Spring naar bijdragen

Voortuincaches En Stealth


Yora82

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik heb een vraagje over het loggen van voortuincaches en de Stealth die daar bij hoort. Ik snap dat het voor omwonenden niet zo leuk/veilig/vertrouwd aan kan voelen dat een volstrekt onbekende bij de buren in de tuin aan het neuzen is. Dus als ik buren buiten bezig zie, fiets/loop ik door. Maar wat als de leggers van de cahce gewoon buiten zitten? Of voor het raam staan? Andere keer terug komen of praatje maken/hand opsteken en alsnog loggen?

 

Als deze vraag al eens eerder gevraagd n beantwoord is, dan werkt de zoekfunctien niet zo best :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gewoon zoeken en loggen, eigenaar weet er van en het zou logisch zijn dat de omwonenden op de hoogte zijn gebracht.

**Vaak staat het er ook wel bij, of je de tuin moet betreden of dat je vanaf de straatkant de cache kunt pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt. Sta je niet graag in de spotlights gewoon de cache laten liggen en door met een andere die meer aan je besteed is. Heb je wel zin om een praatje te maken en kennis te maken met de cache eigenaar, ga vooral je gang. Misschien bieden ze je nog een drankje aan, of mag je hun collectie met geocoins aanschouwen en discoveren.

 

Zelf probeer ik ze altijd op voorhand uit te filteren omdat het niet bij mijn beeld van geocaching past en als ik drankje wil, ik wel een tussenstop plan bij een supermarkt/cafetaria/benzinepomp/terras/(hamburger) restaurant. En de munten van een ander bekijken... neuh dank je.

 

Maar het allerbelangrijkste, wat eigenlijk geldt voor elke cache en al helemaal als je je ongemakkelijk voelt en je besluit toch maar even de cache mee te pakken, meld dit eerlijk in je log. Voel je je bekeken, schrijf dit. Ben je bang dat de lokale jeugd je toevallig heeft gezien, meld dit. Je helpt andere cachers dat ze zich achter de oren moeten krabben of ze deze cache wel echt willen doen en misschien neemt de cache eigenaar wel een weloverwogen besluit over het voortbestaan van zijn cache.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben altijd de neiging om onze neef met zijn dragline te bellen en te vragen ons even te helpen bij het zoeken.... Voor het overige hebben we geleerd maling te hebben aan alles en iedereen. Wij gaan zeer zorgvuldig om met alle vormen van caches die we tegen komen, maar bij voortuincaches hebben we overal maling aan. Al staan er 20 jongelui omheen, wij loggen.... De leggers vragen er immers zelf om. Niks geen stealth. Er op af en hoog die bloempot!!! Als de CO geen fantasie heeft, moeten de vinders die dan wel hebben???? En als die jongelui de zaak dan afbreken??? Jammer, de CO kan zijn cache iedere dag 23 keer controleren, dus een nieuw kokertje onder de kliko of de geschilderde dakpan is voldoende!

 

Hebben wij vooroordelen....:-) :-) :-) ???? Zou zomaar kunnen..... grin grin.

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De felle kleuren en het gestamp van een dieselmotor van een dragline in een gemiddelde woonwijk staan inderdaad enigszins op gespannen voet met de wens van de tuineigenaar om onopvallend te loggen, ik zou me dus niet al te veel aantrekken van de lachwekkende stealth required aanbeveling. En om voort te borduren op Team Tabak: Als er 20 jongeren staan te kijken melden wij onder het weglopen met luide stem dat wij de echte schat (sic!) niet hebben gevonden, maar dat'ie er toch echt moet liggen! Waarom zelf het vuile werk opknappen als er zoveel vrijwilligers beschikbaar zijn?

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

En dat brengt mij tot de volgende beslissing: ik verstop een cache in de tuin van iemand anders.

Ook leuk!

 

En dan vooral geen toestemming vragen!

 

En natuurlijk onder een nieuw account publiceren. Nickname Schoonmoeder, leeftijd 88, geslacht niet bekend, beroep geraniumkweekster, woonplaats Hoog en Laag Buurloo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voortuinkokerplaatsers zijn natuurlijk net zo'n tragische nepcachers als voortuinkokerrapers, maar waar in het autistisch spectrum bevinden zich de voortuinkokerrapers die hier verklaren een hekel te hebben aan voortuinkokers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat brengt mij tot de volgende beslissing: ik verstop een cache in de tuin van iemand anders.

Het volstaat een cachepagina te publiceren. Daadwerkelijk iets verstoppen is niet nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...