Spring naar bijdragen

Munitiekisten, Waar en hoe duur ?


Geo-Hoppers

Aanbevolen berichten

Deze reactie begrijp ik totaal niet.

De postjes in het forum lezende proefde ik toch een twee-strijd plastic/ammo cq geopatra/wiliii :fish: .

 

Verder niks persoonlijks tegen jou Williii of geopatra :cry: , ik wilde mijn argumenten ook ff geven.

 

Het was gelijk een gelegenheid om mijn verbazing eerder op de dag te verwoorden over iemand die het nodig vind een cache meer dan een halve meter diep te begraven, dit terwijl die toe ik hem bezocht met 25 centimeter diep al moeilijk te vinden is :thumbup: .

 

Groet, Locutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

...

En wat is begraven? 1-3 cm bladeren/grond is genoeg om een cache aan het zicht te ontrekken, noemen we dat al graven?

...

Geldt dat ook voor die grote ronde witte tonnetjes met rood schroefdeksel?

 

Of had je het draadje niet goed gelezen voor je een reactie gaf?

Als ik nu Neen zeg krijg ik dan op mijn falie dat ik alles eerst goed moet bestuderen voor ik een reactie geef :fish: ?

 

Maarhu het antwoord: Ik bedoelde met de door jou geplaatste quote de diepte onder het maaiveld waarop je de cache vind, niet hoeveel eronder zit. En ja met zulke boxen kom je hier en daar toch in het grijze gebied of zo'n cache-box nog verantwoord is :thumbup:

 

Groet, Locutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vinden de caches in een mooi munitiekistje tot nu toe toch 1 van de betere. Alles is lekker droog en inderdaad heb je wat mooiere goodies die je er in kan stoppen, cq uit kan halen. De kunststof dozen zijn vaak erg vochtig en de koekblikken roestig die we tegen komen.

 

De filmkokertjes zijn voor een drive inn cache natuurlijk zeer goed geschikt, maar als ik een stuk heb moeten lopen of puzzelen wil ik graag een mooie cache vinden, die de moeite waard is om geopend te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Maarhu het antwoord: Ik bedoelde met de door jou geplaatste quote de diepte onder het maaiveld waarop je de cache vind, niet hoeveel eronder zit. En ja met zulke boxen kom je hier en daar toch in het grijze gebied of zo'n cache-box nog verantwoord is :thumbup:

 

Groet, Locutus

Ah, nu begrijp ik wat je bedoelt.

Maar de dikte van caches is meestal meer dan de dikte van een A4-tje.

Dus kisten, tonnetjes, e.d. vereisen graafwerk om ze in hun geheel tot op 1-3 cm onder de grond te krijgen. En daar zit een probleem met .com...

 

Die willen, dat je ze op door de natuur gevormde plekjes verstopt, b.v. achter een omgevallen boom. En daar valt veel voor te zeggen. Het scheelt in ieder geval spit en blaren voor mensen als ik.

 

...De postjes in het forum lezende proefde ik toch een twee-strijd plastic/ammo cq geopatra/wiliii.

 

Verder is er geen tweestrijd Geopatra - Williii Carrotte. Ik kan toch niet tegen Geopatra op met aantallen geplaatste caches. :fish:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

--------------------------------------------------------------------------------
...

Ik wil zeker niet niet gelijk.

 

niet niet = wel ??

- x- = +

:fish:

 

Nou, en volgens sommige mensen ben ik een drammer die altijd gelijk wil hebben! :cry:

 

Dus lijkt het op een 2-strijd. Maar met Williii is dat wel gezellig. :thumbup:

 

Groet,

 

Geopatra: die gaat proberen(!) er niet meer op terug te komen. Proberen, he!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige negatieve aspect met betrekking tot munitiekistjes, dat ik kan bedenken is dat ze, gevonden door een argeloze passant, nogal bedreigend en gevaarlijk over kunnen komen.

Het zou me niets verbazen als de Explosieven Opruimings Dienst er nog eens aan te pas komt zodra zo'n argeloze een kistje heeft ontdekt in de nabijheidvan een brug, tunnel, viaduct, etc. etc.

(in de States is zoiets al eens aan de orde geweest, meen ik me te herinneren).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige negatieve aspect met betrekking tot munitiekistjes, dat ik kan bedenken is dat ze, gevonden door een argeloze passant, nogal bedreigend en gevaarlijk over kunnen komen.

Klopt. Daarom lijkt het me ook zeker handig om op het kistje een tekst te zetten, die aangeeft dat het een spelkist betreft. Daar zijn hele mooie stickers voor te krijgen in de goodiesshop, maar je kunt ook zelf met een witte permanent marker zelf een handige en duidelijke tekst op de kist zetten. Ik gebruik bv. zelf de tekst "Spelkist Geocaching" op mijn kistjes. Niet dat ik denk dat het de argeloze wandelaar vervolgens allemaal helemaal duidelijk is, maar het geeft wel een beetje aan dat het kistje geen gevaarlijke inhoud bevat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dan worden al die caches vergeten die in een metalenmunitiekist zitten en wel aan het wegrotten zijn. Een munitiekist is echt niet een garantie voor een droge cache. Erzijn trouwens ook munitikisten van plastic en van hout.

 

Het is gewoon een kwestie van cache-onderhoud. Een plastic doos waarmee je met een normale prikstok direct doorheen prikt, mag ook de naam cachedoos niet hebben. Dit ligt niet aan de prikstok of aan de gebruiker van een prikstok, dit ligt aan de zuinigheid van de cacheplaatser. Je moet voor een leuke cache nu eenmaal wat over hebben. Niet alleen voor de doos maar zeer zeker ook voor de inhoud.. Dat hoort ook bij de onderhoud. Als al het leuks eruit geruild is en er is troep voor teruggelegd dan haal dat troep er maar eens uit en maak de cache weer aantrekkelijk. Er zijn leuke geagets genoeg tussen de 1 en de 5 euro. Daar een stuk of 5 tot 10 van in een cache en hij kan weer een tijdje vooruit.

Liever 5 caches die goed verzorgd en gevuld zijn dan 20 in onderhoud hebben in een plastic bakkie met een vuilniszak erom met een inhoud waar zelfs de kleinste cacher de neus voor ophaalt.

 

Ik gebruik de onverwoestbare en wel waterdichte witte tonnetjes met rode deksels. Ze zijn er in diverse afmetingen en dus liters inhoud. De pest is de prijs. ik meende dat een liter inhoud ongeveer € 12.50 was en een slag groter € 17,50.

Ik heb ze al gezien van bijna 40 euro maar die zijn me te groot om in de grond te stoppen.

Trouwens, ieder vat dat in de grond ligt hoeft niet per defenitie begraven te zijn. Er zijn nog steeds gaten. Alleen is het zo moeilijk die vaten te verstoppen terwijl je niet van de wandelpaden mag afwijken. Die rode deksel valt zo erg op.

Ik probeerde een vaatje te verstoppen maar moest daarvoor met een been van het bospad af en ja zo'n cache wordt niet goedgekeurd :fish: Zelfs een holle boom mag je nog niet gebruiken voor een fotorolletjeshouder als tussencache/xtra waypoint.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :thumbup: Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige negatieve aspect met betrekking tot munitiekistjes, dat ik kan bedenken is dat ze, gevonden door een argeloze passant, nogal bedreigend en gevaarlijk over kunnen komen.

Het zou me niets verbazen als de Explosieven Opruimings Dienst er nog eens aan te pas komt zodra zo'n argeloze een kistje heeft ontdekt in de nabijheidvan een brug, tunnel, viaduct, etc. etc.

Als ik me niet vergis is dit zo omstreeks december vorig jaar in het Amsterdamse bos gebeurd :fish:

 

Vandaar dat we langs de A2 maar een leger verbanddoos hebben neergelegd, als dat geen veilig gevoel geeft :cry:

 

Ruud :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaar dat we langs de A2 maar een leger verbanddoos hebben neergelegd, als dat geen veilig gevoel geeft :fish:

bedoel je 1 leger verbanddoos, een leger vebanddozen of een lege verbanddoos?

 

 

Ik vind liever een munitiekist met explosief materiaal trouwens dan een vuilniszak met een tukeje mens erin.

Ik heb namelijk al eens een cache gevonden, dacht ik, toen ik de vuilniszak bij de coördinaten vond.

Het was niet de cache maar wel een zak met een een menselijk deel erin. Dat was ff misselijkmakend hoor.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :thumbup: Communiceren is zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaar dat we langs de A2 maar een leger verbanddoos hebben neergelegd, als dat geen veilig gevoel geeft :yes:

bedoel je 1 leger verbanddoos, een leger vebanddozen of een lege verbanddoos?

Oké Kruimel ik zal het voor jou iets duidelijker omschrijven. Ik was even vergeten dat de wijze uit het oosten nu in het westen zitten, sorry :cry:

Eén cache, één verbanddoos en of ie leeg is dat weet ik niet, ben er de laatste 14 dagen niet meer geweest. Zal er deze week ook niet komen vanwege wat persoonlijk ongemak. Dit ongemak zorgt er voor dat ik me opeens weer bewust ben van het feit dat ik een rug heb :no:

 

Ik hoop dat dit voor een Drent met h duidelijk is :fish:

 

Vriendelijke Groet en welcome back Kruimel,

Ruud :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Kruimel ik zal het voor jou iets duidelijker omschrijven. Ik was even vergeten dat de wijze uit het oosten nu in het westen zitten, sorry :cry:

Eén cache, één verbanddoos en of ie leeg is dat weet ik niet, ben er de laatste 14 dagen niet meer geweest. Zal er deze week ook niet komen vanwege wat persoonlijk ongemak. Dit ongemak zorgt er voor dat ik me opeens weer bewust ben van het feit dat ik een rug heb :yes:

 

Ik hoop dat dit voor een Drent met h duidelijk is :fish:

 

Vriendelijke Groet en welcome back Kruimel,

Ruud :thumbup:

Nuh, die wijzen zitten nog steeds in het Oosten hoor.

 

Vond het gewoon leuk om op die manier te reageren, maar dat wist je wel. :no:

 

Ach ja, dat persoonlijk stukje ongemak. Ik weet er alles van. ook Kruimel is behept met dit soort ongemak.

Sterkte dan en maar ff lekker de spieren gaan verslappen ;)

 

Vergeet die ene schaduwspier niet. Als die verkrampt zit heel Amsterdam in het donker.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:Het kan goed gaan en fout gaan. Het kan ook goed fout gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjonge, wat een leesvoer en dat alleen om een doosie.

Waar ik tot nog toe goede ervaring mee heb is het volgende:

koop bij een bouwmarkt: een pvc pijp, een afsluitdop, een eindstuk met schroefdraad en een schroefdeksel.

Op de ene kant van de pijp lijm je de afsluitdop, in de andere kant schuif je met een beetje lijm het eindstuk met schroefdraad erin, deksel erop en je hebt een stevige, waterdichte 'doos'. Door de pijp op maat af te zagen kun je het geval zo lang maken als je wilt. En je hebt het in diverse breedtes. Je kunt zo'n pijp ook nog wel eens jatten.

Niet alleen bij de bouwmarkt, maar ook bij een bouwplaats waar zo'n stukkie nogal eens in de afvalberg ligt.

Haast je, want ik ga er patent op aanvragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...