Spring naar bijdragen

Kan jij een wherigocaches lopen,


Kan jij een wherigocaches lopen, Met de apparatuur die je hebt???  

175 leden hebben gestemd

  1. 1. Kan jij een wherigocaches lopen??

    • Ja
      51
    • Nee
      94
    • Mischien, moet ik me in verdiepen
      30
  2. 2. Zou jij je huidige GPSr inruilen tegen de Colorado?

    • Ja
      18
    • Nee
      118
    • Mischien
      32
    • Anders, geef je mening
      7


Aanbevolen berichten

Toelichting bij mijn antwoorden.

 

a) Met mijn 60CSx ben ik helaas niet in staat om Wherigo caches te lopen.

 

:thumbup: Als er leuke caches voor Wherigo komen, die verder gaan dan de bestaande caches en waarbij je virtueel leuke opdrachten en animaties krijgt (denk bijvoorbeeld in de trand van het computerspel Zelda), dan overweeg ik om mijn 60CSx in te wisselen voor een Colorado.

 

Greetz,

Kapiteintje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb op beide opties nee geantwoord.

 

Wellicht is het installabel op mijn binnenkort te ontvangen HTC P3650, maar ben nog niet van plan me in Wherigo te verdiepen, er zijn voorlopig nog 4200 'normale' caches voor me te doen en het idee spreekt me eerlijkgezegd ook nog niet echt aan.

 

Ik cache verder nog naar tevredenheid met een Etrex Vista, wellicht volgend jaar weer eens een upgrade, maar dan zeker niet naar een Colorado, om redenen die o.a. GWL al noemde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds enige weken heb ik een HTC TyTN II. Inmiddels heb ik daarop de Wherigo player op geinstalleerd.

 

Ik wil binnenkort, ter kennismaking, zeker eens een wherigocache gaan lopen.

Of het iets is wat me aanspreekt zal nog moeten nog blijken.

 

Ach, er zijn nog zoveel "gewone" caches te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag 1: NEE. Reden: Ik heb geen PDA of Colorado en ik heb er me ook nog niet in verdiept.

Vraag 2: NEE. Reden: Onze etrex legend CX werkt nog prima en aangezien dat er nog weinig

Wherigo caches zijn ben ik ook bang dat als de cx het begeeft er een 60csx

komt en geen colorado.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie maanden geleden een nieuwe 60CSx gekocht. Daar ben ik prima tevreden mee. :thumbup:

 

Ik heb geen zin om me gek te laten maken door de commercie om dan maar weer een nieuw apparaat te kopen omdat er een paar nieuwe functionaliteiten aan toegevoegd zijn.

 

Ik wacht nog wel even tot Galileo er is in 2011, 12 of 13...

 

Dan komen er ongetwijfeld apparaten op de markt met interessante functionaliteiten. Tot die tijd gaat het met de 60CSx nog prima. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand wordt verplicht iets te doen. Kan je geen wherigo caches lopen? Dan doe je dat toch niet.

 

Sommigen laten ook moeilijke puzzels gewoon links liggen. Er zijn genoeg andere caches.

 

Mis je dan iets? Misschien. Het moet zich allemaal nog bewijzen. De software is nog in beta-fase(en vol bugs) maar Groundspeak gaat samen met gebruikers werken aan verbeteringen. Gebruikers hebben daardoor ook invloed hoe het uiteindelijke product eruit komt te zien.

 

Ik heb zelf nog alleen maar mijn eigen concept gedeeltelijk (proef)gelopen maar zou dolgraag naar Bunnik afreizen. Het heeft denk ik wel potentieel als de software gebruiksvriendelijker wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo aan de uitslag van de stemming te zien kijken de meeste van ons de kat uit de boom.

Misschien dat de teams die experimenteren ons kunnen overtuigen?

 

Nope, want het wherigo idee spreekt ons nog totaal niet aan. Enige reden tot aanchaf is dat we altijd het nieuwste op dit gebied aanschaffen. Na 1 a 2 jaar verkopen we de geimporteerde spullen weer en voor hetgeen we er hiervoor krijgen op marktplaats kopen we weer een nieuw model zonder er iets op toe te hoeven leggen. Opgemerkt hierbij is dat de kopers ook altijd verteld is dat het geimporteerde toestellen betrof, maar marktplaats is een goede verkoopsite :thumbup:

 

Het grootste voordeel van de Colorado serie is echt de sublieme Topo kaarten, je ziet nu paadjes die je op een 60csx (bijna) niet zag. Tevens is de snelheid en opbouw van de kaart en het in- en uitzoomen nu gewoon flitsen ipv steeds weer de trage schermopbouw zoals op een 60csx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb twee keer nee gestemd. We cachen al jaren met een Geko201 en dat gaat nog steeds goed. Hoewel een GPS met een wat betere ontvangst welkom zou zijn.

Whereigo is voor sommige puzzelcaches en multi's een prima aanvulling. Het kan immers helpen om het verhaal te ondersteunen. Whereigo is nieuw cachetype en ongetwijfeld zullen daar ook leuke en minder leuke tussen zitten, net zoals nu het geval is.

Mochten we een nieuwe GPS aanschaffen dan is de ontvangst wat mij betreft het enige criterium. Whereigo, kaarten en kleur zijn van ondergeschikt belang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ja en misschien gestemd.

Vandaag heb voor het eerst een wherigocache gelopen.

Het is wel apart maar een cachemaker kan heel veel info kwijt tijdens het cachen.

Daarom weet je nooit van tevoren wat je te wachten staat.

Als je een cachemaker hebt die van moeilijke en lastige mystery houden dan kunnen die deze makkelijk inbouwen.

Wat ik wil kwijt wil is, dat het nu zo is dat iedereen kan cachen met een klein of een groot budget.

En dat moet ook zo blijven.

Van de andere kant is het zo als je 10 jaar geleden verteld had wat geocachen is hadden de mensen je voor gek verklaard.

Dus wat er in de toekomst allemaal met geocachen gebeurd weet niet niemand.

Maar dat er meer van dit soort caches komen is een feit.

Het is allemaal koffiedik kijken en we moeten gewoon maar afwachten.

 

Patita 2006

bewerkt door Patita 2006
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga op korte termijn zeker geen Colorado kopen, de huidige 60Cx doet alles wat je van een handheld GPS mag verwachten.

Natuurlijk is het prima dat er nieuwe initiatieven zijn, alleen heb ik wel een beetje het gevoel dat het de commerciele kant opgaat: straks moet je die cartridges kopen om te kunnen spelen.

Bovendien staat het geheel nog zodanig in de kinderschoenen dat het geen euro 500+ uitgave rechtvaardigd, tenzij je huidige GPS een ernstig ongeluk krijgt.

Wherigo draait op Lua(-player) , een GRATIS! te verkrijgen scripttaal die de dames en heren van Garmin ingebouwd hebben in hun nieuwe speeltje, bovendien is Lua een heel kleine runtime. Ik zou niet weten waarom dit niet middels firmware update ingebouwd zou kunnen worden in mijn huidige Cx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij cachen met een HTC Touch Cruise, waar een whereigo-player voor is, dus ja, dat whereigo-lopen gaat lukken :)

 

Ik heb geen GPSr, dus kan ik hem ook niet inruilen, maar over het algemeen ben ik prima tevreden over de HTC. Online caches opzoeken, eventueel online loggen ... paperless cachen, dat scheelt ook weer afval, wij houden alleen een logboekje voor onszelf bij, met daarin de hints van cache-series ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...