Spring naar bijdragen

Oproep Aan Eigenaren Van Voortuincaches


Twentse Mug

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb hem ook even toegevoegd, alleen ik snap alle problemen over deze caches niet. Niemand zegt dat je deze moet zoeken en loggen en negatief beoordelen. Als je het niets vindt dan sla je een voortuin cache gewoon over.

...knip...

Als er niets over in de listing staat en er is geen voortuincache icoontje, dan is het voor iemand die zo'n voortuincache niet wil zoeken, juist omdat ie in een voortuin ligt, een erg late verrassing als hij pas ter plekke aan den lijve ervaart dat het een voortuincache betreft.

In die zin is het wel zo prettig als de zoeker-die-daar-eigenlijk-niet-had-willen-zoeken ietsje eerder dan ter plekke de kans krijgt hem ook over te slaan.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben beperkt in het lopen, maar bij heel veel multi's wordt niet aangegeven hoe lang lopen het is, dit is voor mij altijd een verrassing, maar heel vaal ook een teleurstelling. Hier zijn ook icoontjes voor, maar die wil men niet gebruiken, want dan is de spanning/de verrassing van het geocachen eraf.

Waarom dan wel ineens een icoontje bij een voortuincache? Als je bij een voortuin aankomt en je houdt er niet van, niemand die zegt dat je moet stoppen en moet loggen. Rij/loop je toch lekker door.

 

hoe vaak wij al niet aan een multi zijn begonnen en na een half uur terug zijn gegaan omdat er maar geen eind aan kwam, zijn niet op 1 hand te tellen.

Wat krijg ik dan te horen, dan vraag je het toch even aan de cache legger. Dit kunnen jullie toch ook doen met een voortuincache?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mon-Roe

Hier sluit ik me bij aan.

 

Wat betreft de icoontjes,

Er zou dan ook een icoontje moeten zijn als het om een cache gaat die in een woonwijk ligt of plaatsen waar veel kinderen zijn. :rolleyes:

 

Meestal cache ik alleen, de mensen kijken wel een beetje vreemd als er een man alleen uit de bosjes komt. Dus die sla ik dan meestal wel over. :blush:

 

Zo hebben we allemaal wel iets. Laat daarom de legger zelf beslissen, om welke reden dan ook, of hij/zij alle icoontjes gebruikt die van toepassing zijn. Als we voor elke situatie een icoontje moeten hebben, mag er wel een extra pagina per cache komen.

Dus gewoon de omschrijving en de logs goed lezen. Dan kom je er snel genoeg achter of een cache wel of niet wat voor je is. En niet zeggen zoals sommigen wel doen, dat bepaalde types cache verboden zouden moeten worden. Dan zijn we snel klaar met geocaching. (Ik heb bv. een enorme hekel aan puzzelen) :yes:

 

Maar laten we maar weer snel buiten gaan spelen, en plezier aan de hobby gaan beleven.

 

Groetjes Marco => Campflight

 

P.S.

Sorry voor de :offtopic: stukjes, moest het even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is uiteraard het volste recht van een voortuin-cache-eigenaar om het icoontje er niet bij te zetten.

Maar is het dan soms niet het volste recht van de niet-voortuin-liefhebber, nadat ie onaangenaam verrast werd de cache alsnog te zoeken, loggen en zijn mening in zijn log kenbaar te maken?

Wat het woonwijk-icoontje betreft, ik verwacht dat het slechts een kwestie van tijd is eer zo'n icoontje er komt. En er zullen er beslist nog meer volgen. Groundspeak heeft voor cache-owners het aantal maximale icoontjes per cache verhoogt van 10 naar 15. Dat zal niet voor niks zijn. Menig reviewer plaatst als de owner geen icoontjes aan zijn cache heeft toegevoegd bij review de vraag/opmerking of de owner alsnog van toepassing zijnde icoontjes wil toevoegen.

 

Greetz Bloodwoosj.

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben beperkt in het lopen, maar bij heel veel multi's wordt niet aangegeven hoe lang lopen het is, dit is voor mij altijd een verrassing, maar heel vaal ook een teleurstelling.

Ik neem aan dat je bekend bent met de korte multi lijst van BaJo? Voor mezelf heb ik 'm uitgesplitst in een lijstje met korte multi's tot 2 km, omdat die "tussendoor" snel te doen zijn, en vaak een leuk wandelingetje onderweg.

 

Wat krijg ik dan te horen, dan vraag je het toch even aan de cache legger.

Even? Pfff, als je iedere owner zou mailen met een vraag hoe lang een multi is, dan kan ik me voorstellen dat je daar een dagtaak aan zou hebben.

 

Meestal cache ik alleen, de mensen kijken wel een beetje vreemd als er een man alleen uit de bosjes komt. Dus die sla ik dan meestal wel over.

daar heb ik nou nooit last van :lol1:

bewerkt door oliphientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....Wat krijg ik dan te horen, dan vraag je het toch even aan de cache legger.

Even? Pfff, als je iedere owner zou mailen met een vraag hoe lang een multi is, dan kan ik me voorstellen dat je daar een dagtaak aan zou hebben.

 

Ik ben ook beperkt in het lopen en stuur daarom eveneens regelmatig een PM naar cache-eigenaren.

Vaak ontstaan daar leuke mailwisselingen uit en krijg ik voor wat betreft enige andere obstakels onderweg ook nog wat, op maat gesneden, info en tips hoe die eventueel te omzeilen.

Vooral dat laatste is voor mij erg waardevol gebleken bij een leuke en geslaagde wandeling en niet te automatiseren

 

Een dagtaak? Mmm, nauwelijks.... , maar misschien loop ik wel andere of minder caches of heb ik geluk met het treffen van zeer vriendelijke en behulpzame cache-eigenaren.

Dat die laatsten er m.i. meer dan genoeg zijn, wilde ik ook even kwijt. :D

 

 

 

Het voortuin icoontje is er overigens niet 'ineens' gekomen, maar het is het resultaat van een feedback topic bij Geocaching.com, waar kennelijk veelvuldig op gestemd is.

Het staat iedereen vrij om ook een feedback draadje te openen, met een voorstel, voor icoontjes, betere afstandsvermelding of wat dan ook...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn beginstatement voordat je een reactie geeft op mijn post: Ik wil in principe alle caches doen!

 

Maar de een is weer leuker dan de ander en voortuincaches hebben zeker niet mijn voorkeur, maar doe ze wel!

 

Vanavond weer een "voortuincache" gevonden, erg mooi verzorgd en ja erg dichtbij de voordeur maar ongezien loggen is bij dit hoekhuis gelukkig ook mogelijk.

 

Ik zie echter in dit draadje gebruikers ("klagen") die echt al vele jaren aan het cachen zijn, en destijds bij hun start ook echt niet wisten waar ze terecht zouden komen.

 

Het blijft een stiekem gebeuren, dus misschien dat je in de urban gebieden van NL (en die zijn er heel wat) wat meer je best moet blijven doen om stiekem te loggen ?

 

OF juist lekker niet want dan val je ook niet op!

 

Afgelopen lente was ik op weg met een oud VW Campertje (cadeautje verjaardag) lekker op weg van Enkhuizen naar Flevoland over de dijkweg, ik zie ergens in het midden plots iemand iets repareren aan een reclamebord waarvan ik dacht goh dat je daar nog tijd aan besteedt ;-). Maar hij was aan het werk (toch?).

 

Bullshit dus, na het picknicken ter plekke zie ik op de iPhone dat er een cache ligt! Daarna ook allerlei reparaties verricht, een log geplaatst en hop verder naar Flevoland.

 

Misschien moet de hele discussie verschuiven naar : "Als je bang bent voor dreuzels doe deze cache dan niet" :eek: ?

 

Voor mij blijven de Multi's (3a5km), mysteries en goed/origineel verborgen tradi's het leukst, ondanks dat ik daar de meeste tijd aan kwijt ben :cry: .

 

Greetz AAPJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Cernunnos

 

MM, aan je beschrijving te zien is een voortuin cache eigenlijk hetzelfde als alle andere caches in stedelijk gebied. Maar omdat je nu verlangt dat de voortuincaches een icoontje dragen, zal een loper deze overslaan en naar een natte vieze oppikker lopen, verstopt onder een bankje, vlak bij flatgebouwen, op een plein vol mensen. En die heeft daar dan GEEN probleem mee ?!?!?!

 

Enfin, zoals ik zei: stom icoontje. Sorry, een goed icoontje, doch een die verkeerd uitgelegd wordt. Want, ik vind voortuincaches een goede zaak. De makers ervan doen namelijk hun stinkende best om er iets moois van te maken. Hoe krijg je anders een kluis als eindcache geregeld? of een zelfgemaakte hondenhok zonder dat deze kapot gemaakt wordt. Of een bankje, of....

 

En dan verzint iemand anders een icoontje die al dit werk teniet doet.

 

kortom... weg met het icoontje, laat je positief verrassen door de maker. En als je wilt dat hij je tijdens het loggen niet aanspreekt. (want dat risico heb je bij andere stadscaches niet) draag dan een batch duidelijk zichtbaar op je jas met de tekst: niet aanspreken.

 

of pak een winkelwagentje

 

Groet,

Vincent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of je kijkt gewoon niet naar die icoontjes en laat je verrassen wat je tegen komt,

een cache moet je niet vinden, regelmatig ga ik verder als er weer een voortuincache presies onder het raam in het uitzicht van het verveelde SBS6 kijkend volk "verborgen" is

dat verhaal wat ik meegemaakt heb komt natuurlijk wel in mijn NF log te staan.

 

Barny

c0741aea-be7a-4d63-a12e-f9caa683a33f.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of je kijkt gewoon niet naar die icoontjes en laat je verrassen wat je tegen komt,

een cache moet je niet vinden, regelmatig ga ik verder als er weer een voortuincache presies onder het raam in het uitzicht van het verveelde SBS6 kijkend volk "verborgen" is

dat verhaal wat ik meegemaakt heb komt natuurlijk wel in mijn NF log te staan.

 

Barny

c0741aea-be7a-4d63-a12e-f9caa683a33f.jpg

Heeju, Barny. Ga jij nou nog naar het Taart en Tosti event?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...