Spring naar bijdragen

Kan jij een wherigocaches lopen,


Kan jij een wherigocaches lopen, Met de apparatuur die je hebt???  

175 leden hebben gestemd

  1. 1. Kan jij een wherigocaches lopen??

    • Ja
      51
    • Nee
      94
    • Mischien, moet ik me in verdiepen
      30
  2. 2. Zou jij je huidige GPSr inruilen tegen de Colorado?

    • Ja
      18
    • Nee
      118
    • Mischien
      32
    • Anders, geef je mening
      7


Aanbevolen berichten

Met deze poll ben ik nieuwsgierig naar de meningen van mensen over het nieuwe cachetype Wherigo.

 

Of je deze kunt lopen met de apparatuur die je nu hebt.

En of jij je huidige GPSr zou in ruilen voor een apparaat dat dat wel kan.

 

Ik zie jullie meningen graag tegemoed.

 

Greetz Masterchef

bewerkt door masterchef
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb op beide opties "nee" gestemd.

Stomweg omdat voor mij op dit moment geen andere opties voorhanden zijn, en ik ook de behoefte nog niet voel, om direct allerlei nieuwe dingen uit te proberen, zeker niet als ik daar ineens een PDA of een andere GPS voor zou moeten aanschaffen.

 

Geocachen in zijn huidige vorm, geeft me nog genoeg voldoening om dit nog een tijdje zo te doen.

Tegen de tijd dat mijn, amper een jaar oude eXplorer XL aan vervanging toe is, wil ik me er wellicht in verdiepen.

 

Dat betekent overigens niet dat ik onwelwillend tegenover deze nieuwe ontwikkeling sta, integendeel.

Ik zie daar heus geweldige nieuwe mogelijkheden in en zal het op termijn heus wel gaan doen ook.

Alleen jammer dat Magellan er niet in meegaat (of erbuiten gehouden is)

Wellicht ben ik een beetje een "kat uit de boom kijkerig" type.

Ik loop in elk geval niet snel achter nieuwe ontwikkelingen aan, zeker niet als ik daar ineens nieuwe "gadgets" voor moet gaan aanschaffen.

 

Ik heb bijvoorbeeld ook nog gewoon een TV met een beeldbuis :beerchug: en als die het over 10 jaar nog doet heb ik ook over 10 jaar nog geen flatscreen (kijk sowieso amper TV, haha, wel wat beters te doen)

 

Om kort te gaan: ik ga nog niet aan de slag met Wherigo, maar vind het geen slechte ontwikkeling.

 

Maarreh....wat is jouw eigen mening eigenlijk?

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben toevallig net een nieuwe GPS gekocht, een Colorado. Wij hadden een Magellan, een heel simpel dingetje waar we een beetje op uitgekeken waren, en waar niet zoveel mogelijkheden op zaten. Frans had van de baas een flinke bonus gekregen en daar hebben we de nieuwe van gekocht. We zouden dus de Wherigo kunnen lopen, was het niet dat we nog niet goed weten hoe de Colorado werkt.

 

Verder zijn we net als Twin Peaks niet van die hardlopers wat betreft vernieuwingen. Als de oude apparatuur het nog goed doet kopen wij ook niks nieuws. En ja, ook wij hebben nog een bakbeest van een tv staan.

 

Wij staan er ook wel positief tegenover. Het is alleen zo jammer dat als je de juiste apparatuur niet hebt je dan ook de cache niet kunt doen. Wij zouden in ieder geval niet speciaal allerlei spullen kopen, maar toevallig hebben we net de Colorado gekocht omdat we dus een mazzeltje hadden en eigenlijk aan een nieuwe GPS toe waren.

 

Twin Peaks, misschien kunnen we samen de Wherigo gaan doen. Hierbij de uitnodiging. Twee weten meer dan een. Stuur maar een PM als je interesse hebt.

 

Corry en Frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet de mogelijkheden om wherigo caches te gaan lopen. Mijn GPS is voorlopig (hoop ik) nog lang niet aan vervanging toe.

Heb al even gegoogled op zo'n pda die het wel kan, maar die zijn best nog prijzig.

Ik vind het wel jammer dat ik ze niet kan lopen. Het lijkt me ook wel een leuke nieuwe manier van cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op beide nee geantwoord.

Zowel mijn pda als mijn Legend werken goed, dus waarom zou ik

ze dan een van deze vervangen. Vind ik een beetje zonde van het geld.

En ik ben niet iemand die met elke verandering mee gaat. Ook bij mij staat

er nog een beeldbuis tv, die zelfs nog geen breedbeeld is. Spullen worden

pas vervangen als dit nodig is, omdat ze defect zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dus op beide ja gestemd, de reden is eigenlijk een vooruitziende blik.

 

Het gaat natuurlijk hier over geocachen, v.w.b. geocachen zie ik nog niet zo direct de noodzaak maar er zijn legio zeer goede mogelijkheden voor toepassingen met wherigo.

 

Ik heb zelf bijvoorbeeld al een cityguide gemaakt met daarin bezienswaardigheden, stations, vvv, hotels en ga maar door en dat kan dus in een voor jou vreemde stad erg waardevol zijn.

 

Maar denk ook aan de rondleiding door een dierentuin waar je bij de tijgerkooi gelijk een stuk gesproken of geschreven informatie krijgt.

 

Zo kun je doorgaan. Ik hoorde laatst een verhaal dat men bij het Airborne museum in Oosterbeek een wandeling wil uitzetten die de tocht bij de terugtrekking over de Rijn van de Engelsen in 1944 volgt. Ook daar zou Wherigo het verhaal kunnen vertellen.

 

Je begrijpt dat Wherigo en geocaching misschien niet direct een grote rol toegedicht zou kunnen worden maar Wherigo heeft een potetieel grote toekomst voor zich. Vandaar een ja op vraag 2.

 

 

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de eerste vraag een volmondig ja. Omdat ik een TyTN II heb gekocht bij mijn telefoonabonnement, heb ik nu een toestel dat de mogelijkheid heeft om de Wherigo-player te draaien. Samen met mijn oude (2005) en bijna versleten Garmin 60 (gele) als ondersteuning. Het mooie is dat op de TyTN ook nog TomTom 6 draait zodat ik van cache naar cache kan door het coòrdinaat even in te tikken. Ik heb wel een voeding nodig in de auto want a+s het beeldscherm constant aan is, vreet dat energie en heb ik na een paar uur (4) geen werkend apparaat meer.

 

Op de tweede vraag heb ik "misschien" geantwoord. Ik wil namelijk nog even goed lezen hoe anderen het toestel bevalt. Ik kijk dus even de kat uit de boom. En dan zal ik waarschijnlijk het apparaat via internet uit Amerika halen. Of eBay als ik hem daar goedkoper kan krijgen.

 

Ik ben trouwens ook al bezig met een wherigo-cache. Ik zorg er echter wel voor dat hij voor "gewone cachers" ook te doen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja / nee

 

Ja, ik kan met Wherigo overweg op mijn PDA (Asus 639). Het geheel is nu no in alpha en beta stadium, maar heeft volgens mij grote potentie.

Wat ik wel vreemd vind is dat je m.b.v. de emulator op de PC een tocht kan lopen en daarmee de unlock code kan verkrijgen. Zo kan je i.i.g. virtueel een Wherigo tocht loggen. Ik hoop niet dat dit zich ontwikkelt tot een nieuw soort virtuele cache.

 

Nee, ik zal geen Colorado kopen. Buiten dat mijn Asus al goed funcioneert heeft een PDA voor zover ik begrepen heb meer mogelijkheden dan een Colorado. Ik zou dan nog eerder een Tytn o.i.d. kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is wel een reden voor mij om na mijn huidige PDA weer een PDA met GPS funtcionaliteit te kopen, en niet te zwichten voor een goedkope GPS. Heb ik zowieso weer de mogelijkheid van TomTom en geocachen in 1 apparaat, en dus nu ook eindelijk een echt voordeel t.o.v. een echte GPS, de Wherigo caches :thumbup:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mening over de Wherigocaches

 

Ik denk dat het een hele goede ontwikkeling is wat kapitein haak en TP al aan geven!

 

Maar ook ben ik het met TP eens over het feit dat het geocachen in zijn huidige vorm mij nog genoeg voldoening geeft.

 

Ik heb een PDA maar daar zit nog een GPSmuis aan met een staartje en mijn maps60sx doet het ook nog prima dus voor mij geen reden om deze in te ruilen voor een apparaat dat dat wel kan.

 

Voorlopig zijn de wherigo cache voor mij nog toekomst muziek en zal me er zeker in gaan verdiepen, maar voorlopig blijf ik lekker cachen op de oude manier.

 

Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag 1: nee, met de gps die wij nu hebben zijn we niet staat om zo'n cache te doen.

 

Vraag 2: nee, ik zou niet specifiek voor dit soort caches meteen een colorado(oid) aanschaffen.

Misschien als de huidige aan vervanging toe is, ik mij daar eens wat meer in verdiep en dan besluit een geschikte gps te kopen.

Op dit moment weet ik nog te weinig van deze vorm van cachen om meteen hotel de botel naar de winkel te rennen om zo'n ding aan te schaffen.

Wie weet wat de toekomst brengt.

Als dit zou leiden tot alleen een nieuw soort virtual, dan blijven wij waarschijnlijk trouw aan het oude systeem(voorlopig).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag 1: JA! Ik koppel m'n GPS en PDA nu ook al voor TomTom, en Whereigo werkt ook prima.

 

Vraag 2: Misschien. Wat ik tot nu toe van whereigo heb gezien was ik niet echt onder de indruk, en het idee dat je speciale extra spullen nodig hebt om een bepaald type cache te doen is zeker apart, daar veel caches worden afgekeurd als je daarvoor speciale software of apparaten moet aanschaffen.

Verder wil ik eerst wel eens proefdraaien met een Colorado, want hoewel het mij een aardig apparaat lijkt, hoor ik 50/50 berichten tussen positief en negatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag 1: JA. Ik werk nu met een PDA (Orange M1000 en losse bluetouth-satelliet-ontvanger).

 

Vraag2: Misschien. Ik wil naast mijn PDA ook een 'echte' GPSr kopen. De PDA heeft zeker zo zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. De keuze van de nieuwe GPSr zal waarschijnlijk eerder afhangen van de kwaliteit van satelliet-ontvangst, en gebruik bij 'normale caches'.

Wat dat betreft lees ik goede verhalen over de Garmin 60CSx. En aangezien ik deze zomer naar Amerika ga moest ik daar maar eens boodschappen gaan doen. Of op de nieuwe GPSr ook Wherigo draait vind ik een minder belangrijk argument. Daarvoor kan ik dan immers altijd nog terugvallen op de PDA. En als Wherigo een enorme vlucht gaat nemen (bij geocachen, maar ook bij andere zaken zoals 'begeleide' rondritten etc), dan koop ik mogelijk tegen die tijd wel een apparaat die dat weer optimaal aankan. Die electronische gadgets zijn technisch binnen 2 jaar vast weer verouderd (of eerder), dus mijn volgende GPSr-aanschaf zal echt niet de laatste in mijn leven zijn, hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...