Spring naar bijdragen

Gezocht! (Groepen) Mensen Met Cc Database's


barny

Aanbevolen berichten

 

 

 

 

Ik ben er van overtuigd als ik de caches doe, zoals de Co het voor ogen had, ik hulp kan verwachten als ik er niet uit kom. En in die overtuiging ben ik nog nooit teleurgesteld.

 

 

 

Ik wel: http://coord.info/GC4B6YK

Deze en een paar achterlijk andere moeilijke puzzels over schoolvakken waar ik niets van begreep, daar hoef je niet op reactie van de CO te rekenen. En ik niet alleen, bevriende cachers hoorden ook geen sjoechem.

M.a.w., zoek het maar lekker uit. Toen ik mijn mening hierover naar de CO mailde en de constatering dat de meesten dus deze puzzels niet zelf oplossen maar het van een ander krijgen kreeg ik uiteraard .... geen reactie.

 

 

De bedoeling van de CO lijkt mij dat je met behulp van de gegeven info de puzzel oplost. Neem even aan dat dit inderdaad het geval is. Gluppie's overtuiging gaat dan dus ook voor deze cache op, want als je hulp gaat vragen doe je de cache niet zoals de CO het voor ogen heeft. En dus krijg je ook geen hulp.

 

 

 

Wel eens van "fatsoen" gehoord. Al zou deze CO deze merkwaardige opvatting hebben.... Dan zou hij dat netjes in een antwoord kunnen verwoorden. Cachers hanteren toch ook gewone omgangsvormen? Of niet?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Wel eens van "fatsoen" gehoord. Al zou deze CO deze merkwaardige opvatting hebben.... Dan zou hij dat netjes in een antwoord kunnen verwoorden. Cachers hanteren toch ook gewone omgangsvormen? Of niet?

 

Ook in de cachewereld zijn er types die je beter niet alleen kunt laten met je brievenbus. Het is soms net de maatschappij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Ik wel: http://coord.info/GC4B6YK

Deze en een paar achterlijk andere moeilijke puzzels over schoolvakken waar ik niets van begreep, daar hoef je niet op reactie van de CO te rekenen. En ik niet alleen, bevriende cachers hoorden ook geen sjoechem.

M.a.w., zoek het maar lekker uit. Toen ik mijn mening hierover naar de CO mailde en de constatering dat de meesten dus deze puzzels niet zelf oplossen maar het van een ander krijgen kreeg ik uiteraard .... geen reactie.

 

 

Waarom doe je achterlijk moeilijke puzzels? Is het redelijk om van een CO te verwachten dat hij jou schoolvakken gaat uitleggen waar je niets van begrijpt? Een nette reactie is weliswaar op z'n plaats, maar na het vijftigste verzoek om uitleg zou ik het onderhand ook wel geloven.

 

 

Je moet je na het vijftigste verzoek denk ik langzamerhand af gaan vragen wat je met je caches/ puzzels wilt.

 

 

Sommige CO's maken caches voor spelers met specifieke kennis of vaardigheden. Je verwacht toch ook niet dat een CO je leert duiken of boomklimmen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

Ik wel: http://coord.info/GC4B6YK

Deze en een paar achterlijk andere moeilijke puzzels over schoolvakken waar ik niets van begreep, daar hoef je niet op reactie van de CO te rekenen. En ik niet alleen, bevriende cachers hoorden ook geen sjoechem.

M.a.w., zoek het maar lekker uit. Toen ik mijn mening hierover naar de CO mailde en de constatering dat de meesten dus deze puzzels niet zelf oplossen maar het van een ander krijgen kreeg ik uiteraard .... geen reactie.

 

 

Waarom doe je achterlijk moeilijke puzzels? Is het redelijk om van een CO te verwachten dat hij jou schoolvakken gaat uitleggen waar je niets van begrijpt? Een nette reactie is weliswaar op z'n plaats, maar na het vijftigste verzoek om uitleg zou ik het onderhand ook wel geloven.

 

 

Je moet je na het vijftigste verzoek denk ik langzamerhand af gaan vragen wat je met je caches/ puzzels wilt.

 

 

Sommige CO's maken caches voor spelers met specifieke kennis of vaardigheden. Je verwacht toch ook niet dat een CO je leert duiken of boomklimmen?

 

 

Je gaat steeds in op het inhoudelijke van de cache, net als J-Thread. Om mijn part ging de puzzel over het ontstaan van plankton in de Stille Oceaan...

Het gaat mij om het communiceren als CO met medecachers.

We zijn het er toch over eens dat je voor vragen bij de CO terecht moet kunnen, ook al gaat het niet over de puzzel? Dat is de "nette" manier. Anders zoekt men de info elders (medecachers, Geoleaks)..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Sommige CO's maken caches voor spelers met specifieke kennis of vaardigheden. Je verwacht toch ook niet dat een CO je leert duiken of boomklimmen?

 

Nee, dat hoeft hij niet te doen. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar hij kan wél een mailtje netjes beantwoorden, als doet hij dat maar met de mededeling, dat ik niet van hem hoef te verwachten, dat hij me leert duiken of boomklimmen..... :-) :-) Zo moeilijk kan het allemaal toch niet zijn? Ik krijg van jou toch ook netjes antwoord als ik je vraag wat je in vredesnaam met mijn auto uitgespookt hebt.... :-)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk barny, daar hebben we een verschil in opvatting te pakken, een dat maakt in principe helemaal niets uit, maar daardoor kijken jij en ik anders tegen het cachen aan. Jou doel is het vinden van een mooie cache, mijn doel is de weg er naar toe. Ik kan het helemaal met je eens zijn, dat er vele caches liggen, door jou kokertjes genoemd, die totaal niet bijzonder zijn. Ik zou dan ook een mate van teleurstelling hebben, als mijn doel het vinden van een mooie cache container zou zijn, maar dat is dus nooit mijn doel.

Als voorbeeld: een trail in Duitsland, de kokertjes waren van geen waarde, de manier van verstoppen ook niet. Mijn uitdaging zat er in om de trail lopend te voltooien. Na ruim 22 kilometer wandelen bleken we 63 caches (kokertjes) gevonden te hebben. Ik heb een heerlijke dag gehad en was uitermate trots op de afstand die we afgelegd hadden. Dit soort wandelingen maakten we ook wel voordat we gingen cachen, maar ook al zal je dat niet kunnen begrijpen, voor ons is het wandelen nu wel leuker geworden.

 

 

Wat zonde van de tijd dan om die 63 kokertjes te rapen. Als het je inderdaad echt om de wandeling gaat en niet om de puntjes waarom laat je die kokertjes dan niet gewoon liggen en doet gewoon de wandeling. Of fewoon een boekje kopen met de mooiste wandelroutes van Nederland kan ook natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk barny, daar hebben we een verschil in opvatting te pakken, een dat maakt in principe helemaal niets uit, maar daardoor kijken jij en ik anders tegen het cachen aan. Jou doel is het vinden van een mooie cache, mijn doel is de weg er naar toe. Ik kan het helemaal met je eens zijn, dat er vele caches liggen, door jou kokertjes genoemd, die totaal niet bijzonder zijn. Ik zou dan ook een mate van teleurstelling hebben, als mijn doel het vinden van een mooie cache container zou zijn, maar dat is dus nooit mijn doel.

Als voorbeeld: een trail in Duitsland, de kokertjes waren van geen waarde, de manier van verstoppen ook niet. Mijn uitdaging zat er in om de trail lopend te voltooien. Na ruim 22 kilometer wandelen bleken we 63 caches (kokertjes) gevonden te hebben. Ik heb een heerlijke dag gehad en was uitermate trots op de afstand die we afgelegd hadden. Dit soort wandelingen maakten we ook wel voordat we gingen cachen, maar ook al zal je dat niet kunnen begrijpen, voor ons is het wandelen nu wel leuker geworden.

 

Wat zonde van de tijd dan om die 63 kokertjes te rapen. Als het je inderdaad echt om de wandeling gaat en niet om de puntjes waarom laat je die kokertjes dan niet gewoon liggen en doet gewoon de wandeling. Of fewoon een boekje kopen met de mooiste wandelroutes van Nederland kan ook natuurlijk.

 

Precies! Mijn idee! Als het je om caches vinden gaat, dan is het toch zonde van je tijd om tijdrovende, lastige puzzels te maken of op te lossen die het zoeken naar en vinden van een cache alleen maar in de weg staan! Als je van puzzels houdt zijn daar leuke boekjes of interessante sites voor te vinden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

Sommige CO's maken caches voor spelers met specifieke kennis of vaardigheden. Je verwacht toch ook niet dat een CO je leert duiken of boomklimmen?

 

Nee, dat hoeft hij niet te doen. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar hij kan wél een mailtje netjes beantwoorden, als doet hij dat maar met de mededeling, dat ik niet van hem hoef te verwachten, dat hij me leert duiken of boomklimmen..... :-) :-) Zo moeilijk kan het allemaal toch niet zijn? Ik krijg van jou toch ook netjes antwoord als ik je vraag wat je in vredesnaam met mijn auto uitgespookt hebt.... :-)

 

 

In postje #163 stel ik dat "ëen nette reactie weliswaar op z'n plaats is, maar dat ik het na het vijftigste verzoek om uitleg onderhand ook wel zou geloven". Ik praat het dus niet goed, maar kan wel begrijpen dat een CO het op een gegeven moment beu is te reageren op verzoekjes om uitleg van spelers voor wie zijn puzzels duideljk te hoog gegrepen zijn, maar die zich daar niet bij neer willen leggen. En als jij voor de derde keer zou vragen wat ik in vredesnaam met jouw wagen heb uitgespookt, zou je ook geen antwoord krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het spijt me, maar hier ben ik het niet mee eens. Het zijn steeds verschillende mensen, die om een extra hintje vragen en als jij als CO een dergelijke instelling hanteert (kortom, te beroerd bent om iemand netjes te woord te staan) , had je nooit een mystery cache moeten neerleggen. Voor mij is deze figuur geen knip voor de neus waard. Sorry! En mijn auto staat netjes in de garage, dus ik hoef je niets meer te vragen...... :-) :-)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies! Mijn idee! Als het je om caches vinden gaat, dan is het toch zonde van je tijd om tijdrovende, lastige puzzels te maken of op te lossen die het zoeken naar en vinden van een cache alleen maar in de weg staan! Als je van puzzels houdt zijn daar leuke boekjes of interessante sites voor te vinden. ;)

 

 

Juist. En personen die dat soort puzzels opvoeren om de coördinaten van een oppikker op een oninteressante locatie te achterhalen snappen niks van het spel geocaching of het fenomeen mystery cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Om mijn part ging de puzzel over het ontstaan van plankton in de Stille Oceaan...

 

Je geeft me toch wel een hintje he....? Ze zullen het me 50 jaar geleden op de MULO heus wel een keer verteld hebben, maar ik vrees, dat ik net op dat moment even afgeleid werd door de (toen ook al) korte rokjes van mij medeklasgenootjes..... :-) :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het spijt me, maar hier ben ik het niet mee eens. Het zijn steeds verschillende mensen, die om een extra hintje vragen en als jij als CO een dergelijke instelling hanteert (kortom, te beroerd bent om iemand netjes te woord te staan) , had je nooit een mystery cache moeten neerleggen. Voor mij is deze figuur geen knip voor de neus waard. Sorry!

 

Mail beantwoorden van cachers die vragen over een van je caches hebben, hoort toch gewoon bij cache-onderhoud?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het spijt me, maar hier ben ik het niet mee eens. Het zijn steeds verschillende mensen, die om een extra hintje vragen en als jij als CO een dergelijke instelling hanteert (kortom, te beroerd bent om iemand netjes te woord te staan) , had je nooit een mystery cache moeten neerleggen. Voor mij is deze figuur geen knip voor de neus waard. Sorry! En mijn auto staat netjes in de garage, dus ik hoef je niets meer te vragen...... :-) :-)

 

Tussen 'een extra hintje' en uitleg over een puzzel waar je een leraar wiskunde voor aan het werk moet zetten (die momenteel nog niet klaar is) bestaat nogal wat verschil. We kennen de situatie niet, dus de CO bij voorbaat kwalificeren als 'geen knip voor de neus waard' lijkt mij wat voorbarig. Als CO sta ik cachers in/uit principe netjes te woord, maar ik reageer al lang niet meer op alle mailtjes.

 

Tot voor vijf jaar kwam het nauwelijks voor, maar tegenwoordig ontvang ik regelmatig verzoekjes om hints, aanwijzingen en uitleg die gewoon in de cachebeschrijving staan. Als mensen niet de moeite nemen die beschrijving (goed) te lezen, neem ik niet de moeite om te reageren op hun vragen. Dat laatste heeft overigens niets te maken met de situatie van Teamdanhoff. En korte rokjes met inhoud zijn altijd interessanter dan plankton. Dat vinden zowel MULO-pubers als (vieze) ouwe mannen met borsten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het spijt me, maar hier ben ik het niet mee eens. Het zijn steeds verschillende mensen, die om een extra hintje vragen en als jij als CO een dergelijke instelling hanteert (kortom, te beroerd bent om iemand netjes te woord te staan) , had je nooit een mystery cache moeten neerleggen. Voor mij is deze figuur geen knip voor de neus waard. Sorry!

Mail beantwoorden van cachers die vragen over een van je caches hebben, hoort toch gewoon bij cache-onderhoud?

 

 

 

 

Juist!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...