Jump to content
  • 0
Diederikus

Wat Ontbreekt Er Nog Aan Het Cachen?

Question

Toen ik net begon met geocaching was ik zeer geïnteresseerd in de vele leuke kanten van deze hobby. Toch had ik al heel snel het gevoel dat ik een aantal zaken miste in het geocachen. Ik heb daarover gepost op dit forum, en gedurende de discussie bleek al snel hoe alle missende zaken ingevuld kunnen worden. Er bleef uiteindelijk slechts één ding over dat naar mijn mening nog ontbrak aan het spel. Het probleem was echter dat het gekrakeel op het forum dermate luidruchtig is dat iedere zinnige discussie over iets subtielers dan winterlaarzen bij voorbaat gedoemd is te mislukken. Ik heb deze beginnersvraag dan ook anderhalf jaar lang niet kunnen stellen, wetende dat het onderwerp onmiddellijk gekaapt zou worden en teloor zou gaan in het forumgeweld.

Onlangs heb ik deze vraag op metacaching.nl gesteld. Daar ontstond een interessante discussie waarvan ik jullie de eindconclusie niet wil onthouden. Wat voor mij ontbrak is de romantiek die behoort bij het vinden van een echte schat. Een aantal gouden dubloenen of sieraden en edelstenen. Als je de schat gevonden hebt, dan vind je hooguit wat prullaria voor kinderen. Je mag je naam bijschrijven in een logboek en that's it. Toen ik de travelbugs en vooral de geocoins ontdekte, dacht ik dat dit het ei van Columbus was. Zo'n geocoin voelt lekker zwaar aan, is (meestal) mooi en ligt prettig in de hand. Echter de deceptie die zich voordoet iedere keer dat je de schat weer af moet staan maakt dat ik uiteindelijk deze travelers alleen nog maar plichtmatig verplaats, zonder er verder veel lol aan te beleven.

Je hebt echter als co zelf de mogelijkheid een schat beschikbaar te stellen voor de eerlijke vinder. Omdat ik de goodies beschouwde als iets dat alleen bedoeld is voor kinderen was ik daar nog niet opgekomen. Ik kan bijvoorbeeld wat Fries houtsnijwerk maken in rozetvorm of wat mooie natuursteen polijsten of trommelen. Met wat fantasie en inspanning moet het toch mogelijk zijn tegen bescheiden kosten de eerlijke vinder een glimlach op het gezicht te toveren door wat extra romantiek, lijkt mij. Ik ga er mee aan de slag! (dat je voor deze toegevoegde romantiek een cache van redelijk formaat nodig hebt berust geheel op toeval)

[disclaimer]

De directie van dit draadje is niet aansprakelijk voor de bijdragen van lieden die zich geroepen voelen naar aanleiding van het gebodene hun stokpaardjes te bestijgen, noch voor de bijdragen van hen die onmiddellijk deze stokpaardjes zullen proberen beentje te lichten.

Recommended Posts

• 0

Na het verzoek van Beliwan om uit te leggen wat er zo leuk is aan het ruilen van dingetjes stel ik de brandende vraag wat het wezenlijke verschil is tussen een logkoker en een munzee.

• 0

"If you have to aks that question, you will never grasp the answer"

• 0

TP: bedankt voor deze zin, die zal waarschijnlijk vaak gebruikt gaan worden...

• 0

Een logkoker kun je niet scannen met je telefoon en staat niet op munzee.com.

• 0

Als je citeert, citeer dan goed. Nog beter (maar ook véél moeilijker) is het om origineel te zijn.

• 0

Na het verzoek van Beliwan om uit te leggen wat er zo leuk is aan het ruilen van dingetjes stel ik de brandende vraag wat het wezenlijke verschil is tussen een logkoker en een munzee.

Verschil: Het is rond, zit iets in, kan iets bij, is authentiek, is te verstoppen

Overeenkomst: Is nat

• 0

Een logkoker kun je niet scannen met je telefoon en staat niet op munzee.com.

En nu een wezenlijk verschil in termen van spelbeleving.

• 0

ok geef dan de nano maar weer, die geeft tenminste problemen

• 0

Een koker heeft een extra dimensie...

Toegegeven. Een koker is 3D en een munzee 2D en je kunt 'm oprapen terwijl een sticker is vastgeplakt. Dat maakt Munzee tot een wezenlijk ander spel dan Josti-cachen.

• 0

...Josti-cachen.

De Musicerende leden van de Johannes Stichting zijn zeer blijmoedige mensen, doe vol overgave en met groot plezier hun lessen volgen en concerten geven.

Ik vind het zeer ongepast, dat we hier weer met de kreet "Josti-cachen" worden geconfronteerd.

Ik vind dat een belediging voor de JoSti bandleden, dat ze hier weer worden vergeleken met die onbenullige kokerrapers.

Edited by Twin Peaks
  • Upvote 7

• 0

Beste Twin Peaks,

Helemaal met je eens wat je hier boven schrijft.

En daarom vind ik Vlindertje ook zo'n Paardenl....

Hij denk dat hij alles zomaar kan schrijven en vind dat anderen

niet kunnen lezen of dat willen...

Zo dat lucht op.......

• Upvote 8

• 0

Pfffff wat een lucht Keske,...... wapper de wapper...... snak........maar ben het grondig met je eens.

• 0

Helemaal mee eens. Zo ongelofelijk zielig en triest. En het feit dat hij hier maar mee door mag en kan gaan, maakt het allemaal nog triester.

• Upvote 2