Spring naar bijdragen

Hoe Gaan We Met De Caches Om?


Hoe gaan we met caches om  

206 leden hebben gestemd

  1. 1. Je hebt iets beschadigd bij de cache wat doe je?

    • Stuur een mailtje en vertel wat er gebeurt is.
    • Plaats een needs maintenance log.
    • Schrijf in de log dat je iets beschadigd hebt
    • Kijk wat ik kan doen om de schade te herstellen
    • Ik laat het zo en doe helemaal niets
      0
    • Anders; zie mijn post


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Zelf ben ik net begonnen met het plaatsen van een aantal caches, dus ik heb nog geen negatieve ervaringen.

Als ik iets beschadig, probeer ik het te repareren en geef ik door wat er gebeurt is, dit lijkt mij niet meer dan normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag had ik voor mij een nieuwe ervaring met mijn nano cache cache gevonden maar log rol weg?????

 

Dit vind ik echt iets waarvan ik denk mmmm misschien toch mijn cachjes pm cachjes van maken.

 

Jammer dat dit gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo als jullie misschien weten heb ik kortgeleden een cache NeverEnding Story online laten komen die als gradatie 1 + 1 ster had, maar tijdens een heroverweging van die sterren gradatie gezamenlijk met een expert wat betreft rolstoel toegankelijkheid die helaas zag dat een onhandig maneuvrerende vrachtwagen en haastige vakantieganger waardoor een vervelende verkeerssituatie ontstond waarmee ik er een halve extra ster er bij heb gedaan Qwa terrein.

 

Maar de in principe betekent een 1 ster moeilijkheid dat de cache met de handen op de rug te vinden is of met de ogen dicht te vinden is,.

 

En de 1 ster terrein betekent dat hij geheel zelfstandig te doen is voor iemand in een rolstoel.

 

De reden dat ik die cache geplaatst heb was omdat ik benieuwd was, hoe goed de mensen de pagina lezen en of ze er naar handelen, + hoeveel hebben ze er voor over om een cache te vinden,

 

Omdat ik al van te voren wist dat de door ervaring ziende blind geworden cacher geheel afgestompt is op achteloos neergeworpen kokers onder een steen, tussen de planten in een tuin onder het raam, en zich ook nog eens in de haast zich niet de tijd gunt om eens simpel na te denken, kon ik wel inschatten dat deze cache wel niet zo heel snel gevonden zou worden heb ik de cache al expres geplaatst op een plek waar een blind paart geen schade toe kan brengen.

 

Want de ervaring leert als de gefrustreerde mensen de cache niet snel genoeg kunnen vinden in ruime omtrek van het nulpunt complete wortels van bomen worden ondergraven, halve dammen worden verbouwd, complete begroeiingen worden losgerukt, om maar enkele van de vele treurige voorbeelden te noemen.

 

Wat ik verwachte gebeurde dan ook, de eerste tijd werd de cache niet gevonden, wel werd er heel veel verkeerde aannames gedaan, in de trant dat de cache er wel niet zou zijn tot zelfs een zichzelf verhevene dame uit het 1000 kilometer verre Italië haar kans schoon zag en op afstand meende te kunnen weten dat de cache in zijn geheel niet klopte dus maar gearchiveerd zou moeten worden, met die mening was ze vlot, behalve met het antwoorden op mijn vragen per E mail, wel gaf ze later op dit forum aan dat ze mij niet wenste te beantwoorden, waarbij meteen al haar uitlatingen in het bewuste draadje gewist moesten worden.

 

Waarbij op het toppunt van idioterie er weer eens mensen moeten zijn die menen te moeten klagen bij de bobo’s van groundspeak over de toen nog ongevonden cache, waarna GeoGuy met mij contact zocht, hij was gelukkig genegen om de uitdaging aan te gaan en zijn verslag staat nu dus bij de cache

 

Uiteindelijk (langer dan ik verwachte) werd de cache gevonden, en daarna in een steeds snellere tijdsbestek, ik mag toegeven dat de eerste (be)zoekers zich keurig hebben gedragen, maar de (be)zoekers van de laatste anderhalve week hebben mijn idee dat op deze plek een blind paart geen schade toe kon brengen, verandert in wat een blind paart niet kan vernielen, mensen die zich geocachers plegen te noemen wel kunnen slopen.

 

Het nulpunt bevind zich bij een schrikhek, dat schrikhek is nu dus losgeschroefd van de paal waarmee hij in de grond stond, en die paal is er geheel uitgewerkt en op zijn kop er weer ingezet, waarbij er maar 1 klem van het schrikhek is terug geplaatst de andere klem is in geen velden of wegen waar te nemen. nu hangt dat schrikhek dus op half 11.

 

Ik verwacht wel dat ik een klacht krijg van de toestemming verlener, ben benieuwd hoe dat afloopt

 

Er is dus iemand die bij een cache van 1 ster moeilijkheid en 1 ster terrein zijn hele toolset tevoorschijn haalt om een bord los te schroeven en een paal uit de grond te rukken, zoiets idioots had ik niet ingeplant en niet verwacht dat men zo vernielzuchtig zou worden als men een cache 1 2 3 niet kan vinden.

 

Tevens is er een paar dagen geleden iemand bij de eindlocatie geweest, de cache gevonden, en ongevraagd op een heel andere plek teruggeplaatst, terwijl het helemaal niet moeilijk is om deze cache op exact de zelfde plek terug te zetten, ik heb dus ook hier bij echt geen idee wat daar de nu weer de reden van is.

 

Oninteresse, frustratie, vergelding? Wie het weet mag het zeggen.

 

Maar zo gaat men dus tegenwoordig om met cache’s

 

Nu heb ik de cache iets verandert, ik hoop dat dat voorlopig afdoende is

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, ben inmiddels wel erg nieuwsgierig geworden naar deze, waarschijnlijk wel erg bijzonder uitgevoerde, cache...

Als ik een keer in de buurt ben zal ik zeker eens een poging wagen, ben benieuwd of ik de gedachtengang van Barny kan reconstrueren (zal wel een not found worden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik zou natuurlijk eerst kijken of ik de cache ter plekke kan maken. Zoniet gaat natuurlijk een mailtje naar de CO uit.... Zelf is er vorige week eentje gesneuveld van ons. De waarschijnlijke dader heeft gelogt: wel erg fragiel.... en de gene erna dat hij stuk was....... Jammer dat de logger die schreeft: een beetje fragiel niet gewoon naar ons gemaild heeft. Door zijn nieuwe caches in omgeving hadden we al een beetje een * zucht daar heb je weer een iphone cacher die geen informatie bij zijn nieuwe caches geeft* gevoel.....

 

en vrijdag is een van onze caches gejat!

 

ZUCHT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Door zijn nieuwe caches in omgeving hadden we al een beetje een * zucht daar heb je weer een iphone cacher die geen informatie bij zijn nieuwe caches geeft* gevoel.....

 

en vrijdag is een van onze caches gejat!

 

ZUCHT

 

Wat heeft de iPhone hier nou weer mee te maken, is wat ik me dan afvraag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Eigenlijk had ik een nieuw draadje willen starten, maar daartoe ben ik niet gerechtigd (!)

Vandaar dat ik dit bericht maar plaats in een oud draadje.

Naar aanleiding van een melding afgelopen week dat het eerste WP van mijn cache X (http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=b9622a2c-c0c2-4eb3-87c1-c48e5a6014e3) niet te vinden is, heb ik net dat WP gecontroleerd.

Inderdaad, het WP is verdwenen, een stickertje achter op een paal, achter een bord, alleen te zien met behulp van een spiegel.

Op de zelfde paal heeft SBB een geplastificeerd papier opgehangen met punaises.

Het papier van SBB hangt hier al maanden en hangt er ook nu nog.

Mijn onzichtbare en bijna onvindbare sticker is verdwenen.

Hoe kan dit?

Muggles?

De kans lijkt me klein.

Cachers?

Maar waarom?

Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat perfect verstopte waypoints of caches verdwijnen terwijl dat eigenlijk vrijwel onmogelijk is?

Antarctica

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....Mijn onzichtbare en bijna onvindbare sticker is verdwenen....

@Antarctica: kan je je eigen WP's niet meer terug vinden? :bag: Als ik jouw tekst zo lees, dan is er ook niets te zien.

 

Serieus: Geen idee, heeft het zin om een Wp te verwijderen? Een eigenwijze CO repareert :thumbsup: deze toch wel?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor sommige mensen blijkbaar een weet.

Nadat ik The Game had gearchiveerd, heb ik bewust een aantal kokers in de grond laten zitten ( kokers die een aantal keren geript waren ) om te kijken wat ermee zou gebeuren als er niet meer naar gezocht word.

Deze kokers lagen redelijk dicht bij het pad, en dus gemakkelijk te vinden voor dreuzels.. 3 weken geleden, 5 maanden na archivering ben ik op pad gegaan om te kijken wat ervan over was.

Mijn verbazing was erg groot, want alle 5 de kokers zaten nog keurig op hun plaats en de inhoud was ongeschonden.

Ook ik trek mijn twijfels of dreuzels wel de boosdoeners zijn bij slopen of rippen van bepaalde wp's. Vaak is het naar mijn idee te opzichtig cachen met alle toeters en bellen en veel te gehaast te werk gegaan. En mocht er dan per ongeluk een slotje niet makkelijk open gaan dan word het grote gereedschap tevoorschijn getoverd om de boel hoe dan ook open te krijgen. Terwijl een simpel belletje voldoende was geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmm... ik heb dit nog niet eerder gehoord. maar als ik zo de verhalen van de-fam lees krijg ik toch het gevoel dat er geocachers zijn die met opzet de caches van een ander vernielen. alleen de vraag waarom?? tja... misschien kan zo'n vernieler is een antwoord geven.. .hoewel dat ijdele hoop is :bangin:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Linkalovers; natuurlijk zorg ik dat mijn caches in topconditie zijn!

Maar ik begrijp niet hoe een dergelijk stickertje kan verdwijnen.

Niemand heeft er iets aan, het is bijna niet te vinden (alleen door cachers die weten waar ze moeten zoeken) en flodderige papiertjes van SBB blijven wel hangen op de zelfde plek.

Dat doet mij vermoeden dat cachers dit weggehaald hebben, maar waarom?

Dat is de reden van mijn vraag.

En ik ben benieuwd of jullie ook dergelijke ervaringen hebben.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....Mijn verbazing was erg groot, want alle 5 de kokers zaten nog keurig op hun plaats en de inhoud was ongeschonden.....

 

@Linkalovers; natuurlijk zorg ik dat mijn caches in topconditie zijn! :thumbsup:

Maar ik begrijp niet hoe een dergelijk stickertje kan verdwijnen.

Niemand heeft er iets aan, het is bijna niet te vinden (alleen door cachers die weten waar ze moeten zoeken) en flodderige papiertjes van SBB blijven wel hangen op de zelfde plek.

Dat doet mij vermoeden dat cachers dit weggehaald hebben, maar waarom?

Dat is de reden van mijn vraag.

En ik ben benieuwd of jullie ook dergelijke ervaringen hebben.

Antarctica

 

Heren, ik vrees dat: Het maakt niet uit wat je doet, maar bij iedere groep mensen ( en dus ook in onze groep ) is een gedeelte, die vindt dat ze meer mogen, of boven de wet staan of dat de ….. regels niet voor hen gelden OF de regels anders interpreteren.

 

@Antarctica: Ik kan geen van jouw vragen beantwoorden, omdat ook ik 'het' niet snap of kan verklaren.

 

Ps: "....alleen door cachers die weten waar ze moeten zoeken....". Hoe werkte dit spelletje nu maar weer :clown:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...