Spring naar bijdragen

Wat Ontbreekt Er Nog Aan Het Cachen?


Diederikus

Aanbevolen berichten

Na het lezen van het complete draadje, ontgaat het mij wat het leuke is aan het ruilen van dingetjes. Ik vind heel veel aspecten van het geocachen leuk, maar het ruilen van spulletjes hoort daar niet bij. Kan iemand mij uitleggen wat daar leuk aan is en hoe dit beleefd wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Aleen de eerste zes maanden hebben we wel eens wat geruild en namen we de moeite om iets achter te laten, indien er niets te ruilen viel. Na dat half jaar hadden we de conclusie getrokken, dat we zo ongeveer de enige bezoekers waren, die enige aandacht aan dit aspect van het geocachen schonken en toen zijn we er mee gestopt. We nemen niets meer mee en doen er ook niets in. Coins en leuke TB's nemen we wél regelmatig mee op doorreis.... En sinds die tijd (medio 2009) is het er allemaal niet beter op geworden. Voor kinderen blijft het een leuk fenomeen en er zijn beslist enkele caches die voldoen aan de verwachting van ons nageslacht, maar als zij hetzelfde zien wat wij zien, dan zullen de meesten aan het einde van de dag een lichte vorm van teleurstelling niet kunnen onderdrukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Beliwan, dit draadje gaat niet zozeer over ruilen, als wel over de romantische beleving van het vinden van een schat. Goud, zilver, edelstenen, diamanten, dubloenen, dat soort zaken. Aangezien het voor de meeste onder ons waarschijnlijk enigszins begrotelijk wordt om dat in een cache te leggen, ben ik op zoek naar een betaalbaar alternatief. Voor de één is dat een plaatje van Faas Wilkes, voor de ander een plaatje van Brigitte Bardot, voor weer een ander een illegale kabouterkaart. Een stukje huisvlijt, iets met emotionele waarde, iets wat bijzonder grappig of origineel is. Er is toch wel iets dat je zou willen vinden, anders dan een stapeltje bankbiljetten? Dat iets, dat zoek ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Twin Peaks, wat bedoel je precies?

Dat dit topic al 6 pagina's lang gaat over "iets toevoegen aan een cache" een signature item, een hebbedingetje, ruilspulletjes etc. en los van wat zijsprongen, diverse mensen hebben aangegeven, of ze dat leuk vinden en wat ze leuk vinden, waarom ze het doen of juist waarom ze het niet doen, etc.

Dat is dus nogal persoonlijk

Als je dan heel het draadje hebt gelezen,

vervolgens zelf aangeeft dat jij ruilen niets aan vindt...

en vervolgens toch de vraag stelt in de trant van "wat is daar nou leuk aan ?"

dan ga ik ervan uit dat dat niet zozeer een vraag is, maar meer een uiting van onbegrip.

 

Ik veronderstelde dus dat je er niet echt een antwoord wilt en heb dus eigenlijk de eerste de beste kreet opgeschreven die in me op kwam. toen ik je postje las.

 

Ik redeneerde even met mijn onderbuik. zeg maar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

@Beliwan, ......., doublures ......

????

 

Nee Thex, dubloenen.

Maar je hebt een beetje gelijk, want dubloenen zijn eigenlijk ook een soort doublures.

Want een doublure is een dubbeling, zeg maar iets dat twee keer voorkomt.

 

Aangezien een dubloen de waarde vertegenwoordigd van 2 escudo's is een dubloen eigenlijk een doublure van een escudo.....ofzo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een blinde uitleggen wat rood is heeft geen zin. Uitleggen wat er leuk is aan dammen, schaken of fierljeppen evenmin. Geocachen is een spel dat zich kenmerkt door het ruilen van dingetjes. Als je niet snapt wat daar leuk aan is kun je beter een ander spel kiezen. Ik adviseer Munzee. Daar zoek je uitsluitend dingetjes om te loggen en hoef je niet na te denken over dingetjes om te ruilen.

 

Caches met leuke spulletjes om te ruilen worden steeds zeldzamer sinds medio 2009 de geokabouters in staking zijn gegaan. Je weet wel, de nijvere puntmutsen die elke nacht op pad gingen om geocaches schoon te maken en eventueel te herstellen en aan te vullen met ruilspullen; met hebbedingetjes die een glimlach toveren op gezichten van jong en wat ouder en die geocaching dat geven wat geen ander GPS-zoekspel kan bieden.

 

"Sinds die tijd (medio 2009) is het er allemaal niet beter op geworden".

 

Want sinds 2009 moeten geocachers zélf voor schone en volle caches zorgen en omdat ze gewend zijn dat ánderen dat voor hen doen gebeurt er niets en kunnen jong en wat ouder aan het einde van de dag een lichte vorm van teleurstelling niet onderdrukken. Maar alles komt goed als GSAK wordt opgestart en de oogst van de dag wordt opgetekend: 35 vermeende puntjes die alleen bijdragen aan het eigen spelplezier en waar verder niemand iets aan heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt waarachtig niet mee om me aan de met mezelf gemaakte afspraak te houden, maar alhoewel het jeukt tot onder mijn voetzolen lukt het me.... Heus het lukt.... lukt.....lukt!!! Jaaaa het lukt... Ik zeg niks... niks.... niks..... Aaahhhh..... twee woordjes dan.. en dan niks meer. OK? Komt ie.... "Ouwe galbak..." Tjonge, man dat lucht op!!!! En nou zeg ik écht niks meer....! :-) :-) niks! :-) :-)

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Twin Peaks... Heb je een authentieke cache gevonden met daarin een vergeeld boekje met oud engelse spreuken en gezegden? Gelukkig voor ons zullen er vast wel heel wat bladzijden verdwenen zijn, dus de impact zal hier nog wel meevallen.... :-)


Maak je niet druk, TT, neem liever een Ouwe Klare.

 

Ik ben nog nooit een authentieke cache tegengekomen met oude klare er in... Was dat het geval... ik ware dag en nacht onderweg! :-) Ik ruil er al mijn 35 puntjes voor in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer niet op Vlindertje, maar geef een ander advies.

 

Je kunt ook gewoon gaan cachen (i.p.v. "geocachen"). Dan kan je nog steeds naar buiten gaan en via traditionals, multicaches, mysteries lekker nano's, kokertjes, bakjes of kistjes zoeken, op al dan niet interessante plekjes en op de logboekjes of rolletjes je cachenaam zetten.

 

Om i.p.v geocachen meteen te gaan munzeejen is wel erg kort door de bocht. Dat is een heel ander spelletje.

 

En mocht je toch bijzonder aangetrokken voelen tot "ruilen", zoek dan in het plaatselijk krantje naar ruilbeurs of ruilmarkt en leef je daar lekker uit.

 

Veel plezier en succes met je keuze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...