Spring naar bijdragen

Favo's Aan Logs Kunnen Geven


MacDD

Aanbevolen berichten

 

De meningen zijn er net zo verdeeld als hier. Ik zie ook dezelfde argumentatie als hier voorbij komen. Ook is het duidelijk, dat men absoluut geen kopie wil van Facebook. Geen gelopen koers derhalve. We wachten de reacties van de jongens en meisjes van Groundspeak rustig af en gaan intussen gewoon verder met het zoeken naar kisten en potjes met als resultaat een paar leuke logjes voor de cacheowners...

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb een paar keer een reactie gekregen van een CO en dat is echt wel leuk! Zelf stuur ik ook wel eens een mail naar iemand die een TB op een mooie locatie achter laat en daarvan een mooie foto maakt. Krijg je soms ook weer een leuke reactie terug. Eigenlijk komt het neer op waardering, een beetje aandacht, aardig zijn voor elkaar.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap er niks van, mijn reactie hier is verdwenen en ik wist niet eens dat er reacties daar waren. Thnx Tabak.

 

Trouwnes, het comment op facebook komt omdat men niet doorheeft dat enkel de CO een + kan geven en verder neimand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap er niks van, mijn reactie hier is verdwenen en ik wist niet eens dat er reacties daar waren. Thnx Tabak.

 

Trouwnes, het comment op facebook komt omdat men niet doorheeft dat enkel de CO een + kan geven en verder neimand.

Ja, mijn reacties verdwijnen op dit forum ook regelmatig. Erg irritant. Ik weet niet of dat door moderatie komt of dat het een technische oorzaak heeft. Het eerste is onwaarschijnlijk omdat je verwacht dat de moderator uitleg geeft/een waarschuwing geeft en ik volgens mij niets verkeerds geschreven heb. Het tweede is onwaarschijnlijk omdat het, wel, onwaarschijnlijk is.

bewerkt door Diederikus
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De moderatie is hier van een twijfelachtig niveau. Ooit is Hopbelletje hiervoor aangesteld, maar daar hebben we in tijden al geen bijdrage meer van gezien. Niet privé en niet als moderator. En bovendien ben ik het met Diederikus eens, dat, indien er gemodereerd wordt ook aangegeven zou moeten worden waaróm dit gebeurt. Anders is het een zinloze actie. Je hoopt met moderatie toch ook te bereiken, dat bepaalde vormen van berichtjes in het vervolg niet meer geplaatst worden en het niveau van de bijdragen omhoog gaat?

Maar als je als deelnemer van dit forum niet weet wat de moderator met zijn of haar actie beoogt....? Wat kun je er dan mee? Juist... niets dus!

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het doel van Geocachen is het vinden van het logboek.

 

Dat bevestig je daarna via internet.

 

Het is leuk voor de cache eigenaar als het een leuk log is. Meestal probeer ik die zelf ook te schrijven. Maar feit is dat het loggen op internet alleen een bevestiging is van je vondst.

 

Een TFTC volstaat derhalve ook. Het bevorderen van leuke logs is volgens mij niet nodig. Degenen die ze nu schrijven, schrijven ze dan ook. Wie nu die moeite niet doet, zal dat dan ook echt niet doen hoor.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een thumbs-up of een TFTL (thanks for the log) is misschien wat goedkoop. Het zou meer betekenis hebben indien de co een favo kon uitdelen aan een cacher. Niet als puntje, maar dat de cacher daardoor de mogelijkheid krijgt een extra favo uit te delen. Nu moet ik op iedere goede cache die ik loop 9 oppikkers doen, anders kan ik geen favo uitdelen. Als ik extra favo's kan verdienen door mooie logs te schrijven dan wordt mij dat bespaard. Als die favo uit de eigen voorraad van de co komt, dan betekent die favo ook echt iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Nu moet ik op iedere goede cache die ik loop 9 oppikkers doen, anders kan ik geen favo uitdelen...

Je hoeft geen 9 opppikkers te doen om een favo uit te delen hoor.

Je doet 10 prima caches en dan geeft je aan de beste van die 10 een favo.

Greetz Bloodwoosj.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus :thumbup: , daar is over nagedacht.

Ik hoef zelf echter geen oppikkers te doen om favo's uit te delen. Ben zuinig op mijn favo's, heb er 12 uitgedeeld en nog 6 over.

Dan heb je dus 168 caches gedaan die je geen favo waardig acht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....Nu moet ik op iedere goede cache die ik loop 9 oppikkers doen, anders kan ik geen favo uitdelen....

 

Da's balen zeg, dacht ik alleen de mooie multi's eruit te kunnen zoeken. :wistling:

 

Ps. over extra stimuleren gesproken. Het kan schijnbaar wel, want sinds kort ( ik weet niet vanaf wanneer) kunnen we hier ook een 'log' een "Vind ik goed" ticket geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft geen 9 opppikkers te doen om een favo uit te delen hoor.

Je doet 10 prima caches en dan geeft je aan de beste van die 10 een favo.

Greetz Bloodwoosj.

 

In dat geval is een favo van mij dus veel meer waard dan die van iemand die alleen oppikkers doet. Maar dat komt dan nergens tot uiting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Je hoeft geen 9 opppikkers te doen om een favo uit te delen hoor.

Je doet 10 prima caches en dan geeft je aan de beste van die 10 een favo.

Greetz Bloodwoosj.

 

In dat geval is een favo van mij dus veel meer waard dan die van iemand die alleen oppikkers doet. Maar dat komt dan nergens tot uiting.

 

 

Ja inderdaad, zo zie ik dat ook als het iemand betreft die de zelfde voorkeur als mij heeft.

Helaas voor mij is dat niet zo.

Dat is dan ook de reden dat favo's wat mij betreft slechts een zeer beperkte waarde hebben.

Twintig tradjes met een bonus zegt mij doorgaans vrij weinig.

Toch krijgt zo'n bonus vaak een favo als plaatsvervangend voor de gehele serie die die in mijn ogen niet verdient, want voor mij is het de eenentwintigste van die serie die er echt niet anders op wordt.

Geocaching gaat wat mij betreft niet voor hoeveel iemand op zijn "gevonden" teller heeft.

En zo gaat het me als owner ook niet om het aantal favo's dat een cache heeft of krijgt.

Tevreden of enthousiaste logs daar ben ik blij mee. En met bookmarklisten van mensen die een cache om een of andere reden bij is gebleven, of cachers die anderen met uitleg een bepaalde cache aanbevelen.

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tevreden of enthousiaste logs daar ben ik blij mee. En met bookmarklisten van mensen die een cache om een of andere reden bij is gebleven, of cachers die anderen met uitleg een bepaalde cache aanbevelen.

 

Vandaar mijn idee om leuke logs te belonen met een extra mogelijkheid een favo uit te delen. Dan snijdt het mes aan twee kanten: de logschrijver wordt beloond, en hij kan meer goede caches belonen met een favo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Diederikus :thumbup: , daar is over nagedacht.

Ik hoef zelf echter geen oppikkers te doen om favo's uit te delen. Ben zuinig op mijn favo's, heb er 12 uitgedeeld en nog 6 over.

Dan heb je dus 168 caches gedaan die je geen favo waardig acht.

 

Dat is niet helemaal waar. Maar ik doe geen oppikkertjes om favo's te mogen geven. Een "gewone" member is dan in het voordeel: hij kan geen favo's geven en hoeft zich dus niet te vermoeien met oppikkers.

 

 

Je hoeft geen 9 opppikkers te doen om een favo uit te delen hoor.

Je doet 10 prima caches en dan geeft je aan de beste van die 10 een favo.

Greetz Bloodwoosj.

 

In dat geval is een favo van mij dus veel meer waard dan die van iemand die alleen oppikkers doet. Maar dat komt dan nergens tot uiting.

 

Misschien zijn mijn favo's ook meer waard. Het blijft subjectief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...