Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gebruikelijk loggen we op de datum dat we de cache gevonden hebben. Dat is alleen wel goed opletten als je om welke reden dan ook de logs later schrijft. Het is mij wel eens gebeurd dat ik een hele rits logjes van een nieuwe datum moest voorzien omdat ik niet goed opgelet had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Valse logjes zijn de reden waarom ik nooit aan iemand vraag hoeveel caches hij/zij gevonden heeft en onmiddellijk uit een gesprek stap dat over de hoeveelheid gevonden caches gaat.

Ik heb inmiddels helaas weet van te veel geocachers die het belangrijker vinden om punten te scoren, dan om caches te bezoeken zoals de plaatsers het bedoelen of met enig oog voor omgeving en/of cache.

Ik vind dat een heel erg onplezierig element van het geocachen (geworden) en hoor liever verhalen over leuke belevenissen op zoek naar fantastische caches.

Tot mijn verbazing ontmoet ik ook steeds meer geocachers die erg veel founds op hun naam hebben staan, maar die niet weten hoe ze de meest elementaire zaken op hun gps kunnen vinden en geen enkele ervaring hebben met technieken als bijvoorbeeld peilen.

 

Odlaniger heeft een goed punt: Maak je niet druk!!!

Je plaatst een cache voor diegenen die het wel de moeite waard vinden om hem te bezoeken zoals je bedoeld hebt.

Verwijder logs waarvan je kunt bewijzen dat de cachers niet zijn geweest en laat de rest los.

Het is alleen maar frustrerend om steeds bezig te moeten zijn om valse loggers tegen te gaan en je komt er nog mee in de problemen ook als je eisen gaat stellen die niet overeenkomen met de richtlijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fysiek loggen, maar niet op internet zie ik nooit. Ik controleer het logboek niet.

Je ziet dat meestal indirect. Team X meldt een found met de tekst "vandaag op pad geweest met team Y". Maar team Y logt vervolgens nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie vaak valse logjes tegen komen

dat zijn logjes die nooit over de bezochte cache gaan, vaak de hele dag worden herhaald, logjes waar wel veel nummers in voorkomen zoals "dit was nummer 13 van de 20 die we vandaag hebben gedaan",

en al die valse logjes eindigen meestal met de beledeging in de laatste zin "alle C O's bedankt"

 

Barny

bewerkt door barny
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ander type waarschijnlijk valse logjes dook enkele dagen geleden hier op in omgeving Eindhoven.

Enkele owners uit de omgeving die veel caches hebben uitgezet, werden geconfronteerd met een standaard "bulk log" op hun caches, het leek een enorm slechte Google-translate tekst. Op al hun caches, ook op de reeds gearchiveerde. Ik had er gelukkig geen last van (maar ben ook geen "grootcachebezitster").

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valse logjes maak ik me maar niet meer druk om; wel om het wedstrijdelement.

Wat Sivota al genoemd heeft: het eerste wat cachers vragen als je ze toevallig ontmoet: hoeveel heb je er al gedaan?

En ik maak me zorgen om al die TB's en coins die in een cache zouden moeten liggen maar er vaak niet zijn.

Snappen al die snelle types wel dat je TB's en coins niet hoort te verzamelen, maar op pad moet sturen?

 

Nog een zorgelijk verschijnsel; onderdelen van caches die gesloopt worden omdat men koste wat kost toch het puntje wil scoren.

En wat te denken van het omruilen van een degelijke ammobox tegen een knullig plastic bakje?

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens wat betreft de TB's. Tegenwoordig kijk ik thuis of er trackables in de cache zouden moeten zitten. Als er meer dan één op de listing staat en er zijn geen TB's aanwezig, bewaar ik een eventuele TB/Coin voor een volgende cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad zielig want een dnf staat niet op je lijst als je al meer dan 10.000 gevonden hebt. Zie het steeds weer dat cachers die er echt heel veel hebben geen enkele dnf hebben op hun account. Ook als je ze vraagt waar ze de cache gevonden hebben omdat ze als enige de cache hebben "gevonden" tussen alleen maar dnf's , dat ze het niet meer weten..... Na een week !!!! Ja dat krijg je als je jaren lang wel 18 caches per dag doet ............... Ik besef dat ik me er niet aan moet ergeren en dat het zielige mensen zijn en ik gewoon lekker naar buiten gaan en caches moet gaan zoeken. HAPPY HUNTING ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 7 december waren wij in Engeland. Daar probeerden we een cache te zoeken maar vonden hem niet, alleen een zwarte schroefdeksel. Uit de logjes bleek dat vanaf 20 augustus er alleen een deksel was, maar intussen wel door vier caches als found gelogd. Ik heb hem maar als not found gelogd en een needs maintenance log geschreven. Tot op heden geen enkele reactie. Had ik een needs archived moeten schrijven ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 7 december waren wij in Engeland. Daar probeerden we een cache te zoeken maar vonden hem niet, alleen een zwarte schroefdeksel. Uit de logjes bleek dat vanaf 20 augustus er alleen een deksel was, maar intussen wel door vier caches als found gelogd. Ik heb hem maar als not found gelogd en een needs maintenance log geschreven. Tot op heden geen enkele reactie. Had ik een needs archived moeten schrijven ?

Ik doe dat wel. Als een CO na meerdere Needs Maintenance logs geen actie onderneemt, schrijf ik een Needs Archived log. Ik schrijf ze regelmatig. Heel vaak verdwijnen de caches het archief in, of krijgt de CO toch de neiging om wat onderhoud te plegen als de reviewer een log schrijft.

 

Ik vind dat tevens mijn taak als ik zoiets zie, maar ik ben een van de weinigen in cacheland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...