Spring naar bijdragen

Munitiekisten, Waar en hoe duur ?


Geo-Hoppers

Aanbevolen berichten

Ammo-boxen.

 

Ik geloof dat ik vandaag een koopje heb gemaakt. :lol:

 

Drie ammo-boxen gekocht van 28 x 18 x 14 cm voor € 2,50 per stuk. :thumbup:

 

Bij onze wester buren of voor de meesten de zuider buren.

 

In het plaatsje Vreren is een Dump Shop 't Amerikaantje.

 

Zie hier de munitiekistjes. En ook nog in prima staat.

 

ammo_box1a.gif

 

Suc6 met verder zoeken! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Plastic is veel goedkoper! :lol:

 

Aldi/Lidl/Blokker-momenteel: 3 of meer flinke dozen voor < €2,- !!! ;)

 

That's different cake! En even goed.!!!!! :ph34r:;)

 

Die kistjes zijn helemaal niet nodig.

 

En het betreft een afwijking die zo goed als alleen in Nederland voorkomt! Verder overal plastic , glas etc. in vele maten, maar vaak klein !!

Echt wel belangrijk als je van plan bent iets meer dan 1 cache per jaar te plaatsen.

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plastic is veel goedkoper! :lol:

 

Aldi/Lidl/Blokker-momenteel:  3 of meer flinke dozen voor < €2,- !!! ;)

 

That's different cake!  En even goed.!!!!! :ph34r:  ;)

 

Die kistjes zijn helemaal niet nodig.

 

En het betreft een afwijking die zo goed als alleen in Nederland voorkomt! Verder overal plastic , glas etc. in vele maten, maar vaak klein !!

Echt wel belangrijk als je van plan bent iets meer dan 1 cache per jaar te plaatsen.

 

Groet,

 

Geopatra.

Plastic is veel goedkoper, waar. Maar dan moet het gebruik van prikstokken en paraplus verboden worden. Anders wordt het duur en milieuonvriendelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plastic is veel goedkoper, waar. Maar dan moet het gebruik van prikstokken en paraplus verboden worden. Anders wordt het duur en milieuonvriendelijk.

 

Dat ben ik nou eens met je eens! :ph34r:

 

Maar dat kan voor een groot deel ondervangen worden door de manier van plaatsen!

 

Ik heb sowieso een r..hekel aan caches waarbij je de hele omgeving moet doorzoeken/omploegen ;) . Zorg toch dat de bergplaats voor een cacher herkenbaar is en /of doe eens wat anders dan een gat in de grond en weer aarde erover.

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kistjes zijn helemaal niet nodig.

 

En het betreft een afwijking die zo goed als alleen in Nederland voorkomt! Verder overal plastic , glas etc. in vele maten, maar vaak klein !!

Zoals het hier staat ben ik blij dat ik een afwijking hebt :lol: en met mij heel veel anderen. Dit is dus alleen maar jouw mening. En wie is dan Geopatra, behalve dat je heel veel filmkokertjes neerlegt.

De meeste geocachers zijn blij met een munitie of leger EHBO kist omdat je daar ook iets in kan doen, bovendien zijn deze redelijk vorstongevoelig, weerbestendig, onbreekbaar etc. Bovendien vind je ze in Luxemburg, Duitsland en België ook dus echt typisch Hollands is het niet. Meer een gebrek aan dergelijke kistjes elders denk ik.

Iets grotere plastic dozen zijn vaak toch niet helemaal waterdicht. Glas valt voor mij helemaal af, als dit kapot gaat is het alleen maar vervelend voor degeen die de cache probeert te pakken :unsure:

Een filmkokertje als cache vind ik ook niet echt leuk, we hebben er genoeg gevonden maar ik blijf het jammer vinden dat er op plaatsen waar je wel een kist, doos of iets ander kunt plaatsen een filmkokertje ligt.

Een leuk alternatief voor een filmkokertje: gezien bij Baco in IJmuiden een donkergroen plastic doosje ter grootte van een pakje sigaretten, groot genoeg om er een klein logboekje, potlood etc. in te doen, en dat voor slechts 45 € cent.

Groetjes van Marja ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor wie nog steeds op zoek is: Natascha dump in Terwolde (bij Deventer aan de "goede" kant van de IJssel ;) )

Hebben ook een website; even googelen en dan vind je het wel. Grote/kleine kistjes voor 5,00/3,50.

Ik zit volgens mij ook aan de goede kant van de IJssel toch?

Het gaat er op lijken dat we ook toestemming gaan krijgen.

 

Mag ook wel na een half jaar op de knieen kruipen en smeken en hielen likken bij SBB en waterschap.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :unsure: Voor de simpelste wezens op deze aarde vind ik XY-chromosoomale wezens behoorlijk ingewikkeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plastic is veel goedkoper, waar. Maar dan moet het gebruik van prikstokken en paraplus verboden worden. Anders wordt het duur en milieuonvriendelijk.

Milieuonvriendelijk:

"Oeps" zei de mol toen hij hardhandig kennis maakte met de prikstok.

'' Slupsss" deed de regenworm toen hij doormidden ging door de paraplu.

'Krak' deed de kever toen die doorboord werd door de prikstok.

 

In werkelijkheid zie en hoor je dit allemaal niet. Het speelt zich af buiten je gezichtsveld onder de grond. Dus waarom zou je je belast voelen? Waarom zou je op dit gedrag aangesproken worden? Niemand klaagt toch hoorbaar? En je belucht de bodem ook nog eens extra!

Geluidloos legt een vis het loodje als je hem uit het water opvist. Geen geluidje als je die haak uit zijn bek (slokdarm, ingewanden) haalt. Hoe zou het voelen als die vis kon schreeuwen? Tja, vissen spartelen altijd als ze uit het water komen. Dat hoort nu eenmaal. Aard van het beestje.

 

Als je een cache moet begraven: dan heb je een verkeerde plek uitgekozen. Dat is een armoede-bod. Zoek/bedenk toch iets anders.

 

Een cache waarbij een prikstok nodig is om te vinden: laat maar zitten wat mij betreft.

Neem nu b.v. Klok1: prikken, prikken, prikken, graven graven graven. De logs staan er vol van. Nog even en het hele duin gaat aan de wandel!!! En dat terwijl er op nog geen 3 meter afstand een prima verstopplek is!!! Alleen te bereiken door 15 meter op je buik te tijgeren (militaire manier van snel kruipen onder stekelige zaken door). Ik bedoel maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor wie nog steeds op zoek is: Natascha dump in Terwolde (bij Deventer aan de "goede" kant van de IJssel ;) )

Hebben ook een website; even googelen en dan vind je het wel. Grote/kleine kistjes voor 5,00/3,50.

Ik zit volgens mij ook aan de goede kant van de IJssel toch?

Het gaat er op lijken dat we ook toestemming gaan krijgen.

 

Mag ook wel na een half jaar op de knieen kruipen en smeken en hielen likken bij SBB en waterschap.

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;) Voor de simpelste wezens op deze aarde vind ik XY-chromosoomale wezens behoorlijk ingewikkeld.

Nee, beste Kruimel.

 

Ut spiet mie donders, maor ie zit an de verkeerde kante :lol:

 

Maar dat komt vooral omdat een deze kant, de goeie dus, nog zoveel beschaving moet worden bijgebracht :lol1:

Ik zou zeggen, kom deze kant op en help me een handje :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Oeps" zei de mol toen hij hardhandig kennis maakte met de prikstok.

'' Slupsss" deed de regenworm toen hij doormidden ging door de paraplu.

'Krak' deed de kever toen die doorboord werd door de prikstok.

De mol, regenworm en kever die door mijn stok doorboort worden hadden waarschijnlijk al een ziekte. Is het niet zo dat in de natuur alleen de zwakkere wordt gepakt?

 

Goed dan heb ik geen prikstok bij me. Hoeveel regenwormen en andere schepsels zulen dan zonder dat ik het door heb gehad onder mijn schoenen vermorzeld zijn in de jaren dat ik mij voortbeweeg op dees aardplak?

 

Er wordt meestal dan ook voorzicht geprikt hoor met een prikstok. Als ik de prof en Geoklatra moet geloven dan hebben ze fluwelen handschoentjes aan en lopen op kousevoetjes of pantys rond in het bos. Het valt mij op dat een normale cacher met een prikstok vaak afgeschilderd wordt als iemand met een speer of hakmes.

Zelf de enkele boswachter die ik tegenkom heeft een prikstok of zo'n staf bij zich, of was dat de Sint?

 

Mijn idee is dat ze geen prikstokken bij zich hebben, maar verder als een stel trampaarden met oogkleppen wel van de paden afwijken. Want ook dat kan en mag niet.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :unsure:Die met zijn prikstok onder zijn schoenen zit te peuteren. Is dat nu stront? Nee een kluwen platgewalste aardwormen. Zonde voor die vogels die dit weer niet als voedsel hebben opgemerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een cache moet begraven: dan heb je een verkeerde plek uitgekozen. Dat is een armoede-bod. Zoek/bedenk toch iets anders.

 

Een cache waarbij een prikstok nodig is om te vinden: laat maar zitten wat mij betreft.

Neem nu b.v. Klok1: prikken, prikken, prikken, graven graven graven. De logs staan er vol van. Nog even en het hele duin gaat aan de wandel!!! En dat terwijl er op nog geen 3 meter afstand een prima verstopplek is!!! Alleen te bereiken door 15 meter op je buik te tijgeren (militaire manier van snel kruipen onder stekelige zaken door). Ik bedoel maar.

Helemaal mee eens!

http://www.geocaching.com/articles/making.asp

"Please do not bury the container unless you have express permission of the landowner or manager. If the cache is far enough away from trafficked areas, your cache should be fine. An exception would be covering the cache with dead branches, bark, etc. to conceal the container. "

 

Toen ik cachers hier vertelde dat er in NL nogal wat caches begraven liggen (wat ik uit forum begrijp) reageerden ze vergelijkbaar met onze prof: als je begraaft doe je niet goed je best en/of ben je niet creatief genoeg.

 

Er was hier een Cache die ondanks dat hij midden in een druk winkelcentrum was en met het blote oog duidelijk te zien was (als je er op let natuurlijk) en toch een perfecte cache!

De plaatser dacht dat ie snel zou verdwijnen, maar hij heeft het jaren vol gehouden!

 

Midden in Hydepark in hartje Sydney is ook een cache verstopt. Wederom door slim te plaatsen..

 

Beetje creatief denken heb je zelfs in het drukken Nederland geen begraafplaatsen nodig...

(mooie slogan: een begraven Cache is een dode Cache :unsure: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het betreft een afwijking die zo goed als alleen in Nederland voorkomt! Verder overal plastic , glas etc. in vele maten, maar vaak klein !!

Hier zijn de meeste caches idd van plastic. In alle soorten en maten.

Glas ben ik nog nooit tegengekomen, en lijkt me ook niet echt practisch..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het betreft een afwijking die zo goed als alleen in Nederland voorkomt! Verder overal plastic , glas etc. in vele maten, maar vaak klein !!

Hier zijn de meeste caches idd van plastic. In alle soorten en maten.

Glas ben ik nog nooit tegengekomen, en lijkt me ook niet echt practisch..

Bakker Bas is van glas. Maar die is niet begraven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

--------------------------------------------------------------------------------

QUOTE (Geopatra @ February 23 2004, 00:54:22 )

Die kistjes zijn helemaal niet nodig.

 

En het betreft een afwijking die zo goed als alleen in Nederland voorkomt! Verder overal plastic , glas etc. in vele maten, maar vaak klein !!

 

 

Zoals het hier staat ben ik blij dat ik een afwijking hebt  en met mij heel veel anderen. Dit is dus alleen maar jouw mening. En wie is dan Geopatra, behalve dat je heel veel filmkokertjes neerlegt.

De meeste geocachers zijn blij met een munitie of leger EHBO kist omdat je daar ook iets in kan doen, bovendien zijn deze redelijk vorstongevoelig, weerbestendig, onbreekbaar etc. Bovendien vind je ze in Luxemburg, Duitsland en België ook dus echt typisch Hollands is het niet. Meer een gebrek aan dergelijke kistjes elders denk ik.

Iets grotere plastic dozen zijn vaak toch niet helemaal waterdicht. Glas valt voor mij helemaal af, als dit kapot gaat is het alleen maar vervelend voor degeen die de cache probeert te pakken 

Een filmkokertje als cache vind ik ook niet echt leuk, we hebben er genoeg gevonden maar ik blijf het jammer vinden dat er op plaatsen waar je wel een kist, doos of iets ander kunt plaatsen een filmkokertje ligt.

Een leuk alternatief voor een filmkokertje: gezien bij Baco in IJmuiden een donkergroen plastic doosje ter grootte van een pakje sigaretten, groot genoeg om er een klein logboekje, potlood etc. in te doen, en dat voor slechts 45 € cent.

Groetjes van Marja

;)

 

 

 

Beste Marja, het lijkt er een beetje op dat je me niet moet. Nou ja, daar zal ik niet van wakker liggen. :lol:

 

Wat ik echter wel vervelend vind is dat je op mij zit af te geven zonder goed te weten waar je het over hebt. Je weet inmiddels ongeveer hoeveel caches ik heb neergelegd -of dat zou je kunnen weten- maar je hebt blijkbaar geen idee wat voor soort caches het zijn en wat ik erbij gebruik! Dus wat dat betreft heb je helemaal geen recht van -ver-oordelen. :unsure:

 

Dan over het gebruik van plastic: ik schreef dat gebruik van munitiekisten een nederlandse afwijking is. Dat is weliswaar wat krap bemeten, maar ik heb zo'n 130 caches in het buitenland gevonden en kan je garanderen dat er ongeveer nul munitiekisten bij zaten. Wel plastic >> glas, en in alle maten.

Een reactie als van Toolkit is er ook duidelijk in. En aan de hand van mensen die in de VS waren kan ik je mededelen dat het daar hetzelfde verhaal is!

 

Dan de filmkokertjes waarvan ik zo'n beetje het serieverbruik hier op gang heb gebracht: ik ben daartoe geinspireerd in Zweden en heb begrepen dat stedelijke caches in de USA ook veelvuldig hieruit bestaan.

En -gezien de vlucht die het gebruik hiervan neemt tezamen met de hoge bezoekersfrequenties- weinig wijst er op dat iedereen het met je eens is.

 

Hoezo "alleen mijn mening" ?! :lol1:

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt meestal dan ook voorzicht geprikt hoor met een prikstok. Als ik de prof en Geoklatra moet geloven dan hebben ze fluwelen handschoentjes aan en lopen op kousevoetjes of pantys rond in het bos. Het valt mij op dat een normale cacher met een prikstok vaak afgeschilderd wordt als iemand met een speer of hakmes.

 

 

Ha, wat gezellig dat je weer op het forum rondstruint Kruimellief ! :unsure:

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...