Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Maar in zijn verhaal zit wel een bepaalde waarheid. Alle regio's krijgen per jaar een doelstelling (waarin ook genoemd het aantal bekeuringen) en die moeten gehaald worden.

Dat klopt en zelfs de bureau tijgers moeten meedoen dus moeten 1 of 2 dagen bonnen uitschrijven

Jammer dat het een must is :thumbup:

Maar wees maar blij met de NL politie, die zijn nog makkelijk en bereid om je verhaal aan te horen, vergeleken bij andere zuidelijkere landen.

Geplaatst
Maar in zijn verhaal zit wel een bepaalde waarheid. Alle regio's krijgen per jaar een doelstelling (waarin ook genoemd het aantal bekeuringen) en die moeten gehaald worden.

Dat klopt en zelfs de bureau tijgers moeten meedoen dus moeten 1 of 2 dagen bonnen uitschrijven

Jammer dat het een must is :thumbup:

Dus worden ze er massaal op uitgestuurd om geocachers een boete op te leggen omdat ze een legale hobby uitvoeren.

Oke dan snap ik nu waarom ik die agent moet opfokken zodat hij zeker zijn doelstelling zal halen.

Ik dacht namenlijk dat het ging in dit draadje; Antwoordt op Hoe Om Te Gaan Met Politie, specifiek met betrekking tot geocachen.

Maar dat heb ik dus mis? Sorry hoor.

:eek:

Geplaatst (bewerkt)

Beste Geopatra,

Ik behoor niet tot uw personeel en het is niet aan u, mij op een dergelijke wijze te bejegenen.

Ik bejegen u ook niet op dergelijke wijze.

Uw management strategieen zijn op mij niet van toepassing.

Iedereen hier kan zelf wel lezen wat er werkelijk is geschreven. Uw suggestieve opmerkingen spreken voor zich.

Iedereen kan zelf wel lezen waar het woord wantrouwen zich als eerste aandiende in dit draadje. Daar blijft u op hameren.

In deze paar dagen probeert u mij de mond te snoeren over het geen in de wetboeken geschreven staat d.m.v. parlé.

U suggereert dat ik een wantrouwend opgewonden standje ben.

U pretendeerde daarmee mij als persoon te kunnen analyseren en te profileren.

U suggereert dat ik een hekel aan politie heb, ik overdrijf, ik niet relaxed ben, ik niet kan relativeren e.d..

Ik heb anders geschreven.

U stelt sturende suggestieve vragen die reeds eerder al in de teksten zijn beantwoord etc.

U vergeet een verschil te maken tussen vinden en zijn. U verkondigd het geen u vindt. Ik verkondig het geen dat is geschreven in het Nederlandse wetboek waaraan ook u zich dient te houden.

Daarmee kan iedereen zijn eigen keuze bepalen met de daaraan verbonden consequentie gebaseerd op correcte informatie.

Uw mening is niet de belangrijkste in deze wereld. Dat u dat stoort begrijp ik. U bent immers manager en een manager duld geen tegenspraak.

Het maakt uw mening, nog welk enig andere mening, echter niet tot een absolute waarheid.

Meningen zijn persoonlijk. Wetten niet. Al ik verkondig is wettelijk vast gelegd en daar waar het mijn mening betreft geef ik dat ook aan zodat dit aan allen duidelijk is. Dat doe ik met woorden als: denk ik, vind ik, ik vind, naar mijn mening.

U spreekt enkel vanuit uw mening. Dat mag ook. U hebt recht op uw eigen mening en mag deze verkondigen.

U probeert echter wel uw mening als een absolute waarheid te verkopen. Dat is niet correct.

U bent duidelijk een voorstander van blind vertrouwen. Ook dat mag maar, u kunt het anderen niet opleggen zoals u nu, naar mijn mening, probeert te doen.

Ook probeert u nu te suggeren dat meerdere personen moeite hebben met mijn schrijven terwijl enkel u en nog 1 persoon dat hebben geschreven.

U doet het groter lijken dan het is. Dat is zeer suggestief mevrouw.

Dat siert u niet. Het zou u sieren als u andermans mening respecteert ook al is deze wantrouwend.

Immers heeft iedereen recht op zijn/haar eigen mening en niet enkel de uwe.

Jammer dat het ten koste van anderen moet plaatsvinden.

[edit]Mijun excusses aan de topic starter dat het van communiceren nu compleet offtopic naar meta communicatie gaat.

Mijn bedoeling was kennis delen maar dit wordt helaas door enkelen niet gewaardeerd. De genen die het wel waarderen kunnen dat dan beter langs andere weg doen.[einde edit]

bewerkt door Tuihanti
Geplaatst

Ik heb de ontwikkeling in dit draadje even zijn gang laten gaan. Het gaat nu echter de verkeerde kant op. Ik wil de bovenstaande posters vragen om de forum regels in acht te nemen. Het spelen op de persoon is op dit forum niet toegestaan. Gebruik hiervoor de pb functie of respecteer elkanders mening gewoon.

Het draadje gaat nu compleet de verkeerde kant op doordat er op de persoon gespeeld gaat worden en het compleet offtopic gaat.

Het antwoord is inmiddels wel gegeven waar de topic starter om heeft gevraagd.

Hoe het wettelijk is geregeld kun je prima vinden op internet. Hoe je daar zelf mee om wil gaan, of wat je er van vind is aan jezelf.

Dus vriendelijk het verzoek om als er nog gereageerd moet worden om dit ontopic te doen of om het maar gewoon te laten voor wat het is.

Geplaatst (bewerkt)
We leven niet in een politiestaat. :thumbup:

Geopatra.

Dus wel!

Als je zoon van 15 een balletje gaat trappen en je moet vragen of hij z'n ID meeneemt ipv hoe laat hij thuiiskomt.

Ik had tot mijn twintigste nooit ID op zak, daarna pas vanwege motorrijden een motorrijbewijs.

Waar praten we over met die ID waanzin?

Er komen jaarlijks meer fietsers om in het verkeer, dan er ooit mensen omgekomen zijn door terrorisme in Nederland

Tuihanti, heeft het best wel helder voor de ogen, aplaus!

bewerkt door Cernunnos
als je quote, pas dan niet de naam aan tot iets flauws
Geplaatst
We leven niet in een politiestaat. :beerchug:

Geopatra.

Dus wel!

Dan zou ik me er eerst maar eens in verdiepen wat bedoeld wordt met de term "politiestaat" !

Maar ja, we zullen het toch nooit eens worden over dit soort onderwerpen, gezien hoe er verder in de maatschappij gedacht wordt. Ik noem onderbuik, PVV ed. :crybaby:

Maar we blijven afwijken van het onderwerp en ik zal er verder maar niet meer op in gaan.

Geopatra.

Geplaatst (bewerkt)
We leven niet in een politiestaat. :beerchug:

Geopatra.

Dus wel!

Maar we blijven afwijken van het onderwerp en ik zal er verder maar niet meer op in gaan.

Geopatra.

Dat lijkt me heel verstandig "mevrouw" :crybaby::lol1::D;)

bewerkt door Tanuki
Geplaatst (bewerkt)

Vorige tekst maar weer gewist, ik schaam me intussen dat ik hier gereageerd heb en dan niet vanwege mijn eigen tekst :beerchug::crybaby: .

bewerkt door Lubbie
  • 3 weeks later...
Geplaatst

Ontopic:

Ik heb ook een keer contact gehad met politie tijdens het cachen, heel begrijpelijk bij een nachtcache in een recreatiegebied (Polder piraten, helaas inmiddels gearchiveerd). We waren in de buurt van de auto aan het zoeken met een maglite zaklamp en liepen net terug naar de auto toen de politie kwam kijken wat we daar deden. M'n vriend die de maglite vast had werd gevraagd wat ie in z'n hand had en heeft de zaklamp overhandigd aan de agent en we hebben gewoon uitgelegd wat we daar deden (om 3 uur 's nachts geloof ik). De andere agent heeft mijn id gecheckt en na laten trekken via de radio. Ik heb niets te verbergen en het was ook allemaal geen probleem, zij gingen weer verder en wij gingen naar huis. Ik vond het wel wat toevoegen aan de ervaring van een al erg leuke en spannende nachtcache.

Geplaatst

Het is allemaal erg interessant om het theoretische aspect van de confrontatie met een politieambtenaar te lezen (alhoewel, is dat eigenlijk wel zo?) , maar geen mens zal al deze formaliteiten en theoretische bespiegelingen naar voren brengen op het moment, dat deze eens in een situatie geraakt, waarbij een agent op een normale manier komt vragen wat je eigenlijk aan het doen bent. Om op dat moment uit het wetboek te gaan citeren lijkt mij olie op het vuur werpen... Daar kan de confrontatie en de conversatie nooit plezieriger van worden.

Mag ik er toch maar niet van uitgaan, dat wanneer zowel politieambtenaar als cacher op een normale manier met elkaar in gesprek treden, waarbij de cacher gewoon (zonder agressie) zijn of haar verhaal doet en uitlegt, waarom hij met zijn of haar kop tussen de spinnenraggen door de bosjes induikt, al die theorie achterwege kan blijven?

Ik mag het toch hopen!

Geplaatst (bewerkt)
Mag ik er toch maar niet van uitgaan, dat wanneer zowel politieambtenaar als cacher op een normale manier met elkaar in gesprek treden, waarbij de cacher gewoon (zonder agressie) zijn of haar verhaal doet en uitlegt, waarom hij met zijn of haar kop tussen de spinnenraggen door de bosjes induikt, al die theorie achterwege kan blijven?

Goed punt en nog mooi geformuleerd ook :thumbup: Wij hadden een cache die door de plaatsing van een café-terras wel érg in het zicht kwam te liggen en die prompt werd opgemerkt toen een in camo gehulde geocacher 'm zocht. De politie werd gebeld en wij werden per email gesommeerd op het politiebureau te verschijnen. Met lood in de schoenen de tocht aanvaard. We werden te woord gestaan door een begrijpende en welwillende agent (niet geheel onbekend met het fenomeen geocaching; dat scheelde) waarna wij met de nano in de hand huiswaarts keerden.

Volgens mij heeft iedere samenleving behoefte aan regels én aan mensen die op de naleving van deze regels toezien. Ik ben dan ook gelukkig met het verschijnsel 'politie' en zal bij ontmoetingen mijn best doen geocaching op een positieve manier onder hun aandacht te brengen. :)

Edit: toevallig hebben we wat rechercheurs in de familie. Neem maar van mij aan dat niemand - ook de 'platte pet' niet - gelukkig is met boetes uitschrijven om niks. Natuurlijk lopen er ^&*%#! bij, maar dat is in ieder vak zo. De verhalen die ik geregeld hoor maken mij duidelijk dat de politie het puin van de samenleving opruimt. Als ik hoor wát die jongens/meiden doen (optreden bij huiselijk geweld, lijken ruimen, als eerste hulp verlenen bij zware ongevallen, enzovoorts) tegen welk salaris, dan denk ik wat we tenminste wat respect zouden moeten opbrengen. Ook de politie máákt de regels niet; ze voeren ze uit, en zéker de man/vrouw-op-straat bepaalt niet wat z'n 'targets' zijn als het om bekeuringen gaat.

bewerkt door GuitarArnie
  • 2 weeks later...
Geplaatst

Tja, het kan ook andersom! Zie onderstaand mailtje van een collega uit Boekarest!

Hier wijkt de "politie" uit voor de caches!!!

En om gaan met de politie is gewoon heel normaal. Die pet past ons immers allemaal!

Als je niets anders te verbergen hebt dan een geocache is er ook niets aan de hand.

Hi Jurrie,

A funny incident happened few days ago in Bucharest with regard to the game you play:

A suspicious package discovered on Friday morning near Baneasa bridge, on Israel President Shimon Peres's route in Bucharest, triggered panic among security agents but bomb squad checks showed it was only a false alarm. A spokesperson for the Bucharest police, Christian Ciocan, said the package was part of an international game and that such incidents were also reported during the Bucharest NATO summit.

"During investigations, it was established that this box was part of an international game promoted on the internet. Those who want to take part in the game must go leave an item in the box," Ciocan said, adding that the package was found by one of the officers patrolling the area.

He also said the game implies leaving a plastic box in a public place. In the box there is a piece of paper with a telephone number and a promise that the game is not dangerous, along with a message to those interested to call the number for explanations.

Geocaching is an adventure game for those who own a GPS. In Bucharest, there are 178 such boxes at the moment.

According to the Bucharest police spokesperson, such incidents, part of the same game, were reported during the NATO summit in Bucharest.”

The bridge in the story is the one we walked when you visited Bucharest JJ.

The security agents decided to change the route to airport for the Israeli president anyway.

Kind regards

Geplaatst (bewerkt)

"Bomb squad checks showed it was a false alarm".... :crybaby: Men heeft er nogal wat voor uit de kast getrokken.

Ik hoop niet dat hier in Nederland de EOC op het idee komt om onze caches op te blazen....

bewerkt door De Oliva's
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...