Spring naar bijdragen

Gezocht! (Groepen) Mensen Met Cc Database's


barny

Aanbevolen berichten

 

 

De raad van TT opgevolgd, weer in de tuin gezeten. De geur van een regenwoud, zoals ik die ken van Burgers Bush. En de geur van mijn roos Dame de Coeur, die mij verleidelijk aankijkt met haar dieprode kleur.

 

Died:

Als ik een multi doe dan onderwerp ik mij vrijwillig aan het plan zoals de co dat bedacht heeft. Ik zou het gevoel hebben mezelf tekort te doen als ik het anders zou doen. Ik wil genieten van de creatie van iemand anders en dan is dat de enig logische handelwijze. Ik ga daar vrij ver in, want je zult mij zelfs zelden een educated guess zien doen bij een waypoint. Ik wil het ervaren zoals het bedoeld is. Ik vind het ook niet erg om twee of drie keer terug te moeten komen voor een waypoint, vermits de locatie leuk genoeg is. Als een multi leuk is heb ik helemaal geen haast om hem op te lossen, want als ik hem opgelost heb moet ik toch weer op zoek naar een andere leuke multi, en die zijn dun gezaaid. Haast is een wedstrijd met mezelf die ik alleen maar kan verliezen.

 

Mooi verwoord.

 

Died:

Waar ik wel bezwaar tegen maak is de claim van de co dat ik zijn multi op een bepaalde manier moet doen. In de analyse van Chez Diederikus ben ik tot de conclusie gekomen dat zo'n claim ongepast is voor een cache die op een openbare site wordt gepubliceerd. Ik volg het regiem van de co vrijwillig, maar ik laat mij niet koeioneren door dwingelandij. Een aantal co's op deze site menen zo'n claim toch te mogen leggen. Kijk maar eens naar je pogingen een methode te verzinnen om te voorkomen dat er alleen op de eindcoördinaten gelopen wordt. Zo'n claim is contraproductief. En wat mij betreft ook ongepast.

 

Dat was geen dwingelandij. Het was voor mij een leuke uitdaging om te kijken of ik o.a. Barny een hak kon zetten. Inmiddels weet ik een methode, maar besef dan gelijk dat het veel geknutsel vergt. Tijd die ik beter kan besteden aan andere aspecten van mijn cache. Contraproductief dus. Ongepast?

 

Dat slaat niet op jou en mij. Ik heb mij bij jou nooit beclaimd gevoeld. Maar in zijn algemeenheid is zo'n claim ongepast bij een cache die gepubliceerd is op een publieke site. Om de eenvoudige reden dat ik zelf bepaal hoe ik een cache doe. Ten alle tijden. Alleen een vrijwillige keuze is acceptabel. Een gedwongen keuze is zelfs onmogelijk. Maar als men deze claims werkelijkheid tracht te maken dan zal ik afhaken. Want ik laat mij niet dwingen. Uiteraard niet. Niemand zal zich trouwens laten dwingen. Zou jij je laten dwingen? Hooguit ontketen je een soort wapenwedloop. Of je stopt met cacheleggen. En daarmee is het contraproductief.

 

Ik ben bereid hier één consessie te doen. Ik constateer dat ik eenvoudigweg het emotionele vermogen mis om het probleem te zien. Zo zit ik domweg niet in elkaar. Daarom kan ik niet uitsluiten dat ik de dingen anders ga zien met de juiste argumenten. Tot nu toe heb ik die beslist nog niet gehoord.

 

Door herhaling is op deze site het vijandbeeld van de puntjesjager ontstaan. In eerste instantie heb ik mij daarin ook laten meeslepen. Maar mijn laatste overwegingen bij Chez Diederikus hebben mij aangetoond dat dit beeld veel te zwart wit is. Het is een karikatuur. Er zullen wel van dat soort mensen bestaan, op het Munzeeforum waar ik sinds kort een kijkje neem lijk ik ze inderdaad tegen te komen. Maar de cachers op .com zitten voor 95% complexer in elkaar.

 

Misschien dat we niet uit de discussie van gepast/ongepast komen. Aangezien het voor mij niet speelt kan mij dat niet schelen. Maar als we het erover eens zijn dat het contraproductief is dan is er wat mij betreft al veel gewonnen.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gisteren na een barre tocht het uiteinde van Noord Holland weten te bereiken, niet in de achtertuin gezeten om de geur lavendel op te snuiven, wel heb ik de geur van teer, nat hout, natte touwen, zilte zeeluchten, vooral de overheersende visluchten en daarmee samenhangende gekrijs van vele meeuwen wat tailschips op de rede van Den Helder gezien en binnen zien komen.

Maar Gluppie jij heb het over favo loze cache’s , en ik heb het over favo loze kokers een koker is om te beginnen voor mij een grove beledeging voor het cachen met hoge uitzonderingen nagelaten,

In 85 % van de gevallen is een koker gewoon gemakzucht van de CO in 95 % van de gevallen is het loggen van zo een koker allen voor de puntjes drift van de vinder, die de behaalde puntjes als doel heeft met geocachen, zich niet bekommert om de cache of omgeving, niet mijn ding dus

En ja mijn laatste favoloze koker was tijdens een Munzee event in Duidsland, een multy nog wel (wel meten naar de eindcoords gegaan gelukkig) ter eren van een verjaardag, nou geloof me ze kunnen me als jarige niet meer beledigen dan zo iets voor mij te doen, als dit een cadeau zou moeten voorstellen mogen ze de koker in een plek douwen waar nooit licht komt

De favo loze kokers daarvoor waren van en fantastische boottocht gezamenlijk met mijn zoon, waar de boottocht de -drijf-veer was om daar heen te gaan, genoeg kokers overgeslagen omdat we na 1,5 minuut zoektijd weer verder gingen

Ik deel nooit favo’s uit ik vind het een systeem waar ik niet achter kan staan, maar ik ben er wel toe gedwongen om mijn criteria er op af te stemmen omdat er gewoonweg niets anders is

Ik lees en hoor nameijk wel erg vaak dat mensen alle cache zooi wat ze tegen oprapen om juist die ene cache die ook maar iets boven het maaiveld uitsteekt van een Favo te kunnen voorzien, zo zijn ze totaal onnadenkend bezig al dat cacheafval (waar de echte cacher in hun eigenlijk totaal niets aan kan vinden) in stand te houden, en de troosteloze CO kan zoals hier op het forum regelmatig gebeurt pronken dat zijn creaties nu al meer dan 1000X gevonden zijn.

Ik log de mooie cache’s en de cache’s die ik bijzonder vind wel op een eigen bijzondere manier, ook daar krijg ik zo nu en dan bedankjes van de co voor, hij blij en ik blij dat ik zijn cache mocht beleven

En Gluppie, ik draag niet voor niets de laatste 35 jaar geen horloge, ik wil niet weten wanneer of hoe laat ik waar ik ben, word ik zenuwachtige van, moet ik misschien dingen achterwege laten die ik had willen doen maar niet kan omdat mijn horloge zegt dat het niet kan, nee dank je hartelijk ik kom wanneer ik wil en ga ook weer wanneer ik wil, zonder de tijd bij je te hebben heb je juist de tijd

Ik ga zo naar een geocache event dat drijft op het vele manieren vermoorden van veelal onschuldige mensen, waar miljarden levens al onherstelbaar door verwoest zijn, allemaal met goedkeuring van #Groundspeak, terwijl een van het mooiste wat onze schepper heeft gemaakt, waar alle voedingstoffen van het prille begin van elk leven inzit, een vrouwenborst, door de zelfde Hypocriete instantie als “niet familie vriendelijk” word weggezet

Ik begrijp het niet, maar dat zal wel aan mijn begrip “familie vriendelijk” liggen

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk barny, daar hebben we een verschil in opvatting te pakken, een dat maakt in principe helemaal niets uit, maar daardoor kijken jij en ik anders tegen het cachen aan. Jou doel is het vinden van een mooie cache, mijn doel is de weg er naar toe. Ik kan het helemaal met je eens zijn, dat er vele caches liggen, door jou kokertjes genoemd, die totaal niet bijzonder zijn. Ik zou dan ook een mate van teleurstelling hebben, als mijn doel het vinden van een mooie cache container zou zijn, maar dat is dus nooit mijn doel.

Als voorbeeld: een trail in Duitsland, de kokertjes waren van geen waarde, de manier van verstoppen ook niet. Mijn uitdaging zat er in om de trail lopend te voltooien. Na ruim 22 kilometer wandelen bleken we 63 caches (kokertjes) gevonden te hebben. Ik heb een heerlijke dag gehad en was uitermate trots op de afstand die we afgelegd hadden. Dit soort wandelingen maakten we ook wel voordat we gingen cachen, maar ook al zal je dat niet kunnen begrijpen, voor ons is het wandelen nu wel leuker geworden.

 

Tweede voorbeeld: Op van die grote steppen ( of steps) hebben wij een heerlijke ronde gemaakt. Uiteindelijk 12 caches gevonden, waarvan een aantal op hele fraaie wijze waren verstopt, maar wederom de voldoening zat hem in de afstand die we afgelegd hebben, tezamen met de hele mooie route die we daar zelf van hebben gemaakt.

 

Kortom, voor mij is cachen mijn middel om mijn doel te bereiken. Vandaar dat ik geen moeite heb met simpele oppikkers, fantasieloze uitvoeringen etc. Dat jij dat verfoeit is je goed recht en van uit jou geredeneerd kan ik dat ook heel goed begrijpen.

 

Waar ik moeite mee heb, is dat jij mij het gevoel geeft over alles een oordeel te willen geven, bijvoorbeeld door in enen over mijn gevonden caches te beginnen en daar toch ook wel een waarde oordeel over uit te spreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote van Diederikus:

"Door herhaling is op deze site het vijandbeeld van de puntjesjager ontstaan. In eerste instantie heb ik mij daarin ook laten meeslepen. Maar mijn laatste overwegingen bij Chez Diederikus hebben mij aangetoond dat dit beeld veel te zwart wit is. Het is een karikatuur. Er zullen wel van dat soort mensen bestaan, op het Munzeeforum waar ik sinds kort een kijkje neem lijk ik ze inderdaad tegen te komen. Maar de cachers op .com zitten voor 95% complexer in elkaar."

 

Mmm, puntjesjagen ... het bestaat toch wel degelijk. Aan de ene kant moet je concluderen: "Nou, en, heb ik daar last van?" Zolang de jacht zich afspeelt rond lantaarnpalen in de bebouwde kom (alweer zo'n zwart-wit beeld) is het antwoord wat mij betreft nee. Vooral doen, ook al vind ik wel dat het weinig milieubewust is om voor zo'n bezigheid liters benzine te verstoken. Anderzijds, door CC Databases - ja, het oorspronkelijke onderwerp van dit draadje! - worden veel caches die niet als oppikkertje bedoeld zijn, daar wel toe gedegradeerd. Dat vind ik wel jammer!

 

Nu krijgen we de persoonlijke insteek, met dank aan Diederikus en vele anderen die het licht weer eens van een andere kant op het cachen hebben laten schijnen. Want wat wil een legger met zijn caches, wat wil ik met de mijne? Laatst stelde iemand mij tijdens een proefloop de vraag: "Wat weet je over twee maanden nog van deze cache?" En dat lijkt me de crux.

 

Ja, wat ik eigenlijk wil is dat iemand na twee maanden nog iets weet van mijn cache. Daarvoor zoek ik dingen die bij mijzelf na twee maanden nog zijn blijven hangen.Bijvoorbeeld een wandeling door een mooi natuurgebied. Daarbij geldt heel vaak: hoe langer je in een gebied bent, des te groter de kans dat je er iets bijzonders ziet. Dus: een lange wandeling, liefst wat verder van de parkeerplaatsen af zodat er kans is om wild te spotten. De cache waarbij ik wilde zwijnen heb gezien herinner ik me nog precies, en de keer dat er boven mijn hoofd een specht zat te hameren tijdens het loggen, en de keer dat er bij de cache een houtsnip opvloog, dat er een roerdomp in het riet stond ... Zoiets is echter ook een kwestie van ervaring en gerichtheid. De een ziet en hoort meer van zulke dingen dan de ander.

 

Wat ook altijd blijft hangen, en meer geschikt is in cacherskringen om onthouden te worden, is het vallende kwartje. Contradictio in terminis?! Wat ik bedoel, is dat ik zelf enorm kan genieten van WPs of caches met een twist. Het WP waarop we een vogelhuisje vonden, met achter het 'vlieggat' de tekst "Effe lunchen!". En niet te vergeten, alle verzinsels en instinkers bij de roemruchte Woudlopers Avond Events in Belgisch Limburg.

Het blijkt even leuk, en niet zo eenvoudig, om zulke dingen te bedenken. WPs waar je in eerste instantie van denkt, wat moet ik hiermee, totdat plotseling iets kleins - of groots - opvalt.

In die categorie valt voor mij (maar niet voor Diederikus) ook dat ik er op een WP niet uitkom, maar met een educated guess wel bij de cache raak.

 

Het "Yess-gevoel" dat veel leggers met veel moeite (en hopelijk plezier) in hun cache stoppen, wordt in mijn ogen achteloos aan de kant geveegd door mensen die zo'n cache beschouwen als het zoveelste puntje, dat van de kaart geveegd moet worden. Waar een log op komt in de trant van: "Vandaag 20 caches op het programma rond Eindhoven. Samen met ... op stap en bijna alles kunnen vinden. Alleen bij ... zaten er dreuzels. Alle leggers bedankt!". Daar zijn duidelijk geen kwartjes gevallen, en de kans is groot dat de schrijver van zo'n log niet eens meer weet welke cache ook alweer op welke plek lag.

 

Geocaching drijft buiten het hoofdkantoor van Groundspeak nog steeds op vrijwilligerswerk. Vrijwilligers worden niet betaald in geld, maar in voldoening en waardering. Puntjesjagen, batchloggen en CC Databases komen op mij persoonlijk over als minachting voor de cachelegger / vrijwilliger. Je kunt er niets aan doen maar dat is geen reden om het dan maar prima te vinden!

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed verhaal. Uiteraard met een eigen blik op de situatie, maar dat mag... moet zelfs. Om het te bevestigen met een voorbeeld. In 2010 liepen wij in Sussex (UK) de Tidebrook trail. Afstand 18 km door een beschermd natuurgebied. Heuvelachtig.... solitair staande eeuwenoude eiken.... veel "stiles"... Kon niet Engelser.... Geen mens te bekennen... Onderweg 19 caches meen ik. Het ging echter om de route, die ons o.a. langs een soort van hertenreservaat stuurde. Plotseling stonden wij op een heuvel oog in oog met ca. 200 herten, die zich beneden in een poel stonden te verkoelen.... Ik zal het nooit vergeten. Wat een indrukwekkend beeld.... De trail was op slag vergeten.... Deze diende alleen nog maar als routebegeleiding.... Punten speelden geen enkele rol meer. We hebben schitterende foto's gemaakt. Het was duidelijk de intentie van de legger om ons hier langs te sturen. Wij hadden geluk dat het scenario overeenkwam met zijn wens..... Deze trail zullen wij nooit meer vergeten. Zonder onze cachehobby hadden wij dit nooit gezien. Als we het over cachen hebben, komt steeds dat beeld van die herten weer op het netvlies..... Voor ons hoeft een CO zich niet uitsluitend toe te leggen op het in elkaar draaien van moeilijke waypoints of wat dan ook, alhoewel ik mij best voor kan stellen, dat sommige, meer avontuurlijk aangelegde cachers, dit leuk zullen vinden. Als de CO echter kans ziet om ons te enthousiasmeren voor een bepaald gebied en hij (of zij natuurlijk) ons naar huis laat gaan met indrukken, die wij nooit meer zullen vergeten, dan is de CO wat ons betreft volledig geslaagd in zijn opzet! Dat is wat jij hier boven ook aangeeft en waarin wij ons dus volkomen kunnen vinden. Ik hoop, dat je kans ziet nog veel van dit soort caches te produceren.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit topic gaat over cc databases en de reacties daarop met name over de minachting richting CO's. Mijn postje waarin ik beken dat ik een cache gevonden had zonder zelf gepuzzeld te hebben, schreef ik om aan te geven dat ik het mij niet kan voorstellen, dat iemand daar plezier uit kan halen. Het blijft voor mij hetzelfde als een moeilijke denksport puzzel rechtstreeks over te schrijven. De oplossing zal er zijn, maar de voldoening niet. Datzelfde geldt voor een Multi, zonder die gelopen te hebben, kan ik mij niet voorstellen dat je daar voldoening uit kunt halen.

 

Dit schrijf ik als cacher. want ik ben zelf (nog) geen CO. Verplaats ik mij echter in de CO, dan kan ik mij heel erg goed voorstellen dat het een teleurstelling is als mensen zonder een tocht gelopen te hebben ( Multi) of zonder gepuzzeld te hebben, je cache gaan loggen. Dat daar vervolgens wrevel over ontstaat is denk ik ook volstrekt logisch.

 

Volgens mij heeft alles te maken met respect voor elkaar, de moeite die een Co heeft gedaan voor zijn creatie, mag om die reden ook met de insteek die de CO had, uitgevoerd worden. Andersom mag een cacher verwachten dat de CO een helpende hand uitsteekt indien er een probleem voordoet ( puzzel te moeilijk, waypoint niet kunnen vinden etc). En mijn overtuiging is in dit geval: Wie oogst zal zaaien.

Ik ben er van overtuigd als ik de caches doe, zoals de Co het voor ogen had, ik hulp kan verwachten als ik er niet uit kom. En in die overtuiging ben ik nog nooit teleurgesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was geen dwingelandij. Het was voor mij een leuke uitdaging om te kijken of ik o.a. Barny een hak kon zetten. Inmiddels weet ik een methode, maar besef dan gelijk dat het veel geknutsel vergt. Tijd die ik beter kan besteden aan andere aspecten van mijn cache. Contraproductief dus. Ongepast?

 

Enige manier om Barny een hak te zetten is door een verschrikkelijk mooie multi te maken met ongelooflijke WP's maar dan de stash in de voortuin te leggen en deze enkel te beperken tot een fotorolletje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puntjesjagen, batchloggen en CC Databases komen op mij persoonlijk over als minachting voor de cachelegger / vrijwilliger. Je kunt er niets aan doen maar dat is geen reden om het dan maar prima te vinden!

Het is waar, we kunnen van elkaar leren. Ik was dit punt weer vergeten. Nu zie ik welke emotie ik mis om het probleem te begrijpen. Bij Chez Diederikus was het wel ter sprake gekomen maar ik was het weer vergeten.

 

Als kind al was het zo dat als iemand mij probeerde te beledigen dat ik dat zag als dat iemand mij een ongewenst cadeautje kwam aanbieden. En ik had toen al en ook nu nog steeds de vaste overtuiging, dat als je een cadeau niet aanneemt, dat het het eigendom blijft van de gever. Om die reden voel ik mij vrijwel nooit beledigd. Dat zal misschien twee of drie keer voorgekomen zijn. Voor mij is je beledigd voelen een vrijwillige keuze.

 

Nu begrijp ik tenminste wat er aan de hand is. Nu kan ik in ieder geval begrip opbrengen voor de verontwaardiging van de co's. Een co heeft natuurlijk het recht zich beledigd te voelen. (Maar het blijft contraproductief.)

 

Ik heb naar aanleiding van je verhaal alle 100 caches die ik gevonden (98) en niet gevonden (2) heb nog eens nagelopen, en op één na kan ik ze me allemaal nog tot in detail herinneren. Nu cache ik natuurlijk nog maar kort, zo'n driekwart jaar. Ik lees ook vrij vaak mijn oude logs nog eens na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dat was geen dwingelandij. Het was voor mij een leuke uitdaging om te kijken of ik o.a. Barny een hak kon zetten. Inmiddels weet ik een methode, maar besef dan gelijk dat het veel geknutsel vergt. Tijd die ik beter kan besteden aan andere aspecten van mijn cache. Contraproductief dus. Ongepast?

 

Enige manier om Barny een hak te zetten is door een verschrikkelijk mooie multi te maken met ongelooflijke WP's maar dan de stash in de voortuin te leggen en deze enkel te beperken tot een fotorolletje.

 

 

Nee hoor, zo'n mooie multi verdient ook gewoon een prachtige eindplek en cachebehuizing. Dat lijkt me het eerste uitgangspunt voor iedere cache, maakt de cache-ervaring compleet en levert hopelijk mooie logjes op. Wellicht een favorietpunt, maar dat terzijde. Dat sommigen zich er met een Jantje van Leiden afmaken en de kortste weg zoeken - het zij zo. Ieder speelt zijn eigen spel - of je er het etiket geocaching opplakt is al 150 bijdrages de vraag, waar we niet uit zullen komen. :wistling:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Ik ben er van overtuigd als ik de caches doe, zoals de Co het voor ogen had, ik hulp kan verwachten als ik er niet uit kom. En in die overtuiging ben ik nog nooit teleurgesteld.

 

 

 

Ik wel: http://coord.info/GC4B6YK

Deze en een paar achterlijk andere moeilijke puzzels over schoolvakken waar ik niets van begreep, daar hoef je niet op reactie van de CO te rekenen. En ik niet alleen, bevriende cachers hoorden ook geen sjoechem.

M.a.w., zoek het maar lekker uit. Toen ik mijn mening hierover naar de CO mailde en de constatering dat de meesten dus deze puzzels niet zelf oplossen maar het van een ander krijgen kreeg ik uiteraard .... geen reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend, en eigenlijk te gek voor woorden. Dat ik dergelijke ervaringen niet heb, is op zich niet zo heel erg vreemd, als het om mystery's gaat. Want kom ik er niet uit, dan gaan ze bij mij in een andere database en met een beetje pech ( of geluk) kijk ik er nooit meer naar. Maar die mystery die ik toch wel heel erg graag wil oplossen, en waar ik dus mee door ga, daar zijn mijn ervaringen tot nu toe louter positief als het gaat om de CO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit draadje gaat inderdaad over rondzwervende databases etc. Nu ben ik persoonlijk van mening, dat we niet hoeven te discussiëren over multi's, die niet gelopen worden maar wel gelogd. Ik beschouw dat niet eens als minachting in de richting van de CO.... Het is pure minachting naar jezelf toe en daar valt niet over te discussiëren. Je schouders ophalen is voldoende en hopen dat de persoon in kwestie een vorm van hulp in zijn of haar ziektepakket heeft zitten. Ik kan me ook niet voorstellen, dat er héél veel cachers zijn, die dát doen....

 

Anders is dat voor de mysteries. Helaas hebben ook wij wel de ervaring opgelopen, die Teamdanhoff hierboven beschrijft. Niet met de cache waar hij naar verwijst, maar wel bij andere cacheowners. Dan kan je natuurlijk twee dingen doen.... Je kunt er van af zien om die cache te doen of je bent dermate getergd dat je hoe dan ook de coördinaten ergens vandaan haalt... Eerlijk gezegd is dat laatste ons wel eens overkomen..... Met de gedachte... "Ik pak jou neef, als je het zo wilt hebben..." zijn de hints of coördinaten wel eens van derden verkregen en op één of andere manier gaf het nog grote voldoening ook..... Is dat een verwerpelijke daad? Het zal wel, maar ik heb prima geslapen na dat logje.... En als ik weer tegen zo'n CO aan loop, dan gebeurt het vast nog wel eens.... Ik kan niet wachten! Mijn liefje, wat hebben wij een door en door verrotte inborst..... grin grin...... Maar eerlijk is eerlijk... meestal krijgen we netjes antwoord van de CO, zij het dat de antwoorden soms nog wel eens vager zijn dat de regeringsverklaring van dit kabinet.... In zulke gevallen hebben wij weliswaar geen database met coördinaten maar wel een flink aantal emailadressen van bevriende en medecachers, die ons met alle plezier verder willen helpen als Ma Tabak helemaal vast zit.... En gezien het aantal mailtjes dat wij van diezelfde cacherskring ontvangen gebeurt dat op redelijke schaal. Ik vind daar niets mis mee. Het is en blijft een spelletje, dat we vooral niet ál te serieus moeten nemen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wel: http://coord.info/GC4B6YK

Deze en een paar achterlijk andere moeilijke puzzels over schoolvakken waar ik niets van begreep, daar hoef je niet op reactie van de CO te rekenen. En ik niet alleen, bevriende cachers hoorden ook geen sjoechem.

M.a.w., zoek het maar lekker uit. Toen ik mijn mening hierover naar de CO mailde en de constatering dat de meesten dus deze puzzels niet zelf oplossen maar het van een ander krijgen kreeg ik uiteraard .... geen reactie.

 

 

Waarom doe je achterlijk moeilijke puzzels? Is het redelijk om van een CO te verwachten dat hij jou schoolvakken gaat uitleggen waar je niets van begrijpt? Een nette reactie is weliswaar op z'n plaats, maar na het vijftigste verzoek om uitleg zou ik het onderhand ook wel geloven.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

Ik ben er van overtuigd als ik de caches doe, zoals de Co het voor ogen had, ik hulp kan verwachten als ik er niet uit kom. En in die overtuiging ben ik nog nooit teleurgesteld.

 

 

 

Ik wel: http://coord.info/GC4B6YK

Deze en een paar achterlijk andere moeilijke puzzels over schoolvakken waar ik niets van begreep, daar hoef je niet op reactie van de CO te rekenen. En ik niet alleen, bevriende cachers hoorden ook geen sjoechem.

M.a.w., zoek het maar lekker uit. Toen ik mijn mening hierover naar de CO mailde en de constatering dat de meesten dus deze puzzels niet zelf oplossen maar het van een ander krijgen kreeg ik uiteraard .... geen reactie.

 

Even de proef op de som genomen, en het kostte mij exact 20 minuten om de checker van deze cache op groen te krijgen. Dat met enkel de info van de cachepagina en pen+papier+rekenmachine. Ik heb natuurkunde als eindexamenvak gehad en ben in de wiskunde wat sterker dan gemiddeld, maar ik denk dat de cachepagina meer dan genoeg info bevat om de puzzel, met enig doorzetten en genoeg tijd, te kunnen oplossen, ook voor mensen met een minder natuurkundige achtergrond. "Achterlijk moeilijk" lijkt me dus ook totaal niet van toepassing...

 

De bedoeling van de CO lijkt mij dat je met behulp van de gegeven info de puzzel oplost. Neem even aan dat dit inderdaad het geval is. Gluppie's overtuiging gaat dan dus ook voor deze cache op, want als je hulp gaat vragen doe je de cache niet zoals de CO het voor ogen heeft. En dus krijg je ook geen hulp.

 

Je post klinkt voor mij meer als een persoonlijke frustratie dan als een bijdrage aan deze discussie. Als je zo'n puzzel niet leuk vindt of kunt, waarom begin je er dan in hemelsnaam aan? En waarom neem je het de CO kwalijk dat jij er niet van kunt genieten? Ik kan juist wel genieten van dat soort puzzels, alhoewel ze van mij wel een slagje moeilijker mogen. En natuurlijk moeten ze wel op een leuke of mooie locatie liggen, dat lijkt bij deze cache op streetview dan weer niet echt het geval te zijn..

 

Overigens: ik zou als CO van zo'n cache wel op e-mails reageren, maar ik neem het anderen die dat niet doen niet kwalijk.

bewerkt door J-Thread
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik wel: http://coord.info/GC4B6YK

Deze en een paar achterlijk andere moeilijke puzzels over schoolvakken waar ik niets van begreep, daar hoef je niet op reactie van de CO te rekenen. En ik niet alleen, bevriende cachers hoorden ook geen sjoechem.

M.a.w., zoek het maar lekker uit. Toen ik mijn mening hierover naar de CO mailde en de constatering dat de meesten dus deze puzzels niet zelf oplossen maar het van een ander krijgen kreeg ik uiteraard .... geen reactie.

 

 

Waarom doe je achterlijk moeilijke puzzels? Is het redelijk om van een CO te verwachten dat hij jou schoolvakken gaat uitleggen waar je niets van begrijpt? Een nette reactie is weliswaar op z'n plaats, maar na het vijftigste verzoek om uitleg zou ik het onderhand ook wel geloven.

 

 

Je moet je na het vijftigste verzoek denk ik langzamerhand af gaan vragen wat je met je caches/ puzzels wilt.

 

Maar in elk geval, bij die ene puzzel die ik nog wel snapte, had ik een vraag over de interpretatie van de hint. Ik hoor van andere cachers ook dat je geen reactie hoeft te verwachten.

Laat dan in elk geval iets horen... Eigenlijk vind ik het een fatsoensnorm.

 

Maar je hebt in zekere zin gelijk: achterlijk moeilijke puzzels horen op de ignore-lijst.

 

En n.a.v. vorige reactie: 1 jaar natuurkunde op de MAVO is echt te weinig, althans, voor mij.

De wiskunde puzzel, daar heb ik een wiskunde leraar voor aan het werk gezet. Hij moest er wel even voor gaan zitten en is momenteel nog niet klaar. Maar een ander doet het werk dus, ik niet. Ik zoek caches.

bewerkt door Teamdanhoff
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...