Spring naar bijdragen

Wat Ontbreekt Er Nog Aan Het Cachen?


Diederikus

Aanbevolen berichten

Ik doe dit al jaren. Heb inmiddels een kleine 400 ongeactiveerde geocoins weggegeven en dat wordt meestal wel gewaardeerd heb ik het idee.

 

De idee is idd niet nieuw. Ik heb al meerdere caches gezien waar wat moeite voor moet gedaan worden (multi of moeilijkere mystery) en er iets extra in de cache zit voor de FTF of het podium. Het garandeert ook sowieso een grotere doos, want in een fotorolletje kan niet meteen een fles wijn.

Aangezien ik nooit het FTF gedoe (degene die ik heb, waren bij toeval omdat na X dagen er nog geen kat was gepasseerd) gesnapt heb, heb ik persoonlijk nog geen van deze items tegen gekomen.

Het moet m.i. wel een verassing blijven, want anders gaat er een race ontstaan (met alle kwalijke gevolgen van dien) om altijd de prijs in ontvangst te nemen of er verwachtingen worden geschept die in feite weinig of niets met geocaching op zich te maken heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij bedoelt Diederikus niet om iets in de cache te stoppen voor de FTF, maar voor de cachers die de cache vinden. Lijkt me leuk, zeker wanneer dit gerelateerd kan worden aan het onderwerp dat de cache heeft. Een paar jaar geleden vonden wij een eindcache (bonus na 6 kortere multies) die gevuld was met 'gouden' munten, speciaal voor de kids die de schat gevonden hadden. Dat is wat Diederikus bedoelt, maar dan voor grote mensen. De voorbeelden die door vorige schrijvers gegeven worden spreken mij wel aan. Aan de andere kant hoef ik zelf niet per se iets uit een cache te hebben. Van die kist met gouden munten word ik heel blij, maar ik neem er geen mee. Het vinden op zich geeft meestal voldoening genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij van ons team vinden het allemaal erg leuk om een gevulde schat te vinden. De kinderen zijn met weinig tevreden, zolang het ze aanspreekt. Waarbij mijn dochter dan vooral gaat voor dingen die roze zijn of een Disneylogo hebben. We. Vinden allemaal de trackables leuk. Het feit dat ze vaak verdwijnen vind ik nu al frustrerend. En dan zijn ze niet eens van mij.

 

Eigenlijk wilde ik zelf iets freubelen om te verspreiden, maar dat is er nog niet van gekomen. Ik koop nu meestal grappige dingen bij de - sorry - Action of elders, zolang het niet te gek wordt qua prijs. Ik probeer ook dingetjes te zoeken voor volwassenen, maar ben nog niet verder gekomen dan een parkeerkaart, ramendoekjes en flesopeners.

We sparen zelf wel alles wat iets eigens heeft, of het nou een ingeseald naamkaartje is of een woodie of iets wat zelf gemaakt is. Gewoon omdat er wat moeite voor gedaan is en omdat het persoonlijk is. In onze omgeving zie je daar echter niet heel veel van. Ik kan me voorstellen dat men vroeger sowieso meer moeite deed of kosten maakte om wat moois in de cache te leggen.

 

Persoonlijke gifts maken een cache zeker extra bijzonder.

 

Hierboven wordt ook geopperd dat de cache-eigenaar iets in de cache stot wat past bij het thema van de cache. Maar hoe lang moet een CE dat volhouden? Zeker als een cache vaak bezocht wordt, kan dat kostbaar worden of heel veel tijd kosten. Ik vind dat je ook aan de zoekers kunt vragen om iets origineels en passends terug te leggen, als je zelf als CE een mooie gift in de cache stopt.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Syled, goed verwoord.

Met een beetje creativiteit hoeft het echter niet veel te kosten. En ben je niet zo creatief: voor 30 cent iets bij de Action kopen en daar een persoonlijk tintje aan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eigenaar moet helemaal niets, het staat hem/haar vrij om dat zo lang te doen als hij/zij wil. Het was een voorstel van Diederikus zelf. De meeste mensen die reageerden hadden het over persoonlijke dingen die ze achterlaten in andermans caches (ook leuk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik nalees wat ik schreef, zie ik dat een en ander wel op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Met zoeken naar spullen voor volwassenen bedoel ik natuurlijk zoeken in de winkel om later in caches te kunnen stoppen. Als ik er aan denk, schrijf ik ook nog onze teamnaam op de verpakking.

 

Natuurlijk staat het de CE vrij om al dan niet iets in de cache achter te laten of de cache te blijven bijvullen. Maar als je als CE besluit om er echt werk van te maken (bv. dat houtsnijwerk of steenhouwwerk waar Diederikus het over had) en je blijft dat zo nu en dan in je cache stoppen, dan vind ik dat je ook best van de zoekers kunt vragen om iets moois terug te leggen. Of - ook leuk - om een kaartje bij de gift te doen waarop je aanspoort om iets te bedenken en te maken wat dan in een volgende gevonden cache geplaatst wordt. Een soort kettingreactie zou daaruit kunnen ontstaan. Net even anders dan alleen goodies ruilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of - ook leuk - om een kaartje bij de gift te doen waarop je aanspoort om iets te bedenken en te maken wat dan in een volgende gevonden cache geplaatst wordt. Een soort kettingreactie zou daaruit kunnen ontstaan. Net even anders dan alleen goodies ruilen.

 

Hoe lang wordt zoiets vol gehouden? Ik heb de indruk dat goed gevulde caches binnen de kortste keren geplunderd wordt, ook al gaat het over prullaria.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat is ook mijn ervaring tot nu toe. Maar ik ben toch hoopvol dat het anders gaat bij de meer bijzondere caches of is dat niet terecht? Maar ja, daarom stel ik ook dat er wel een actief beroep gedaan mag worden op de zoekers. Misschien dat dat zou kunnen helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De topics met klachten over de altijd lege caches, waarbij niet geruild en slechts meegenomen wordt zijn er al sinds dit forum begon.

De klachten over achtergelaten rommel ook.

Dat laat niet onverlet dat topicstarter toch kan overwegen om iets leuks in de eigen of in andermans caches te stoppen.

Er zijn meer geocachers die dat leuk vinden om te doen en je hoeft niet iets na te laten omdat een ander het ook niet doet toch?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laat niet onverlet dat topicstarter toch kan overwegen om iets leuks in de eigen of in andermans caches te stoppen.

Er zijn meer geocachers die dat leuk vinden om te doen en je hoeft niet iets na te laten omdat een ander het ook niet doet toch?

Zo is het precies. De reden dat ik dit tot nu toe niet had overwogen, is omdat ik het ruilgebeuren met kinderen associeerde. Het was eenvoudigweg niet bij me opgekomen. Dan is het toch prettig als je een breder perspectief getoond krijgt. Ik ben al druk aan het experimenteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...