Spring naar bijdragen

Wat Ontbreekt Er Nog Aan Het Cachen?


Diederikus

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ben druk aan het experimenteren met klei, polymeerklei, zegellak, lood gieten, tin gieten, houtsnijden, 3D-qr-codes. Ik ben nog niet tevreden. Het is nog geen "schat" die ik zelf graag zou willen vinden/verzamelen die betaalbaar vrij eenvoudig te reproduceren is. Het is wel heel leuk en leerzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig, deze discussie. Onlangs heb ik ook een dingetje geruild. Of beter gezegd mijn dochtertje. Ze heeft nog de leeftijd dat ze veel dingen erg leuk vind. Als ik vooraf zie dat je iets kunt achterlaten, zorg ik altijd dat ik wat zinvols mee neem.

Een paar dagen later legde ik mijn schoonmoeder uit wat de bedoeling van het spel is. Zij heeft een boekbinderij.

Daarbij bedacht ik me dat het leuk zou zijn om kleine boekjes te maken en deze achter te laten in caches. Leuk, handig, bruikbaar en kan wellicht van pas komen als iemand zelf een cache gaat verstoppen om als logboekje te gaan gebruiken.

 

Kortom: er zijn meerdere mensen die met het idee rondlopen wat leuks en zinvols achter te laten.

Zelf heb ik nog geen eigen caches, maar samen met een collega staan we op het punt de eerste cache te verstoppen. Dit zal een simpele zijn met alleen ruimte voor een logboekje. We willen eerst eens aanzien hoe dit gaat verlopen. In de toekomst willen we er wat leukers/groters van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer Sorbotrol dat je niet je wil inzetten om van je eerste cache wel een cache te maken die meer doet dan de bezoeker een "puntje" te geven.

ik mag dan wel aannemen dat je een volwassen vent of vrouw ben

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum, Sorbotrol. Een heel goed idee, die (log)boekjes uit de boekbinderij van jouw schoonmoeder.

 

Als je een cache gaat verstoppen, doe het dan meteen goed. Het is geen hogere wetenschap en als je een wat grotere container kiest is er ruimte voor méér dan een logboekje. Dan heb je ook pas een geocache, want een geocache biedt gelegenheid om spullen te ruilen en reizigers achter te laten.

 

Klik op de links in mijn handtekening en lees hoe geocaching is ontstaan en wat het spel inhoudt. Aap niet klakkeloos anderen na en kopieer vooral niet de vele slechte voorbeelden waar ons land vol mee ligt. Het gaat er niet om iets te verstoppen wat anderen kunnen vinden en tekenen om een puntje te verdienen. Geocaching gaat niet over puntjes. Dat het een wedstrijd paaseieren rapen is hebben de na-apers elkaar wijsgemaakt.

 

Geocaching is het speuren naar een container met artikelen om te ruilen. En dat zijn ook (hebbe)dingetjes voor volwassenen. Wat je ruilt noteer je in het logboek. Verdiep je in de oorsprong en bedoeling van het spel en maak als plaatser een goede start. Succes!

bewerkt door Vlindertje
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sorbotrol. Veel plezier met het spelletje en het leggen van een cache. En speel het op de manier waarop jij het meeste plezier er aan beleefd. Dat kan op de bovenstaande manier, wat een heel goede is, maar beslist niet de enige juiste (zoals enkelen graag willen geloven).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk welkom Sorbotrol,

 

Iedere nieuwe gast, is een aanwinst voor dit forum :yes: . Hoe meer meningen, hoe meer.....

 

....staan we op het punt de eerste cache te verstoppen. Dit zal een simpele zijn met alleen ruimte voor een logboekje....

In alle bovenstaande opmerkingen mis ik nog 1 ding: graag verstoppen op een interessante plek.

 

Suc6 en veel plezier

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...