Spring naar bijdragen

Hoe Gaan We Met De Caches Om?


Hoe gaan we met caches om  

206 leden hebben gestemd

  1. 1. Je hebt iets beschadigd bij de cache wat doe je?

    • Stuur een mailtje en vertel wat er gebeurt is.
    • Plaats een needs maintenance log.
    • Schrijf in de log dat je iets beschadigd hebt
    • Kijk wat ik kan doen om de schade te herstellen
    • Ik laat het zo en doe helemaal niets
      0
    • Anders; zie mijn post


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Of onder elkaar afspraken maken. Is misschien duidelijker en eenvoudiger te coördineren.

 

Met een team dat een cache vlak bij mij geplaatst heeft is de afspraak gemaakt dat ik ook een beetje een oog in het zeil hou.

Staat dus op mijn watchlijst. Zijn de COs op vakantie of kunnen om een ander reden niet direct gaan kijken, loop ik even langs. Logrolletje uitwisselen kan altijd, reparatie/vervangen van cache-container ook.

Is er iets echt mis, dan wordt even ondeling overlegd.

 

Een verzoekje, valt mij bij vele nanos op: Graag ook de achterste helft gebruiken en niet alleen de vakjes 1 t/m 10 en 26 t/m 37....

En dan netjes oprollen, het blauwe of groene plakding desnoods verwijderen, de rol IN DE DOP (!!!) stoppen en pas dan de onderkant erop schroeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen nano's plaatsen werkt veel beter...

 

Ervaring met nano's:

 

Zijn niet te pakken

Willen niet open

Logrol zit zo vast dat die er niet uit wil

Logrol is vol

Logrol is niet op te rollen door schade, vocht, koude handen enz.

Logrollen zijn zo groot dat ze na 2 keer afrollen niet meer mooi op willen rollen en niet meer passen.

 

Plaats gewoon een micro en het hele probleem is opgelost.

Past er geen micro, zoek een ander plekje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik benieuwd naar voorbeelden cachers van die alleen met een smartphone zonder GPS cachen en en meer dan 500 logjes hebben. (Buiten mezelf dan).

 

Mag 300 ook? Nog steeds geen GPS gekocht, met de Iphone lukt het ook, respect voor het cachen en de omgeving is niet afhankelijk van je apparatuur... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het een idee om locaal of regionaal teams van vrijwilligers te maken om samen periodiek de (elkaars) caches te onderhouden? Zelfs 2 keer per jaar zou volgens mij al een grote stap zijn. Ik wil me daarbij best aansluiten.

2 x per jaar lijkt me echt niet voldoende. Er zijn hier caches waar ik elke 3 weken heen moet.

Het idee is goed en wordt door verschillende cachegroepen in de praktijk gebracht. Hier in Deventer bijvoorbeeld door het DCG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt allemaal niet zo prettig.

 

Ik heb afgelopen week mijn eerste cache verstopt overigens is hij nog niet gereviewed, maar dat zal binnenkort wel een keer gebeuren.

 

Volgens mij ben ik er niet echt heel lang mee bezig geweest 1 middagje iets in elkaar geknutseld en 1 middagje in het bos kijken naar een geschikte plek en geplaatst(in een stuk bos wat bezit is van iemand in mijn familie).

 

Nu lees ik hier dit draadje en ik hoop dat hij wel een tijdje meegaat, de verstop plek vind ik zelf erg mooi gelukt deze blijft alleen mooi als hij elke keer weer netjes word teruggelegd.

 

Er liggen ook nog een aantal multicaches op de plank, maar die blijven daar nog even liggen eerst eens kijken hoe deze behandeld word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...