Spring naar bijdragen

Favo's Aan Logs Kunnen Geven


MacDD

Aanbevolen berichten

Alles is relatief. Wat is erger: een slechte log of een slechte cache?

Beetje off-topic, maar de tranen schieten mij spontaan in en uit mijn ogen:

"Om deze cache te mogen loggen dien je minimaal 5 T5 caches op 1 dag gevonden te hebben." Het betreft een micro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De beste manier om leuke logjes te ontvangen is leuke caches maken.

Om hier dan maar op in te haken (i.c.m. Barny's en Vlindertjes post):

 

Ik heb op een van mijn caches, die over het algemeen veel positieve reacties krijgt, ook een logje gehad: Het regende, het kon ons niet tegenhouden. TFTC

 

Diegene heb ook gemaild: hebben jullie hem wel gevonden?

Reactie: Ja, maar we loggen nooit echt veel.

Na wat profiel-checkwerk later, zie ik bij andere, hele degelijke caches in de buurt, ook hele korte logjes.

 

Blijkbaar lukt niet iedereen het om waardering te uiten in een berichtje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beste manier om leuke logjes te ontvangen is leuke caches maken.

 

Zo is dat. Duimpjes geven bij logjes gaat leiden tot meer gevlei en minder kritiek richting de cacheowner, want voor zo'n duimpje willen we net als onze hond wel even op de rug draaien.... Caches gaan daar niet beter van worden. Slecht plan dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De beste manier om leuke logjes te ontvangen is leuke caches maken.

 

Slecht plan dus.

 

Wat wil je nou?

Quote ; Het is me volstrekt duidelijk wat je bedoelt en wat je achterliggende redenen zijn. Die zijn goed!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

De beste manier om leuke logjes te ontvangen is leuke caches maken.

 

Slecht plan dus.

 

Wat wil je nou?

Quote ; Het is me volstrekt duidelijk wat je bedoelt en wat je achterliggende redenen zijn. Die zijn goed!

 

 

Wat ik daar mee bedoel? Simpel. Ik ben het volstrekt met je eens, dat logjes soms best wel wat uitgebreider kunnen en dat er best wat meer aandacht aan besteed mag worden. Dat is jouw achterliggende gedachte !!! Waar ik het NIET mee eens ben is dat dit moet gaan gebeuren door middel van "beloning", want dan gaat het de verkeerde kant doorslaan. Dan gaan we de cacheowner een veer in zijn h.... steken om een duimpje te kunnen krijgen, terwijl diezelfde cacheowner met een gezonde mate van kritiek wellicht de volgende keer een betere cache had neergelegd. Maar ja... op een logje met kritiek ga je natuurlijk geen duimpjes scoren..... Maar als jij het leuk vindt om zo'n plan in te dienen, dan moet je dat natuurlijk gewoon doen. Wie ben ik.... Maar mijn manier van loggen zal het op geen enkele wijze beïnvloeden.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook dat het niet een verkeerd plan is. Er is niets mis mee om tegen een CO te zeggen dat hij een mooie cache gemaakt heeft, en tegen een cacher met een leuke log, kán een CO misschien iets vaker zeggen: Goed gedaan jochie :thumbsup:

 

Maar voor die hééle mooie logs moet je zowat schrijver zijn, en dat is niet voor iedereen weg gelegd. Als een cacher een leuke log schrijft is misschien een pm voldoende? Dat gebeurt wel eens vaker.

bewerkt door de kikkers
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal symptoom bestrijding hoewel de bedoelingen goed zijn gaat de uitwerking echt niet werken.

De enige werkende manier is gewoon de cache archiveren die geplaagd word door die TFTC beledegingen, er is dan voor die Puntjes jagende #zukkels niets meer te halen, hoeven dan ook niet meer door een druk op de knop totaal geautomatiseerd de TFTC op de cachepagina te laten verschijnen, en stoppen met iets waar ze toch al totaal gevoelloos mee bezig zijn

.

Maar wat ik hier merk is hoofdzakelijk dat de CO’s maar wat al te graag en wil en dank zijn sneue TFTC waardige cache online wil houden, maar de bijpassende logjes verafschuwd,

De oplossing ligt in zijn handen (archief) dan zijn er meteen 4 winnaars

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn optiek is het aan de CO zelf om te bepalen wat men waardige logjes vindt. Ik heb een carpoolcache (is nog steeds een van mijn overdenkingen, maar ik krijg er ook regelmatig meer dan een TFTC op door de manier van de container (nou ook weer niet dat hij zo heel bijzonder is, maar ik heb weinig CPC gezien die meer zijn dan een fotorol boven de balk in een fietsenhok) en daar vind ik persoonlijk die TFTC al voldoende. Maar een andere, daar mag men foto's en alles bij plaatsen, hoe meer hoe leuker.

Maar zo moest ik laatst ook hartelijk lachen toen iemand een cache van me scoorde en daar o.a. al zijn sponsoren in begon te noemen. En ja, die laatste heb ik persoonlijk bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik vind dat een cache zelf een mooi logje moet verdienen. Dat kokertje nr 23 van één of andere trail een saai copy-paste logje heeft zegt iets over die cache. Een mooi logje vanwege een favopunt kan dan zelfs misleidend zijn.

 

 

Het lijkt me bijna vanzelfsprekend dat de interessantste caches de mooiste logs krijgen TM. Ben alleen benieuwd hoe je dit in het vat zou moeten gieten. Mag je iedere log die je mooi vindt een favo geven, of slechts een bepaald percentage? Mag alleen de eigenaar favo's uitdelen, moet je hiervoor PM zijn?

Dat een cache beroerd is, lees ik graag terug in de logjes. Iemand die schrijft hoe de slechte cache ervaren werd, in plaats van een nietszeggende afkorting neer te zetten waarbij je maar tussen de regels door moet proberen te lezen, zou van mij een 'puntje' verdienen. Een mooie log hoeft niet te duiden op een mooie cache, maar op eloquentie van de schrijver.

 

Ik zie nu pas dat het gaat om beoordeling van logjes door de CO. Ik ging er eerder vanuit dat het ging om beoordeling door eenieder die het leest. Ik ben ervan overtuigd dat dit kontkusserij in de hand gaat werken en eerlijk loggen ('ik vond dit een vervelende cache') tegenwerkt.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovendien: sommige cachers schrijven nu al enthousiaste logjes over een rondtocht met 30 meter afwijking op de GPS in een donkere stinkende bunker vol zwerfvuil, hondestront en grafitty om een filmkokertje met een doorweekte en volle logrol achter een wrakke plank te graaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...