Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik wil daar eigenlijk wel een vraag aan vastknopen: Hoe vaak zouden cachers of cache-eigenaren de logjes in het logboek daadwerkelijk lezen?

Persoonlijk denk ik dat de logjes in het logboek veel minder gelezen worden als de digitale logjes op .com, zowel door CO's als door andere cachers. Ik zie de logboekjes bij mijn caches tenminste niet vaker of anders als bij een cachecontrole. En die voer ik maar een of twee keer per seizoen uit, tenzij er natuurlijk problemen zijn.

 

Maar misschien redeneer ik nu teveel vanuit mezelf?

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Peetee, mee eens.

Ik controleer mijn caches wanneer er een signaal is dat onderhoud nodig is. Toegegeven, reactief.

Maar ook dan lees ik zelden het logboek. Ik heb nog nooit gezien dat er een uitgebreid verhaal in het logboek staat terwijl in de foundlog slechts staat: TFTC.

En ik doe niet anders. Ik noteer mijn naam en de datum om vervolgens een uitgebreid foundlog te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij cachecontrole lees ik het logboek zeker. Het is interessant uit de eerste hand te vernemen wat men er van vond zonder er over na te denken.

Daarbij moet ik aantekenen dat mijn eigen prestaties op dat gebied altijd erg mager zijn. In het fysieke logboek van het Hoogtepunt staat na 4 uur thuiswerk en 7 uur veldwerk slechts "eitje" als commentaar in het veldlog. Dat wordt later meestal wel gecompenseerd door een uitgebreid virtueel log (deel 3, deel 4).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alleen mijn naam met grote hanenpoten

heb ik ook geen gezeur als ik op een andere datum mijn online te log schrijf

waar bemoeien al die non-cachers zich toch allemaal mee!

Ontkenning is de eerste fase van het rouwproces.

 

Maar het geeft toch helemaal niet dat je dertien jaar lang niet hebt begrepen wat een logboek is en dus niet naar de geest ervan gehandeld hebt?

Zolang je maar van je fouten leert.

 

Onderhoudslogboek Cessna Piper PA-31 Navajo:

14-01-2015 Piloot M. Baksteen: Neuswiel bijna versleten.

16-01-2015 Onderhoudsmonteur J. Vleugelbout: Neuswiel bijna vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lang op de cacheplek blijven om in het logboek te schrijven doe ik nooit meer, om redenen die ik al een paar pagina's geleden uit de doeken heb gedaan: vanwege het weer (te heet/koud/nat), vanwege de natuur (muggen/horzels) en vanwege de veiligheid van de cache (ontdekking door dreuzels). Daarbij kan ik ook nog voegen, dat het voor eventuele tochtgenoten niet zo geweldig is als je een kwartier aan het schrijven bent terwijl zij er voor Jan-met-de-korte-achternaam bij staan te wachten.

Precies dezelfde redenen golden wanneer ik een eigen cache ging controleren. Omdat ik thuis toch graag wilde bijhouden wie er langs geweest was, maakte ik altijd digitale foto's van de laatste pagina's van het logboek.

 

Datum en tijd? Moeten mensen zelf weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Dan zullen we Halendam maar een fijne vakantie wensen :)

 

Evenals alle andere cachers die op vakantie naar Frankrijk gaan.

Er zijn ook cachers die op vakantie naar Griekenland gaan, omdat daar de ouzo lekker schijnt te zijn.

 

Het is gewoon vakantietijd, dus iedereen die op vakantie gaat wensen we een fijne vakantie en veel plezier toe. Bij het vinden van een cache: graag een hele mooie log, dan kunnen de thuisblijvers ook nog mee genieten.

 

Halendam: vanaf nu niet meer vals loggen hoor. De controle is scherp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is irritanter: een cache door een ander laten loggen of als je een cache niet kan vinden een medecacher bellen om te vragen waar de cache ligt....ik denk dat beide opties niet in de geest van geocachen passen......maar ieder z'n eigen perceptie.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik een klomp had was hij inmiddels gebroken

 

de algemene tendens op dit forum is tegenwoordig dat het helemaal niet belangrijk is om nog je naam ergens achter te laten, het gaat immers over de magnifieke hike naar de cache toe

er zijn zelfs cacheeigenaren (als je ze zo nog mag noemen) die er trots op zijn dat ze de bezoekers van deze geo-terloorgaande site actief aanmoedigen om een niet gevonden cache toch als found te loggen (ze zijn er toch immers geweest!) (waarom moeten ze dan nog terug om een krabbel te zetten?)

en nu lees ik dat het irritant is om een andere voor je te laten loggen, iets wat bij 85% van de boomklim cache's en de duikcache's zonder enige terughoudendheid en zonder schaamte gebeurt, hun naam staat toch in het boekje word er dan door dat sneue volk lachend beweerd!

en nu is het ook al irritant dat een medeprutser word gebeld om te weten te komen waar de cache ligt,,,,,

als mensen anderen laten loggen, of moeten bellen is dat gewoon een duidelijke faal van de CO, die is dus niet duidelijk genoeg geweest om te kunnen vertellen waar de cache ligt,

maar als het de bedoeling is van de CO (zo als Mooisoest) om de medeprutsers te irriteren met het achteloos rondstrooien van Nano's en micro's in bewoond gebied en wat erger is in bos gebieden (met vele Not Founds tengevolge) moet je je afvragen of dat juist wel in de geest van geocachen past, als hij überhaupt weet wat "de geest van geocachen" inhoud.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn zowel de kokerstrooiers als de kokerrapers die elkaar bezig houden.

Ik val in herhaling door te zeggen dat kokerrapers, puntjesverzamelaars, statistiekelingen, FTF-jagers en dergelijke met een spelletje bezig zijn dat niets met geocachen heeft te maken. Je naam op een logrol laten zetten door iemand anders, omdat je niet wilt boomklimmen, maar wel het puntje wilt hebben. Wanneer wordt dat volk eens wakker en realiseert zich waar ze mee bezig zijn. Misschien is het beste bewijs van deze stompzinnigheid wel een fakelogje.

 

En als ik dan vraag waarom zij deze manier van "cachen" leuk vinden, dan krijg ik een ontwijkend antwoord. Dan wordt mij verweten dat ik er trots op ben dan ik zo weinig puntjes heb. En als ik een antwoord wil hebben op mijn vraag, dat ik dan maar eens een event moet bezoeken. Eén keer ben ik op een event geweest, maar het hypocriete gezwets stond mij vrij snel tegen. Al heb ik ook enkele eerlijke mensen ontmoet.

 

Overigens sta ik open voor een event met gelijkgestemden. En dan wordt er dus niets gediscoverd. Van gedachten wisselen, broodje braadworst, colaatje, pilsje. En wat nog meer de moeite waard is.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn zowel de kokerstrooiers als de kokerrapers die elkaar bezig houden.

Dat is dan wel weer iets dat zo veel mogelijk aangemoedigd moet worden. Zo lang het op een locatie gebeurt waar de natuur er geen last van heeft. Uiteindelijk zal vroeger of later de wal het schip wel een keer keren, lijkt me. Zodra ook de meest onder een steen levende inwoner van Nederland 100 kokers heeft gevonden zal het inzicht wel een keer doorbreken en dan is de hype snel voorbij, vermoed ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hype duurt reeds te lang om nog als hype te kunnen worden bestempeld.

Inmiddels is geocachen geen verborgen spelletje meer voor ingewijden, maar komt het regelmatig negatief in de media.

Jij zou toch ook last krijgen van plaatsvervangende schaamte wanneer schaken met zijn tijd zou meegaan? Onze koningin schaken, haar paard verkrachten en de loopse loper de koning gijzelen?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het schaken kent vele geperverteerde varianten. Deze varianten zijn uitsluitend voor recreatie bedoeld en niemand neemt ze serieus. Als je net een zware partij van 8 uur achter de rug hebt, dan wil je natuurlijk wel eens even relaxen door een 40-tal potjes snelschaak. Hierbij gaat het voornamelijk om de geestigheden die gedebiteerd worden en niet om het spel. Al deze varianten hebben met elkaar gemeen dat je er een ander hersendeel voor gebruikt dan voor een serieuze partij. Daardoor gaat er een grote ontspannende werking van uit. Een andere overeenkomst is dat ongeacht de variant, de sterkste schaker toch altijd wint.

 

Bij geocaching is het precies andersom. Daar zijn het juist de geperverteerde varianten die serieus genomen worden door de massa. En iedereen die daarmee de draak steekt en de zaken in hun juiste perspectief toont, maakt zich vijanden voor het leven.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...