Spring naar bijdragen

Hoe Gaan We Met De Caches Om?


Hoe gaan we met caches om  

206 leden hebben gestemd

  1. 1. Je hebt iets beschadigd bij de cache wat doe je?

    • Stuur een mailtje en vertel wat er gebeurt is.
    • Plaats een needs maintenance log.
    • Schrijf in de log dat je iets beschadigd hebt
    • Kijk wat ik kan doen om de schade te herstellen
    • Ik laat het zo en doe helemaal niets
      0
    • Anders; zie mijn post


Aanbevolen berichten

geef de jagers eens ongelijk

die betalen een vermogen om in dat bosperceel te mogen jagen, komen er een stel maloten met zaklampen met een lichtsterkte waarvan de brandaris kinderspeelgoed is

alle wild weg en het gevaar dat er zo een cacher voor zijn donder word geschoten, en wie krijgt daar de schuld van?

BNI lag ook zonder toestemming

hie gaan "geocachers" al stikkers van een heel ander spel rippen omdat hij ook maar geplakt zit in de buurt van hun cache

Pot/ ketel

 

Barny

Er werd toen nergens in Duitsland om toestemming gevraagd

Beetje dom om medecachers maloten te noemen.

Je mag in Duistsland gewoon 's nachts het bos in als je daar zin in hebt

Alle wild weg in definitieve zin is meer het gevolg van de jacht dan van geocachen lijkt me.

En ja als iemand met een geweer je voor je "donder" schiet zit hij fout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

als ik zie met wat voor een schijnwerpers de mensen op pad gaan noem ik ze idd malloten

de jagers huuren of kopen voor grof geld het recht om te mogen schieten iedere duitser weet het en houd er ook rekening mee

het wild is niet afgeschoten maar word door de toenemende aantallen lawaaimakende "geocachers" met die zelfde schijnwerpers naar andere bospercelen gejaagt

maar als de jager iets zie bewegen in wat zijn afgehuurde bos is schiet hij omdat hij het recht heeft om daar te zijn en zeker geen geocacher verwacht maar wild

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik zie met wat voor een schijnwerpers de mensen op pad gaan noem ik ze idd malloten

de jagers huuren of kopen voor grof geld het recht om te mogen schieten iedere duitser weet het en houd er ook rekening mee

het wild is niet afgeschoten maar word door de toenemende aantallen lawaaimakende "geocachers" met die zelfde schijnwerpers naar andere bospercelen gejaagt

maar als de jager iets zie bewegen in wat zijn afgehuurde bos is schiet hij omdat hij het recht heeft om daar te zijn en zeker geen geocacher verwacht maar wild

 

Barny

Dus volgens jou mag een jager 's nachts op alles schieten wat beweegt, ook al weet hij niet wat het is? Dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gelezen! Een jager is eraan gehouden een in grote mate trefzeker schot te lossen en heeft zeker niet het recht om in het wilde weg op alles te schieten waarvan hij vermoed dat het wild is. Bovendien geeft het verwerven van het jachtrecht voor een bepaald perceel geen recht op het alleen gebruik ervan.

En zeker niet het recht om dingen te vernielen of te verwijderen wat niet aan hem toebehoort.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar heb je wat aan als je een schot hagel in je kont heb,,,,,,,

 

maar als hier een paar vooraanstaande geocachers openlijk en zonder enige tegenspraak oproepen tot het verwijderen van voorwerpen wat hun niet toebehooren, wat kan je van jagers verwachten die hun betaalde territorium veilig stellen van gasten die hun hobby en de onvoorzichtige geocachers levens in gevaar brengen?\

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar heb je wat aan als je een schot hagel in je kont heb,,,,,,,

 

maar als hier een paar vooraanstaande geocachers openlijk en zonder enige tegenspraak oproepen tot het verwijderen van voorwerpen wat hun niet toebehooren, wat kan je van jagers verwachten die hun betaalde territorium veilig stellen van gasten die hun hobby en de onvoorzichtige geocachers levens in gevaar brengen?\

 

barny

Waarmee we weer bij het begin zijn...Kijk ook eens in die richting als je opvallend veel onderhoud moet doen en er staat een hoogzit in de buurt. zie link vooral 4:50

(duitstalig) vrij vertaald wordt aan de jager gevraagd: "wat als er weer een cache in dit gebied geplaatst wordt?" antwoord jager:" Dan verwijderen wij dit rigoureus zonder enige twijfel". bewerkt door snoopy and woodstock
Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar heb je wat aan als je een schot hagel in je kont heb,,,,,,,

 

maar als hier een paar vooraanstaande geocachers openlijk en zonder enige tegenspraak oproepen tot het verwijderen van voorwerpen wat hun niet toebehooren, wat kan je van jagers verwachten die hun betaalde territorium veilig stellen van gasten die hun hobby en de onvoorzichtige geocachers levens in gevaar brengen?\

 

barny

Barny jij moet toch als geen ander weten dat je een zwijntje niet met een schot hagel gaat omleggen :w00t2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

daar heb je wat aan als je een schot hagel in je kont heb,,,,,,,

 

maar als hier een paar vooraanstaande geocachers openlijk en zonder enige tegenspraak oproepen tot het verwijderen van voorwerpen wat hun niet toebehooren, wat kan je van jagers verwachten die hun betaalde territorium veilig stellen van gasten die hun hobby en de onvoorzichtige geocachers levens in gevaar brengen?\

 

barny

Barny jij moet toch als geen ander weten dat je een zwijntje niet met een schot hagel gaat omleggen :w00t2:

 

Yurrie-currie bij de biecht: verklaar u nader mijn zoon, weet u zaken over Barny die u met ons wilt delen???

Ja eerwaarde vader het zit zo........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik even weg om een pan wildsoep te maken voor de visite die morgen komt, zie ik dat dit draadje geheel aan het ontsporen is. Hoe gaan we met caches om is veranderd in Hoe gaan we met loslopend wild om. Van Barny begrijp ik dat een jager mag schieten op ieder wild zwijn dat met een schijnwerper rondloopt.

En verder zegt onze wapenkenner: "....het recht om te mogen schieten iedere duitser weet het...."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach ja, het maakt niet uit wat jullie denken, het gaat er om hoe het is dat is een verschil

 

er is al een groundspeak Bobo regelmatig op jagers beursen in Duitsland te zien, dus het probleem is daar ook bekent en mischien zelfs daarvoor gaan er een heleboel cache's het argief in en de jagers mogen blijven, zal dat een teken zijn??

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jagers die zich zorgen maken om de verstoring van het wild? Ja, dan is die dieren doodschieten wel diervriendelijker :fox:

 

Ik vermoed dat cachers niet slechter omgaan met caches dan met andere cachers, als ik zo de diverse fora zo lees ^^



@Odlaniger over de video: als die geocachers zo 's-nachts het bos in gaan kan ik me de ergernis van die jagers ook wel weer voorstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijd om easter eggs te gaan verstoppen. Misschien wel in het bos. Kunnen de jagers op windeieren gaan jagen. Als het tegen- of meezit niet alleen met hagel, maar ook met onweer, wind en regen. En al dan niet vochtige sneeuw.

Naar gelang jouw achtergrond: vrolijk dan wel gezegend Pasen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach ja, het maakt niet uit wat jullie denken, het gaat er om hoe het is dat is een verschil

 

er is al een groundspeak Bobo regelmatig op jagers beursen in Duitsland te zien, dus het probleem is daar ook bekent en mischien zelfs daarvoor gaan er een heleboel cache's het argief in en de jagers mogen blijven, zal dat een teken zijn??

 

 

Barny

Ja een teken dat de jagers bepalen hoe het er aan toe gaat in het bos! En geocaches die ze niet aanstaan gewoon opruimen. Er zijn sterke banden met boswachters en dus zal de geocacher die iets doet wat een jager niet aanstaat waarschijnlijk aan het kortste eind trekken. En de co zich maar afvragen: "hoe kan het toch dat dit en dat verdwijnt?" Wij spreken dan over muggles en onvoorzichtige cachers maar natuurlijk kan een jager ook gewoon de cache aflopen en verwijderen wat hem niet bevalt. Dit wordt door de persoon in de video gewoon toegegeven. Verder verteld hij ook dat alles een enorme toename laat zien, Joggers mountainbikers wandelaars. Maar dat er inmiddels in veel gebieden honderden hoogzitten staan en het wild op bijna geen enkele plek meer veilig is vergeet hij gemakshalve erbij te vertellen. En dan kun je inderdaad denken wat je wilt maar zo is het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jacht hoeft van mij helemaal niet, dat vooropgesteld. Maarr ... de jagers zitten in Duitsland in het bos met een betaalde vergunning, de meeste caches liggen er zonder vergunning. Als ik in mijn voortuin een cache aantref die daar zomaar door iemand is neergelegd haal ik 'm ook weg en de eigenaar kan er naar fluiten! Zo simpel - hoewel niet diervriendelijk in het geval van de jacht - is het toch?

 

Totdat de cachers in Duitsland toestemming willen aanvragen, en daar misschien wel voor moeten gaan betalen, zal het er niet beter op worden hoor.

 

Edit, zie net Barny's opmerking die klopt als een zwerende vinger.

bewerkt door Team Aragorn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...