Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Er zijn hele volksstammen die een eigen netwerkje hebben en daarbinnen met elkaar puzzeltjes oplossen, voor elkaar loggen enz. enz.

Wanneer ik bij een cache weer eens lees: ik heb er 63 (of daaromtrent) gedaan vandaag, dan denk ik.....stel dat je op een dag 12! uur bezig bent met Geocachen ...dat is 720 minuten....dan zou je er elke 11-12 minuten 1tje moeten doen....Dat lijkt mij sterk in je eentje.

Laat ze.....kijk naar dat soort grappen en haal je schouders op.

 

hallo.... wat een onzin volksstammen netwerkjes waar heb je het over. Ja je kunt er meer dan 63 op een dag doen en dat is niet overdreven kan ook in je 1tje. Dat heet goed plannen en kijken hoe je het aanpakt. dat is ook een vorm van geocachen. En wanneer je met een groep van 6 puzzels oplost en die dan gezamelijk logt wat is daar dan verkeerd aan? Moet je allemaal zelf de puzzel oplossen en apart loggen. Hoe kijk je dan aan tegen meerdere teams die een multi lopen.... Kun je dan allemaal gelijk loggen of mag de rest niet kijken waar de cache ligt.

 

Dingen opmerken en posten op het forum is okay, maar ongefundeerde kreten los laten (ja het mag hier best wel) maar getuigd niet echt van respect voor je mede cachers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er zijn hele volksstammen die een eigen netwerkje hebben en daarbinnen met elkaar puzzeltjes oplossen, voor elkaar loggen enz. enz..

 

En wanneer je met een groep van 6 puzzels oplost en die dan gezamelijk logt wat is daar dan verkeerd aan?

 

Gezamelijk de cache gaan zoeken is iets heel anders dan dat 1 iemand de cache zoekt en daar gelijk ook maar de namen van wat andere teams in het logboekje schrijft. Dat laatste vind ik echt not done.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie met vertrouwen de mail van Geoguy tegemoet.

 

Ik heb vernomen dat GeoGuy de log heeft teruggezet en je een meel heb toegedaan,

 

Barny

 

Klopt!

Geoguy heeft de log teruggezet omdat hij stelt dat bij het plaatsen van de log ik de cache nog niet had geadopteerd. Hij heeft niet geoordeeld over het feit of er sprake is van een onterechte log, maar stelt simpel dat ik het recht niet heb om die wijziging aan te brengen. Daarbij houd hij geen rekening met de afspraken die ik met de vorige CO heb gemaakt bij de adoptie! Onder andere: verwijderen van de log die onterecht is geplaatst!

Wordt dus vervolgd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaat ze aan Geoguy vragen want zij heeft niet meer de rechten van een eigenaar.

Ik begin steeds meer te denken aan het advies dat Groundspeak geeft over je druk maken over mogelijk foute logjes (zie de link van Sivota). Is het sop de kool echt wel waard ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik begin steeds meer te denken aan het advies dat Groundspeak geeft over je druk maken over mogelijk foute logjes (zie de link van Sivota). Is het sop de kool echt wel waard ?

Als je post #44 leest dan snap je dat het niet enkel on een onterechte Found gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@diafragma

Ik begrijp uit de forumberichten dat de lokatie-omschrijving punt van geschil is. Is het niet denkbaar dat er onderhoudswerkzaamheden oid geweest konden zijn waardoor de locatie er tijdelijk anders uitzag? Een stoep kan bij wijze van spreken 's morgens opgebroken worden voor werk aan kabels/leidingen, en er 's avonds weer netjes bij liggen.

 

Je had het team ook eerst om een coordinaatcheck of een globale aanduiding op de kaart kunnen vragen om alle twijfel weg te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@diafragma

Ik begrijp uit de forumberichten dat de lokatie-omschrijving punt van geschil is. Is het niet denkbaar dat er onderhoudswerkzaamheden oid geweest konden zijn waardoor de locatie er tijdelijk anders uitzag? Een stoep kan bij wijze van spreken 's morgens opgebroken worden voor werk aan kabels/leidingen, en er 's avonds weer netjes bij liggen.

 

Je had het team ook eerst om een coordinaatcheck of een globale aanduiding op de kaart kunnen vragen om alle twijfel weg te nemen.

 

Voor wie twijfelt aan de juistheid van mijn opmerkingen dat het betreffende team niet op de juiste plek is geweest toen ze dachten de verstopplek te hebben gevonden een aanbod: kom naar de cache *********, dan gaan we een lekker biertje ( de eerste op mijn kosten) drinken op een steenworp afstand en dan kan ik iedereen met gemak overtuigen!!! Mail me vooraf, desnoods 10 minuten vooraf want ik woon op ongeveer 100m afstand van de cache waar ik vrijwel dagelijks langs kom!

Het aanbod van bier geldt voor maximaal 20 posters van dit draadje!

bewerkt door 't Hopbelletje
aangepast op aanvraag Diafragma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gut, je stopt er wel erg veel energie in...:blink:

Ik vraag me af waarom je dit nu op het forum neerzet, want je start met een wat algemener gestelde vraag c.q. ergernis.

 

Weliswaar van iets dat jou is overkomen, maar toch een vraag naar hoe iets zit en wat je kunt doen.

Inmiddels nodig je iedereen uit voor een persoonlijke toelichting, wordt de cache genoemd (en straks het team of dat wordt wel duidelijk uit de logs bij de cache).

Ik vraag mij af waarom?

Wilde je een verduidelijking en wat informatie rond jouw vraag of wil je nu in dit ene speciale geval je gelijk halen?

Het eerste vind ik prima, daar is m.i. een forum voor, een beetje mopperen over ergenissen kan wat mij betreft ook, maar een biertje komen halen bij de cache en knikken bij jouw uitleg.. nou nee,

De situatie is misschien niet meer hetzelfde, de andere kant van het verhaal ontbreekt en je maakt het nu tot een soort persoonlijke kruistocht.

 

Misschien heb je gelijk, misschien ook niet.. Ik kan en wil daar verder niet over oordelen.

Ik vind dit verder een zaak tussen jou, de logger(s) en de reviewer.

 

Is dit je nu al die energie waard?

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

......... Is het sop de kool echt wel waard ?

 

 

Tjsa, daar hadden we, oude CO en adoptie-CO het gisteravond ook over! Belachelijk hoeveel energie gestopt in dit forum en in aardige mailtjes naar het Team om tot een oplossing te komen. En dat Team rent wel naar Geoguy maar reageert gewoon niet op mijn mails!

 

Gisteravond moesten we gewoon om alles flink lachen. En gewoon gesteld dat ik op ga houden om te posten bij dit draadje. Pure ballorigheid van dat biertje! We gaan er echt niet vanuit dat er serieus op in wordt gegaan. En dan komt er nog zo een serieuze reactie van Sivota ..........

 

De ballen, zeiden we vroeger altijd als afscheid!!

bewerkt door Diafragma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ballen, zeiden we vroeger altijd als afscheid!!

Van sommigen kan ik heel goed indenken hoe ze iemand mailen. Ik heb geen idee hoe jouw eerste contact is geweest naar de logger toe, maar ik kan mij wel een indruk vormen. En ik moet zeggen dat ik ook slecht tegen hufterigheid kan en ik dan ook geneigd ben om niet te antwoorden op zo'n email. Zeker als ik het gevoel heb het met een snotneus van doen te hebben (gezien het taalgebruik).

 

Het plezier in het spel bestaat wat mij betreft juist uit de rust, relaxtheid, ongedwongen sfeer tussen de geocachers onderling en natuurlijk het spel zelf, de cache. Ik heb ook wel eens een email gestuurd naar een logger, omdat die een note plaatste bij mijn cache, waar ik het niet mee eens was. Ik heb uitgelegd waarom en de logger heeft zijn note aangepast. Ik kan mij voorstellen als ik gelijk van leer had getrokken, de log niet was aangepast en gelijk hebben ze.

 

Wel of geen terechte found log? Kom op! Waar hebben we het over. Staan er onjuiste gegevens in waardoor andere geocachers op een verkeerde been gezet worden of een verkeerde indruk kunnen krijgen oid, dan kun je het negeren of je mailt de logger even en vraagt gewoon wat er aan de hand was. Is de log te erg en wil de logger er niets aan doen, kun je dit even aangeven bij 1 van de reviewers (hoewel dat niet hun taak is volgens mij, maar Groundspeak mensen kunnen geen Nederlands) om zo een wat meer objectief oordeel te krijgen.

In Nederland komen er maandelijks zo'n 100.000 logs bij. Ik hoop voor de reviewers dat toch de meesten er zelf uit komen. En dat lukt niet als je gelijk hard insteekt. En misschien nog wel belangrijker: de logs verdwijnen vanzelf naar de achtergrond. Wie leest echt alle logs van een cache? Ik denk dat als iemand de laatste 10 logs leest, het al veel is. Dus misschien ook niet te zwaar hechten aan de logs. Je hebt dan ook geen leven meer lijkt me.

 

- Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien ik schijnbaar de indruk heb gewekt dat ik op de man zou spelen nog even een reactie . De intentie heb ik never nooit gehad. Ben wel gewend dat anderen dat wel doen zoals in de voorafgaande post.

Ik betreur het zeer als andere het idee hebben gehad dat ik het wel heb gedaan en bied mij hiervoor oprechte excuses aan. Een moderator mag van mij alles weghalen als er sprake zou kunnen zijn dat ik mensen persoonlijk aanval!

bewerkt door Diafragma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...