Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Veel mensen spelen hun eigen spelletje. Zolang het binnen de regel is........

 

 

Ik ken wel mensen die 's-avonds om half twaalf gaan cachen, zodat ze twee caches op twee dagen kunnen loggen.

 

Ik snap dit trouwens niet :wacko: . Hoe kan hetzelfde tijdstip, in 2 dagen 'vallen'. Maar mensen doen soms vreemde dingen om hun matrix gevuld ( dubbel gevuld, driedubbel gevuld, vierdubbel ...... :bangin::lol1: ) te krijgen.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren aan het Flevopolderen geweest. Mooie wandeling gemaakt. In het logboekje laatste vinder 27-04. Online stond 02-05. Even doorzoeken en het blijkt dat je op 2 mei een souvenir kunt verkrijgen voor je verzameling. Kan geen toeval zijn. Ik heb de eigenaar en de vinder een mailtje gestuurd met deze constatering. Je hoort sowieso niet te loggen met twee verschillende data.

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap dit trouwens niet :wacko: . Hoe kan hetzelfde tijdstip, in 2 dagen 'vallen'.

De eerste cache vinden ze voor twaalven, de tweede na twaalven. Zo hoeven ze er maar één keer op uit per twee dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik snap dit trouwens niet :wacko: . Hoe kan hetzelfde tijdstip, in 2 dagen 'vallen'.

De eerste cache vinden ze voor twaalven, de tweede na twaalven. Zo hoeven ze er maar één keer op uit per twee dagen.

 

Ohhhhh, zo bedoel je :P .

 

Maar daar is ( als ze echt de caches op dat tijdstip vinden ) niets fout of verkeerd aan. Als je je dag-matrix belangrijk vindt, lijkt dat misschien wel een geld besparend en 'groen' idee. Mits je natuurlijk op dat tijdstip geen overlast veroorzaakt en dat is moeilijk, zo aan het begin van de nacht.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal gesproken schrijf ik mijn naam, de datum en de tijd op. En eventueel TB in/uit. In een groot logboek schrijf ik ook wel eens een zinnetje bij wat ik er van vond. Dat doe ik online uitgebreider.

Ik heb laatst wel per ongeluk in het logboek een verkeerde datum, in de toekomst geschreven. Daar kwam ik achter toen een vriendin ruim na mij dezelfde ging doen en zag dat mijn datum nog steeds in de toekomst lag :oops: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf over het algemeen ook alleen naam en datum op. Of het moet zo'n voorbedrukt rolletje zijn, dan wil ik ook nog wel eens kijken hoe laat het is.

In een boek schrijf ik er soms ook nog wel een korte opmerking bij. Op de site schrijf ik bijna altijd meer.

Het lijkt me niet echt nuttig om een verkeerde datum op te schrijven, tenzij het 'iedere dag een cache vinden' of de matrix vol krijgen zo belangrijk is dat je jezelf voor de gek wilt houden. Voor mij zou dit alleen extra stress opleveren, want ik heb echt niet elke dag tijd om te gaan cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alleen mijn naam met grote hanenpoten

heb ik ook geen gezeur als ik op een andere datum mijn online te log schrijf

waar bemoeien al die non-cachers zich toch allemaal mee!

 

Barny

 

CFTVgc9W8AED5UA.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf alleen mijn naam op. Als er veel open plaatsen in het logboek staan dan log ik niet op volgorde, maar schrijf ik mijn naam ergens tussen, dan met de datum erbij.

TB en coin in of uit noteer ik niet, ik ruil nooit, maar laat meestal wel iets achter.

De rest van mijn geschrijf vindt plaats in de internet-log op de juiste datum (met altijd minimaal 1 foto bij de log).

 

Als cache eigenaar kijk ik ook naar de namen en nooit naar de datum.

Eventuele verhalen in het logboeken lees ik als ik ze verwissel, maar één van mijn caches is een small.

Daar laat het logboekje weinig ruimte voor verhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf over het algemeen enkel mijn naam, de datum en de tijd in het logboekje. Ik vind de vindplek vaak niet zo geschikt om uitgebreid verslag van mijn bevindingen te doen. Daarnaast is het logboekje vaak ook te klein om daar een uitgebreid verslag in te zetten. Dat komt dan later wel op de cachepagina op .com.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...] Hierdoor besparen we bij kleine logboekjes belangrijke ruimte en zijn korter op 'plaats delict' ( vaak pakken we de cache/logboek en lopen dan weer terug naar het pad ), waardoor we eventueel minder plattrappen en minder kans hebben om gezien te worden.

[...]

 

Snap ik niet. Door twee keer van het pad naar de cache en terug te lopen vertrap je minder dan door één keer hen en weer te lopen? Verder nemen mensen bewegende objecten sneller waar dan stilstaande objecten en het is dus qua stealth het beste om zo min mogelijk te bewegen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peetee: Soms gaan wij uitgebreid ergens zitten om te loggen. Als er passanten voorbij komen, dan doen we soms of we uitgebreid aan het picknicken zijn. Dat boterhammetje zit toch wel in de geocache tas en dat flesje water ook wel. Mochten we in het veld een lange log (iets langer dan TFTC) willen schrijven, dan ziet het er erg knus uit allemaal...toch?

 

Triskelle heeft ook gelijk: tijdens geocachen vertrap je misschien weleens een grassprietje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

[...] Hierdoor besparen we bij kleine logboekjes belangrijke ruimte en zijn korter op 'plaats delict' ( vaak pakken we de cache/logboek en lopen dan weer terug naar het pad ), waardoor we eventueel minder plattrappen en minder kans hebben om gezien te worden.

[...]

Snap ik niet. Door twee keer van het pad naar de cache en terug te lopen vertrap je minder dan door één keer hen en weer te lopen?.....

 

Wij cachen altijd met meerdere personen. Dus als je allemaal 20 meter van het pad, in het bos ( dus daar waar de cache ligt ) uitgebreid gaat staan loggen, dan trap je alles rond de verstop plek extra plat.

 

.....Verder nemen mensen bewegende objecten sneller waar dan stilstaande objecten en het is dus qua stealth het beste om zo min mogelijk te bewegen.

Mochten er dan ook nog andere wandelaars langs komen, dan valt zo'n groepje ( 20 meter naast het pad, tussen de bomen ) natuurlijk wel op, ook al staat je stil. Daarom lopen wij gewoon terug naar het pad ( waar we vandaan kwamen ) en openen daar de de cache.

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peetee: Soms gaan wij uitgebreid ergens zitten om te loggen. Als er passanten voorbij komen, dan doen we soms of we uitgebreid aan het picknicken zijn. Dat boterhammetje zit toch wel in de geocache tas en dat flesje water ook wel. Mochten we in het veld een lange log (iets langer dan TFTC) willen schrijven, dan ziet het er erg knus uit allemaal...toch?

 

Ja, als iemand mij bij de cache ziet staan doe ik ook wel eens alsof ik heel belangrijke notities aan het maken ben. :wistling: Maar goed, dat is dan nog iets anders als een uitgebreide log schrijven. Dat doe ik sowieso liever thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...