Spring naar bijdragen

Voortuincaches En Stealth


Yora82

Aanbevolen berichten

De keuze ligt bij de cacher zelf. Dat klopt. En daaruit volgt dat er geen reëel probleem is. En daar is het forum ook voor, het bespreken van theoretische en denkbeeldige problemen. Mijn vraag werd ingegeven doordat ik de laatste tijd nogal eens caches doe van co's die ik verdenk van een goedaardige vorm van leedvermaak. Onderlaatst nog ben ik twee vingers kwijt geraakt bij het loggen van een eilandcache in Apeldoorn waar de co de route had beveiligd met voetangels en klemmen :wink2: . Niet erg, ik kan best tegen een geintje. Als ik dan een motivatie probeer te bedenken voor zoiets onbegrijpelijks als een voortuincache, dan komt die herinnering als vanzelf boven. Omdat mijn veronderstellingen over andermans motieven voor onbegrijpelijke daden meestal de plank misslaan, heb ik er een gewoonte van gemaakt dat altijd even na te vragen. Vandaar mijn vraag. Er ligt dus zeker geen oordeel in besloten.

 

En je hebt het duidelijk uitgelegd. Het is om een combinatie van praktische en thematische redenen.

 

En als puntje bij paaltje komt ben ik zeker in staat de lompheid te genereren die nodig is om een voortuincache te loggen. Maar ik doe zoiets pas als er een noodzaak is. En die is er in dit geval niet. Het is maar een spelletje. Ik zeg dit alleen om een stem geven aan alle DNF's die niet gelogd zullen gaan worden en waar je anders geen weet van zou hebben.

bewerkt door Diederikus
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zal niet zo gauw weer een voortuincache doen, heb geen zin in een onbehaaglijk gevoel. Vermoedelijk heb ik er een stuk of 4 gedaan in het verleden.

Eén van mijn eerste founds, 3 jaar geleden, was een Multi eindigend in een voortuin. Mijn log:

 

"Vandaag met zeven mensen en zeven paraplu's gelopen. Binnen zitten is ook niet alles en het was nu lekker rustig op straat. Alle WP's waren goed te doen, maar de geleende TomTom heeft geen kompas. Daarom een klein kompasje en een windroos meegenomen, zodat we ongeveer de goede richting opliepen. Het aantal meters geschat, maar toen toch bevreesd ongewenst op privé-terrein te lopen. Totdat we iets ontdekten waardoor we zeker wisten dat we voor de juiste locatie stonden. We zijn beloond met een prachtig slot!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zullen geen caches maken die vallen in de categorie dertien in een dozijn. Wij worden ook steeds kritischer op onszelf.

Als cacher is het goed om keuzes te maken en niet dwangmatig elke cache te willen loggen die op je pad komt.

 

Wij hebben ook liever logs van cachers die dan aandacht besteden aan hun log, als tegenprestatie voor het plezier wat ze ondervonden met het zoeken en vinden van de cache.

En soms moet je wel eens een drempel over om iets te vinden wat bijzonder(der) is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt me op dat ieder onderwerp dat heftige discussies ontketent op het forum bij nader onderzoek steeds weer storm in een glas water blijkt te zijn. De gewraakte methoden en materialen blijken in de praktijk alleen gebruikt te worden indien er geen andere mogelijkheden zijn. Het lijkt niet vaak voor te komen dat een betere methode of materiaalkeuze niet wordt gebruikt indien die beschikbaar is. En het enige alternatief is dus steeds: of een gewraakte methode of materiaalkeuze, of geen cache op die plaats. In die gevallen is wel een cache natuurlijk beter. Temeer daar er altijd de mogelijkheid is er voor te kiezen de cache niet te doen. Het enige belangrijke punt hierbij is dat de kenmerken van de cache goed zijn ingevuld op de cachepagina. Maar daarover is iedereen het ook wel eens. We zijn dus kennelijk een stel druktemakers.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herrie in de tent trekt meer bezoekers dan opbouwende en informatieve bijdragen.

En op zich is dat jammer. We kunnen zo veel van elkaar leren, maar met dictaten schieten we niks op.

Meningen die onwrikbaar zijn leveren geen nieuwe inzichten op. Bij mij gaan in ieder geval de haren recht overeind staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal niet zo gauw weer een voortuincache doen, heb geen zin in een onbehaaglijk gevoel. Vermoedelijk heb ik er een stuk of 4 gedaan in het verleden.

Eén van mijn eerste founds, 3 jaar geleden, was een Multi eindigend in een voortuin. Mijn log:

 

"Vandaag met zeven mensen en zeven paraplu's gelopen. Binnen zitten is ook niet alles en het was nu lekker rustig op straat. Alle WP's waren goed te doen, maar de geleende TomTom heeft geen kompas. Daarom een klein kompasje en een windroos meegenomen, zodat we ongeveer de goede richting opliepen. Het aantal meters geschat, maar toen toch bevreesd ongewenst op privé-terrein te lopen. Totdat we iets ontdekten waardoor we zeker wisten dat we voor de juiste locatie stonden. We zijn beloond met een prachtig slot!"

 

Is een rozentuin een voortuin ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal niet zo gauw weer een voortuincache doen, heb geen zin in een onbehaaglijk gevoel. Vermoedelijk heb ik er een stuk of 4 gedaan in het verleden.Eén van mijn eerste founds, 3 jaar geleden, was een Multi eindigend in een voortuin. Mijn log: "Vandaag met zeven mensen en zeven paraplu's gelopen. Binnen zitten is ook niet alles en het was nu lekker rustig op straat. Alle WP's waren goed te doen, maar de geleende TomTom heeft geen kompas. Daarom een klein kompasje en een windroos meegenomen, zodat we ongeveer de goede richting opliepen. Het aantal meters geschat, maar toen toch bevreesd ongewenst op privé-terrein te lopen. Totdat we iets ontdekten waardoor we zeker wisten dat we voor de juiste locatie stonden. We zijn beloond met een prachtig slot!"
Is een rozentuin een voortuin ??

 

Waarom deze vraag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt me op dat ieder onderwerp dat heftige discussies ontketent op het forum bij nader onderzoek steeds weer storm in een glas water blijkt te zijn. De gewraakte methoden en materialen blijken in de praktijk alleen gebruikt te worden indien er geen andere mogelijkheden zijn. Het lijkt niet vaak voor te komen dat een betere methode of materiaalkeuze niet wordt gebruikt indien die beschikbaar is. En het enige alternatief is dus steeds: of een gewraakte methode of materiaalkeuze, of geen cache op die plaats. In die gevallen is wel een cache natuurlijk beter. Temeer daar er altijd de mogelijkheid is er voor te kiezen de cache niet te doen. Het enige belangrijke punt hierbij is dat de kenmerken van de cache goed zijn ingevuld op de cachepagina. Maar daarover is iedereen het ook wel eens. We zijn dus kennelijk een stel druktemakers.

Soms iets meer dan een storm, hagelstenen, o! als eieren zo groot, dalen neder op een ieder die denkt een leuke hobby te hebben. “Je hebt helemaal geen hobby, je bent een prullenraper!”

 

Een betere methode is er in veel gevallen wel, maar het is de cache-owner niet altijd aan te rekenen dat hij/zij daar niet aan heeft gedacht, gelukkig maar. Want als iedere cache een topper is, dan zijn er geen toppers meer.

 

En ja, druktemakers zijn de meesten op dit forum, ik in ieder geval wel. Ik ben geloof ik al drie keer kwaad weggelopen, maar koester het heintjedavidseffect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn beloond met een prachtig slot!"

Mijn eerste en laatste voortuincache had ook een prachtig slot. Dat kreeg ik alleen niet open want ik had de puzzel kennelijk niet goed opgelost. Voor joker staan geeft nog een extra dimensie aan het voortuingebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie het gewoon als een goede oefening acteren. Iets van, het is normaal wat ik hier doe hoor.

 

Dat doet me denken aan een lost place cache in Charlerois die ik recentelijk heb gedaan. Het begint bij het betreden van het terrein. Dat doe je gewoon met een air alsof het heel normaal is, een verlaten fabrieksterrein op lopen. In ons geval betrof het een korte multi waarbij je aanwijzingen in diverse delen van het gebouw moest zoeken. Halverwege kijken we uit het raam, of althans wat daar van over was, en zien iemand lopen. Ok, wat doen we en wat doet die meneer hier? Hij zag er bepaald niet uit als een geocacher met die grote camera op zijn buik. We besloten ons niets aan te trekken van zijn aanwezigheid en te doen alsof het heel normaal was dat wij daar liepen. Het werd nog pikanter toen bleek dat hij schaars geklede dames aan het fotograferen was. Wij hebben onverstoord doorgezocht naar de aanwijzingen in onze outdoor outfit, compleet met rugzak en wandelstampers, de fotograaf en de dames gingen onverstoord verder met de fotoshoot. :D

 

We hebben overigens geheel ongezien kunnen loggen.

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie het gewoon als een goede oefening acteren. Iets van, het is normaal wat ik hier doe hoor.

Schrijven ligt me nu eenmaal meer dan acteren. Hoewel ik wel een geloofwaardige joker neerzette, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Zie het gewoon als een goede oefening acteren. Iets van, het is normaal wat ik hier doe hoor.

Schrijven ligt me nu eenmaal meer dan acteren. Hoewel ik wel een geloofwaardige joker neerzette, denk ik.

 

Soms is bij een voortuincache schoppen troef. Geocachers zijn er in overvloed, al staat ter discussie wat een geocacher is. Acteurs zijn ook goed vertegenwoordigd, al is niet iedere acteur een goede acteur. Goede schrijvers zijn er iets minder, dus Died, grijp je kans. Wat dacht je van een geocachethriller, zoals Ina Enssr heeft geschreven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige reden die ik kan bedenken om een voortuincache te maken, is de aanwezigheid van 230 volt en/ of stromend water.

Ik heb ooit een voortuincache gevonden met een elektrisch plot, waarvoor 230 volt nodig was.

Alle overige voortuincaches zijn voyeurcaches, te zielig voor woorden.

Antarctica

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus dan sta jij achter het gordijntje te kijjken hoe het cachersvolk stuk voor stuk hetzij geëlektrocuteerd wordt of verzuipt... Het ruimt wel lekker op natuurlijk.... :-) je moet ons niet op zulke ideeën brengen.....

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...