Spring naar bijdragen

Hoe Gaan We Met De Caches Om?


Hoe gaan we met caches om  

206 leden hebben gestemd

  1. 1. Je hebt iets beschadigd bij de cache wat doe je?

    • Stuur een mailtje en vertel wat er gebeurt is.
    • Plaats een needs maintenance log.
    • Schrijf in de log dat je iets beschadigd hebt
    • Kijk wat ik kan doen om de schade te herstellen
    • Ik laat het zo en doe helemaal niets
      0
    • Anders; zie mijn post


Aanbevolen berichten

@Aragorn" Als ik in mijn voortuin een cache aantref die daar zomaar door iemand is neergelegd haal ik 'm ook weg en de eigenaar kan er naar fluiten."

Dat is ook een totaal andere situatie, jagers pachten het jachtrecht en niet het terrein! Dit is over het algemeen openbare ruimte waar iedereen recht op heeft. Het geeft in ieder geval geen recht om dingen te verwijderen, of denk je dat ze de routebordjes van SBB ook mogen verwijderen omdat ze pacht voor het jagen hebben betaald?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mmm, ik neem aan dat die bordjes van SBB er met toestemming staan ...?

 

Imho is een cache die zonder toestemming gelegd is, te vergelijken met zwerfvuil. Dus eigenlijk is het alleen maar netjes als iemand dat uit eigen beweging verwijdert.

Je hebt me volledig overtuigt!!! ik ben vanaf nu echt blij met een ieder en in het bijzonder jagers die het zwerfvuil genaamd geocaches verwijderen. NATUURLIJK!!! vragen die eerst bij diverse instanties na of de cache er met toestemming ligt. Hoe heb ik zolang zo blind kunnen zijn? :clap: Of nog beter, ik ruim er zelf een paar op die ooit zonder toestemming gelegd zijn, tenslotte moet iedereen een steentje bijdragen aan een perfecte wereld. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

S&W, het gaat er meer om, dat je niet mag mopperen (denk ik dan) wanneer een illegaal geplaatste cache 'zomaar' verdwijnt. Hij is tenslotte ook 'zomaar' gekomen, risico voor de plaatser!

Een beetje meer overleg zou inderdaad netter zijn, van beide kanten. Dat draagt pas bij aan een perfecte wereld ... En nee, ik ga geen caches opruimen die er volgens mij illegaal liggen. Zwerfvuil opruimen is niet mijn ding, ik neem alleen mijn eigen huisvuil altijd mee naar huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lol, je ben echt een idioot als je aan de co vraagt of de cache wel of niet legaal geplaatst is

 

als hij er legaal ligt zal de co gewoon kunnen zeggen dat hij legaal ligt

als hij er niet legaal ligt zal dan de co openbaar toegeven dat hij tegen de plaatsingsregels van groundspeak heeft gehandeld? het vinkie wat hij heeft moeten zetten geheel geen waarde voor hem heeft? je bent echt niet van deze wereld.als je dat denkt

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

S&W, het gaat er meer om, dat je niet mag mopperen (denk ik dan) wanneer een illegaal geplaatste cache 'zomaar' verdwijnt. Hij is tenslotte ook 'zomaar' gekomen, risico voor de plaatser!

Een beetje meer overleg zou inderdaad netter zijn, van beide kanten. Dat draagt pas bij aan een perfecte wereld ... En nee, ik ga geen caches opruimen die er volgens mij illegaal liggen. Zwerfvuil opruimen is niet mijn ding, ik neem alleen mijn eigen huisvuil altijd mee naar huis.

Het gaat hier niet om een specifieke cache die er wel of niet zonder toestemming lag.In de vroege jaren van geocaching was dit totaal niet aan de orde en er liggen ook nu nog zat caches waarvoor nooit toestemming is gevraagtd en ik ben er zeker van dat er ook tegenwoordig nog genoeg toestemmingen verzonnen worden. Het gaat erom dat de besproken groep, caches of delen daarvan opruimt ook LEGALE. Mijn opmerkingen over het opruimen waren natuurlijk cynisch bedoeld. De groep waar ik het over heb gaat echt niet eerst informeren of de cache er met toestemming ligt. Alles wat ze niet zint word verwijderd. En daar sta je dan met je toestemming in je achterzak weer lekker onderhoud te plegen. Maar ik zou zeggen ogen dicht, plank voor je hoofd en lekker doorgaan. De dag dat je het opgeeft komt vanzelf en dan is het gebied weer cache vrij en daar gaat het ze tenslotte om. Vervolgens zaagt men een paar bomen om en het smalle pad dat er al sinds mensenheugenis ligt vervaagt. Dan komt er helemaal niemand meer. Ook dit heb ik met eigen ogen gezien (het zij in Duitsland) en er is echt niemand die daar wat aan doet.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

lol, je ben echt een idioot als je aan de co vraagt of de cache wel of niet legaal geplaatst is

 

als hij er legaal ligt zal de co gewoon kunnen zeggen dat hij legaal ligt

als hij er niet legaal ligt zal dan de co openbaar toegeven dat hij tegen de plaatsingsregels van groundspeak heeft gehandeld? het vinkie wat hij heeft moeten zetten geheel geen waarde voor hem heeft? je bent echt niet van deze wereld.als je dat denkt

 

Barny

Hm, en ik maar denken dat ik de contactgegevens moest doorgeven toen ik mijn caches wou plaatsen van wie ik toestemming heb gekregen. Blijkt dat ik gewoon met een vinkje afkon.

 

Toch tijd voor een zeecontainer in het beetje bos wat we hier hebben, haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toestemming vragen vind ik heel normaal en verstandig. Respect voor de terreineigenaar en vertrouwen kweken werkt alleen maar in mijn voordeel. Voor een cache in voorbereiding heb ik de locatie-eigenaar zelfs enthousiast kunnen maken. En dat biedt weer extra mogelijkheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bedoel ik. Als je een nieuwe cache aanmaakt en aan de reviewer de gegevens doorgeeft van wie je toestemming hebt (gemeente, SBB etc etc) kunnen hun een mooie database aanleggen en steekproefsgewijs controleren. Zo niet...... weg ermee en CO erop aanspreken! (met weet ik veel wat voor sancties??)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...