Spring naar bijdragen

Forum, tja...zijn we nog wel een forum?


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

Hmmmmm.... Het blijft voetballen tegen de scheidsrechters, zolang zij bepalen wat er op het speelveld gebeurd terwijl ze zelf zoveel en zo uitgebreid mee voetballen, blijft het een oneerlijk spel waarin de "winnaars" te voorspellen zijn. :thumbdown: slechte zaak....

 

Helemaal wanneer zij ook op andere speelvelden het voor het zeggen hebben...

Ik mag toch hopen dat je dit alleen maar schrijft omdat je het zelf zo ervaren hebt en dat het geen een of andere vreemde misschien wel voorgekouwde, bevooroordeelde hersenspinsel is?

Met de beste wil van de wereld, ondanks dat je gregistreerde forumgebruiker bent vanaf 2004, kan ik me je als forumbezoeker en als cachelegger niet eens herinneren.

Verbaasd om deze uitspraak heb ik maar eens gekeken naar je profiel op gc.com en zie dat je 2 caches geplaatst hebt van ver voor mijn reviewertijd.

Ik zie twee caches gepubliceerd door Amerikanen. Of het moet al gaan om een cache die ik van je gearchiveerd heb omdat het al 8 maanden op unavailable stond en ik ik in de archiveringsnote vermeld heb dat als de cache hersteld of herplaatst wordt, je even met me contact moet opnemen en dat ik dan de cache terughaal. Nooit enig reactie op gehad.

Maar dan nog, aangezien ik me jou niet eens als forumgebruiker kan herinneren, geen postings van je kan herinneren, lijkt het me raar dat hier een gevalletje is van scheidsrechterstjespelen die altijd wint en die ook nog op andere speelvelden voor het zeggen schijnt/lijkt te hebben.

 

Dat ik reageer, me aangesproken voel, moge duidelijk zijn. Er is immers maar één mod hier op het forum die ook nog eens belangeloos op een andere speelveld bezig is.

 

Ik nodig iedere cachelegger uit om "en publique" mijn reviewen aan de kaak te stellen, waaruit blijkt dat ik gehandeld heb vanwege rancune over iets dat hier op het forum gebeurd is. Men mag aantonen waar ik van de guidelines ben afgeweken om het "hun" moeilijk te maken en dan alleen maar het "hun" moeilijk heb gemaakt vanwegen enig onenigheid hier op het forum.

 

Speelvelden? die zijn er ook als ik stop met modereren, stop met me bezighouden voor geocaching.nl, ook als ik direct gestopt zou zijn met modereren en gestopt zou zijn als teamlid van geocaching.nl

 

Wat te denken van mijn "werkvloer" de plek waar ik 6 dagen per week naar toe moet om mijn brood te verdienen? Hehehe, lekker die vervelende collega dwarszitten als hij een cache aanvraagt. Op de werkvloer naait hij mij, ik zal hem als reviewer naaien.

 

Wat te denken van een ieder die mijn eigen caches afkraakt in een logje? Hehehe, kom maar, vraag jij maar eens een cache aan.. Zal ik je naaien tot je een ons weegt.

 

Wat te denken van die vervelende buurman hier, of die vervelende familielid, of de vervelende klasgenoot van 35 a 40 jaar geleden?

 

Man wil ik iemand als reviewer dwarszitten vanwege wat dan ook, dan ben ik daar het modereren bij geocaching.nl niet voor nodig. Als jouw theorie zou kloppen, dan zou ik nu maar nooit meer een cache aan ter review aan gaan bieden.

 

Er is maar een reden te bedenken dat een geocache niet online komt en dat is het niet voldoen aan de guidelines. En daarbij komt dat me teveel eer wordt toegeschoven als men denkt dat ik zoveel macht heb dat ik het op andere speelvelden het voor het zeggen heb.

Een cache reviewen, en dus alleen maar kijken of die voldoet aan de voorwaarden en als het voldoet, het te publiceren, is volgens mij iets anders dan "het" voor het zeggen hebben.

Als een cache online komt is dat niet mijn inbreng, maar die van de cachelegger die zijn zaakjes voor elkaar heeft.

Ik heb de afgelopen 2 jaar ruim 3000 caches gepubliceerd. Dat zou dan betekenen dat alleen maar die ruim 3000 online zijn gekomen omdat de eigenaren daarvan mij nog nooit een strobreed in de weg hebben gelegd? Of dat ze door het slijk hebben moeten gaan? Ja, misschien om hun eigen cache te verstoppen, maar niet bij mij om mij voor hun te winnen.

Als een cache niet voldoet, wordt het teruggestuurd en net zo vaak teruggestuurd totdat het wel voldoet. Dat heeft niets te maken met het voor het zeggen hebben. En daarbij komt, ik ben niet de enige reviewer, er zijn er drie voor Nederland.

De een is admin hier en komt verder zo goed als nooit op het forum, de ander heeft geen banden met geocaching.nl, anders dan zich ooit heeft laten registreren als forumgebruiker en die logt "zo vaak" in dat ze er verleden week pas achter kwam dat er een ongelezen PB van april of mei jl nog steeds ongelezen op haar lag te wachten :)

 

 

Hiermee heb ik, denk ik, ook gelijk LTeunis zijn gedachten over tegestrijdige belangen of belangenverstrengeling weerlegd. Er zijn geen tegenstrijdige belangen, er is geen belangenverstrengeling. Ik heb nergens belangen en wordt er geen rooie cent beter van of en cache wel of niet online komt.

 

En ik mag toch hopen dat degene die geen commentaar op mij als reviewer vs moderator heeft, dit toch niet alleen NIET heeft, omdat er nog een cache in de pijplijn zit bij hem/haar. Dat zou schrijnend zijn en voor mij een teken om gelijk met alles te kappen en weer een normale leven te gaan voeren, zonder dag en nacht, zowel op zon als feestdagen, tijdens de vakantie, tijdens eigen verjaardagen, te reviewen voor anderen, totaal belangeloos.

 

Dit is ook het laatste dat ik hierover wil schrijven en ik denk dat het weer hoogste tijd wordt dat de moderatoren weer dat gaan doen wat van hun verlangd wordt en dat is het forum naar alle eer en geweten zo goed mogelijk te sturen zodat voor zoveel mogelijk gasten van het forum het dragelijk genoeg is/wordt om hier hun eigen vrije tijd vrijwillig te besteden.

En nogmaals, om überhaupt te kunnen geocachen ben je het forum niet nodig, ben je geocaching.nl niet nodig. Niemand hoeft zich daarom verplicht te voelen om zich aan het team, de site, DHZ, of forum, te storen. Men is volledig vrij om te komen, mar ook om te gaan. Dit heeft niets te maken of men wel of niet welkom is.

Als ik me niet zou kunnen verenigen met geocaching.nl, logde ik niet vrijwillig geregeld in op het forum om mezelf overal maar over te lopen storen en overal maar tegenaan zitten te trappen en allerlei onzin insinueren. Ik zou gewoon wegblijven.

 

Wat mij betreft is de discussie gesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bijzondere smilie overigens...

 

Héhéhé, als ik kijk naar de lokatie van die smilie vraag ik mij af wat ze daar nog meer hebben.

 

Kijk dan gewoon effe, dan weet je het meteen! :thumbdown:

 

Of durf je niet?

 

groetjes GeoVlinder

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijzondere smilie overigens...

 

Héhéhé, als ik kijk naar de lokatie van die smilie vraag ik mij af wat ze daar nog meer hebben.

 

Kijk dan gewoon effe, dan weet je het meteen! :thumbdown:

 

Of durf je niet?

 

groetjes GeoVlinder

 

Haha,

 

1: Zo nieuwsgierig ben ik nou ook weer niet

2: Ik zit op m'n werk, m'n leven wordt een hel als er net een collega achter mij langs loop terwijl ik kijk wat voor smilies ze hebben (dat geloooooooft niemand) (Ja, ik zit hier in een typische mannencultuur waar homosexualiteit misschien geaccepteerd is, maar waar je gegarandeert een paar grappen kan verwachten als je zulke sites bezoekt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M.i. is het weer eens iemand met een dubbele account die niet voor zijn mening durft uit te komen onder zijn eigen naam. Dat is ook een van de reden dat ik geen dubbele account aanmaak om vervolgens onder andere namen te gaan posten. Hiervoor is in het verleden wel gekozen, nou ik ben er geen voorstander van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmmm.... Het blijft voetballen tegen de scheidsrechters, zolang zij bepalen wat er op het speelveld gebeurd terwijl ze zelf zoveel en zo uitgebreid mee voetballen, blijft het een oneerlijk spel waarin de "winnaars" te voorspellen zijn. :thumbdown: slechte zaak....

 

Helemaal wanneer zij ook op andere speelvelden het voor het zeggen hebben...

Dat ik reageer, me aangesproken voel, moge duidelijk zijn. Er is immers maar één mod hier op het forum die ook nog eens belangeloos op een andere speelveld bezig is.

Ik mag dan wel het voorbeeld van die scheidsrechter aangehaald hebben, maar dit was meer als illustratie/vergelijk. Zoals het nu gebruikt wordt als een aanval op de moderator(s?) binnen geocaching.nl vind ik zeker niet op zijn plaats.

Even voor alle duidelijkheid: De moderatoren binnen geocaching.nl doen hun werk goed. En al helemaal te zwijgen over het review werk van Kruimeldief (en natuurlijk KralenFee) voor geocaching.com, zij doen dit prima. Petje af voor de hoeveelheid tijd ze daar in moeten stoppen.

 

De discussie ging best wel lekker, totdat er weer eens met modder gegooid wordt. Jammer!

Als er iets op dit forum aangemerkt kan worden zijn het niet de moderatoren en andere vrijwilligers, maar aan de mensen (of gasten zoals Kruimeldief aangaf) die hier posten soms erg negatief zijn of anderen de grond in boren. Dit jaagt mensen weg van het forum.

 

En nu maar in angst en beven afwachten welke shit ik nu over mij heen krijg vanwege deze post :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ik reageer, me aangesproken voel, moge duidelijk zijn. Er is immers maar één mod hier op het forum die ook nog eens belangeloos op een andere speelveld bezig is.

 

Ik nodig iedere cachelegger uit om "en publique" mijn reviewen aan de kaak te stellen, waaruit blijkt dat ik gehandeld heb vanwege rancune over iets dat hier op het forum gebeurd is. Men mag aantonen waar ik van de guidelines ben afgeweken om het "hun" moeilijk te maken en dan alleen maar het "hun" moeilijk heb gemaakt vanwegen enig onenigheid hier op het forum.

Als cachelegger kan ik zeggen dat ik nooit iets nadeligs heb ondervonden naar aanleiding van mijn onenigheid met Kruimeldief op dit forum. Ik benadruk mijn omdat het voor velen nogal moeilijk is om onderscheidt te maken tussen Marja :ph34r: en mij Ruud :thumbdown:

Ik kan echter wel caches aanwijzen waar hij van de guidelines is afgeweken, dit heeft echter altijd een positief gevolg voor de cache(legger) gehad voorzover ik het kan beoordelen. Maar ja het zijn gelukkig guidelines (richtlijnen) dus geen opgelegde regels.

 

M.i. is het weer eens iemand met een dubbele account die niet voor zijn mening durft uit te komen onder zijn eigen naam. Dat is ook een van de reden dat ik geen dubbele account aanmaak om vervolgens onder andere namen te gaan posten. Hiervoor is in het verleden wel gekozen, nou ik ben er geen voorstander van.

Nu ga je wel weer uit van het slechtste van de mens. Ik denk het namelijk niet. Ik heb me eens even verdiept in deze persoon, hij logt caches onder deze naam, heeft tot nu toe 26 berichten geplaatst in ruim 3 jaar. Alle berichten zijn serieus hetgeen voor mij betekend dat hij juist wel voor zijn mening uit durft te komen onder zijn eigen naam en mocht hij al een alter ego hebben, dan gebruikt hij die niet voor het serieuze werk. Maar het moet voor een moderator toch uit te zoeken zijn via welke IP-adressen de postings komen….

Ruud :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu maar in angst en beven afwachten welke shit ik nu over mij heen krijg vanwege deze post :thumbdown:

Ik denk dat je daar niet "bang" voor hoeft te zijn, broekies! Ik denk dat vooral de moderators, administrators en overige teammembers die beslissingen nemen dat 'voorrecht' hebben.

Ik zit nou al een jaar of vijf op dit forum en heb in al die jaren nog nooit onder vuur gelegen vanwege de dingen die ik op het forum schreef; en ik heb volgens mij (bijna?) nooit om de hete brij heen gedraaid.

Daarentegen hebben (voorzover ik mij kan herinneren) alle moderators, administrators en teamleden die hier om de een of andere reden hun mening gaven er wel een of meerdere keren van langs gehad. Voor verscheidere moderators was dat reden om het na aanvankelijk enthousiasme al gauw weer voor gezien te houden.

 

Ik denk toch echt dat dat te maken heeft met feit dat men hier een functie heeft, waarbinnen soms beslissingen nodig zijn die voor anderen gevolgen hebben.

Wellicht is dat de reden waarom zij getest moeten worden? Ik weet het niet. :)

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het een keer gedaan met een testaccount, waarmee ik ingelogd was, in mijn enthousiastme gereageerd op iemand en grtz Kruimel eronder gezet :thumbdown: Dat dus mooi dom en dat zou me geheid ook overkomen met meerdere accounts :)

 

Ook ik heb dit ook misbruikt tijdens het stemmen voor een bepaalde reviewer/moderator :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het een keer gedaan met een testaccount, waarmee ik ingelogd was, in mijn enthousiastme gereageerd op iemand en grtz Kruimel eronder gezet ;) Dat dus mooi dom en dat zou me geheid ook overkomen met meerdere accounts
Ook ik heb dit ook misbruikt tijdens het stemmen voor een bepaalde reviewer/moderator ;)
:)

En ook ík heb een keer ... oeps! Sorry! :ph34r::thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het een keer gedaan met een testaccount, waarmee ik ingelogd was, in mijn enthousiastme gereageerd op iemand en grtz Kruimel eronder gezet Dat dus mooi dom en dat zou me geheid ook overkomen met meerdere accounts

 

Ook ik heb dit ook misbruikt tijdens het stemmen voor een bepaalde reviewer/moderator :ph34r:

 

Dat "ook" in ook misbruikt, lijkt erop dat ook ik mijn testaccount hebt gebruikt om te misbruiken :)

 

Het is gebruikt om te zien wat er met een account gebeurt als een reviewer moderator een bepaalde actie onderneemt. Ik heb namelijk ook eens getest met mijn eigen account en heb mezelf verbannen en kon zonder hulp van buitenaf niet terug komen :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hiermee heb ik, denk ik, ook gelijk LTeunis zijn gedachten over tegestrijdige belangen of belangenverstrengeling weerlegd. Er zijn geen tegenstrijdige belangen, er is geen belangenverstrengeling. Ik heb nergens belangen en wordt er geen rooie cent beter van of en cache wel of niet online komt.

 

 

Wat mij betreft is de discussie gesloten.

 

Mijn gedachten blijven omdat ik weet dat het soms lastig kan zijn alleen al omdat anderen er zo over kunnen denken. Geloof me, ik zit bijna dagelijks in dat schuitje. Wat niet wil zeggen dat ikzelf hier op gc.nl daar ervaringen/gedachten over heb. Ik probeerde alleen de metafoor uit te leggen zoals ik hem begreep.

 

 

End :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gebruikt om te zien wat er met een account gebeurt als een reviewer een bepaalde actie onderneemt. Ik heb namelijk ook eens getest met mijn eigen account en heb mezelf verbannen en kon zonder hulp van buitenaf niet terug komen :lol1:

 

Heb je mij dan wel eens PM's gestuurd met je valse account? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...