Spring naar bijdragen

Oproep Aan Eigenaren Van Voortuincaches


Twentse Mug

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

is er ook een icoontje voor een achtertuincache??

Grapje is 1x leuk!

Eerst lezen alvorens te reageren. Zie postje nummer 3 al reeds in deze soap!

Ik wil een bankje attribute, weet ik tenminste dat ik aan het eind kan zitten alvorens naar een micro te graaien!

logo_05_b_bigger.png

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, icoontjes. Ik heb wel het e.e.a. aan icoontjes aan onze caches toegevoegd, maar alleen voor zover relevant.

 

Lijkt mij duidelijk dat je (meestal!) onze caches niet per sneeuwmobiel kan bereiken en dat je op SBB terrein ook geen kampvuurtje mag stoken, dat zich in de limburgse bossen geen toiletgelegenheid bevindt.... Ik heb voor de grap wel eens geprobeerd alle iconen (No stealth required, No wading required, No horses... enz) toe te passen maar dan krijg je het bericht dat je teveel iconen gebruikt. Dus maak ik een selectie gebaseerd op... nou ja, wat ik denk dat relevant is

 

Toch een vraag: Ondanks dat we best een leuke voortuin hebben. zijn geen van onze caches voortuincaches. Kan ik dan het ook het icoontje "doorgestreept" hanteren (dus, zo van dit is *geen* voortuincache)?

 

Edit: ja dat kan! Zie hier: Plaats in Limburg is GEEN voortuincache.

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Cernunnos

 

MM, aan je beschrijving te zien is een voortuin cache eigenlijk hetzelfde als alle andere caches in stedelijk gebied. Maar omdat je nu verlangt dat de voortuincaches een icoontje dragen, zal een loper deze overslaan en naar een natte vieze oppikker lopen, verstopt onder een bankje, vlak bij flatgebouwen, op een plein vol mensen. En die heeft daar dan GEEN probleem mee ?!?!?!

MM, Prima toch als betreffende cachers de voortuin caches overslaan als ze deze niet zien zitten? Daar is het icoontje voor, dat niet voor niets in het leven is geroepen. Het was een wens van een groot aantal cachers.

Ik geloof best dat er mooie stashes zijn. Die mist desbetreffende cacher dan. Prima toch? Of gaat het er om dat de cache owner veel bezoek krijgt? Stel je voor dat je een aantal cachers minder langs krijgt die in de basis toch al geen zin in de voortuin cache hebben. Waar maak jij uit op dat ze vervolgens wel naar een natte vieze oppikker door zullen gaan? Misschien is dat zo, en zal men andere motivaties hebben om de voortuin cache niet te willen doen. Wat maakt het uit?

Enfin, zoals ik zei: stom icoontje. Sorry, een goed icoontje, doch een die verkeerd uitgelegd wordt. Want, ik vind voortuincaches een goede zaak. De makers ervan doen namelijk hun stinkende best om er iets moois van te maken. Hoe krijg je anders een kluis als eindcache geregeld? of een zelfgemaakte hondenhok zonder dat deze kapot gemaakt wordt. Of een bankje, of....

Ik geloof zeker dat er mooie bouwwerken bijzitten, en mooie locaties. Dat er leuke ontmoetingen kunnen plaatsvinden tussen CO en cacher. Dat zal iemand die de voortuin cache niet doet dan moeten missen. Dat is dan eigen keus. Het gaat er om dat men daar bewust voor kan kiezen nu, en topic starter doet alleen maar een oproep om het atribuut te plaatsen zodat deze vorm van caches kunnen worden uitgefilterd door hen die daar geen trek in hebben.

En dan verzint iemand anders een icoontje die al dit werk teniet doet.

Als het daadwerkelijk zo zou zijn dat er niemand meer op de cache afkomt als het voortuin atribuut wordt toegevoegd dan zegt dat genoeg lijkt mij. Dit zal echter niet het geval zijn omdat er genoeg cachers zijn die ze wel graag doen.

kortom... weg met het icoontje, laat je positief verrassen door de maker. En als je wilt dat hij je tijdens het loggen niet aanspreekt. (want dat risico heb je bij andere stadscaches niet) draag dan een batch duidelijk zichtbaar op je jas met de tekst: niet aanspreken.

Het blijkt uit de verschillende ervaringen van cachers dat men bijna besprongen werd door de cache legger als deze werd bezocht, of dat de hele buurt mee zit te genieten. Niets mis mee als je dat leuk vind. Je vergelijk met andere stadscaches gaat niet op. Als je het goed doet pak je die mee zonder dat je wordt betrapt. Bij een voortuin cache is dat wat moeilijker hé? Veel cachers voelen zich er gewoon niet prettig bij, dat is gewoon een feit. Gun hen de mogelijkheid om deze vorm van caches gewoon uit te filteren.

 

Dat een groot aantal caches die niet onder voortuin caches valt het treurig gesteld is met de kwaliteit ben ik met je eens. Het lijkt wel of iedere cacher ook een cache moet leggen zonder dat de vraag wordt gesteld of de cache iets toevoegt aan het bestand. Maar dat is weer een heeeeel ander verhaal. Misschien moet er ook maar een vuilniszak icoontje komen voor belabberd slechte caches ;-)

Groet,

Vincent

Groet BB Jeroen

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem ook even toegevoegd, alleen ik snap alle problemen over deze caches niet. Niemand zegt dat je deze moet zoeken en loggen en negatief beoordelen. Als je het niets vindt dan sla je een voortuin cache gewoon over.

...knip...

Als er niets over in de listing staat en er is geen voortuincache icoontje, dan is het voor iemand die zo'n voortuincache niet wil zoeken, juist omdat ie in een voortuin ligt, een erg late verrassing als hij pas ter plekke aan den lijve ervaart dat het een voortuincache betreft.

In die zin is het wel zo prettig als de zoeker-die-daar-eigenlijk-niet-had-willen-zoeken ietsje eerder dan ter plekke de kans krijgt hem ook over te slaan.

Greetz Bloodwoosj.

Klopt of je zet het er bij, maar ik heb ook geen moeite met het icoontje . . .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste cernunos,

 

Geocaching kent in mijn ogen twee types: de wandelaar en de legger. Als legger houdt ik ervan om de loper te verrassen met mooie creaties, locaties of verzinsels. Het stoort me dan enorm dat steeds meer lopers op voorhand Willen weten waar ze aan toe zijn zodat zij kunnen bepalen of ze het leuk vinden om aan de geocache deel te nemen.

 

Het icoontje uit de titel is daar weer een mooi voorbeeld van. Een typische wens van de lkieskeurige loper. Als legger van een geocache vind ik het een spoiler die een stukje verrassing wegneemt.

 

Hopelijk heb ik mijn punt gemaakt.

 

En daarmee zal ik het laten. We kunnen beter caches zoeken, leuke en minder leuke ervaringen opdoen. Zodat we weer stof tot praten hebben op de events. Met alle respect voor de starter van dit draadje, dat is Veel leuker dan discuseren over icoontjes.

 

Groet,

Vinnie1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...