Spring naar bijdragen

Steun jij een Nederlandse natuurbeschermingsorganisatie


Vasc0

Nederlandse natuurbeschermingsorganisaties  

143 leden hebben gestemd

  1. 1. Steun jij een Nederlandse natuurbeschermingsorganisatie?

    • Ja, ik steun Natuurmonumenten
      56
    • Ja, ik steun een provinciaal landschap (bijvoorbeeld het Zuid-Hollands Landscap of Het Geldersch Landschap)
      14
    • Ja, ik steun Natuurmonumenten en een provinciaal landschap
      26
    • Nee
      33
    • Overig
      14


Aanbevolen berichten

Natuurmonumenten en Brabants Landschap.

 

Vooral de laatste organisatie spreekt mij aan: kleinschaliger dan NM en een blad om de vingers bij af te likken. In het blad van NM (ook mooi hoor) lees ik vooral wat ik al weet, in het blad van BL staat achtergrondinfo die vaak compleet nieuw is voor mij. Hartstikke interessant om te gebruiken als je een cache in zo'n beschreven gebied hebt liggen!

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij steunen het Geldersch Landschap omdat we hier wonen en dus vaak van het geldersche landschap gebruikmaken... Zo steunen we ook National Trust in Engeland omdat we daar ook heel vaak zijn en enorm genieten van dat onwaarschijnlijk mooie land.

Eerder doneerden we ook nog aan Greenpeace, Natuurmonumenten, Vogelbescherming, Dierenbescherming, Stg. Langeweg, Wereldnatuurfonds, Zeehondjes etc. etc., maar dat hebben we nu maar geselecteerd in een testament-pakket gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Deze week weer "Onverwacht Nederland" van Staatsbosbeheer ontvangen,waar ik dus lid van ben. Daarnaast denk ik de mijn invloed op de natuur zo positief mogelijk te houden door mijn vleesconsumptie te beperken en zo veel mogelijk biologisch te eten.

bewerkt door JackHoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe mee aan de postcodeloterij, BankGiroloterij en de Nationale loterij. Van al deze 'stichtingen' gaat een bijdrage naar goede doelen waaronder ook natuurmonumenten en andere natuurorganisaties.

Ik doneer zo maandelijks een aardig bedrag en dat is ook een goed iets, toch?

 

Daar is op zich niks mis mee, maar bedenk dat als iedereen op deze manier gaat steunen, de organisaties geen leden meer hebben, dus verdwijnen en dus ook geen geld meer krijgen van de loterijen.

Dus rechtstreeks lid worden is belangrijk.

 

groet

Nuffie

 

PS Ik steun Natuurmonumenten en Greenpeace.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik mijn jaarlijkse donatie/lidmaatschap aan Natuurmonumenten overmaak, doe ik er altijd iets bovenop en laat ik via een mailtje weten dat dat komt omdat ik het waardeer dat ze geocaches in hun gebieden toelaten. Ik hoop zo Natuurmonumenten een extra prikkel te kunnen geven om toch vooral welwillend tegenover het fenomeen geocachen te blijven staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel benieuwd hoeveel er van ons een Nederlandse natuurbeschermingsorganisatie steunen.

Ikzelf ben donateur van het Zuid-Hollands Landschap.

 

Motiveer eventueel je antwoord in het onderstaand draadje.

 

Natuurmonumenten sinds een aantal jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Al 18 jaar lid van Natuurmonumenten en een jaartje of 12 van het Brabants Landschap.

 

Beide organisaties zijn goed bezig in mijn ogen, zeker hier in de regio.

 

Verder heb ik goede ervaringen met de boswachter van Natuurmonumenten ten aanzien van het toestemming verlenen voor het plaatsen van een cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik steun sinds de 6 jaar dat ik in Nederland zit natuurmonumenten. Dit onder andere omdat op Curacao ook het een en ander gesubsidieerd is op. (Mijn vader was tot zijn pensioen manager van het natuurpark Christoffel Park en milieu educatie op het eiland)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enquete klopt niet voor ons...

We zijn namelijk naast natuurmonumenten (waar we ook als vrijwilliger actief zijn) ook lid van het Overijssels (kan niet missen) en het Fryske Gea (ook de moeite waard!).... Enne... vooral de Waddenvereniging niet vergeten! Geen grond maar wel een goed doel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...