Spring naar bijdragen

Oproep Aan Eigenaren Van Voortuincaches


Twentse Mug

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wij hadden een cache (multi van 13km) die uitkwam bij ons huisadres. Het was alleen geen voortuincache aangezien wij geen voortuin hebben en de voordeur geljk op straatniveau is. De cache zat aan de voorgevel en was heel duidelijk zichtbaar als geocache. Tsja in de afgelopen jaren dat de cache online was, hebben wij ervaren dat de meeste mensen die zijn geweest er geen moeite mee hadden aangezien de tocht van 13 km het waard was.

 

Vandaag hebben wij 3 voortuincaches (mysteries) gedaan en bij geen van drie hebben wij ons ongemakkelijk gevoeld. Bij alledrie was heel duidelijk aangegeven waar we moesten zijn.

 

Een speciaal icoontje voor voortuincaches zou ik dan ook alleen toevoegen als het zou gaan om een traditional, maar niet als het gaat om een mysterie of om een multi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hadden een cache (multi van 13km) die uitkwam bij ons huisadres. Het was alleen geen voortuincache aangezien wij geen voortuin hebben en de voordeur geljk op straatniveau is. De cache zat aan de voorgevel en was heel duidelijk zichtbaar als geocache. Tsja in de afgelopen jaren dat de cache online was, hebben wij ervaren dat de meeste mensen die zijn geweest er geen moeite mee hadden aangezien de tocht van 13 km het waard was.

 

Vandaag hebben wij 3 voortuincaches (mysteries) gedaan en bij geen van drie hebben wij ons ongemakkelijk gevoeld. Bij alledrie was heel duidelijk aangegeven waar we moesten zijn.

 

Een speciaal icoontje voor voortuincaches zou ik dan ook alleen toevoegen als het zou gaan om een traditional, maar niet als het gaat om een mysterie of om een multi.

 

Juist bij een mystery of multi is het van belang te weten of het een voortuincache is (dat is een cache aan de gevel ook) om vooraf te overwegen of je in de cache wilt investeren.

 

Waarom zou je deze informatie willen verbergen?

bewerkt door Twentse Mug
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voortuin, achtertuin, de heg, de gevel, de hele Vinexwijk; mijns inziens hoort dit symbool bij elke cache te staan die loopt door en / of eindigt in een "residential area".

Overigens heb ik zelf een oplossing gevonden om het schaamtegevoel te voorkomen van het rommelen in andermans tuin: ruim na middernacht is er aanzienlijk minder toezicht op je activiteiten :beerchug:

Je hebt alleen wel meer kans de politie op je dak te krijgen; dus heel stiekem doen!

Eventueel een geel shirtje aan; meldingen van een gaslek of zo ..............

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij onze voortuincache is dit attribute direct geplaatst. Ook in de tekst in de listing staat dat het om een voortuincache gaat. Voortuinfoben zijn gewaarschuwd!

 

Ook wij hebben meteen - toen ik dit een tijdje terug las op het forum - in de attributen aangepast. Verder staat het is de log omschrijving en zit er sticker dus hoe meer gewaarschuwd kun je zijn. Maar ja, ik merk soms dat sommige cachers op pad gaan met alleen coordinaten zonder cacheomschrijvingen en (evt) hints te lezen. En dan pissig zijn dat ze WEER op zo'n vooruincache stuiten. Met een beetje voorbereiden zijn de meeste toch echt te omzeilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijne ligt dus net niet in mijn voortuin, maar net aan de andere kant van de weg/het pad (2 meter van mijn voortuin vandaan. Toch maar even deze attr. toegevoegd om geen teleurstellingen te veroorzaken.

 

En omdat ik hem vanuit mijn voortuin goed kan zien.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil aan de oproep nog wel wat toevoegen.

Namelijk, als je een voortuincache hebt gedaan, in je logje oproepen dat de legger het attribuutje toevoegt. Het lijkt wel of er een soort schaamte is om dat attribuut te gebruiken.

 

Doe dan meteen een oproep voor alle icoontjes, vooral het ten onrechte gebruiken van het rolstoelicoon gebeurt heel vaak.

Dat vind ik erger als geen voortuinicoontje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hadden een cache (multi van 13km) die uitkwam bij ons huisadres. Het was alleen geen voortuincache aangezien wij geen voortuin hebben en de voordeur geljk op straatniveau is. De cache zat aan de voorgevel en was heel duidelijk zichtbaar als geocache. Tsja in de afgelopen jaren dat de cache online was, hebben wij ervaren dat de meeste mensen die zijn geweest er geen moeite mee hadden aangezien de tocht van 13 km het waard was.

 

Vandaag hebben wij 3 voortuincaches (mysteries) gedaan en bij geen van drie hebben wij ons ongemakkelijk gevoeld. Bij alledrie was heel duidelijk aangegeven waar we moesten zijn.

 

Een speciaal icoontje voor voortuincaches zou ik dan ook alleen toevoegen als het zou gaan om een traditional, maar niet als het gaat om een mysterie of om een multi.

 

Juist bij een mystery of multi is het van belang te weten of het een voortuincache is (dat is een cache aan de gevel ook) om vooraf te overwegen of je in de cache wilt investeren.

 

Waarom zou je deze informatie willen verbergen?

 

 

Mee eens, het gaat hier (en bij andere icoontjes) vooral om de mogelijkheid van het geven van de juiste informatie en niet on het gevoel dat je zelf hebt of had bij een cache.

Daarnaast is het heel goed mogelijk dat de loggers van jullie cache geen bezwaar hadden, maar weet je niet hoeveel mensen de cache niet gedaan hebben, juist omdat de cache bij de voorgevel eindigde.

Soms kun je dit bij een multi, aangevuld door de logs, hint e.d. gewoon raden.

Dat kunnen er veel zijn, die deze cache oversloegen, maar ook weinig. (hoewel ik ook wel eens de indruk heb dat er veel negatiefs geroepen wordt, maar toch, zonder enige aanvullende opmerking gelogd).

 

Om een voorbeeld van mijzelf te geven: Ik heb, voor op een route, dit jaar minsten zes puzzeltjes opgelost, die bij het kijken naar de uitkomst, allemaal in een straat c.q. voortuin eindigde, zonder dat dit op de pagina stond.

Begincoords lagen niet in bebouwd gebied en de puzzels gingen over dieren.

Ik heb deze caches overgeslagen, maar dit niet op de pagina of aan de owner gemeld.

 

Ik had hier toch graag zo'n icoontje op de pagina gehad...:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind dat je het icoontje bij een mysterie of multi er niet bij hoeft te zetten omdat je eenvoudig aan adresgegevens kunt komen heden ten dage.

Bijv. wij hebben mensen bij de cache gehad die door middel van onze achternaam, google is je vriend, achter ons huisadres zijn gekomen en toen de cache wilde komen loggen. Helaas voor hen zat er een hangslot op en die was alleen open te maken door gegevens die je tijdens de multi hebt gekregen.

 

laat het verder maar een verrassing zijn, net zo goed als dat het heel vaak een verrassing is hoe lang een multi is, want dat wordt er helaas ook niet bij gezet.

bewerkt door Mon-Roe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stom icoontje, ik ga hem dus zeker niet gebruiken.

 

Aan iedere voorstander van deze etiketten plakkerij Verzoek ik een muntje van de ah aan te schaffen. Kan je met een winkelwagentje de supermarkt inrijden en daar alle etiketten bewonderen.

 

Dit is geocaching. Een avontuur. Laat je toch eens verrassen!

 

Daarom bij deze het verzoek om alleen de nuttige icoontjes (rolstoel toegankelijk) te bewaren en de rest weg te gooien. En logjes van icoon grote (tyftc) te verbieden.

 

Groet,

Vinnie1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vinnie, het ongevraagd belanden in iemands voortuin is inderdaad een verrassing, helaas geen leuke volgens velen en sluit me daarbij aan. Er zullen best leuke tussen zitten maar het gros is kwestie van tegel, bloempot omdraaien en te kijk staan voor de buurt en leggers. Moet je vervolgens ook nog een praatje gaan maken.

Prima als dat je ding is, erg leuk, maar velen gaan voor iets anders als men gaat cachen.

Dan is dit attribuut wel net zo fijn.

Als je hem niet gebruikt, vind jij het dan leuk als mensen teleurgesteld, zich niet op hun gemak voelen bij de stash?

Gebruik hem toch gewoon, kleine moeite groot plezier. Aanloop voor de cache hou je toch wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik me totaal niet kan vinden in deze oproep heb ik het toch gedaan, als mensen niet willen komen dan niet. Ik ben echter dan wel voor een attribute in de trand van "hij ligt waarschijnlijk tussen de rommel, op een waardeloze plek en is nat want ik kijk er niet naar om", zo komen we ook regelmatig caches tegen en daar is nog geen attribute voor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem ook even toegevoegd, alleen ik snap alle problemen over deze caches niet. Niemand zegt dat je deze moet zoeken en loggen en negatief beoordelen. Als je het niets vindt dan sla je een voortuin cache gewoon over. Wel lijkt het me handig om een cachesticker ergens op te plakken. Ik heb ook wel eens bijna in een verkeerde tuin gestaan door een afwijking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...