje lopen/rapen?

 

Het woord #onhandig persoon gebruik ik, zoals jij als Twitter meelezer weet, vaak zeker in een combie als een persoon weer eens wat stoms gedaan heeft, of zich anders voordoet dan ze zijn, vandaar deze diskussie, hier ook iemand die zich anders voordoet dan die eigenlijk is, persoonlijk ik zie Twitter als een plaats is waar je kan zeggen wat je wil zonder dat iemand met een andere mening er een gummetje overheen haalt. beledigt ben ik niet, maar op het moment als ik hier de zelfde bewoordingen tegen een willekeurig persoon zou schrijven dan word de ”rapporteer” knoppen weer veelvuldig gevonden ;) word Geoman weer wakker :) en gaat gummen

(om maar wat aan te geven)

 

De zandbak, dat is voor mij een tijd geleden, zal me er weer eens in wagen

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, soms denken we toch hetzelfde. Want wat de mystery serie betreft, ik kwam er niet uit, wat overigens voor vele mystery's geldt, want ik steek daar niet altijd al te veel tijd in. In een gesprek met een medecacher, gaf hij me aan die al gedaan te hebben, en was bereidt mij de CC's toe te sturen. In het mail contact met de desbetreffende cacher vroeg ik vervolgens hoe zulk soort caches op te lossen, want dergelijke opgaven kom ik vaker tegen. Normaliter gooi ik de caches die ik niet snap op mijn ignorelijst en kijk er verder niet naar om. Ik ben niet zo'n puzzelaar dat ik CO's om tips ga vragen ( uitzonderingen daargelaten)

 

In mijn onschuld heb ik de coördinaten al wel aangepast in Gsak, en aangezien ik altijd met GPSr wandel, ook al ben ik niet aan het cachen, kwam ik langs deze cache ( overigens ook langs de anderen van deze serie). Ik kon het op dat moment niet laten toch even te gaan zoeken. Helaas gaf het vinden van de cache mij niet de voldoening en plezier die ik normaal wel ervaar als ik cache. Vandaar dat ik de overige heb gelaten voor wat het was, en heb ik besloten eerst te trachten de puzzels op te willen lossen.

 

En inderdaad vond ik het op deze manier een verspilling van mijn tijd, vandaar dat ik er mee ben gestopt. Nu weet ik door regelmatig op het forum te lezen en ook gezien dit topic, dat jij heel vaak rechtstreeks naar een eindcoordinaat huppelt, en nogmaals geheel mijn eigen mening, ik kan mij niet voorstellen dat je dat veel voldoening kan geven. Ook kan ik mij voorstellen dat CO's het niet kunnen waarderen. En wat mij dan weer verbaast, is dat jij daar geen begrip voor hebt. Maar, als dit voor jou een ultieme cachebeleving is, wens ik je veel plezier. En om dan in het verlengde van de zandbak af te sluiten: een kinderhand is snel gevuld.

 

Overigens ben ik geen twitter meelezer ( heb niet eens een twitteraccount) maar ben wel bekend met hoe twitterberichten afgesloten worden, en ook hier op het forum komt dat wel eens naar voren, vandaar dat ik "#onhandig persoon" gebruikte. Wat lezen en schrijven betreft: Als je de moeite had genomen de logjes te lezen die ik geschreven heb bij de Tjongertrail, had je kunnen weten wat ons voldoening geeft. Dat is iets anders dan reageren op het feit dat wij (slechts) 6 van de gehele serie gedaan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

"Bij veel andere stellingen gaat dat wat minder op"

Zoals?

 

Ik vind, dat je soms iets te veel de nadruk legt op de geluksbeleving, die een CO van zijn eigen caches zou moeten hebben. Jij maakt een cache en vindt, dat een ander die op dezelfde wijze dient te beleven als dat jij bedoeld hebt. In grote lijnen is dat ook wel zo, maar enige ruimte tot een eigen beleving bij de cachebezoeker mag er nog wel overblijven. Als ik een multi loop, dan heb ik niet constant de CO in mijn achterhoofd en het kan goed mogelijk zijn dat ik de wandeling of fietstocht heel anders beleef dan dat de CO dat bedoeld heeft. Door de loop van je berichtjes komt dat thema vaak terug. Kennelijk houdt het je bezig.

...........................

.........................

Maar in het achterhoofd speelt dat wel mee, als ik jouw berichtjes lees over hoe jij vindt hoe jouw caches gedaan dienen te worden.

 

 

Blijkbaar ben ik niet duidelijk geweest. Wanneer ik het heb over de beleving van caches, dan spreek ik in algemene zin, ik kom op voor al die CO's die veel tijd en moeite hebben gestoken om iets moois te maken. Voor mijn eigen caches geldt dat minder, de meeste zijn mysteries. Puzzeltjes met daarna een niet al te spectaculaire cachedoos. Deze caches vragen niet om een log waarin uitgebreid belevenissen worden verteld.

Ik heb slechts twee multi's, één bedoeld voor kinderen en de andere is Zoete wraak, waarvoor ik ongevraagd dikwijls heel leuke logs krijg.

 

Waar ik destijds wel moeite mee had, was dat oplossingen van mysteries van mij en vele andere CO's verhandeld werden op Geoleaks, maar dat is een gevecht dat ik toch verlies, bierkaai-situatie.

 

Maar goed, ik zal er op letten of ik mezelf kan betrappen op hetgeen jij stelt. Op zijn minst heb ik die indruk gewekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou gluppie dan lijken we qua cachen mee op elkaar dan we in eerste instantie dachten, met het verschil dat jij wel zo af en toe een favoloze koker oppakt en ik zo af en toe een niet zelf opgeloste mistry of multy ik kan wel genieten van een korte wandeling naar een mooie cache of mooi vebergplaats

kokers die ik met grote uitzondering ook wel eens raap is meesteal met een bedoeling die ik dan ook bij mij log vermeld

De c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou gluppie dan lijken we qua cachen mee op elkaar dan we in eerste instantie dachten, met het verschil dat jij wel zo af en toe een favoloze koker oppakt en ik zo af en toe een niet zelf opgeloste mistry of multy ik kan wel genieten van een korte wandeling naar een mooie cache of mooi vebergplaats

kokers die ik met grote uitzondering ook wel eens raap is meesteal met een bedoeling die ik dan ook bij mij log vermeld

De c

 

Iemand heeft hem de mond gesnoerd!

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...