Greatwhitexxl Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 (bewerkt) De laatste tijd wordt onze ultramoeilijke cache Doe wat ik zeg! naar mijn mening een beetje misbruikt door mensen die maar een paar van de vragen oplossen en dan gewoon een heleboel antwoorden naar de checker toe sturen. Dat kan natuurlijk, maar ik vind het eigenlijk een beetje flauw ten opzichte van de mensen die 'm wel op de 'eerlijke' manier hebben gedaan. Ik heb ooit wel eens een cache opgelost waar je maar een keer in de vijf minuten een oplossing naar de checker toe kon sturen, maar die kan ik via Google niet meer vinden. Bestaat er (nog) een checker met vertraging? Liever nog met een instelbare vertraging. Maximaal een oplossing per dag ofzo. 24 oktober 2010 bewerkt door Greatwhitexxl
GuitarArnie Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 (bewerkt) Leuke puzzel Dit toont maar weer 'ns aan - zie betreffende draadje - hoe creatief Nederland is Cache gaat op mijn stapeltje lastige-puzzels-die-meer-dan-gemiddelde-aandacht-verdienen. Edit: ehh... maar geen idee waar die vertraagde checker is te vinden. 24 oktober 2010 bewerkt door GuitarArnie
Twin Peaks Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 (bewerkt) Welkom in de wereld van Geocaching, zou ik zeggen. Wat je ook bedenkt: er zijn altijd cachers die op een andere manier dan die jij in gedachten had, tot de oplossing willen komen. Uiteindelijk zien zij dat ook als een "spelletje" of gewoon hun manier van puzzelen. Ik zou me er niet al te druk over maken. Je moet je sowieso afvragen of een cache die in 1,5 jaar 21 keer wordt gevonden, (waarschijnlijk omdat het een tamelijk bewerkelijke puzzel is) nou wel datgene is waar de gemiddelde Geocacher blij van wordt. Ik begin er bijvoorbeeld niet eens aan, ...niet mijn ding. Ik bedoel dat overigens niet negatief, maar je hebt zo'n puzzel dus maar voor een zeer select publiek gemaakt. Die gaan overigens doorgaans wel voor de puzzel en niet voor de omweg. Uitzonderingen zitten er altijd tussen. Als je nog meer "veiligheden" gaat inbouwen. lost dat volgens mij weinig op. De cachers die jouw cache perse op hun lijstje willen, bellen dan gewoon een bevriende cacher op voor een oplossing of zelfs het eindcoordinaat. Wat je ook doet, beduvelt wordt je toch....nou ja....wie beduvelen ze nou eigenlijk?? zichzelf toch zeker? Ik zou er niet wakker van liggen. 24 oktober 2010 bewerkt door Camo Crew
vanbaarsel Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 Ik denk dat je "evince" bedoelt ... te vinden op http://evince.locusprime.net/cgi-bin/index.cgi
TimmetjeTim Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 je checker word inderdaad gebombardeerd met oplossingen er zijn al 350 bezoekers geweest 27 hadden de juiste coordinaat 156 de onjuiste De laatste poging tot oplossen was op 2010-10-23.misschien moet je dit topic ook maar aan maken op het forum van geocaching.com dan kunnen ze je daar ook helpen greetz TimmetjeTim
thex Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 die maar een paar van de vragen oplossen en dan gewoon een heleboel antwoorden naar de checker toe sturen. Je zou ze een prijs moeten geven. Ieder zwak punt welke jij laat zitten mag en kan uitgebuit worden, en zou beloond moeten worden . Maar daar ging het niet om . Eigenlijk gaat het helemaal niet om puzzels . Persoonlijk sta ik er dubbel in: alles (behalve coords jatten) voor het antwoord, niets omdat het eigenlijk niet om geocachen gaat. Een beetje list moet je met een glimlach parreren
Greatwhitexxl Geplaatst 24 oktober 2010 Auteur Geplaatst 24 oktober 2010 @ vanbaarsel: ja, evince, dat was 'm. Dank je. En eh, we hebben niks tegen 'makkelijke' caches hoor. Onze cache Sporen van vroeger / Amsterdam is in anderhalf jaar al zo'n 1.400 keer gedaan dus die is goed te doen. Maar ik vind zelf supermoeilijke caches zoals In deeltijd geweldig. En deze moest nog moeilijker zijn. Dat is voor mij ook een stuk van het spelletje. De eerste die trots meldt dat hij een workaround heeft gevonden feliciteer ik. Maar daarna moet het natuurlijk wel zijn afgelopen
thex Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 Foutje... Kan zijn dat Camo (een oude bekende er hetzelfde over denkt. Wil je een zuivere cached moet je slimmer zijn dan je hunters, niet klagen. Hunt or be hunted
BigFurryMonster Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 De laatste tijd wordt onze ultramoeilijke cache Doe wat ik zeg! naar mijn mening een beetje misbruikt door mensen die maar een paar van de vragen oplossen en dan gewoon een heleboel antwoorden naar de checker toe sturen. Wat is de reden dat je een checker aanbiedt? De spanning bij dit soort puzzels wordt alleen maar groter als je niet 100% zeker bent van je coordinaat.
Kopfdorf-Rangers Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 En ik maar denken dat ik echt heel veel en goed moest gaan zoeken op internet. Wanneer komt die vertrager kan ik voor die tijd nog de checker pestten. maw deze vet heftige puzzel ga ik gewoon oplossen (ooit).
CCWAM Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 maw deze vet heftige puzzel ga ik gewoon oplossen (ooit). Ik heb gehoord dat je goed moet lezen
ikke Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 Ze moeten er zijn hoor, checkers met vertraging. Ik heb ook wel eens gehad dat ik bv te laat zag dat er W stond ipv E (als in west en oost) Toen ik daarna de letter verving, kreeg ik toch echt een melding dat ik 10 minuten of zo moest wachten. Ze zijn er dus wel !
topzoekertje Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 Wat ik uit de logjes begrijp is dat ze de mogelijke uitkomsten van de formules hebben gebruikt. Dat is volkomen legitiem, zou ik ook dan als deze cache bij mij in de buurt lag. Wil je de cache moeilijker maken, dan moet je de formules weglaten. Het aantal mogelijke goede waarden wordt immers beperkt door het feit dat de uitkomsten van de formules een geheel getal tussen de 0 en 9 moeten zijn. Ik heb zo ook wel eens een cache opgelost waarvoor ik anders 70 kilometer auto moest rijden.
Greatwhitexxl Geplaatst 24 oktober 2010 Auteur Geplaatst 24 oktober 2010 (bewerkt) De checker is inmiddels vervangen door een andere. Met een vertraging van rond de 24 uur Succes allemaal! 24 oktober 2010 bewerkt door Greatwhitexxl
Heracross Geplaatst 25 oktober 2010 Geplaatst 25 oktober 2010 Dan was ik net op tijd. Thanx voor de langdurige puzzel
Aanbevolen berichten