Spring naar bijdragen

Logbericht Onterecht Verwijderd


Lady & de Vagebond

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik denk dat zomaar weggooien van een TB of hem in 2en breken ook niet echt netjes is , ondanks het niet kan!!

Hoe zou je het zelf vinden als een van je TB's verdwijnt??

Probeer de cacher duidelijk te maken waarom hij misschien zijn tb moet vervangen, en probeer het een beetje netjes te brengen. Hij heeft al eerder "heftig" gereageerd.

En ieder helder denkend mens weet dat dit soort dingen niet in een cache thuishoren, net zoals aanstekers als goodie etc (die ik gewoon meeneem en er wat anders in de cache stop)

En een andere kleur is ook niet toegestaan, wilde in afghanistan een trainigswapen van rood rubber kopen, ben eerst mij de KMar langsgeweest, die hebben toen aangegeven dat dit verboden was, dus niet gedaan uiteindelijk.

Succes met je beslissing nemen Lady & de Vagebond

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht eerst ook aan terug naar België, immers hier is het verboden, daar niet, zoals ik begrijp.

Maar ja je mag de tb niet vervoeren, zeker niet de grens over, dan ben je strafbaar hier.

 

Kan niet een geocachende agent, dit mét toestemming doen?

 

Ik zou sowieso een note (die leest hij/zij wel) plaatsen met de mededeling wat je van plan bent te doen en de eigenaar dan nog 2 weken de tijd geven zelf in actie te komen.

 

Succes met het nemen vd beslissing, is geen makkelijke.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een illegaal object toch?

Tenminste, de kenners en degene die het hebben opgezocht zijn daar vrij duidelijk in.

Dat de TB met neppistool van een Belg is maakt weinig uit, de cacher die 'm verplaatst en 'betrapt' wordt heeft hoedanook een probleem :thumbup:

 

Nu is het een neppistool, misschien komt iemand straks een TB met een zakje drugs tegen of met een lawinepijl.

In dat laatste geval zou de oplossing wat te doen erg voor de hand liggen....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou hem dus net als drugs of andere illegale zooi niet uit de cache halen, straks wordt ik betrapt en ben ik strafbaar, terwijl ik hem alleen maar goedbedoeld op wilde ruimen, omdat het gewoon niet mag. Ja leg dat maar uit aan meneer agent.

 

Ik zou persoonlijk het risico, wetende dat ik strafbaar ben, niet willen lopen. Laat dat maar iemand doen die toestemming heeft ervoor en geen risico loopt.

 

Hij moet inderdaad uit de roulatie in Nederland, vind ik, maar de vraag is wat is de beste manier? Ik zou het niet weten....voor mij ligt het niet zo voor de hand in dit geval.

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Eigenlijk had ie nooit van België naar Nederland gemogen, maar ja dat staat niet eens op de tb pagina, dus zal de verplaatser niet hebben geweten waarschijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat zomaar weggooien van een TB of hem in 2en breken ook niet echt netjes is , ondanks het niet kan!!

Hoe zou je het zelf vinden als een van je TB's verdwijnt??

Probeer de cacher duidelijk te maken waarom hij misschien zijn tb moet vervangen, en probeer het een beetje netjes te brengen. Hij heeft al eerder "heftig" gereageerd.

 

 

[/b]

 

Kapot maken heb ik alleen maar aangegeven vanwege het feit dat hier een oplossing nodig is en dat de eigenaar daar schijnbaar niet aan wil meewerken.

Dat is iets anders dan op een onfatsoenlijke manier omgaan met TB's van anderen, zoals laten verdwijnen of beschadigen!!!

bewerkt door Diafragma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een munitiekist met een pistool erin ergens in het bos. Probeer dat maar aan de veldwachter uit te leggen die eindelijk iets spannends op het spoor is :thumbup:

Aan de andere kant......hoe vaak is iemand nu spontaan aangehouden met zijn auto en helemaal binnenstebuiten gekeerd voor een controle?

Niet van dat benauwde en gewoon laten reizen dat ding.

En als je het er niet mee eens bent moet je ook zo sportief zijn om hem ook niet te discoveren, want dat vind ik nogal hypocriet in een aantal logjes.

 

De vraag van de Vagebond was ook niet zozeer het pistooltje maar het ongevraagd verwijderen van een logje zonder mailcontact. Dat is onfatsoenlijk.....dus:

-geen arbitrage

-of dood stalken met logjes

-of lekker negeren en doorgaan met wel leuke dingen

 

Overigens dacht ik dat Prunie wel openstaat voor geocache gerelateerde discussies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de andere kant......hoe vaak is iemand nu spontaan aangehouden met zijn auto en helemaal binnenstebuiten gekeerd voor een controle? Niet van dat benauwde en gewoon laten reizen dat ding

Buiten het feit dat het in Nederland strafbaar is, is het ook nog eens tegen de regels van GS. Het gaat er niet om of je betrapt wordt of niet met dat ding, die kans is klein inderdaad. Het gaat er om dat er een verboden wapen in de roulatie is en wat mij betreft wordt ie daar uitgehaald. Het gaat hier niet om een waterpistooltje. Dus oproepen om maar vrolijk verder te laten reizen...

 

Daarbij komt dat door het wapen in een cache te plaatsen jij er voor zorgt dat de cache eigenaar ineens een wapen voorhanden heeft en strafbaar is zonder dat hij/zij dit door heeft. Het dragen, dus verplaatsen van dit ding is ook strafbaar, dus cachers, ook al is de kans klein betrapt te worden, het is een misdrijf!

 

De straffen voor illegaal wapenbezit en illegale wapenhandel zijn sinds 15 november 2000 flink verhoogd. De straffen variëren voor het illegaal voorhanden hebben of het dragen van wapens, van 4500 euro plus negen maanden gevangenisstraf, tot 45.000 euro plus acht jaar gevangenisstraf voor het beroepsmatig illegaal handelen in pistolen.

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom inleveren bij de politie? Waarom zo moeilijk doen.

Gewoon dat ding door midden breken en thuis weggooien!

 

Op nog mooier, voor het doormidden breken:

 

een foto nemen, sealen in plastic.

 

De foto aan de TB hangen, en daarna de bovenstaande handelingen uitvoeren.

Dit gebeurt toch ook met vermiste Coins ?

 

Waarom niet met TB's

 

Een foto met daarop een op echt lijkende geweer lijkt mij niet strafbaar.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom inleveren bij de politie? Waarom zo moeilijk doen.

Gewoon dat ding door midden breken en thuis weggooien!

 

Op nog mooier, voor het doormidden breken:

 

een foto nemen, sealen in plastic.

 

De foto aan de TB hangen, en daarna de bovenstaande handelingen uitvoeren.

Dit gebeurt toch ook met vermiste Coins ?

 

Waarom niet met TB's

 

Een foto met daarop een op echt lijkende geweer lijkt mij niet strafbaar.....

 

Daar zat ik ook net aan te denken. Lijkt me een hele goede oplossing!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat zomaar weggooien van een TB of hem in 2en breken ook niet echt netjes is , ondanks het niet kan!!

Hoe zou je het zelf vinden als een van je TB's verdwijnt??

Probeer de cacher duidelijk te maken waarom hij misschien zijn tb moet vervangen, en probeer het een beetje netjes te brengen. Hij heeft al eerder "heftig" gereageerd.

En ieder helder denkend mens weet dat dit soort dingen niet in een cache thuishoren, net zoals aanstekers als goodie etc (die ik gewoon meeneem en er wat anders in de cache stop)

En een andere kleur is ook niet toegestaan, wilde in afghanistan een trainigswapen van rood rubber kopen, ben eerst mij de KMar langsgeweest, die hebben toen aangegeven dat dit verboden was, dus niet gedaan uiteindelijk.

Succes met je beslissing nemen Lady & de Vagebond

 

Ook ik stelde voor het ding in stukken in de vuilnisbak te gooien.

Tja, het valt voor mij onder de zaken die je beter niet in een cache stopt.

Daar kan men van mening over verschillen en ook hier is dat het geval.

Er zijn regels van Gc.com over en je kan die ook nog anders uitleggen.

 

Echter, in Nederland is zo'n echt lijkend neppistool ook illegaal en daarmee breng je cachers in de verlegenheid.

Dat kun je als Belg misschien niet weten, maar wanneer je ook hier en daar op de TB pagina leest dat het niet op prijs wordt gesteld en vervolgens log(s) gaat verwijderen van de pagina en PB's niet beantwoordt, dan wordt m.i. wel duidelijker dat de TB eigenaar dit niet wil horen.

Nee, het is niet leuk om aan een TB van een ander te rommelen of die kapot te maken, maar hier zegt mijn boerenverstand mij toch om dan toch iets anders aan die TB te hangen (leuke ideeen genoeg in dit topic). Wat mij betreft valt het rommelen aan de TB hier heel goed uit te leggen.

Dus, dat zou ik doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat zomaar weggooien van een TB of hem in 2en breken ook niet echt netjes is , ondanks het niet kan!!

Hoe zou je het zelf vinden als een van je TB's verdwijnt??

Probeer de cacher duidelijk te maken waarom hij misschien zijn tb moet vervangen, en probeer het een beetje netjes te brengen. Hij heeft al eerder "heftig" gereageerd.

En ieder helder denkend mens weet dat dit soort dingen niet in een cache thuishoren, net zoals aanstekers als goodie etc (die ik gewoon meeneem en er wat anders in de cache stop)

En een andere kleur is ook niet toegestaan, wilde in afghanistan een trainigswapen van rood rubber kopen, ben eerst mij de KMar langsgeweest, die hebben toen aangegeven dat dit verboden was, dus niet gedaan uiteindelijk.

Succes met je beslissing nemen Lady & de Vagebond

 

 

Ik denk dat de betreffende cacher dat ding heeft gebruikt om te chockeren ofzo en je weet dat als je zulke dingen aan een tb hangt er zulke reacties kunnen ontstaan... ik zou zelf zeggen in de vuilinsbak ermee, als hij er een bloemetje aan had gehangen was het niet nodig geweest. het is een leuke hobby en er is zat te bedenken om aan een tb te hangen.. Ik zou het zelf niet leuk vinden als er een van mijn tb's verdwijnt, daarom hang ik zulke dingen er ook niet aan. mss gaat hij dan zijn hersens eens gebruiken en als je hem niet weg wil gooien kan je hem ook aan het tb bevrijdingsfront meegeven die naar Duitsland gaan, als alle tb's worden bevrijd kan deze worden teruggelegd... voordat hij dan weer gevonden wordt in die kluis .... :offtopic:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij ook dat de tbeigenaar de boel zelf zal moeten oplossen. Dus idd een mail in zijn richting met het gegeven dat het in NL strafbaar is om dat ding alleen al te vervoeren en dat hij de tb dus zelf moet komen ophalen (binnen 2 weken of ieg dient te reageren) of dat anders het ding (volgens de hier geldende regels) afgeleverd wordt bij de politie (desnoods bel je ze eerst dat je er aan komt met een nepwapen). Ondertussen is geocachen volgens mij zo bekend dat je er ook niet zo geheimzinnig mee hoeft te doen.

Je hebt dan ieg een sluitend verhaal voor de eigenaar

 

Dat het logje verwijderd is, is natuurlijk erg onfatsoenlijk. Ik zou hem nu nog een keer loggen met alleen de opmerking 'gezien' erbij oid

bewerkt door SixpackNL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...