Spring naar bijdragen

Vanaf Nu Is Tekstloos Loggen Mogelijk


Bloodwoosj

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Afgelopen weekend in Apeldoorn, waren er toch wel een paar caches die een blanco log verdienden.

Heb het nog nooit gedaan, schrijf/ probeer meestal wel een leuk/of niet leuk logje te schrijven, maar bij deze vieze natte rolletjes op onmogelijke plekken, :blush: dacht ik nog wel even aan dit draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat je er zo over denkt. Een cache of cache-eigenaar verdient naar mijn idee geen leeg log. Hoogstens een kritisch log, bij voorkeur opbouwend kritisch. Een leeg log is voor meedere uitleg vatbaar, bijvoorbeeld "ik had geen zin om iets te schrijven", "de cache is niet de moeite waard om iets te schrijven", "ik had het te druk om iets te schrijven", "ik vind schrijven niet leuk", "mijn logs worden toch niet gewaardeerd", "enzovoort".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wat een vooruitgang zeg! Neem gewoon de moeite even kort te loggen toch.

 

Als je 1000 caches op een dag log kan ik me voorstellen dat je geen puf hebt bij je 933e kokertje in een denneboom een uitgebreid verhaal te tikken.

Ik kan me voorstellen dat je bij je 282e FTF op één dag (ook dat komt voor) ook geen uitgebreid jubelverhaal meer neer gaat zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat het mogelijk is maar ik zal er geen gebruik van maken.en wel om het volgende:

Soms geef ik een found via de Iphone door met geen of bijna geen tekst om daar thuis gekomen eea aan te veranderen. Of als de weersomstandigheden het toelaten juist wel een tekstlog via de Iphone (wat op zich zo gebeurt is) en soms zelfs een foto toegevoegd (kwaliteit wel iets minder dan een foto die ik anders met mijn camera genomen zou hebben). Daar ik de laatste maanden wat activer ben gaan cachen kom ik nu dan ook allerhande soorten tegen. Van geweldig in elkaar gezette caches op de locatie tot een nano ergens tegenaan geplaatst. En ook de mystery's waar thuis zoveel gepuzzel vooraf voor nodig is geweest (dus ook van de legger van de cache om dit zo kloppend mogelijk te verzinnen/maken) kan ter plaatse gekomen een micro zijn of een nano en meer niet. Toch is dan daar ook veel werk in gaan zitten lijkt me. Aldoende leert men en door juist in de log aan te geven wat er tegenvalt of juist zo geweldig was stimuleer je de plaatsers. Althans dat zou in mijn geval wel zo zijn. Opbouwende kritiek noemt een collega dit. Goed het maakt me niet uit wat ze bij Groundspeak verzinnen ik blijf gewoon mijn logjes maken hoe ik het gewend ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat maken we ons toch druk om niets.

Als je niets wilt invullen in de log, dan doe je dat toch niet. Persoonlijk zie ik het loggen als een soort bedankje aan/voor de legger. Hij heeft moeite genomen een cache te leggen (het maakt verder niet uit wát voor een cache het is of hoe de staat van de cache is) en ik vond de cache blijkbaar interessant genoeg om te lopen. Voor-wat hoort-wat.

 

Voor mij: einde discussie.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook zeker iets kritisch :angry: geschreven, maar ik dacht er wel aan, dit zou een mooie gelegenheid zijn geweest voor een blanco log.

 

Ik ben blij dat jij en anderen die er zo over denken doorgaan met de logjes.

Is het niet om de eigenaar eens te attenderen op de matigheid der dingen, dan in ieder geval om je medecachers te behoeden voor een tocht naar troep.

 

De eeuwige dooddoener doet helaas in andere posts in deze draad ook weer de kop op; moet toch kunnen, doe wat je wilt, ga lekker je gang, als jij dat nou leuk vindt enz.

Het is precies die instelling waardoor er beklagenswaardige caches worden geplaatst.

Nee dus; leef je eens in in de regels van het spel, verplaats je eens in de cachers die op pad gaan om uitgedaagd te worden en plezier te hebben in het geocachen.

Ga pas dan een cache neerleggen. Zo niet; dan verdien je een zeer kritische log en een negeren van je cache.

 

Kortom: ik ben groot voorstander van logjes schrijven zodat een ander daar ook wat aan heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wat een vooruitgang zeg! Neem gewoon de moeite even kort te loggen toch.

 

Als je 1000 caches op een dag log kan ik me voorstellen dat je geen puf hebt bij je 933e kokertje in een denneboom een uitgebreid verhaal te tikken.

Ik kan me voorstellen dat je bij je 282e FTF op één dag (ook dat komt voor) ook geen uitgebreid jubelverhaal meer neer gaat zetten.

Copy/paste :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind geen nieuwe feature.

In het voorgaande kan ik me vinden, dat je na de 833ste weinig te type heb, maar je probeert er iets van de maken.

 

Helemaal nix is ook zo kaal.

 

Ik denk dat ik een idee ga indienen bij GS.

 

1 button om alle caches (digitaal textloos) te loggen, maar ook meteen op het papieren log te logen, over de gehele wereld.

en

1 button voor hetzelfde als hierboven, maar dan voor diegene die we nog niet 'gevonden' hebben.

is dit dan het uiteindelijk resultaat?

 

Nix vind ik maar nix.

ik ben zelf ook niet zo'n schrijver, maar probeer er altijd iets van te maken.

Of verdeel het loggen over meerdere dagen, dan kan je volgende dag weer met goede moed verder..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het schrijven van logjes is een (in mijn ogen leuk) onderdeel van het spel. Daar dient wat tijd aan besteed te worden. Logjes kunnen zowel lovend als kritisch zijn. Ik lees te vaak logjes, waar ik (als volgende bezoeker) helemaal niets mee kan. Heeft de logger het leuk gevonden? Vond hij (of zij) het helemaal niets? Was het modderig, zodat ik mijn laarzen aan moet trekken? Stond er een stier achter het hek, zodat ik mijn rde jas in de auto moet laten liggen?? Dat willen we allemaal weten. Maar afgezien daarvan is het ook respektvol naar de legger toe. En deze kan wellicht ook verbeteringen aanbrengen, indien hij merkt, dat de logjes doorgaans kritische noten bevatten.

 

Met helemaal niets zeggen laad je toch wel de verdenking op je, tamelijk lui en gemakzuchtig te zijn. En als je een reden hebt om niets of weinig te zeggen, dan kun je net zo goed die reden vermelden...

 

Het is bij ons een goede gewoonte geworden om bij thuiskomst de logjes eerst voor te bereiden in GSAK. Daarna kun je ze achter elkaar overbrengen naar Geocaching.com. Bijkomend voordeel is, dat je de tekst nog even kunt doorlezen, hetgeen type- en spelfouten kan helpen voorkomen.

 

En als cachelegger vind ik het ook hartstikke leuk om de logjes te lezen. Gelukkig zijn de meeste cachers best wel bereid de nodige aandacht aan de logjes te schenken. Ik zou persoonlijk de cacher verfoeien, die bijv. bij ons rondje Alblasserwaard 9 lege logjes zou plaatsen.... Ik zou hem of haar daar beslist op aanspreken.

 

De dooddoener, die hier dan geplaatst wordt "ieder mag het op zijn of haar manier doen....." slaat nergens op. Dit is niet "zijn of haar manier"... Dit is überhaupt "GEEN manier". Groundspeak is tegemoet gekomen aan de snelle jongens met de iPhones en de Blackberries die even snel een cacheje rapen onderweg. Jammer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De dooddoener, die hier dan geplaatst wordt "ieder mag het op zijn of haar manier doen....." slaat nergens op. Dit is niet "zijn of haar manier"... Dit is überhaupt "GEEN manier". Groundspeak is tegemoet gekomen aan de snelle jongens met de iPhones en de Blackberries die even snel een cacheje rapen onderweg. Jammer!

 

Helemaal mee eens.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...