Spring naar bijdragen

Kan jij een wherigocaches lopen,


Kan jij een wherigocaches lopen, Met de apparatuur die je hebt???  

175 leden hebben gestemd

  1. 1. Kan jij een wherigocaches lopen??

    • Ja
      51
    • Nee
      94
    • Mischien, moet ik me in verdiepen
      30
  2. 2. Zou jij je huidige GPSr inruilen tegen de Colorado?

    • Ja
      18
    • Nee
      118
    • Mischien
      32
    • Anders, geef je mening
      7


Aanbevolen berichten

Hé Joost:

 

#1, misschien, omdat er simpelweg nog geen Wherigo caches liggen alhier. De technische mogelijkheden heb ik wel middels een PDA met GPS. Mijn teammember A.J. heeft zijn PDA al wel draaiende met Wherigo en is bezig om "iets" uit te werken. De meerwaarde van Wherigo zie ik in de vorm van historie. Nu zie je een boom op een bultje in het veld. In Wherigo zie je een kasteel met een roofridder en een galg op dat bultje :thumbup:

 

#2 nee dus! Net een gloednieuwe Garmin 60csx die vol met gadgets zit. En nogmaals het duurt jaren voordat ik uitgecacht ben en dus noodzakelijk Wherigo caches zou MOETEN gaan doen. Het is meer een grappige extra. Misschien, want daadwerkelijk lopen heb ik nog niet gedaan; na Bunnik kan ik pas echt oordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met onze huidige apparatuur, Garmin map60cx, kunnen we geen wherigocaches lopen.

We hebben ook geen plannen om een colorado te kopen omdat onze huidige gps uitstekend bevalt!

Maar je weet nooit wat de toekomst brengt. Niets is zo veranderlijk als de mens.

We zijn een beetje de kat uit de boom kijk types. :thumbup: laat wherigo eerst maar eens goed uitontwikellen.

 

Cachefun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. - Ja, zou moeten kunnen op mijn Mitac MIO168, maar installatie wil nog niet helemaal goed komen. Het moet dus wel kunnen op mijn huidige apparatuur, maar hoe ..... daar moet ik me verder in verdiepen.

2. - Nee, we hebben vorig jaar als eerste GPS een Vista HCx gekocht. We hebben toen een goede redelijk uitgebreide GPS gekocht waarmee we langere tijd vooruit kunnen. Dus een nieuwe GPS is nog niet aan de orde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JA kan ik, heb net mijn colorado binnen.

 

En dus ja want mijn 176 heb ik nog.

 

Heb de colorado wel gekocht met de gedachte om ze te gaan lopen en maken. Ik vind het een hele verbetering to van de huidige gpsen. Grafisch is hij veel beter. en duidelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand of er een wherigo cache in de buurt van Maastricht ligt.

Wil ik hem wel eens proberen.

 

Mits natuurlijk ik het proggie op een Ipaq Hp6925 krijg geinstalleerd en werkend. :thumbup:

Op ongeveer 50 km afstand is De Eerste Wherigo Cache in Limburg (GC19RK1) het dichtste bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een PDA, dus wherigo caches zou moeten kunnen.

 

En punt 2. De meesten hier hebben om te kunnen geocachen een GPS gekocht, puur om te kunnen geocachen. Dus als Wherigo heel populair wordt zullen er best veel die nu nee zeggen, volgens mij toch een GPS (of PDA) kopen waar dat mee kan.

 

Vergelijk het met een GSM, ik hoor de meeste mensen in de beginperiode nog roepen dat ze nooit een gsm zouden hebben, volgens mij is intussen het tegendeel bewezen.

 

Vooralsnog zal ik nooit een garmin voor mezelf kopen, want ik vind de gebruikersinterface niet echt fijn, maar dat is mijn mening. Maar aangezien de nieuwe Magellan (top uit de tritonserie) een touchscreen heeft, zou het zomaar kunnen dat we in de toekomst allemaal met een soort waterdichte PDA rondlopen en is het probleem vanzelf opgelost.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) Nee, ik heb een CS.

 

2) Ook nee. Ik sta net op het punt om een CSx te kopen en heb geen behoefte aan een nog nieuwere en duurdere GPS die niet eens zo veel lijkt toe te voegen behalve dat wherigo en paperless caching wat ik niet zie zitten (zeker niet vanaf zo'n klein schermpje).

 

Zolang het aantal Wherigo caches klein blijft zal dit ook zeker niet veranderen, en mochten het er veel meer worden dan is er toch nog altijd iemand die wel een PDA of Colorado heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, met mijn huidige GPSr en PDA zou ik Wherigo-caches kunnen lopen.

 

Nee, ik zal er nooit speciale apparatuur zoals de Colorado voor aanschaffen. Wherigo is een interessante ontwikkeling, die echter op dezelfde manier zal eindigen als CDI. Twintig jaar geleden zou CDI een revolutie op het gebied van interactieve multimedia-ervaringen inluiden. Films, spelletjes, educatieve software ... alles stond op CD's, die op speciale CDI-spelers werden afgespeeld.

 

CDI werd echter spoedig ingehaald door de standaardtechnologie van de PC. Wat een CDI-speler kon, was voortaan ook mogelijk op een gewone PC en daar werkte het zelfs sneller en beter en had je veel meer keuze.

 

Voor Wherigo heb je speciale apparatuur en speciale software nodig, net als destijds bij CDI. De technologie die Wherigo zal inhalen is al in opmars. Over enkele jaren zijn alle mobiele 'telefoons' standaard voorzien van GPS en Internet. Dan log je in op een (geocaching)site, die nagaat waar je bent en je vervolgens keuze biedt uit een aantal multimedia-avonturen in de buurt. Vervolgens kun je ...

 

Papierloos cachen; niet alleen online routebeschrijvingen lezen, maar er bijvoorbeeld voor kiezen specifieke informatie te ontvangen op het juiste moment. Pas als je een waypoint hebt bereikt stuurt de site de aanwijzingen voor de volgende etappe.

 

Beschikken over automatische hulplijntjes; als op een waypoint niets te vinden is, en je vermoedt dat een aanwijzing of de cache is verdwenen, kan de site de coördinaten controleren en eventueel een hint geven waar je moet zoeken. Daarbij heeft de cache-eigenaar vooraf bepaald hoe ver de hulp mag gaan.

 

Coöperatief/competitief cachen; teams cachen met of tegen elkaar in wedstrijdverband. De site geeft aanwijzingen en informeert de teams over elkaars positie. Op de kaart zie je de teams vanuit verschillende richtingen bewegen naar de vermoedelijke cachelocatie.

 

Cybercachen; navigeren, speuren en ontdekken in zowel de digitale als in de werkelijke wereld. Zo zal het bijvoorbeeld mogelijk zijn om in de ruïne van een kasteel aan de hand van een X3D/VRML-animatie van het oorspronkelijke gebouw aanwijzingen te vinden. Virtuele gidsen geven rondleidingen, vertonen videofragmenten, presenteren info-pagina's van andere websites. De mogelijkheden van cybercachen zijn eindeloos, maar zullen niet in statische cartridges worden vastgelegd, die met speciale hard- en software worden afgespeeld, maar interactief en 'on demand' worden geboden via een permanente verbinding met een intelligente geocaching-site.

 

Dit alles is overigens geen reden om Wherigo links te laten liggen. Integendeel, de ervaring die je ermee opdoet komt zeker van pas als je later interactieve multimediacaches gaat ontwerpen op een nieuwe generatie geocaching-sites. CDI mag dan verdwenen zijn, maar de toepassingen die CDI destijds een voorsprong gaven zijn tegenwoordig gemeengoed op het standaard-platform van de PC en het Internet. Wat Wherigo nu te bieden heeft, is straks mogelijk zonder speciale apparatuur en programmatuur en 'gedoe' zoals het downloaden van cartridges. Wherigo is slechts een tussenfase, maar daarom niet minder boeiend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip,

 

CDI werd echter spoedig ingehaald door de standaardtechnologie van de PC. Wat een CDI-speler kon, was voortaan ook mogelijk op een gewone PC en daar werkte het zelfs sneller en beter en had je veel meer keuze.

 

knip

 

:thumbup:

Op zich niets bijzonders, gebeurt met (bijna) elke technologie.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Ja. De Wherigo player werkt op mijn Dell Axim x51v, al zijn er nog wel wat irritante kinderziektes te overwinnen.

 

2. Nee dus, maar dat komt vooral omdat ik nog steeds heel tevreden ben over diezelfde x51v.

 

Voor de rest lijkt Wherigo me wel een heel leuk concept als aanvulling op het bestaande geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...