Spring naar bijdragen

Wat Is Tb Hotel????


aernout2005

Aanbevolen berichten

.......... want ik stop een TB meestal niet in een 'lege' cache..........

En als iedereen het spelletje op deze wijze speelt zal in een cache waarin geen trackable zit ook nooit een trackable terecht komen. Daar kan je natuurlijk ook je vraagtekens bij hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

hoihoi

 

mag je een tb hotel ook meerdere keren bezoeken. stel dat je een tb snel weer op weg wilt hebben?

 

groetjes

marlies

 

Uiteraard. Je kunt dan het beste een Note posten om aan te geven dat je een TB gedropt hebt (en dus niet een Found)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mag je een tb hotel ook meerdere keren bezoeken. stel dat je een tb snel weer op weg wilt hebben?

Ik ben speciaal naar een tb hotel gegaan om items mee te nemen naar Frankrijk. Ik hoorde later op een event dat dat heel vaak gebeurt. Lekker laten reizen die items!

@ Elinio: Ik vind het juist leuk om een item ergens achter te laten waar nog geen item in zat. Dan is het vaak een verrassing voor de volgende cacher.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de reacties begrijp ik dat zoiets als een TB Hotel dus eigenlijk niet bestaat, prima dus, weer een schoon geweten. Een eenvoudige traditional vlak bij een vliegveld of groot station is misschien wel een goed idee, ik zal toch eens kijken of zo iets te maken is, wat daar dan de bedoeling van issnapt iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je ziet steeds meer tb hotels opduiken waarvan mij het nut ontgaat, anders dan dat de cache owner dan veel tb's kan loggen.

Van oorsprong is een tb hotel gelegen in de directe nabijheid of op, bijvoorbeeld luchthavens, havens etc. Op die manier kunnen tb's uit andere landen daar achter gelaten worden door reizigers, en kunnen geocachers tb's met een bepaald reisdoel daar in achterlaten.

 

Er mogen geen log voorwaarden worden gesteld. Daarbij hoef je een tb niet te ruilen voor een andere tb, een tb of coin wil reizen en niet anders. Je kunt er één meenemen als je die op weg kunt helpen, maar je mag ook het gehele hotel leeghalen en doorplaatsen, daar ben je vrij in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als iedereen het spelletje op deze wijze speelt zal in een cache waarin geen trackable zit ook nooit een trackable terecht komen. Daar kan je natuurlijk ook je vraagtekens bij hebben.

Ik vind dat nog steeds een verantwoordelijkheid van de maker. Als je als maker een mooie gevulde box aanbied kan daar veel geruild worden, als je echter als maker alleen een doosje met een logboekje plaatst hoef je wat mij betreft ook niet te verwachten dat er vanzelf trackables in komen te zitten. Overigens heeft het ook heel erg te maken met het type cache, een cache waarvan ik denk dat hij snel geript wordt zal ik nooit een trackable in stoppen, terwijl ik dat bij een goed in elkaar gezette mooi verstopte cache veel sneller doe. Ook de moeilijkheid is inderdaad van invloed.

 

Hoe dan ook, het belangrijkste is duidelijk dat trackables moeten blijven reizen, dus ik neem ze alleen mee als ik weet dat ik ze binnenkort weer ergens in kan stoppen. Een trackable die in een cache blijft zitten die lang niet gevonden wordt is pech voor de eigenaar van die trackable, maar een trackable die door iemand meegenomen wordt en dan vervolgens pas na maanden weer tevoorschijn komt, tsja, dat is gewoon flauw. Als je dan even geen tijd hebt om te cachen, stop hem dan desnoods in de dichtstbijzijnde cache....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een TB hotel is een cache met een logboekje waar je je bezoek in kunt vermelden.

Dan is het vaak een cache nabij een plek waar reizigers redelijk snel iets in of uit kunnen halen om te laten reizen.

Dit met de bedoeling TB's of coins mee te nemen zodat je kunt meewerken om deze aan hun "opdracht" te laten voldoen, of om in achter te laten met hetzelfde doel.

Ruilen 1 op 1, of minimaal 1 item achterlaten is allemaal onzin van de cacheplaatser.

Zoals eerder vermeld, de cache-eigenaar heeft helemaal niets te vertellen over de items in zijn cache.

Zou wat moois worden dat, als ik ons team als voorbeeld noem, je voor ruim 100,-€ tb's en coins hebt met het doel te reizen iemand anders daar dan meent over te moeten beslissen. Een boze reactie van zo iemand is dus geheel abject.

Dus laat ze reizen die coins en TB's!

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan aernout2005! Gewoon meenemen en verplaatsen. Ik heb overigens liever dat iemand geniet van mijn coin(s) dan dat hij ligt te verstoffen in een cache. Zolang je in je retrieved logje een opmerking plaatst dat je er even wat langer van wil 'genieten' vind ik het prima!

 

Is een 'TB hotel' voor iemand aantrekkelijker omdat er trackables inzitten? Voor mij niet .. ik ga voor de cache en niet voor hetgeen ik in de cache zal aantreffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een TB hotel is een cache vlakbij een vliegveld. Zodat cachers die op reis gaan daar TB's uit kunnen halen welke als doel hebben naar een bepaald land te reizen. Een goed voorbeeld van zo'n TB hotel is http://coord.info/GCMVJA.

 

Althans, zo was het volgens mij ooit bedoeld.

 

Prima cache, dit is inderdaad een goed idee, zal mij ook eens proberen toe te leggen op zoiets!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TB's en coins in een cache geeft voor ons een extra dimensie aan het cachen. Kijken of je kunt helpen bij het doel. Vandaar dat wij, als voorbeeld, ook afgelopen weekend wel een TB uit een cache hebben gehaald, maar er niets voor in de plaats hebben gestopt( goodie bag vergeten :blush:). Wij zullen de regels omtrent TB's en coins nakomen, maar niet de extra voorwaarden gesteld door een legger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja natuurlijk mag je een tb hotel vaker gaan bezoeken (zo denk ik er toch over).

volgens mij is een tb hotel een plaats die heel makkelijk bereikbaar is en vaak ligt aan een snelweg of vlieghaven.

waar mensen voorbijkomen uit verschillende landen en daar dus vlug hun tb of coin kunnen droppen en hopen dat die snel verder reist.

ik denk dus wel dat je er ook verschillende tb's of coins mag uitnemen .

maar een regel in het geocachen is toch nog steeds: als je er iets uitneemt leg je er iets voor in de plaats .

mvg

Fl@nders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar een regel in het geocachen is toch nog steeds: als je er iets uitneemt leg je er iets voor in de plaats .

mvg

Fl@nders

 

Deze gedachte zie je steeds vaker opduiken in de logjes, out coin in speeltje of in tb out goodie. Maar dit is nou juist niet hoe het bedoeld is.

Goodies ruil je, tb's en coins laat je reizen, dus al neem je 10 coins uit een cache dan hoef je daar echt geen goodie voor terug te plaatsen, geldt overigens ook andersom. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou is het natuurlijk wel zo, dat wanneer je bewust naar een TB hotel gaat omdat je een vakantie of een reis in het verschiet hebt en graag een TB mee wilt nemen het wel erg sneu is, als je daar aankomt en de kist blijkt leeg, omdat iemand alles heeft meegenomen en er niets voor in de plaats heeft gelegd. Dat is dan de keerzijde van het verhaal.

 

Maar voor de rest vind ik ook, dat TB's zoveel mogelijk moeten reizen en trekken...

 

En zoals met alles. Als het wisselen van coins en TB's in TB hotels in redelijkheid verloopt is er toch helemaal niets aan de hand???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Los van of iets nou een TB-hotel is of niet:

 

ik vind het flauw als je niks in een cache stopt, maar er wel 2 TB's uithaalt. TB's moeten inderdaad reizen, maar voor cachemakers (en bezoekers na jou) is het wel zo leuk als er ook in de cache nog iets blijft zitten. Ik zie het vaker gebeuren dat een nieuwe cache binnen 3 dagen al geen TB's of coins meer bevat, dat vind ik dan toch altijd jammer, want ik stop een TB meestal niet in een 'lege' cache. Kortom: eerlijk ruilen houdt wat mij betreft het spelletje het leukst.

Een TB of coin is geen ruilartikel. Dus "1 er in, 1 er uit" gaat niet op. Dus niks eerlijk ruilen. Als ik een TB vind gaat ie mee (want dat wil ie). En als ik een cache vind, en ik heb een TB, dan gaat ie er in, ook al zit er geen TB in.

 

Wel kijk ik - als ik meerdere caches op een dag doe - wel een beetje waar ik het in stop. Als ik bijv. een mooie/lange multi doe + een oppikker, dan bij voorkeur in die multi, toch een beetje als 'beloning' voor de volgende cacher. Ook al zal de TB dan wellicht minder snel reizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...