Spring naar bijdragen

Hoe Gaan We Met De Caches Om?


Hoe gaan we met caches om  

206 leden hebben gestemd

  1. 1. Je hebt iets beschadigd bij de cache wat doe je?

    • Stuur een mailtje en vertel wat er gebeurt is.
    • Plaats een needs maintenance log.
    • Schrijf in de log dat je iets beschadigd hebt
    • Kijk wat ik kan doen om de schade te herstellen
    • Ik laat het zo en doe helemaal niets
      0
    • Anders; zie mijn post


Aanbevolen berichten

Zeer bekent allemaal

Lees de logs en je weet het

Bezoek favoriete caches en je ziet het

Ook bij mijn cache vonden cachers het nodig om een compleet schrikhek te demonteren en het duurde dan ook niet lang voordat het hele hek er uitgerukt was.

Sommige waren ook nog zo stom om dat vol bravoure in de log te vermelden, om later weg te halen toen ze te veel commentaar kregen op hun handelen

Twee weken was ik ook nog bij deze cache http://coord.info/GC40AG8 het nulpunt ligt onder de plaatsnaam bord, na 40 bezoekers van mensen die zich geocachers noemen is dat bord al kapot en staat los te wiebelen in de grond,

 

Het stiekeme is er af het onvoorzichtige ook, het hufterproof maken van een cache heeft meer om er voor te zorgen dat jou zogenaamde hobbygenoten de boel niet kunnen slopen dan de argeloze voorbijganger

 

Dat het stickertje van PN er niet meer is zou mijn inziens meer te maken hebben dat de mensen de stikker er af peuteren voor beter zicht en na een paar keer de stikker niet meer kleeft en word meegenomen door een kleijn dier die na het nuttigen van die stikker nu ergens angstig en eenzaam in het bos ligt te creperen om langzaam zijn leven te geven voor een stel mensen die het nodig vinden om het elkaar moeilijk te maken

 

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn ervaring is dat PM-ers minstens zo slordig zijn als BM-ers. Volgens mij heeft het PM maken van een cache dus niet zo heel veel zin. Onlangs meegemaakt dat iemand met zo'n 9000 caches de munitiekist onafgedekt terugplaatste. Je kon hem van grote afstand al zien liggen. Zoiets valt soms heel makkelijk te herleiden. Misschien onder het motto: loggen en maar weer verder scoren?

Ik blijf erbij: geocachen word vooral verpest door de cacher zelf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het eerste dat in mij opkomt is: De laatste finder te willen zijn.

Want op een gegeven moment zal de CO zeggen: nja, bekijk het maar. En dan heb je de laatste find (voor wat het waard is).

 

Misschien is er een variant op het TBBF aan de gang, maar dan om de mooie caches om zeep te helpen?

 

En voordat de beschuldigingen komen:

Nee, ik doe zulke dingen niet, ik heb alleen een negatief beeld van de samenleving en bedenk vooral doemscenario's. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was mij ook al opgevallen dat er veel troep achterblijf.

Nu wil ik niet zeggen dat het van cachers af komt.

Maar als men toch een cach loopt neem een plastic tasje mee, voor het vuil.

Op plaatsen waar de cach verstopt is, is vaak alles plat getrapt. (zonde van de Natuur)

En ik zie vaak cachers rennen, om inderdaad er veel op een dag af te werken.

Die maken het voor de meeste goeie cachers kapot.

Spreek maar eens met terrein eigenaren, waar de cach legger toestemming van heeft gekregen.

Moeten wij telkens die grote mensen er op wijzen dat we zuinig, met de natuur en andermans spullen om moeten gaan?

En voor die top runners doe toch normaal.

Er staat nergens dat je er tien op een dag moet loggen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@tuinhuis1944: Op plaatsen waar de cach verstopt is, is vaak alles plat getrapt. (zonde van de Natuur)

 

Zo stond er in een log van één van mijn caches o.a.: "De cache snel gevonden, maar een veel mooiere en spannendere plek vlak bij gezien, dat had wel leuk geweest...."

 

De logger geantwoord dat ik het niet zag zitten dat 100 man op die spannende plek zouden gaan zoeken, omdat er dan nog maar weinig van die mooie plek zou overblijven. Soms kun je dingen voor zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben eens op een snertplek een spannende cache gevonden! Met een warm bakkie snert onder handbereik was het, op dat moment, voor ons de mooiste plek :). Het is een kwestie van beleven, óf de krenten uit de pap willen eten of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat er teveel van wordt uitgegaan dat het beschadigen, vernielen, stelen van cachemateriaal gebeurd door medegeocachers. :rolleyes:

Ik ben geneigd - zonder bewijslast overigens - dat er ook gedacht moet worden aan voorbijgangers, hondenuitlaters, lieve jeugd ,dieren, boze buurmannen.

Zeker als er bij herhaling iets gebeurd zou ik het buiten de geocachinggemeenschap zoeken....

 

 

Geopatra.

Nog iemand vergeten??? Ja de wildbeheerders/ jagers. Die vinden het nl helemaal niet leuk dat geocachers in HUN bos rondsnuffelen.

Hoe ik dat weet? bij een bepaalde nachtcache waren er vaak problemen met een jager en was het wel hel erg duidelijk dat deze wp's ripte of vernielde. De legendarische cache bestaat hierdoor niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geef de jagers eens ongelijk

die betalen een vermogen om in dat bosperceel te mogen jagen, komen er een stel maloten met zaklampen met een lichtsterkte waarvan de brandaris kinderspeelgoed is

alle wild weg en het gevaar dat er zo een cacher voor zijn donder word geschoten, en wie krijgt daar de schuld van?

BNI lag ook zonder toestemming

hie gaan "geocachers" al stikkers van een heel ander spel rippen omdat hij ook maar geplakt zit in de buurt van hun cache

Pot/ ketel

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...