Spring naar bijdragen

Wat Ontbreekt Er Nog Aan Het Cachen?


Diederikus

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wat een vreemde opmerking weer Od. Het gaat toch wel goed met je?

Diederikus geeft duidelijk aan dat hij nog nooit op het idee was gekomen om iets in een cache te stoppen.

Nou mag ik er toch wel van uitgaan dat hij dit draadje niet is gestart om een 'sfeertje' te scheppen.

Kortom ik ga van zijn goede bedoelingen uit en neem dus aan dat hij vanaf nu dit in praktijk gaat brengen anders heeft de vraag natuurlijk helemaal geen zin.

Dan mag ik toch wel benieuwd zijn hoe de volgende cachers dit ervaren.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb begrepen dat de topic starter een nieuwe drive wilde geven aan de meestal karige inhoud van de ammoboxen.

Ik heb begrepen dat hij ons allemaal na wil laten denken of we daar verandering in kunnen brengen.

Diederikus stelde voor om iets persoonlijks na het lopen van een gewaardeerde cache in de box achter te laten. Dat zou mooi zijn, als we dat voor elkaar zouden kunnen krijgen.

 

Mochten jullie binnenkort een gehaakt knuffeltje ergens tegen komen, dan is Kikker vast langs geweest. Ik weet dat er cachers zijn die iets van zichzelf in een cache achter laten. Goed voorbeeld doet goed volgen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn cacherscarriere kenmerkt zich door een hoge mate van tunnelvisie. Ik zie alleen dat waar ik naar kijk. Dat bemoeilijkt niet alleen het vinden van de cache, maar het heeft ook dit draadje tot gevolg. Ik zie het pas als ik erop gewezen wordt. Sinds gisteren kijk ik naar de ruilspulletjes die ik aantref in een cache. Wat een rotzooi! Is me nooit eerder opgevallen. Ben gelijk maar aan het CITOën geslagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stop nooit ruilspullen in mijn of andermans caches.

Ik hoop en verwacht ook dat cachers die mijn cache vinden, hun handtekening zetten, mooie log schrijven en niets achterlaten.

Het hele ruilgebeuren is een triest verhaal.

Alles wat enigszins bruikbaar is verdwijnt uit een cache en vieze, kapotte rommel wordt achtergelaten.

Ooit misschien een leuk idee, maar niet meer zinvol.

Antarctica

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit hebben we een cache gevonden waar allemaal eenvoudige tekenpincetten in zaten. Dat was in een tijd dat veel mensen nog niet zo alert waren op teken. Goed initiatief dus.

In een grijs verleden was het ook een tijd gebruikelijk dat er in de cache een certificaat zat voor de eerste vinder. Daarop geinspireerd heb ik in mijn cache Het Eerste Vinder Gevoel (ga m niet zoeken, hij zit al jaren in het archief) voor alle vinders een certificaat gestopt. Er zijn daarvan meer dan 100 stuks meegenomen, bijna iedere vinder ging met een genummerd kaartje weg.

 

Nog steeds ga ik met wat spulletjes op pad. Ruilen gebeurt zelden, een leuke tocht krijgt gewoon wat. Op vakantie doe ik meestal een paar oude Nederlandse muntjes in de cache. Centen en stuivers zat! Voordelen: het past bijna overal in en je neemt een paar muntjes zo makkelijk mee in de rugzak.

 

Die ene eigen cache die ik nu nog heb, probeer ik een leuke inhoud te geven. Inderdaad, dan kun je continu blijven aanvullen! Maar ik vind het nou eenmaal leuk om aan het eind een 'echte' schat te bieden. Zolang de kosten niet boven het PM-bedrag uit komen, is het geen probleem.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aragorn, puntje voor jou.

Genummerd certificaat, ik zal het onthouden.

En op vakantie iets Nederlands achterlaten, dat ga ik doen. Nog wel even denken of ik iets beters kan verzinnen dan een zoute haring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook ergens een leuk kistje in het bos liggen. Als we thuis de speelgoedkisten van de jongens opruimen gooien we weg wat kapot is. Maar vaak zit er ook nog leuk spul in wat eigenlijk nog goed is. Dat gaat in een speciale zak, en vanuit die zak gaat het weer de kist in. Leuk om altijd in de logs te lezen dat mensen dat goed doet. "dat zie je niet meer zo vaak" lees ik regelmatig terug.


Een paar hele leuke zaken die ik tegengekomen ben.

 

1. wooden coins.

2. De kaarsjes van Irisisleuk

3. De visitekaartjes van Fralanne (Fralanne heeft deze cache gevonden,)

 

En zo zijn er vast nog wel wat meer zaken als ik er langer over denk.

Echt rotzooi zie ik zelden. Overigens ruil ik zelf amper als ik aan het cachen ben. Mijn rugzak is al een heel eind vol met tools, handdoeken en dergelijke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Familieleden, vrienden en kennissen weten van mijn vreemde hobby en overhandigen mij bij gelegenheid vaak een doos met spulletjes die zij hebben opgespaard. Daarbij gaat het meestal om de inhoud van bureau- en keukenladen en opbergmanden. Ook veel klein kinderspeelgoed, parfumflesjes (monsters), kantoorartikelen. De meeste kennissen zijn wel eens mee op stap geweest en weten aan welke eisen de spulletjes moeten voldoen. Echte rommel zit er dan ook niet bij. Zelf maak ik sleutelhangers met een letterwaarde-tabel en graai ik regelmatig in bakken met aanbiedingen bij bouwmarkten en tuincentra. Jaren geleden heb ik voor een tientje een partij van 100 regenjasjes gekocht, die inmiddels tot de helft is geslonken. Aan ruilspullen geen gebrek.

 

Behalve 'goodies' bevat mijn rugzak een oude handdoek om vochtige containers droog te wrijven, nieuwe logboekjes en pennen en een rol Duck Tape om caches provisorisch te repareren. Hoort allemaal bij het spel zoals ik het al 12 jaar met veel plezier speel. Zodra ik mij niet langer mede-verantwoordelijk voel voor de inhoud en conditie van andermans caches stop ik er acuut mee. Geocaching speel je samen en als je alleen maar klaagt over de inhoud van caches en er verder niets aan doet, of wanneer je als plaatser medespelers geen gelegenheid biedt om te ruilen, dan heb je het spel gewoonweg niet begrepen.

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Familieleden, vrienden en kennissen weten van mijn vreemde hobby en overhandigen mij bij gelegenheid vaak een doos met spulletjes die zij hebben opgespaard. Daarbij gaat het meestal om de inhoud van bureau- en keukenladen en opbergmanden. Ook veel klein kinderspeelgoed, parfumflesjes (monsters), kantoorartikelen. De meeste kennissen zijn wel eens mee op stap geweest en weten aan welke eisen de spulletjes moeten voldoen. Echte rommel zit er dan ook niet bij. Zelf maak ik sleutelhangers met een letterwaarde-tabel en graai ik regelmatig in bakken met aanbiedingen bij bouwmarkten en tuincentra. Jaren geleden heb ik voor een tientje een partij van 100 regenjasjes gekocht, die inmiddels tot de helft is geslonken. Aan ruilspullen geen gebrek.

 

Behalve 'goodies' bevat mijn rugzak een oude handdoek om vochtige containers droog te wrijven, nieuwe logboekjes en pennen en een rol Duck Tape om caches provisorisch te repareren. Hoort allemaal bij het spel zoals ik het al 12 jaar met veel plezier speel. Zodra ik mij niet langer mede-verantwoordelijk voel voor de inhoud en conditie van andermans caches stop ik er acuut mee. Geocaching speel je samen en als je alleen maar klaagt over de inhoud van caches en er verder niets aan doet, of wanneer je als plaatser medespelers geen gelegenheid biedt om te ruilen, dan heb je het spel gewoonweg niet begrepen.

Een dergelijke liefdevolle omschrijving van het spel vind ik honderd keer overtuigender dan een video van Dave Ulmer met bijbehorende arbitraire redeneringen.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De video van Dave Ulmer laat weinig ruimte voor arbitraire redeneringen. Ruilhandel staat centraal bij geocaching. Zonder 'goodies' geen cache (= bergplaats/houder van artikelen). Uiteraard is dat moeilijk te verkroppen als je de oorsprong van het spel niet kent en al jarenlang anderen na-aapt die zich evenmin in het spel hebben verdiept, maar dat is nog geen reden om feiten als arbitrair af te doen.

 

Maar ... iedereen mag het spel spelen op zijn eigen manier, zelfs al speel je het spel dan helemaal niet. Dus ... kokerrapers, gridvullers, metaaljagers, puntenpakkers en andere boekhouders, leef je uit met je hersenspinsels, maar probeer te begrijpen dat er ook authentieke geocachers zijn die zich niets wijs hebben laten maken en het spel al vele jaren spelen zoals het is bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we een regular formaat behuizing tegen komen waar ruilspulletjes inzitten, proberen we hem altijd wel op te schonen. Verroeste kroonkurken, verweekte papieren prullaria e.d. er uit en wat nieuwe dingetjes erin. Tegenwoordig heeft mijn zoon een leeftijd bereikt waarop hij de aangeboden spulletje niet meer interessant vindt. Zelf neem ik er ook nooit wat uit. En als er iets speciaals in zit, vindt ik dat je ook speciaals terug moet doen. En dat heb ik nooit bij me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...