Spring naar bijdragen

Favo's Aan Logs Kunnen Geven


MacDD

Aanbevolen berichten

 

Tevreden of enthousiaste logs daar ben ik blij mee. En met bookmarklisten van mensen die een cache om een of andere reden bij is gebleven, of cachers die anderen met uitleg een bepaalde cache aanbevelen.

 

Vandaar mijn idee om leuke logs te belonen met een extra mogelijkheid een favo uit te delen. Dan snijdt het mes aan twee kanten: de logschrijver wordt beloond, en hij kan meer goede caches belonen met een favo.

 

An sich een goed idee. Zo zie je maar, dat mijn voorstel tot verder denken leidt bij sommigen in plaats van enkel beren te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

We zitten nu toch nog in het vergaderschema? Alle ideeën zijn van harte welkom! En neen! We gaan nog geen groepen buiten sluiten, denk ik ;)

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kikker, trouwe katalysator :hug:We benaderen het idee van MacDD positief. Laten we het kokerrapen maar buiten de discussie houden.

 

Smiley doet het niet.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je caches selecteert op behaalde favo's en oppikkers links laat liggen, dan wringt het wel eens dat je geen favo's meer over hebt om weg te kunnen geven.

Dan zou je dus verplicht een aantal simpele oppikkers moeten doen om alsnog de cache die een favo waard was, er een te kunnen geven.

Je kunt ook favo's terughalen die achteraf toch niet voldoen aan de latere criteria. Voortschrijdend inzicht? Of van caches die inmiddels zijn gearchiveerd?

Wie het weet mag het zeggen. Wij hebben onderling ook wel eens verschil van mening of een cache een favo verdient.

Een cache die tot onze verbeelding spreekt en waarvan we blij worden, verdient in onze ogen zonder meer een favo.

Eeen fantastische puzzel met een simpele cache overigens ook.

 

Wij doen ons best om mooie logs te schrijven. Sommige cachers kunnen proza schrijven. Ons lukt dat niet.

Wanneer zou dan een favo voor een mooie log moeten worden toegekend?

bewerkt door Dagwacht
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagwacht:

zuinig zijn met je favo's, dan hoef je geen oppikkers op te halen.

Favo's terughalen ben ik tegen. Is gegeven, blijft gegeven. Verjaardagscadeautjes vraag ik ook nooit terug.

En zoals ik eerder zei: favo's voor een cache geven blijft subjectief. Mijn criteria: originaliteit of de blijdschap op een mooie plek te komen die ik nog niet kende of een mooie wandeling met grappige WP's en een leuk gezelschap. Dus alles wat mij een fijne dag bezorgt. En dan nog ben ik zuinig met mijn favo's. Ik lijk wel een Zeeuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O.a. wordt gezegd dat het geen Facebook moet worden, maar dat vind ik een niet ter zake doende opmerking. Dan zou ik nooit meer tegen iemand mogen zeggen: ik vind je leuk.

 

Vóór de Facebook periode lukte dat ook hoor en waarschijnlijk waren de duimpjes toen veel oprechter dan nu binnen Facebook....

 

Verjaardagscadeautjes vraag ik ook nooit terug.

 

 

Terwijl de ontvanger dat misschien oh zo graag zou willen..... haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je caches selecteert op behaalde favo's en oppikkers links laat liggen, dan wringt het wel eens dat je geen favo's meer over hebt om weg te kunnen geven.

Dan zou je dus verplicht een aantal simpele oppikkers moeten doen om alsnog de cache die een favo waard was, er een te kunnen geven.

Je kunt ook favo's terughalen die achteraf toch niet voldoen aan de latere criteria. Voortschrijdend inzicht? Of van caches die inmiddels zijn gearchiveerd?

Wie het weet mag het zeggen. Wij hebben onderling ook wel eens verschil van mening of een cache een favo verdient.

Een cache die tot onze verbeelding spreekt en waarvan we blij worden, verdient in onze ogen zonder meer een favo.

Eeen fantastische puzzel met een simpele cache overigens ook.

 

Wij doen ons best om mooie logs te schrijven. Sommige cachers kunnen proza schrijven. Ons lukt dat niet.

Wanneer zou dan een favo voor een mooie log moeten worden toegekend?

 

Interessant vind ik de trend dat oude caches relatief minder favo's hebben dan nieuwe. Althans, dat is mijn indruk. Dat suggereert dat caches steeds beter worden, en misschien is dat wel dank zij het favo-systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Interessant vind ik de trend dat oude caches relatief minder favo's hebben dan nieuwe. Althans, dat is mijn indruk. Dat suggereert dat caches steeds beter worden, en misschien is dat wel dank zij het favo-systeem.

 

 

Van mij krijg je in elk geval een favo voor de meest verbijsterende conclusie die ooit op dit forum is getrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik op mijn cache's TFTC logs of in die trand zou krijgen gaan ze onheroepelijk het archief in

voor mij is het een regelrechte beledeging als die geo-paupers dat schrijven, daar doe ik de moeite niet voor

 

Barny

Bij een opraper is TFTC gepast, bij een avontuurlijke multi is het onbeschoft. Ik ervaar het ook als een belediging en wis de krabbel direct. Gelukkig komt het maar hoogst zelden voor.

 

ik las er nog een draadje over.

 

het blijft vreemd. Waar staat er in de regels dat je hele verhalen moet loggen. je naam op de logrol is voldoende als found. Op de site logje dan om het te kunnen registreren. Als TFTC een beledeging is, log ik zoals eerder gezegd maar met "gevonden".

Iedereen cached op zijn eigen manier binnen de gestelde regels van GS. De rest zijn opgelegde fatsoensnormen van mensen die graag denken de wijsheid in pacht te hebben.

Ik vraag me af wat erger is. Iemand die logt met " TFTC" ," gevonden" of iemand die een log verwijderd van zijn cache, die voldoet aan de gestelde regels van GS.

 

We gaan naar buiten met cachen om lekker buiten te zijn en te genieten van de buiten lucht. Als we hele verhalen willen ontvangen op onze caches kun je je beter aanmelden bij: www.ikwillangeverhalen.nl

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagwacht:

zuinig zijn met je favo's, dan hoef je geen oppikkers op te halen.

Favo's terughalen ben ik tegen. Is gegeven, blijft gegeven. Verjaardagscadeautjes vraag ik ook nooit terug.

En zoals ik eerder zei: favo's voor een cache geven blijft subjectief. Mijn criteria: originaliteit of de blijdschap op een mooie plek te komen die ik nog niet kende of een mooie wandeling met grappige WP's en een leuk gezelschap. Dus alles wat mij een fijne dag bezorgt. En dan nog ben ik zuinig met mijn favo's. Ik lijk wel een Zeeuw.

 

Het terug halen zou wel moeten kunnen. De rede hiervoor is vooral de geocaching ontwikkeld zich zo ook de caches en zoals verstopmanieren en wp's ect. Ook vernder je zelf en door het steeds meer vinden van caches veranderd ook wat je persoonlijk een mooie cache vind.

 

Ik kan me dus voostellen dat wat je in het begin van je gevonden caches mooi vond anders is dan de wa je nu mooi vind. Wel vind ik dat als je ze al uit deelt het moet zijn om de cache en niet om de cacheeigenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...