Spring naar bijdragen

Wat Is Tb Hotel????


aernout2005

Aanbevolen berichten

Ik heb een cache gelogd wat een TB hotel bleek te zijn. Welliswaar had ik geen TB bij mij om daar in te doen maar heb er toch maar twee uitgenomen en die een dag later ongeveer vijftig kilometer verder in een andere cache gedropt. Dit leverde mij een ernstig verwijt van de cache eigenaar op, die vond dat daar alleen geruild mocht worden? Wat is dit nu voor onzin, trackables zijn er toch voor om zo veel als mogelijke caches aan te doen? Wat is een TB hotel eigenlijk? elke cache waar een TB in past is toch eigenlijk een "TB hotel".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Eigenaar mag niet zeuren de TB's die in die cache zitten zijn immers niet van hem maar van iemand anders.

 

Je hebt juist gehandeld, het doel van een TB is immers reizen van cache naar cache en niet stoffig liggen worden in een cache omdat de eigenaar van die cache graag veel TB's en coins in zijn cache wilt hebben.

 

Je kunt bij elke cache wel gaan zetten dat het een TB hotel is en je er lekker veel TB's in moet stoppen en er niets uit mag halen, maar feitelijk is het woord TB hotel een verzinsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Los van of iets nou een TB-hotel is of niet:

 

ik vind het flauw als je niks in een cache stopt, maar er wel 2 TB's uithaalt. TB's moeten inderdaad reizen, maar voor cachemakers (en bezoekers na jou) is het wel zo leuk als er ook in de cache nog iets blijft zitten. Ik zie het vaker gebeuren dat een nieuwe cache binnen 3 dagen al geen TB's of coins meer bevat, dat vind ik dan toch altijd jammer, want ik stop een TB meestal niet in een 'lege' cache. Kortom: eerlijk ruilen houdt wat mij betreft het spelletje het leukst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even zien hoor... hoe heet zo'n ding ook alweer.. TB... oh, ja TRAVEL bug.

 

Soms haal ik een TB uit een cache en zonder daar wat terug te doen, soms drop ik een TB zonder er iets uit te halen.

 

Een TB-hotel zie ik meer iets als een TB-snel(weer)weg. Meestal zijn het Large Traditionals waarbij je er vanuit kan gaan dat de cache makkelijk en vaak gevonden word en de TB's er niet zo lang liggen.

 

Sommige TB-hotels geven expliciet aan dat er altijd een bepaald aantal TB's aanwezig moeten zijn. Er moet dan dus geruild worden.

Ik weet natuurlijk niet of dat bij dit hotel aan de orde was.

 

Grtz,

Veendammer

 

Nog een leuke anekdote: Wij zijn begonnen met geocachen op Texel (2008). Bij een TB hotel dachten wij dat er een cache was bij een Hotel. Aangezien de cache bij de boot lag... dachten we dat TB voor Texel Boot stond o.i.d. :thumbup: (ook hier zaten geen TB's in: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=679b4b9d-666c-44ee-ba4a-ffb04b11d76e)

bewerkt door Veendammer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tb hotel of niet als ik het wil neem ik alles mee. als ik ze ook weer binnen redelijke tijd kan droppen.

Ze mogen vragen bij een TB hotel om te ruilen 1 in 1 uit maar ze mogen het niet eisen.

en bovendien het is en blijft EEN TB en een TB is gemaakt om te reizen

 

groeten alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Los van of iets nou een TB-hotel is of niet:

 

ik vind het flauw als je niks in een cache stopt, maar er wel 2 TB's uithaalt. TB's moeten inderdaad reizen, maar voor cachemakers (en bezoekers na jou) is het wel zo leuk als er ook in de cache nog iets blijft zitten. Ik zie het vaker gebeuren dat een nieuwe cache binnen 3 dagen al geen TB's of coins meer bevat, dat vind ik dan toch altijd jammer, want ik stop een TB meestal niet in een 'lege' cache. Kortom: eerlijk ruilen houdt wat mij betreft het spelletje het leukst.

 

Ach en zo zou ik het flauw vinden dat mijn tb weken/maanden in een cache blijft liggen omdat er in de tekst van de cache staat dat je er een bepaald aantal tb's in moet laten zitten.

 

En wat betreft het ruilen van tb's in caches waar al een tb inzit is eigenlijk ook niet optimaal. beter zou zijn om uit caches met meerdere tb de tb's af te romen naar 1 en die overgebleven tb's vervolgens in lege caches te stoppen (dat is immers ook een stuk leuker voor de volgende cachers en de cachemakers).

 

 

Dus conclusie: Het maakt geen fluit uit hoeveel tb's je in of uit een cache doet als je ze maar snel weer verder laat reizen. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind een TB-hotel helemala niet ineteressant, nog het doel waarvoor deze cache is geplaatst. Een TB/coin hoort te reizen. Ik voel dan ook geen enkele schroom om een hotel te legen en de trackables ergens anders te plaatsen. De 'regel' om er 1 uit te halen er 1 in te doen, gaat als doel volledig aan mij voorbij. Het belang van de cachelegger conflicteert met het belang van de TB-eigenaar. De laatste gaat wat mij betreft voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup: well done :thumbup:

 

wel eerst lezen wat het doel is van de Tbee en de coin.

als je bv een hotel nabij het vliegveld of een haven doet.

hij ligt er misschien met een doel.

bv "laat me naar Nepal reizen".

wel jammer dat hij dan weer ergens in no where land gedropt zou worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het toevoegen van de "regel" dat TB's en coins 1 op 1 geruild zouden moeten worden is volgens mij een belemmering voor het doel van deze items; reizen. Een cache eigenaar die dit soort "regels" aan zijn cache toevoegd, zorgt hierdoor voor 'spelbederf" . Bij goodies wordt gevraagd of je die gelijkwaardig of "up" wil traden (ruilen), bij TB's en coins is deze stelling niet van toepassing. Ook ik vind het flauw dat er mensen zijn die extra regels bedenken voor hun eigen genoegen en daarmee zelfs aan spelbederf doen :thumbdown: . Dus ik ben het met aernout2005 eens, dat het onzin is! :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets er uit, iets er in, is een etiquette die geldt voor goodies. Mijns inziens staan TB's en coins daar volledig los van, ik neem gerust TB's mee zonder een andere trackable terug te leggen. TB's worden dan weer ergens anders gedropt, vaak dan weer zonder verder iets uit die cache te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem tb's en coins zonder schroom mee op reis; daar zijn ze immers voor. Ik las eerder in een draadje dat je een inschatting zou kunnen maken. Minder meenemen uit caches die vaak worden gevonden dan uit caches die weinig worden gevonden. Zo doe ik het meestal. Ik verwacht ook minder doorloop nu het seizoen voorbij raakt. En als ik verwacht zo'n trackable verder te kunnen helpen dan doe ik dat. Overigens staat het doel bijna nooit op de trackable zelf vermeld. Dan merk ik thuis pas wat het doel is. Als een eigenaar graag een doel wil halen dan is mijn tip om dat doel aan de tb/coin vast te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...