Spring naar bijdragen

Gezocht! (Groepen) Mensen Met Cc Database's


barny

Aanbevolen berichten

[quote name=de kikkers" post="346672" time="1371844048]Kantersbabes: Heb jij óók weleens mysteries waar uren puzzelwerk in zit, bij een boom gevonden? Een micro met een steentje er op??

 

nee, gelukkig niet. Maar als je na uren puzzelen een oppiker achter een boom vindt geeft dat niet de 'beloning' waar je op had gehoopt.

 

En als je wel leuke puzzels kunt maken, maar minder creatief bent met de handen kan je natuurlijk ook een medecacher opzoeken die dat wel is. Maak je gezamenlijk een cache.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

 

 

Wat is de reden ervan dat het uiteindelijk oppikkers worden?

 

Het maken van een mysterie start bij mij met een puzzel-idee en een locatie die ik op het oog heb. Maar als men na het oplossen rechtstreeks naar de cache kan rijden en het niet meer dan een doosje is, dan noem ik het een oppikker. Beetje zelfkritiek kan geen kwaad. Heeft zoals ik eerder schreef ook weer te maken met respect naar mezelf.

 

 

Dit vind ik toch wel een beetje dubbel.

...............

Of je maakt een leuke puzzel met de nadruk op de puzzel en accepteert, dat je cache na het oplossen een simpele tradi wordt. Die acceptatie is niet zo moeilijk, want dat wist je toen je eraan begon....

 

Er is ook nog een derde mogelijkheid.... Je maakt een leuke puzzel, die goed oplosbaar is voor het gros van de cachers en waarvoor Geoleaks niet onmiddellijk geraadpleegd hoeft te worden en je leidt de puzzelaar naar een interessante locatie met een fraai uitgevoerde cache. Dan heb je als CO het ultieme bereikt en krijg je van mij een favo!!!

 

Dat wil ik dus niet meer, iets van mijzelf accepteren, waar ik achteraf niet meer volledig achter sta. Ik heb zelf in de hand of het een simpele tradi wordt.

Ik wil graag gaan voor de derde mogelijkheid die jij noemt.

 

Echter, soms kan een simpele ingeving voor een eindcache van een mysterie boven verwachting positief worden ontvangen. Zoals één van mijn mysteries met een micro als beloning. Een doosje waar geen grote verzameling TB's in kunnen worden gedropt, zelfs geen één, maar toch o.a. de volgende log kreeg:

 

"altijd grappig zulke cacheoutfits, een glimlacht was wat ik deet en dat is tegenwoordig al heel wat in geocacheland, leuk gedaan

Barny"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow :thumbup: wat is het GC nummer?

Soms noem ik een cache van mij als voorbeeld wanneer we het hebben over soorten caches, verwachtingen van CO's e.d.

Ik wil echter geen reclame maken voor mijn caches. Ach, er zijn meer CO's die hun caches onder de aandacht brengen, niets mis mee.

 

GCSNERT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen krijg ik een rondleiding door een natuurgebied ter voorbereiding voor een nieuwe Multi.

Ik verheug me er op.

 

Yes,

dát is het echte werk.

Onbegrijpelijk dat je na een supermoeilijke puzzel een koker achter een lantaarnpaal vindt.

Hier even een link van onze mysterie op een geweldige plek bij het Reitdiep in Groningen. De plek had ik al een poos in gedachten, de puzzel is er later bij bedacht. En natuurlijk, zoals bijna al onze caches, een ammobox.

http://coord.info/GC42ZE8

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is ook nog een derde mogelijkheid.... Je maakt een leuke puzzel, die goed oplosbaar is voor het gros van de cachers en waarvoor Geoleaks niet onmiddellijk geraadpleegd hoeft te worden en je leidt de puzzelaar naar een interessante locatie met een fraai uitgevoerde cache. Dan heb je als CO het ultieme bereikt en krijg je van mij een favo!!!

 

Bijna goed. Maar het begint met de interessante locatie en de fraai uitgevoerde cache. Omdat je niets prijs wilt geven en alles een mysterie moet blijven, bedenk je een raadsel of opgave over het thema van de cache, waarvan de oplossing de speler op het startpunt van de speurtocht brengt. Daar zoekt de speler naar nieuwe aanwijzingen om de cache te vinden of de tocht te starten. Alleen dan heb je een echte mystery cache gemaakt.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna goed.

Het begin kan ook iets anders zijn.Een thema, bijvoorbeeld een film. Vervolgens een mooie locatie zoeken. en dan wps bedenken. Tot slot een puzzel bedenken. Oftewel, als ieder onderdeel maar goed is, dan maakt de volgorde van het creatieve proces niet uit.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik mag als topick starter toch wel zeggen dat dit een mooi draadje is geworden met allerhande onderbouwende meningen en respect vol naar elkaar toe

 

Barny

 

Heerlijk lezen op een regenachtige zondagochtend, op tablet met ontbijt op bed. Diverse mooie en constructieve draadjes. Interessante beschouwingen, ervaringen met het bouwen van caches, tips over het uitzetten van routes, verwijzingen naar boeiende logjes, humor en nostalgie. Ouderwetsch gezellig in de Nederlandse geohuiskamer ...

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen krijg ik een rondleiding door een natuurgebied ter voorbereiding voor een nieuwe Multi.

Ik verheug me er op.

Natuurorganisaties gaan zich eindelijk bewust worden van het feit dat natuur niet achter prikkeldraad moet, maar bruikbaar moet zijn.

 

Heb net toestemming gekregen van zowel SBB als van Zeeuws landschap (en dat laatste is geweldig, ik mag een cche leggen in Saefthinge). En krijg best wel veel vrijheid. Maar alles in overleg.

En als het nieuwe natuurbeleid aanslaat is het helemaal geweldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd! Een cache in het Verdronken Land spreekt tot de verbeelding. Maak er een uitdagende en leerzame speur- en ontdekkingstocht van.

Ben van plan er 2 te doen. men heeft daar ook een soort knuppelpad. Die is makkelijk toegankelijk. Daar wil ik vooral leerzaam zijn. Dan in het andere gebied (vrij struinbaar) wil ik iets doen met de legende van jet of hoe dat mens ook heet) Die mag dan uitdagend zijn.

 

Zal dus al met al nog wel een half jaar duren voor nr. 1 er is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...