Spring naar bijdragen

Forum, tja...zijn we nog wel een forum?


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

Het is gebruikt om te zien wat er met een account gebeurt als een reviewer een bepaalde actie onderneemt. Ik heb namelijk ook eens getest met mijn eigen account en heb mezelf verbannen en kon zonder hulp van buitenaf niet terug komen :lol1:

 

Heb je mij dan wel eens PM's gestuurd met je valse account? :D

 

Allereerst heb ik een woordje verkeerd geschreven. In mijn posting stond reviewer, maar dat moet natuurlijk moderator zijn. Als reviewer kan ik op geocaching.nl niets doen. Dus de testaccount is gebruikt om te zien wat er met een account gebeurt van iemand op geocaching.nl de mist ingaat en een moderator een actie onderneemt. Testen op echte accounts, bijvoorbeeld die van jou, zou wat al te gek zijn.

Want wat gebeurt er als een moderator een schrijfcontrole geeft? Wat gebeurt er als een moderator een een leesban geeft? Wat kan iemand dan nog wel en wat kan hij niet?

 

Immers, als moderator heb je meer te zien op het forum dan als gast. Dus dan ga je een testaccount even plagen en dan log je in onder de testaccount om te zien wat nu precies de actie heeft ingehouden, wat de gevolgen zijn.

 

a. Ik schreef een aantal berichten terug dat ik altijd post en alles doe, al is het al poster, als moderator of als reviewer voor geocaching.com, het allemaal doe als kruimeldief.

 

b . Ik schreef dat ik eens met de testaccount was ingelogd en toen een bericht van iemand zag, er niet aan dacht dat ik met de testaccount bezig was en heb gereageerd en heb ondertekend (dat deed ik een tijd terug nogal eens) met GRTZ Kruimel.....

 

Als zowel a als b al door mijn geschreven is in deze topic, dan verbaasd het me dat je dan nog twijfels hebt en jij je afvraagt of ik je met dat account ook een PM heb gestuurd...., Nee, zelfs niet een PM maar PM's.....

 

Een PM zie ik als een email. een email zie ik als een brief. ik heb me aangeleerd die ook altijd af te sluiten met in ieder geval mijn nickname, maar in de regel zelfs mijn eigen voornaam erbij. ik vermooed dus dat je van een onbekend persoon ooit een of meerdere onaardige PM's hebt gekregen die ook niet ondertekend waren. Dat is niet mijn stijl. Als ik je een &^%$*@#% vind, dan durf ik dat best te schrijven en mijn naam eronder te zetten. Of je moet zelf al een onpersoonlijk bericht "gePMed" hebben, zonder je naam eronder, dan kan het zijn dat ik net zo reply.

Ik ben redelijk bekend als bruut en bot en wens niet dat een alterego met die eer gaat strijken.

al zou ik het ten stelligst ontkennen, je zult blijven twijfelen. Jouw probleem, niet de mijne.

 

Maar ja, ook al zou ik het ten stelligst blijven ontkennen, je bent wel zo paranoia dat als je eenmaal die gedachtenspinsel hebt, je er altijd mee blijft rondlopen. Jouw probleem, niet de mijne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben redelijk bekend als bruut en bot en wens niet dat een alterego met die eer gaat strijken.

:D

 

Maar even on topic.

Ik vind dat een forum benut mag worden op welke manier een topic starter ook wil.

Men mag binnen normale geldende fatsoensregels daarop reageren, de moderatoren zien daar op de achtergrond op toe.

Er zijn diverse onderwerpen die de een wel en de ander niet interessant vind, is dat zo dan doe je daar wel of niets mee.

Zie je een onderwerp niet zitten, niet reageren of nog beter die onderwerpen niet eens lezen.

Dus net zoiets als, voortuincaches, micro series, puzzles, enz. vind je het niet leuk moet je het zeker niet doen het blijft tenslotte een hobby.

Voor het forum geldt dus wat mij betreft het zelfde

 

Wil van team WilP

p.s een ander teamlid vind misschien weer iets anders :D

 

:lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Statistische constatering:

 

Als ik kijk naar de begindatum van dit topic (5 november) en nu, 5 dagen later en bijna 200 berichten, dan kun je volgens mij wel stellen dat het forum (nog) niet ingekakt is en er nog volop discussie gaande is.

 

Dus Twins Peaks, enigzins tevreden?

 

En binnen de basisprincipes van fatsoen, waarbij in ieder geval respect voor andermans mening voorop dient te staan, is vrijheid van meningsuiting een groot goed. Ook binnen een forum als dit.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben redelijk bekend als bruut en bot ...

 

Goh, wat een zelfkennis en wat een lang epistel op een enkele zin.

 

Volgens mij hebben vele tientallen mensen - die mij dierbaar waren - hierdoor de laatste jaren afstand genomen van dit forum.

 

Ik verwacht respect, fatsoen en een flinke dosis diplomatie ... zeker van iemand in jouw positie. :yes: :yes:

bewerkt door GeoGerard
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben redelijk bekend als bruut en bot ...

 

Goh, wat een zelfkennis en wat een lang epistel op een enkele zin.

 

Volgens mij hebben vele tientallen mensen - die mij dierbaar waren - hierdoor de laatste jaren afstand genomen van dit forum.

 

Ik verwacht respect, fatsoen en een flinke dosis diplomatie ... zeker van iemand in jouw positie. :yes:

:yes: dit wordt bijna heel persoonlijk....... ik denk dat dit geen deel is van de discussie en ook niet hier moet worden geventileerd.

 

De hele discussie, moet ik eerlijk zeggen, is vermakelijk en het blijkt dat we wel op een normale manier kunnen debateren. Nog wel hier en daar :yes: maar goed.

 

Please keep the discussion general en don't make it personal.

 

TL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwacht respect, fatsoen en een flinke dosis diplomatie ... zeker van iemand in jouw positie. :yes:

Waarom de tekst "zeker van iemand in jouw positie", Gerard? Waarom verwacht je dat niet van iedereen hier op het forum, inclusief jijzelf? :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
Tja en dan de discussie over de Newbies,

Die worden inderdaad wat hard benaderd door een enkeling op dit forum. Wat dat betreft reageren enkele georoutiniers ( mooi woord he?) als vastgeroeste leraren die voor de zoveelste keer zijn leerling iets uit moet leggen....."Snap je het nou nog niet" of "Als je beter had gelezen, dan je gezien dat er een draadje over dit onderwerp is". Eerlijk gezegd schrikt dit af.

Zelf heb ik zo'n reactie eens gehad en ik voelde me behoorlijk dom zijnde een newbie. Je wordt geremd in je spontane reageren op de voor jou nieuwe site.

In mijn ogen kan je een en ander wat netter brengen op het forum. Vooral ten opzichte van Newbies.

 

 

Daarmee bedoel ik niet dat discussies geen pittig en kritisch karakter mogen hebben. Juist wel, want dit daagt dan weer uit om mentaal je messen te slijpen. Niets leuker dan een discussie met goed aangevoerde argumenten.

 

Ik kan me geheel vinden in deze reactie van "kipchen", waaruit de bovenstaande quote komt, als ik dit draadje zo door lees.

 

Betreffende de quote:

 

Zouden deze figuren die zo reageren nooit eens zelf een beginner geweest zijn? (Ik vindt "newbie" een beetje denigrerend.) :(

Overigens is er niets zo moeilijk om een onderwerp voor een discussie in één of twee woorden te vangen, vaak ook omdat als er een ander onderwerp bij wordt betrokken dat er verband mee heeft. :blink:

 

Prutseke Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...