Spring naar bijdragen

Forum, tja...zijn we nog wel een forum?


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

En in dat opzicht zullen er denk ik altijd mods nodig zijn....helaas.

 

:thumbup: ja, ik ben bang van wel. Jammer eigenlijk, want ik doe liever wat anders met deze vorm van vrije tijd.

 

Ik verbaas me er over dat menigeen lijkt te denken dat we er echt eens voor gaan zitten om de sfeer te verpesten of om de gasten hier te treiteren. Bewaar me, alsof het een lol is om verplicht alles wat er gepost wordt te moeten lezen. Na de zoveelste coin die er op de deurmat is gevallen, heb ik het wel gehad hoor. Gelukkig lees ik het meeste via RSS op de nokia, anders is er soms geen doorkomen aan. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik verbaas me er over dat menigeen lijkt te denken dat we er echt eens voor gaan zitten om de sfeer te verpesten of om de gasten hier te treiteren. Bewaar me, alsof het een lol is om verplicht alles wat er gepost wordt te moeten lezen. Na de zoveelste coin die er op de deurmat is gevallen, heb ik het wel gehad hoor. Gelukkig lees ik het meeste via RSS op de nokia, anders is er soms geen doorkomen aan. :thumbup:

Neem van mij aan Kruimel: er is geen enkele deelnemer aan dit draadje die dat denkt. Er zijn er wel bij die jou graag zouden willen laten geloven dat ze dat denken. Dit zijn diezlfde figuren die dit oprecht bedoelde draadje van Twin Peaks met graagte hebben aangegrepen om voor de zoveelste keer met modder te gooien. Deze deelnemers zijn wat mij betreft door het ijs gezakt, en niet voor de eerste keer. Wie de schoen past, trekke hem aan.

Het is hun integriteit die ik in twijfel trek, niet die van jullie. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Twinpeaks :

 

( -draadje 104- ......' dat heeft dan absoluut NIET met groei van de moderators te maken, maar met groei van DE GEBRUIKERS).

 

Daar heb je wel een punt. En ik zal het niet gebruiken om het om te keren, alhoewel, voor mij blijft als een paal overeind staan dat sommige moddereters zich snel persoonlijk aangevallen voelen. :thumbup:

 

Ik vond jouw afsluiting eigenlijk wel mooi: citaat: " DAN denk ik dat we MET Z'N ALLEN gegroeid zijn en ingrijpen van moderators helemaal niet meer nodig is"

 

Zou dat nou niet een mooie afsluiting van deze topic zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor mij blijft als een paal overeind staan dat sommige moddereters zich snel persoonlijk aangevallen voelen. :thumbup:

Ik denk dat dit even tekort door de bocht is, of je moet het persoonlijk ervaren hebben. Ik "ben bang" dat je je conclusies trekt vanuit optisch bedrog. Optisch bedrog omdat je waarschijnlijk alleen maar ziet wat op het forum geschreven wordt en niet weet wat er al langere tijd via de achterdeur geregeld of afgewerkt wordt.

In de regel worden "problemen" met sommige forumgebruikers niet "En Publique" afgehandeld. Maar een heel enkele keer is het wel eens goed, al was het alleen maar als eye-opener.

 

We hebben een regeltje dat zegt dat als je problemen hebt met een moderator, dat je dit via PB of email probeert te uit te praten met de bewuste moderator. Niet op het forum. Commentaar op het forum over het modereren of over de moderatoren wordt niet geaccepteerd, staat volgens mij zelfs een verbanning van het forum, DHZ, dus compleet geocaching.nl, voor. Ik heb die regel niet verzonnen, maar sta er wel achter.

 

Omdat die regel er zo is, hebben we afgesproken dat men ons dan best wel hun mening mag geven en frustraties mogen delen via de PB of mail. Immers, als daar ook de regel zou zijn dat je niet "je waarheid" mag zeggen, dan zou de forumregel niet werken.

Nu gebeurt het soms dat men op het forum poeslief doet en je via mail etc afzeikt, of zelfs voor alles maar uitmaakt wat er aan smerigs en onbeschofts te verzinnen valt. Ondanks dat men de vrijheid heeft dan te zeggen wat men er van vindt, kan men natuurlijk met dat geschrijf best wel eens kwaad bloed zetten.

Ik ben door aardige forumgebruikers wel eens dagenlang, wekenlang en dan maanden lang gestalkt met iedere keer weer zeikmail en steeds weer hetzelfde en niet voor rede vatbaar. Ik weet dat niet alleen de huidige moderatoren het soms zo beleven, maar ook de modjes van weleer, tot de moderatoren van dag 1 aan toe.

Als iemand moderator wordt, krijgt hj direct te horen dat hij er niet raar van op moet kijken dat hij getest gaat worden en als moderator de kans heeft dat wat nu nog zijn "vrienden" zijn, des te langer hij modereert, des te meer "vrienden" kwijtraakt.

Ik ken een verhaal van een inmiddels opgestapte moderator dat hij vanaf het begin anoniem bedreigd werd omdat hij moderator was geworden.

Als er dus eens op het forum een moderator uit de slof schiet, dan kan het dus zijn dat er al langer iets speelt.

 

Ik denk dat we te lang aardig zijn gebleven. Iedere keer weer aanspreken, zo nu en dan een schrijfban uitdelen, vervelende postings (niet alleen naar het team, maar naar wie dan ook) verwijderen, lijkt niet te werken, keert zich eerder tegen ons.

 

Het lijkt me beter om het aantal herhalingen van waarschuwingen te verminderen en eerder de o zo gemakkelijk te gebruiken botte knop van volledige verbanning te gaan gebruiken.

 

Immers, als de echte raddraaiers verdwenen zijn, wordt het rustiger, zijn we als moderator steeds minder zichtbaar. Maar ja, dan krijg je geheid weer het geneuzel dat we iedere vorm van oppositie de mond snoeren met een ban of op zo'n manier aan censuur doen. Het is niet goed, of het deugt niet :thumbup:

 

Ik heb geen zin om eigenlijk de forumregels zo aan te laten passen dat het een onoverzichteke ellenlange lijst met puntjes wordt. Maar misschien moeten er wat meer strictere nuances in aangebracht worden.

 

Voor alle duidelijkheid, ik reageer omdat ik ook de andere kant van de medaille wil laten zien, niet omdat ik me aangesproken voel. Me aangesproken voelen is al jaren geleden verdwenen :dribble:.

Als je niet tegen gezeik kunt, als je niet een discussie durft aan te gaan, als je niet eens vervelende stappen kunt of durft te nemen, moet je geen moderator worden.

 

We hebben bijna 13000 geregistreerde forumgbezoekers. Als we werkelijk zo slecht ons werk deden, was deze topic wel een tig keer langer met een tig keer meer verschillende accounts en niet steeds bijna dezelfde.

Als op 13000 forumbezoekers er 20, ik noem maar een getal, overheesend gaan roepen dat we niet deugen, wil het niet zeggen dat die 20 gelijk hebben.

Die 20 die schreeuwen dat we niet deugen moeten bedenken dat ze bezoekers/gasten zijn en niet inwonend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf ook jarenlang moderator geweest van een forum. Hier heb ik toch wel een ding geleerd: Zet geen twee petten op!

Je kunt veel ellende voorkomen als moderator door alleen als moderator op te treden en vooral niet in de discussie te mengen. Doe je dit wel, zien mensen je niet meer als objectief scheidsrechter, maar als een partijdig iemand die evt andere meningen niet accepteerd (verwijderd oid).

Wil je je wel in de discussie mengen, doe dit dan onder een synoniem. Maar laat nooit weten wie er echt achter deze synoniem zit, anders krijg je alsnog shit over je heen.

 

Een voetbalscheidsrechter kan ook niet mee voetballen. Alleen zo behoudt hij gezag van alle partijen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit draadje vanaf het begin gevolgd en had me bedacht dat het wijzer was om me er niet mee te bemoeien. Dit is waarschijnlijk nog steeds zo, maar goed....

 

Op het moment dat ik lees dat mods bijna het idee zouden kunnen krijgen dat ze niet deugen, omdat er zoveel gezeken wordt, dan wil ik ook voor één keer zeiken, met alle risico van dien dat ik de modder over mee heen krijg. Dat heb ik er nu graag voor over.

 

Wat zijn er toch een zeikerds op het forum, wees blij dat iemand mod. wil zijn en ze niet alle berichten deleten. Ik ben blij dat ze nodeloze draadjes sluiten en berichten die onaardig zijn zouden van mij allemaal meteen verwijderd mogen worden.

 

Dat mensen het lef hebben om vrijwilligerswerk af te zeiken, waar halen ze het vandaan?

Dat mensen sowieso elkaar gaan af lopen zeiken vind ik niet kunnen.

 

Kunnen we nu net gewoon met een beetje respect met elkaar omgaan?

 

Ga dan naar een ander forum als het niet goed is, lees het niet, reageer niet, maar alsjeblieft laat je negatieve commentaar thuis. Dan zou het allemaal een stuk gezelliger zijn op dit forum.

Inhoudelijk kan de boodschap wel negatief zijn, maar die kan best positief/neutraal gebracht worden, met een beetje moeite.

 

Iemand heeft als eens gezegd dat het de mens eigen is om te zeuren als het ze niet aanstaat en hun mond te houden als ze het ermee eens zijn, nou deze post van mij bewijst dat maar weer eens.

 

Wat ik allemaal lees, staat me zo niet aan, dat ook ik moet reageren. Het is niet dat het me niet aanstaat dat andere een andere mening hebben, helemaal niet, hoe meer hoe beter!

Maar dat mods aangevallen worden op hun werk en de regels die er zijn, vind ik echt niet kunnen. Er is altijd wel iemand die het niet eens is met de regels, al zou je ze nu veranderen, dan nog.

 

Maar om dan te reageren met stalken, schelden enz, dat kan mijn inziens echt niet! Shocking gewoon.

 

Zo ik ben mijn ei weer kwijt.

 

@Mods: Keep up the good work! :thumbup:

 

@ Haai: mods zijn ook maar mensen, die moet je gewoon niet aanvallen. Al is het als haai zijnde je het vergeven voor 1x.

 

Zet geen twee petten op!

Je kunt veel ellende voorkomen als moderator door alleen als moderator op te treden en vooral niet in de discussie te mengen. Doe je dit wel, zien mensen je niet meer als objectief scheidsrechter, maar als een partijdig iemand die evt andere meningen niet accepteerd (verwijderd oid).

 

Een voetbalscheidsrechter kan ook niet mee voetballen. Alleen zo behoudt hij gezag van alle partijen.

 

Sorry, maar dat is jouw mening en geen feit.

 

Ik vind dat een mod zijn mening wel mag geven, heb daar zeker geen problemen mee, integendeel.

 

Ik zie een mod nog steeds als objectief, als mens heeft ie een mening als mod een taak en die kan hij als goed mens best naar eer en geweten goed uitvoeren. Waarom niet?

 

Als het zo zou zijn dat een scheidsrechter niet mee kan voetballen, komt dat door disrespect van de voetballers voor gelijken en niet door de scheidsrechter denk ik.

 

Maar goed ook dit is weer mijn mening.

 

groetjes GeoVllinder

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.........

@ Haai: mods zijn ook maar mensen, die moet je gewoon niet aanvallen. Al is het als haai zijnde je het vergeven voor 1x.

 

Bedankt voor je vergiffenis :thumbup: Ik bedoelde het overigens niet als aanval, ik gaf alleen aan hoe het soms bij mij overkwam. Wat dat betreft vond ik Kruimels 'optisch bedrog' ook wel verhelderend.

 

Inderdaad allemaal mensen. Take it easy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het zo zou zijn dat een scheidsrechter niet mee kan voetballen, komt dat door disrespect van de voetballers voor gelijken en niet door de scheidsrechter denk ik.

Indien een scheidsrechter zelf voetbalt bij Ajax, zal hij zelf niet mogen fluiten tijdens Ajax - PSV.

Wat denk je dat de PSV-ers hiervan vinden?

En wat als de scheidsrechter (die niet voetbalt) een PSV sjaal omheeft tijdens het fluiten van PSV - FC Utrecht?

 

Heeft dit iets te maken met respectloosheid? Nee, volgens mij niet. Dat een scheidsrechter/moderator objectifiteit moet uitstralen heet gezond verstand.

En natuurlijk heeft de scheidsrechter een mening/voorkeur. Maar deze zal hij niet in het veld tijdens het uitvoeren van zijn taak mogen uiten (onpartijdigheid noemen we dat).

 

Mag de moderator in dit forum meepraten en zijn mening ventileren? Ja natuurlijk! Maar dan moet je niet klagen dat mensen het onderscheid niet meer kunnen zien tussen moderator en discussie partner.

 

Ik wou alleen aangeven wat ik als moderator geleerd heb. Dat is inderdaad geen feit, maar een mening (zoals meestal in fora).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het zo zou zijn dat een scheidsrechter niet mee kan voetballen, komt dat door disrespect van de voetballers voor gelijken en niet door de scheidsrechter denk ik.

Indien een scheidsrechter zelf voetbalt bij Ajax, zal hij zelf niet mogen fluiten tijdens Ajax - PSV.

Wat denk je dat de PSV-ers hiervan vinden?

En wat als de scheidsrechter (die niet voetbalt) een PSV sjaal omheeft tijdens het fluiten van PSV - FC Utrecht?

 

Heeft dit iets te maken met respectloosheid? Nee, volgens mij niet. Dat een scheidsrechter/moderator objectifiteit moet uitstralen heet gezond verstand.

En natuurlijk heeft de scheidsrechter een mening/voorkeur. Maar deze zal hij niet in het veld tijdens het uitvoeren van zijn taak mogen uiten (onpartijdigheid noemen we dat).

 

Mag de moderator in dit forum meepraten en zijn mening ventileren? Ja natuurlijk! Maar dan moet je niet klagen dat mensen het onderscheid niet meer kunnen zien tussen moderator en discussie partner.

 

Ik wou alleen aangeven wat ik als moderator geleerd heb. Dat is inderdaad geen feit, maar een mening (zoals meestal in fora).

 

Dat het niet mag wil niet zeggen dat het niet kan. Wat je al zegt onpartijdigheid, hij mag wel zijn mening hebben, maar mag deze in zijn taak niet uiten. Dus al voetbalt ie niet bij de ene of andere club hij heeft toch zijn voorkeur.

 

Als ik bij psv zou voetballen zou dus ook best iemand van ajax mogen fluiten. Hij neemt op dat moment de rol van scheidsrechter op zich en ik neem aan dat ie dan zijn partijdigheid niet mee zal nemen in zijn beslissingen. Net als andere scheidsrechters dan niet doen.

Tuurlijk heeft hij zijn mening, maar in zijn functie zal ie naar ik aanneem naar eer en geweten handelen en zijn mening niet mee laten tellen, maar zich gewoon houden aan de regels.

 

Die heb je als het goed is bij voetbal ook, al heb ik daar geen verstand van. Volgens mij zijn ook daar de regels voor beiden partijen gelijk. De bal is niet op de lijn uit bij ajax en op de lijn in bij psv neem ik aan?

 

Wat betreft respectloosheid, dat woord heb ik denk ik ook verkeerd gebruikt. Maar misschien dat wantrouwen beter op zijn plaats is. Niet vertrouwen op dat degene in kwestie bij zakelijke beslissingen zijn persoonlijke mening erbuiten laat.

 

Waarom zouden mensen het onderscheid niet kunnen zien, iedereen heeft toch meerdere rollen in het leven?

Ik ben partner, moeder, bestuurslid, inwoner van veghel, enz.

 

In elke rol zal ik anders mezelf uiten en anders beslissingen nemen.

 

Als mijn man onaardig doet, doe ik onaardig terug, als mijn dochter het doet, zet ik ze op de trap, als de burgemeester het doet, zeg ik niks.

 

Dat ik als wijkraadlid kies voor het beste voor de wijk, wil niet zeggen dat ik als bewoner niet opkom voor mijn eigen rechten als inwoner van veghel.

 

Als mensen hier commentaar op zouden hebben zou ik dit ook niet leuk vinden. Ik doe al moeite om alles goed te scheiden. Wie heeft er in het leven maar 1 rol en wie zit te wachten op commentaar?

 

Ik denk dat je uit moet gaan van het goede in de mens en dat klagen zeker niet terecht is. Wel als je er veel geld voor zou betalen, of mods. een dure opleiding hebben gehad.

Maar mods zijn ook maar forum gebruikers en ik kan dat prima scheiden en ik hoop vele met mij.

 

Ik zou niet graag hebben dat iemand zich 'stiekum' uit zou geven voor een ander. Dan zou je denken met de ene persoon het goed te kunnen vinden en met de andere niet, bijkt het één en dezelfde te zijn.

 

Is dat w(m)enselijk?

 

Ik denk van niet, maar als ik zo teruglees denk ik wel veel. Zijn we uberhaupt nog ontopic? :thumbup:

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je wel een punt. En ik zal het niet gebruiken om het om te keren, alhoewel, voor mij blijft als een paal overeind staan dat sommige moddereters zich snel persoonlijk aangevallen voelen. :thumbup:

 

Tja, maar waarom dan ook weer een :D ipv een :crybaby:

 

Dat lijkt ook alweer heel anders. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je wel een punt. En ik zal het niet gebruiken om het om te keren, alhoewel, voor mij blijft als een paal overeind staan dat sommige moddereters zich snel persoonlijk aangevallen voelen. :thumbup:

 

Tja, maar waarom dan ook weer een :D ipv een :ph34r:

 

Dat lijkt ook alweer heel anders. :yes:

 

Die Duck van je kijkt anders ook wel behoorlijk chagrijnig :crybaby:

 

Ga zo door en het forum is weer als vanouds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, maar waarom dan ook weer een :thumbup: ipv een :crybaby:

Deze opmerking klinkt heel redelijk, maar toch wel iets minder nu hij uit de koker toet koker *) van SN@G komt.

Hij voorziet al zijn berichten, ook de allervriendelijkste, van een uiterst kwaad kijkende eend.

Op mij heeft dat hetzelfde effect als :D

 

*) Koker in de nederlandse betekenis, niet de groningse. Zie bericht #149.

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...