Spring naar bijdragen

Forum, tja...zijn we nog wel een forum?


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

Nog een goede toevoeging zou trollcatching zijn. Met dit systeem (dat open source en gratis is) kunnen mensen hun trollen merken, en bij genoeg hits worden deze postings niet meer leesbaar in een topic, of zelfs in het forum.

De troll in kwestie merkt hier zelf niets van, behalve dat er maar weinig wordt gereageerd op z'n postings.

 

2 goede manieren om dit forum weer wat te verbeteren.

 

Wat je niet weet moet je vragen...dus vandaar dat ik je vraag om iets meer uit te leggen over dit systeem. Via google en de term trollcatching kwam ik niet verder. Sorry was een off-topic vraagje, maar wellicht ook voor anderen interessant.

bewerkt door kipchen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Helaas was ik gisteren vanwege andere verplichtingen niet in staat aan deze interessante discussie deel te nemen. Het kostte wel wat tijd om alle postings te lezen en ik heb in mijn reactie hierop geen zin of behoefte om oude koeien of what ever uit de sloot/kanaal/rivier te halen. Het desbetreffende draadje waar Twin Peaks aan refereerde is weer open en mijn argumenten om het desbetreffende draadje te sluiten staan erbij...

 

Het enige wat ik wil zeggen is dat ik het idee heb dat ik mijn werk als moderator naar eer en geweten probeer uit te voeren. Heeft iemand problemen met een besluit dat ik genomen heb, dat kan hij contact met mij opnemen en zal ik hem/haar te woordstaan. Ik maak (gelukkig) ook wel eens fouten en ik mag daar ook op aangesproken worden. Dat hierbij door sommigen de regels van goed fatsoen worden overschreden is jammer, maar dat zegt meer over hun dan mij...

 

Goed, ik volg het draadje met interesse...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm,

Nog een goede toevoeging zou trollcatching zijn. Met dit systeem (dat open source en gratis is) kunnen mensen hun trollen merken, en bij genoeg hits worden deze postings niet meer leesbaar in een topic, of zelfs in het forum.

De troll in kwestie merkt hier zelf niets van, behalve dat er maar weinig wordt gereageerd op z'n postings.

Met de aanwezige features of gewenste features bemoei ik me niet, dat is iets voor het bestuur in samenspraak met de webdevelopper, maar een handmatige ignore is er wel. Je kunt van welke forumgebruiker dan ook aangeven of je zijn berichten in de toekomst wel wilt lezen of niet.

Jammer genoeg kunnen moderatoren daar geen gebruik van maken. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Nog een goede toevoeging zou trollcatching zijn. Met dit systeem (dat open source en gratis is) kunnen mensen hun trollen merken, en bij genoeg hits worden deze postings niet meer leesbaar in een topic, of zelfs in het forum.

De troll in kwestie merkt hier zelf niets van, behalve dat er maar weinig wordt gereageerd op z'n postings.

 

2 goede manieren om dit forum weer wat te verbeteren.

 

Wat je niet weet moet je vragen...dus vandaar dat ik je vraag om iets meer uit te leggen over dit systeem. Via google en de term trollcatching kwam ik niet verder. Sorry was een off-topic vraagje, maar wellicht ook voor anderen interessant.

 

Nou, zo off-topic is het niet, want mij lijkt dat de intentie van deze discussie is hoe we het forum aantrekkelijker en beter kunnen maken.

 

Ik tikte vorig bericht uit m'n hoofd, maar de juiste term is "Cave your Trolls".

Dit had ik opgepikt uit de radio-online-podcast van de TROS. (ook vanavond weer via Radio 1).

 

Hier de LINK naar het project.

 

Hier de LINK naar de juiste podcast.

 

offtopic: Woehee. M'n duizendste bericht!

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Nog een goede toevoeging zou trollcatching zijn. Met dit systeem (dat open source en gratis is) kunnen mensen hun trollen merken, en bij genoeg hits worden deze postings niet meer leesbaar in een topic, of zelfs in het forum.

De troll in kwestie merkt hier zelf niets van, behalve dat er maar weinig wordt gereageerd op z'n postings.

 

2 goede manieren om dit forum weer wat te verbeteren.

 

Wat je niet weet moet je vragen...dus vandaar dat ik je vraag om iets meer uit te leggen over dit systeem. Via google en de term trollcatching kwam ik niet verder. Sorry was een off-topic vraagje, maar wellicht ook voor anderen interessant.

 

Nou, zo off-topic is het niet, want mij lijkt dat de intentie van deze discussie is hoe we het forum aantrekkelijker en beter kunnen maken.

 

Ik tikte vorig bericht uit m'n hoofd, maar de juiste term is "Cave your Trolls".

Dit had ik opgepikt uit de radio-online-podcast van de TROS. (ook vanavond weer via Radio 1).

 

Hier de LINK naar het project.

 

Hier de LINK naar de juiste podcast.

 

offtopic: Woehee. M'n duizendste bericht!

 

Oke bedankt voor je antwoord. Zal de linkjes die je aangeeft even volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas was ik gisteren vanwege andere verplichtingen niet in staat aan deze interessante discussie deel te nemen. Het kostte wel wat tijd om alle postings te lezen en ik heb in mijn reactie hierop geen zin of behoefte om oude koeien of what ever uit de sloot/kanaal/rivier te halen. Het desbetreffende draadje waar Twin Peaks aan refereerde is weer open en mijn argumenten om het desbetreffende draadje te sluiten staan erbij...

 

Het enige wat ik wil zeggen is dat ik het idee heb dat ik mijn werk als moderator naar eer en geweten probeer uit te voeren. Heeft iemand problemen met een besluit dat ik genomen heb, dat kan hij contact met mij opnemen en zal ik hem/haar te woordstaan. Ik maak (gelukkig) ook wel eens fouten en ik mag daar ook op aangesproken worden. Dat hierbij door sommigen de regels van goed fatsoen worden overschreden is jammer, maar dat zegt meer over hun dan mij...

 

Goed, ik volg het draadje met interesse...

 

Voor alle duidelijkheid: voor mij hoef je je handelen niet te verdedigen.

Zoals ik al in mijn opening schreef: ik neem de moderator (dus jou) niets kwalijk.

Ik twijfel er niet aan dat je je werk naar eer en geweten doet. (en voor een gewetenloze schurk, doe je dat vrij aardig :) )

 

Na het sluiten hebben we contact gehad en beide een aantal argumenten naar voren gebracht. Beide hadden we een punt en bij twijfel, laat je het draadje dicht en gooi je het in de groep. Niets mis mee, zo hoort dat.

 

In mijn werk doe ik hetzelfde. Als ik daar een ongewenste (gevaarlijke) situatie signaleer, leg ik ook het werk stil.

Vervolgens gaan we in discussie en als iedereen het eens is en het gevaar is geweken, of er geen gevaar is, gaan we pas weer verder.

 

Zou je eerst gaan discussieren en ondertussen vrolijk verder werken, ben je altijd te laat als het wel misloopt.

 

Ik nam jou dus niets kwalijk, maar wel degenen die het draadje lieten verzanden en gingen lopen zeuren.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat was er bijv. mis met de - af en toe zeer humoristische - discussie over de Ge'Odeurs??

Niks.... :)

 

Wat me opvalt is dat in dit draadje vooral (haha, raar woord) "oudgedienden" reageren. Waar zijn nu reacties van de mensen die in andere draadjes er zo voor pleitten dat ze dicht moesten? :P Durven ze niet? :D

 

Ja, ik durf niet meer. :P

 

No-Name (jongediende en voorstander van draadjes open houden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou eigenlijk een complimentje maken, mag dat ook?

Super dat dit hoofdstuk nog te lezen is. Eerlijk is eerlijk; ik had het niet verwacht :)

Misschien zegt dat ook wel wat over mij. :D

 

Voor mij geeft het laten staan van deze forumbijdrage in ieder geval hoop en sluit ik me aan bij een van de vorige sprekers. Wat mij betreft een letterlijk illustratie van het feit dat er groei zit in het moddereten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou eigenlijk een complimentje maken, mag dat ook?

Super dat dit hoofdstuk nog te lezen is. Eerlijk is eerlijk; ik had het niet verwacht :)

Misschien zegt dat ook wel wat over mij. :P

 

Voor mij geeft het laten staan van deze forumbijdrage in ieder geval hoop en sluit ik me aan bij een van de vorige sprekers. Wat mij betreft een letterlijk illustratie van het feit dat er groei zit in het moddereten.

 

Het laten staan van deze topic is dat er groei zit in modereren? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou eigenlijk een complimentje maken, mag dat ook?

Super dat dit hoofdstuk nog te lezen is. Eerlijk is eerlijk; ik had het niet verwacht :)

Misschien zegt dat ook wel wat over mij. :P

 

Voor mij geeft het laten staan van deze forumbijdrage in ieder geval hoop en sluit ik me aan bij een van de vorige sprekers. Wat mij betreft een letterlijk illustratie van het feit dat er groei zit in het moddereten.

 

Het laten staan van deze topic is dat er groei zit in modereren? :D

 

Tuurlijk. Een paar maanden geleden was dit denk ik echt niet blijven staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou eigenlijk een complimentje maken, mag dat ook?

Super dat dit hoofdstuk nog te lezen is. Eerlijk is eerlijk; ik had het niet verwacht :thumbup:

Misschien zegt dat ook wel wat over mij. :crybaby:

 

Voor mij geeft het laten staan van deze forumbijdrage in ieder geval hoop en sluit ik me aan bij een van de vorige sprekers. Wat mij betreft een letterlijk illustratie van het feit dat er groei zit in het moddereten.

 

Het laten staan van deze topic is dat er groei zit in modereren? :thumbup:

 

Tuurlijk. Een paar maanden geleden was dit denk ik echt niet blijven staan.

 

Nou nou, wat maken we een groei mee en vanaf nu blijft alles open??? :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou eigenlijk een complimentje maken, mag dat ook?

Super dat dit hoofdstuk nog te lezen is. Eerlijk is eerlijk; ik had het niet verwacht :thumbup:

Misschien zegt dat ook wel wat over mij. :crybaby:

 

Voor mij geeft het laten staan van deze forumbijdrage in ieder geval hoop en sluit ik me aan bij een van de vorige sprekers. Wat mij betreft een letterlijk illustratie van het feit dat er groei zit in het moddereten.

 

Het laten staan van deze topic is dat er groei zit in modereren? :thumbup:

 

Tuurlijk. Een paar maanden geleden was dit denk ik echt niet blijven staan.

 

Nou nou, wat maken we een groei mee en vanaf nu blijft alles open??? :dribble:

 

JA!! wat mij betreft wel.

 

Maar dat heeft dan absoluut NIET met groei van de moderators te maken, maar met groei van DE GEBRUIKERS.

 

Als de gebruikers allemaal zo volwassen "groeien" dat eerdergenoemde forumregels, fatsoensnormen EN medegebruikers gerespecteerd worden, we dus ook het fatsoen kunnen opbrengen om NIET te gaan lopen zeuren in draadjes die ons irriteren maar die gewoon links laten liggen en diegenen die wel in die draadjes willen discussieren gewoon in hun waarde laten, DAN denk ik dat we MET Z'N ALLEN gegroeid zijn en ingrijpen van moderators helemaal niet meer nodig is.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de gebruikers allemaal zo volwassen "groeien" dat eerdergenoemde forumregels, fatsoensnormen EN medegebruikers gerespecteerd worden, we dus ook het fatsoen kunnen opbrengen om NIET te gaan lopen zeuren in draadjes die ons irriteren maar die gewoon links laten liggen en diegenen die wel in die draadjes willen discussieren gewoon in hun waarde laten, DAN denk ik dat we MET Z'N ALLEN gegroeid zijn en ingrijpen van moderators helemaal niet meer nodig is.

Nog sterker, als iedereen doet wat jij schrijft, zijn de moderators overbodig. Dan worden er geen topics gesloten, dan verdwijnen er geen postings op invisible, dan is er niets meer te doen. Zo simpel is het, maar zo lang er ook maar iemand is die de forumregels aan zijn laars lapt, zullen er postings verdwijnen, zullen er topics gesloten worden, zullen er soms complete topics verdwijnen.

 

Daarbij, een ieder die zich heeft laten registreren als forumgebruiker is daarbij akkoord gegaan met de forumregels. Het is net als in die kl*te winkels, het winkelwagentje is verplicht. Wil je niet met dat wagentje lopen? Dan wordt je verzocht het pand te verlaten en ergens ander je boodschappen te gaan doen waar geen wagentje verplicht is.

Zo ook hier. men is om überhaupt te kunnen geocachen deze site en forum niet nodig. Het overgrote deel van de geocachers in Nederland komt hier zelden of nooit en cached zich het apezuur.

 

Ik wil niemand wegjagen, iedereen is welkom, maar vergeet niet dat je hier te gast bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog merk ik steeds weer dat het overgrote deel wel een mening heeft, maar niet leest. Men babbelt maar een eind weg over topics zus en topic zo dat allemaal gesloten is. Een paar postings terug heb ik al geschreven dat er nog niet 1% verwijderd is, tenminste op invisible is gezet en daar zijn bijna geen discussies bij maar meest lege berichten, flaimebait en totale nietszeggende oftopic geneuzel uit topics waarvan de eigenaar heeft gevraagd zijn topic op te schonen. En van het geneuzel dat voor het eerst eens een topic als deze open blijft word ik ook niet goed van. OK, er zijn bijna 150000 berichten gepost, maar daartussen staan meer van deze topics. Er is wel vaker op het randje gewandelt, ook door ondergetekende. Ook die berichten zijn echt niet verdwenen.

Althans, de berichten van de periode tot december 2002 zijn niet compleet. Ooit is her hier een fijne storing geweest en was het aantal geregistreerde forumgebruikers met bijna de helft verminderd. Velen, waaronder ik, moesten zich weer opnieuw aanmelden en hun postings waren verdwenen of naamloos. Dat waren nog eens tijden :thumbup:

 

Topics die afgerond zijn zullen in de regel gesloten blijven worden, al was het alleen maar om te voorkomen dat iemand anders een jaar na dato er weer induikt en zijn eigen vraag gaat stellen die eigenlijk weinig tot niets meer met de topictitel te maken heeft en dus de topic kaapt. Wat is er mis mee om dan gewoon een nieuwe topic te openenen? Helemaal niets.

Laten we eerlijk zijn, wie heeft er nu echt belang bij om een topic van tig bladzijden na te pluizen of er een antwoord in staat? En dan ook nog geconfronteerd te worden met een zooi offtopic gebazel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...