Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik vind het hartstikke leuk om logs van anderen te lezen.

Alleen fysiek loggen zou ik echt een gemiste kans vinden.

Ik vind het ook leuk om te kijken welke bekenden de cache al gevonden hebben een wat ze ervan vonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik lees de logs die iets vertellen met plezier

zo zie je aan de logs of dat de mensen het naar hun zin gehad hebben of dat er eventueel verbeterpunten zijn.

en vooral aan de log van sommige catchers hecht ik veel waarde omdat ik weet dat deze schrijven hoe ze het beleefd hebben.

verhalen in een logboek schrijven we zelden want thuis met de computer kan het veel uitgebreider.

De logs bij onze eigen caches ga ik zeker niet nakijken, waarom zou ik mensen die zichzelf willen bedriegen willen verbeteren/veranderen ?

bewerkt door anharu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerder genoemde overpeinzing is niet meer dan dat, al ben ik het met mijzelf eens.

Ik vind het echter nog steeds leuk om een foundlog te schrijven voor de geocaches die ik zorgvuldig uitzoek om te vinden.

De cache-eigenaar verdient dat volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft mij altijd verbazen dat ik veel meer schijn mee te maken dan andere cachers bij dezelfde cache. Alsof bij hen altijd alles van een leien dakje gaat.

Het aardige van loggen is ook dat je in de loop der tijd een heel avonturenboek krijgt. Ik mag graag oude logs doorlezen. Alles komt dan weer boven.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, velen beseffen niet wat zij meemaken. Of zij schrijven er niet over.

Niet iedereen heeft de gave om in de foundlog het vinden van het kistje ondergeschikt te maken aan hetgeen zij daarvoor hebben beleefd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aardige van loggen is ook dat je in de loop der tijd een heel avonturenboek krijgt. Ik mag graag oude logs doorlezen. Alles komt dan weer boven.

 

Dat is precies wat ik ook recent nog gedaan heb. Mijn logjes terug lezen en herinneringen op halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft mij altijd verbazen dat ik veel meer schijn mee te maken dan andere cachers bij dezelfde cache. Alsof bij hen altijd alles van een leien dakje gaat......

 

Voor sommigen is het schrijven van een log, het opnieuw beleven van de reis. Geromantiseerd en door een .... bril gezien.

 

Voor sommigen is het schrijven van een log, een korte samenvatting van gebeurtenissen.

 

Voor sommigen is het schrijven van een log, een korte samenvatting van statistieken

 

Voor sommigen is het schrijven van een log, een korte samenvatting van eigen statistieken

 

Voor sommigen is het schrijven van een log, een korte samenvatting van "Thanks For The Cache"

 

Voor sommigen is het schrijven van een log, een hindernisbaan.

 

Voor sommigen is het schrijven van een log de eigenlijke reis.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je nu wel vergeet is, dat als je niet online én niet in het logboek logt, je de C-O niet bedankt voor de cache ( welk type dan ook ) die hij/zij voor jou toegankelijk heeft gemaakt en waaraan jij je plezier beleeft. Als niemand dat meer doet, zal dan het aantal mooie/uitgebreide caches ( dus geen strooigoed ) stabiel blijven?

 

 

Ik vermoed dat menigeen logjes doorleest. Een mooie log bij een cache op de cachepagina is wél reclame voor de cache!

Uiteraard, het blijft leuk om af en toe een mooi verhaal bij jouw cache te lezen. Zonder meer. Maar bedankjes verwachten en waardering krijgen uit de logs vind ik zelf behoorlijk ver gaan. Los van bijvoorbeeld de extra "likes" in de vorm van favorite-punten, dat is maar een muisklik en voegt in mijn ogen weinig aan waardering toe. Leg een cache omdat je dat leuk vind en om anderen te plezieren. Weinig terug verwachten siert de mens, toch?

 

Een mooie log zie ik niet als reclame voor een cache. Reclame vind ik sowieso niet het juiste woord voor een hobby. Iedereen ervaart iets op zijn manier, maar ik ga echt niet alle logs lezen voor ik een cache ga lopen. Ik maak liever mijn eigen mening op. De mooiste tochten voor mij, zijn nog altijd degene die de minste favorite-punten hadden en waar ik de rust nog heerlijk kon ervaren.

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Wat je nu wel vergeet is, dat als je niet online én niet in het logboek logt, je de C-O niet bedankt voor de cache ( welk type dan ook ) die hij/zij voor jou toegankelijk heeft gemaakt en waaraan jij je plezier beleeft. Als niemand dat meer doet, zal dan het aantal mooie/uitgebreide caches ( dus geen strooigoed ) stabiel blijven?

Uiteraard, het blijft leuk om af en toe een mooi verhaal bij jouw cache te lezen. Zonder meer. Maar bedankjes verwachten en waardering krijgen uit de logs vind ik zelf behoorlijk ver gaan. Los van bijvoorbeeld de extra "likes" in de vorm van favorite-punten, dat is maar een muisklik en voegt in mijn ogen weinig aan waardering toe. Leg een cache omdat je dat leuk vind en om anderen te plezieren. Weinig terug verwachten siert de mens, toch?

 

Het gaat hier niet om mijn caches, ik heb er zelfs geen één. Weinig terug verwachten siert inderdaad de mens. Maar is dat een vrijwaring voor de ‘ontvanger’?

Het gaat er om, dat als je iets van iemand ‘krijgt’, waaraan je veel plezier beleeft, het ( in mijn ogen ) normaal is, om diegene te bedanken voor zijn gift. Maar de cache wordt je ‘anoniem’ aangeboden ( er is geen contact tussen de C-O en jou ). De enige wijze waarop je de C-O kunt bedanken ( voor al zijn inspanningen ) is het schrijven van een ( leuke ) log. Het “voor wat, hoort wat” principe. Hierdoor krijgt de C-O ook eer naar werk, die hem/haar misschien wel aanzet tot het plaatsen van extra caches, die jou misschien wel weer veel plezier kunnen geven.

 

Of een Favoriet nu voor mij of voor de C-O is, dat maakt eigenlijk ook niet uit. Door een Favoriet toe te kennen, geef ik in ieder geval wel aan, dat die cache tot mijn favorieten behoort. Waarmee ik aangeef, dat de cache mij een bovengemiddelde ‘beleving’ geeft. Natuurlijk is het wel afhankelijk wat mijn gemiddelde ‘beleving’ en cache ervaring is, hoe zwaar de Favoriet weegt. Dat weet ik alleen. Voor alle anderen is het aantal Favorieten een aanduiding.

 

 

 

Ik vermoed dat menigeen logjes doorleest. Een mooie log bij een cache op de cachepagina is wél reclame voor de cache!

Een mooie log zie ik niet als reclame voor een cache. Reclame vind ik sowieso niet het juiste woord voor een hobby. Iedereen ervaart iets op zijn manier, maar ik ga echt niet alle logs lezen voor ik een cache ga lopen. Ik maak liever mijn eigen mening op. De mooiste tochten voor mij, zijn nog altijd degene die de minste favorite-punten hadden en waar ik de rust nog heerlijk kon ervaren.

 

Als je een gebied gewoon leeg maakt, dan heb je inderdaad weinig aan leuke logjes en veel Favorieten. Het gaat dan om het leeg maken en niet om de caches.

Maar als je selectiever je caches uitzoekt, dan hebben ze wel waarde. Natuurlijk lees ik de cache-pagina door, maar daar gaat het om de inhoud, niet om hoe flitsend de pagina eruit ziet. Uiteindelijk bepaald de ‘inhoud’ van de wandeling of ik die ga lopen of niet. De logjes ( en de Favorieten ) geven extra informatie, waardoor het kiezen van de cache gemakkelijk kan worden. Aan de log-reeks kan je zien of je moet file-cache ( inderdaad: dan misschien later eens…. ), het aantal Favorieten geeft de gemiddelde beleving aan. Mooie logjes is m.i. inderdaad reclame, iets waardoor ik eerder een keuze zal maken.

 

Het blijft natuurlijk hopen of alles waar wordt gemaakt en de cache inderdaad is zoals je verwacht, maar dat wordt ( misschien ) ook wel bepaald door je eigen geo-karakter.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een gebied gewoon leeg maakt, dan heb je inderdaad weinig aan leuke logjes en veel Favorieten. Het gaat dan om het leeg maken en niet om de caches.

Maar als je selectiever je caches uitzoekt, dan hebben ze wel waarde.

 

Mooie aanname weer. Voor de duidelijkheid, caches hebben waarde voor mij, ook al ga ik anders met "favoriete" caches om dan jij. Een gebied leegmaken? Geen idee wat je bedoelt. Wel mijn hoofd leegmaken. Ik zei dat mijn voorkeur ligt bij minder bekende caches, lekker de rust opzoeken, zonder teveel mensen. Een rustige wandeling heeft mijn voorkeur, de cache trekt me alleen naar dat gebied. Poeha rond een multi-cache doet me inderdaad niets en leidt mij persoonlijk af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff Barry wat reageer je weer defensief, of lees ik het alleen maar zo?

Niet nodig toch? Ik vind het een mooie onderbouwing van de mening van Linkalovers.

 

Ik ben het trouwens ook eens met wat gezegd wordt over het maken van een keuze voor een cache. Als er veel langere logs staan, zegt dat mij dat er waarschijnlijk meer te beleven is dan wanneer er vooral korte logs staan.

 

Verder kijk ik naar het aantal wandel kilometers en verder naar de vragen. Soms wil ik puzzelen, soms gewoon lopen zonder gedoe. Uit de logs kan ik ook aflezen of er bv onduidelijke vragen in zitten of dingen die voor meerdere interpretaties vatbaar zijn. In dat geval haak ik soms ook af.

 

Verder vind ik het als owner erg leuk om een mooi log te krijgen en als geocacher om er één te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...