Spring naar bijdragen

Oproep Aan Eigenaren Van Voortuincaches


Twentse Mug

Aanbevolen berichten

Over het algemeen heb ik ook geen problemen met een voortuin cache..maar meer met die caches waarvan je niet helemaal weet waar je moet zijn en dus blijft zoeken onder toeziend ook van de omwonenden/omstanders. Dat is dus niet alleen bij een tuin zo, maar bij elke cache in bewoond gebied.

Dit icoontje is wel een prima aanvulling zodat cachers die er geen zin in hebben ze gewoon op hun ignore list kunnen zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het doen van een voortuincache kan ook voordelen hebben. Zo kan je zomaar tijdens het loggen worden uitgenodigd door de bewoners (cache-owners) voor een lekker koppie koffie. :rolleyes:

 

Bij één van onze eerste caches is ons dit overkomen bij een cache Knibbel, knabbel...in Arnhem van Kapitein Haak.

We hebben hier nog warme herinneringen van, we zijn heel hartelijk ontvangen.

 

gr. haxepaxe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie multi die eindigt in een voortuin waar meteen duidelijk is via spoilerfoto en GC-sticker waar je moet zijn. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Zeker als de buren dan ook nog eens geïnformeerd zijn.

Als je echter in een drukke woonwijk, waar de huizen op elkaar staan, naar een lastig verstopte cache moet zoeken zeg ik ook niet doen.

Dat geeft een onbehaaglijk gevoel en dat is een gevoel dat ik bij cachen niet wil hebben.

Rest me de opmerking dat er zeer veel caches liggen die vanwege hun kwaliteit verboden moesten worden, deze kunnen niet tippen aan sommige voortuincaches.

groetjs Wil, die zelf een rolstoel vriendelijke voortuincache heeft.

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem ook even toegevoegd, alleen ik snap alle problemen over deze caches niet. Niemand zegt dat je deze moet zoeken en loggen en negatief beoordelen. Als je het niets vindt dan sla je een voortuin cache gewoon over. Wel lijkt het me handig om een cachesticker ergens op te plakken. Ik heb ook wel eens bijna in een verkeerde tuin gestaan door een afwijking.

 

:lol: Ik sta regelmatig met m'n GPS tussen de brandnetels of 's ochtends om 7 uur in een verlaten bos door een afwijking..... die afwijking heet geocaching :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of voortuincaches leuk zijn of niet, daar gaat het mij helemaal niet om. Ik heb in deze discussie tot nog toe geen enkel waardeoordeel over voortuincaches gegeven.

 

De enige oproep die ik gedaan heb is dat attribuut te gebruiken bij een voortuincache. Net als attributen voor een cache die 's nachts niet bereikbaar is, voor een cache waar je een boot voor nodig hebt, enzovoorts. Het zijn toch gewoon eigenschappen van die cache?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ de-fam en Twentse mug

 

Het is waar dat jullie er geen waardeoordeel aan hangen. Maar anderen wel en dat hebben ze al in dit draadje laten weten.

Dan worden alle voortuincaches meteen over 1 kam geschoren. Daar zit ik dus niet op te wachten.

 

Het is een mystery, dus om die te kunnen loggen moet de cache beschrijving worden doorgelezen. Dan is het meteen duidelijk dat het om een cache op eigen terrein gaat. De cache is aan de straat, maar toch. Dan zien ze ook meteen de foto van het uitzicht en kan iedereen voor zichzelf uitmaken of ze daar naartoe willen of niet.

En ik wil dus niet dat mijn cache al vooraf wordt uitgefilterd in een pocket query en daardoor geen eerlijke kans krijgt.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ de-fam en Twentse mug

 

Het is waar dat jullie er geen waardeoordeel aan hangen. Maar anderen wel en dat hebben ze al in dit draadje laten weten.

Dan worden alle voortuincaches meteen over 1 kam geschoren. Daar zit ik dus niet op te wachten.

 

Waarom is die van jou beter dan de anderen?

 

Het is een mystery, dus om die te kunnen loggen moet de cache beschrijving worden doorgelezen. Dan is het meteen duidelijk dat het om een cache op eigen terrein gaat. De cache is aan de straat, maar toch. Dan zien ze ook meteen de foto van het uitzicht en kan iedereen voor zichzelf uitmaken of ze daar naartoe willen of niet.

En ik wil dus niet dat mijn cache al vooraf wordt uitgefilterd in een pocket query en daardoor geen eerlijke kans krijgt.

 

Ik heb in het verleden met veel plezier een aantal voortuincaches gedaan waar niks mis mee was. Je laat het attribuut dus weg uit schaamte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ de-fam en Twentse mug

 

Het is waar dat jullie er geen waardeoordeel aan hangen. Maar anderen wel en dat hebben ze al in dit draadje laten weten.

Dan worden alle voortuincaches meteen over 1 kam geschoren. Daar zit ik dus niet op te wachten.

 

Waarom is die van jou beter dan de anderen?

 

Het is een mystery, dus om die te kunnen loggen moet de cache beschrijving worden doorgelezen. Dan is het meteen duidelijk dat het om een cache op eigen terrein gaat. De cache is aan de straat, maar toch. Dan zien ze ook meteen de foto van het uitzicht en kan iedereen voor zichzelf uitmaken of ze daar naartoe willen of niet.

En ik wil dus niet dat mijn cache al vooraf wordt uitgefilterd in een pocket query en daardoor geen eerlijke kans krijgt.

 

Ik heb in het verleden met veel plezier een aantal voortuincaches gedaan waar niks mis mee was. Je laat het attribuut dus weg uit schaamte?

 

Beter dan de anderen? Nou je hoeft er in ieder geval niet de woonwijk voor in en de cache is relaxter te loggen dan de meeste voortuincaches. Over kwaliteit ga ik zelf geen oordeel geven, maar deze minpunten zitten er bij mijn cache niet bij.

Ik laat het attribuut weg omdat "de voortuincache" bij veel cachers een slechte naam heeft, en ja dan plak ik dat etiket niet op mijn cache. Ik schaam mij niet voor mijn cache, maar wel voor het hokje waar die dan in wordt geplaatst.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als eigenaren beter de attributes gebruiken, kan ik me voorstellen dat je ten eerste geen mensen in je voortuin krijgt die daar eigenlijk niet hadden willen zijn en daarover ook nog klagen in de log. Dat scheelt weer een hoop irritatie.

Ten tweede krijg je mensen die juist hier naar op zoek zijn. Bijvoorbeeld mensen die liever in de bebouwde omgeving cachen. Hoewel ik het me amper voor kan stellen, kom ik zulke mensen regelmatig tegen. Prima, ieder z'n hobby.

 

Natuurlijk is het niet handig van de topicstarter om expliciet over voortuincaches te beginnen, het had handiger geweest om het in zijn algemeenheid te stellen.

 

Ik laat me graag verrassen door een cache. Een cache met zo min mogelijk spoilers vind ik het leukst. Niet weten waar je terecht komt. Maar soms ben ik juist naar bepaalde caches op zoek: met name naar caches per boot, nachtcaches of caches waarvoor ik klimmateriaal mee moet nemen. En daarna word ik alsnog graag verrast. :thumbup:

Niets zo jammer om te merken dat je bij een cache staat waar je de spullen voor hebt maar niet mee hebt (kunnen) nemen. D/T sterren zeggen niet alles en vaak zoek ik me een ongeluk naar bepaalde caches. Ik hou lijstjes bij waar eigenlijk een handiger systeem voor is uitgevonden: het gebruik van attributes door de cache-eigenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...