Spring naar bijdragen

Logbericht Onterecht Verwijderd


Lady & de Vagebond

Aanbevolen berichten

Het overspuiten in een andere kleur is in nederland ook niet meer toegestaan. Elk wapen gelijkend op een echt is verboden, want je kan hem ook weer overspuiten. Het in bezit hebben is een zeer kwalijke zaak, boeten en strafblad. Ik ben zelf lid van een schietvereniging dus weet hier iets meer van. Dus als je hem tegenkomt: inleveren op het politieburo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Vagebond,

De tekst van je logje is wel erg direct. Ik zou dat in een PM gedaan hebben. Maar verwijderen zonder overleg hoort ook niet.

Stel de vraag ook eens op het belgische forum. Dat leest Prunie misschien wel.

 

Een log zonder overleg verwijderen waarin geen persoonlijke beledigingen staan is niet netjes en getuigd van geen fatsoen. Blijkt ook wel uit het feit dat ie niet verder reageert. Ik zou zo'n logje tot in den treure blijven plaatsen tot hij wel reageert. Het niet reageren getuigt van een enorme zwakte en eigenlijk geeft hij daarmee aan dat je min of meer gelijk hebt.

 

Maar om dat klapperpistooltje zou ik me ook niet te druk maken. Volgens mij is dat ding nog van plastic ook zo op de foto te zien.

Ik zou hem wel mee willen nemen naar een bekende bij de politie en vragen wat zij ervan vinden. Ik denk dat de soep niet zo heet is als dat hij wordt opgediend. Overigens zijn er ook cachende agenten.....

We hebben ook al eens een draadje gehad over een kogelhuls waarin een gaatje zat geboord en de punt weg was. Dat was toen een storm in een glas water omdat een lege huls gewoon mag.

 

Het idee om het pistooltje om te ruilen of te verven moet jezelf weten, maar zou ik als eigenaar niet leuk vinden. Maar als hij niet reageert, tja dan maar gewoon doen :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even alles op een rijtje;

 

Wet wapens en munitie:

art. 1 lid 7:

andere door Onze Minister aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.

 

Hier valt het voorbeeld dus ook onder, om precies te zijn is het een cat.I wapen.

 

De Wet zegt hierover:

art 13.1

Het is verboden een wapen van categorie I te vervaardigen, te transformeren, voor derden te herstellen, over te dragen, voorhanden te hebben, te dragen, te vervoeren, te doen binnenkomen of te doen uitgaan.

 

De straffen zijn ook niet mis denk aan een gevangenis straf van enkele maanden en geldboetes in honderden euro's

 

Dus ik blijf er bij, oppikken en meteen inleveren bij de politie. Even een tip:

Als je hem inlevert stop hem dan eerst in een plastic tas en lever die af. Het kan tot vervelende situaties leiden als je voor de balie staat en het wapen tevoorschijn haalt of er in je hand mee binnen komt lopen. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vagebond,

De tekst van je logje is wel erg direct. Ik zou dat in een PM gedaan hebben. Maar verwijderen zonder overleg hoort ook niet.

Stel de vraag ook eens op het belgische forum. Dat leest Prunie misschien wel.

 

Een log zonder overleg verwijderen waarin geen persoonlijke beledigingen staan is niet netjes en getuigd van geen fatsoen. Blijkt ook wel uit het feit dat ie niet verder reageert. Ik zou zo'n logje tot in den treure blijven plaatsen tot hij wel reageert. Het niet reageren getuigt van een enorme zwakte en eigenlijk geeft hij daarmee aan dat je min of meer gelijk hebt.

 

Maar om dat klapperpistooltje zou ik me ook niet te druk maken. Volgens mij is dat ding nog van plastic ook zo op de foto te zien.

Ik zou hem wel mee willen nemen naar een bekende bij de politie en vragen wat zij ervan vinden. Ik denk dat de soep niet zo heet is als dat hij wordt opgediend. Overigens zijn er ook cachende agenten.....

We hebben ook al eens een draadje gehad over een kogelhuls waarin een gaatje zat geboord en de punt weg was. Dat was toen een storm in een glas water omdat een lege huls gewoon mag.

 

Het idee om het pistooltje om te ruilen of te verven moet jezelf weten, maar zou ik als eigenaar niet leuk vinden. Maar als hij niet reageert, tja dan maar gewoon doen :crybaby:

 

Ik denk dat onderstaand genoeg zegt:

 

Wapens en munitie; speelgoedwapens en nepwapens

 

Het is verboden vuurwapens of andere wapens en munitie over de grens te brengen. Wapens en munitie zijn in Nederland verboden.

 

Onder de wet Wapens en munitie vallen bijvoorbeeld:

 

* vuurwapens

* slag-, stoot- en steekwapens (bijvoorbeeld messen, boksbeugels, zwaarden en dergelijke)

* gaspistolen

* alarmpistolen

* pepperspray

* speelgoedwapens die op echte wapens lijken

* munitie

 

U mag wapens en munitie alleen Nederland binnenbrengen als u daarvoor toestemming hebt van de Nederlandse overheid. Dat kan bijvoorbeeld voor wapens voor de schietsport en de jacht. Bel voor informatie over vergunningen voor het passeren van de Nederlandse grens met wapens de Centrale Dienst In- en Uitvoer (CDIU), (050) 523 26 00.

 

Let op!

 

Speelgoedwapens en nepwapens die net echt lijken zijn ook verboden. Deze producten vallen ook onder de Wet wapens en munitie. Als de Douane deze nepwapens aantreft in uw bagage, dan worden ze in beslag genomen en schakelt de Douane het Openbaar Ministerie in.

Overtreding strafbaar

 

De Douane en verschillende opsporingsdiensten controleren of u zich aan deze regels houdt. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan bent u strafbaar en kunt u worden vervolgd door de officier van justitie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moi Vagebond,

 

Wat betreft een door de eigenaar verwijderd log heb je twee mogelijkheden:

Ten eerste: Log de TB opnieuw als gevonden, met alleen ‘Found’ of ‘Gezien’als tekst in je log. Hierbij hangt het van de eigenaar van de cache af of jouw log weer wordt verwijderd;

 

In het tweede geval: Stuur aan bericht naar contact(AT)geocaching.com . Vermeld wel alle relevante informatie en zeker het GC/TB-nummer, de namen van beide cachers en voeg een link naar de desbetreffende pagina toe. Groundspeak is erg afhoudend om in te grijpen maar heeft in het verleden af en toe toch gedaan.

 

Een derde mogelijkheid is natuurlijk zelf de TB vervangen (bijvoorbeeld door een waterpistool) en het echt lijkende pistool af te geven bij de politie of weg te gooien. Wanneer het pistool wordt afgegeven hoeft de politie natuurlijk geïnformeerd te worden oer geocachen, je kunt ook vertellen dat je het ergens gevonden hebt.

 

Persoonlijk zou ik zowel de eerste als ook de derde optie kiezen.

 

Met vriendelijke groet,

Furcas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij heeft 2 mailadressen bij zijn profiel staan... naar beide adressen een link naar dit forumtopic sturen? Dan kan hij zien dat er (terecht) onrust is over deze TB.

 

Tevens een verzoek dat ie z.s.m. de TB aan laat passen (lees ander object aan de tag) door iemand omdat ie Nederlanders aanzet tot het begaan van een misdaad (meedragen van een op echt gelijkend vuurwapen) :crybaby: volgens de Nederlandse wet en dat hij daarmee zelf dus ook strafbaar is lijkt mij...

Tja, daarmee is je log nog niet weer terug... het weghalen van de log is flauw, maar daar doe je weinig aan vrees ik... maar ik zou daarna niet eens meer de log op die TB-site willen. In elk geval is wel gezegd wat volgens mij zou moeten in je log...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom inleveren bij de politie? Waarom zo moeilijk doen.

Gewoon dat ding door midden breken en thuis weggooien!

 

 

Mee eens. Gewoon doormidden en weggooien.

Jouw log weggehaald en geen reactie op PB's zegt genoeg. Hier wordt niet op gereageerd.

Het verbaast mij dat deze TB eigenaar zo'n bijna echt pistool aan een TB hangt en dan ook nog eens zo overduidelijk geen commentaar wil hebben.

Het verbaast mij daarom dat je log is weggehaald, maar zo'n puntje wil je toch ook niet hebben?

Het verbaast mij ook dat er op de TB pagina nog zoveel positieve reacties staan. :thumbup:

 

Als je uit beleefdheid het TB nummer/plaatje niet verloren wil laten gaan, er gewoon iets anders aan hangen en in de volgende cache stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben enorm blij met alle reacties en tips van jullie!

Zal me de komende dagen beraden over welke stappen ik zal gaan nemen.

Sommige van de hier genoemde suggesties zijn het overwegen zeer waard.

 

Voor wat betreft de opmerking van Professor X: de tekst van de toelichting (de kwestie) in het forumbericht is inderdaad nogal 'direct'.

Dat strookt dat wel met hoe ik ben: geen fratsen, dat scheelt. Met die benadering is later nog 'es een supermarktketen aan de haal gegaan, maar dit terzijde.

En een PM heeft geen zin naar iemand die me bewust en categorisch negeert.

 

M'n kernvraag (topic) was de algemene, formele vraag: kun je überhaupt iets doen als je log 'zomaar' wordt verwijderd, of ben je als cacher overgeleverd aan de willekeur van een cache-eigenaar?

Daaronder heb ik, ter leringhe ende vermaeck, de actuele kwestie nog even apart uit de doeken gedaan, maar op zich probeerde ik uit te vinden of er een soort beroepsmogelijkheid, iets van arbitrage bestaat in de wereld die geocaching heet.

Door de reacties van o.a. Furcas heb ik daar nu ook meer zicht op gekregen.

 

Hartstikke bedankt allemaal!

Vagebond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat er was, dan hadden die de handen aan Nederland wel vol. http://forum.geocaching.nl/style_emoticons...lt/rolleyes.gif

Volgens mij wordt een ieder geacht het spelletje volgens de regels der bedenkers te spelen. En die zitten niet te wachten op het oplossen van verschillen van mening over tig-honderdduizend caches, travelbugs, coins of cache-inhoud.

 

Denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon droppen bij: GC1RG9H :thumbup:

 

Ik heb zo'n idee dat de betreffende cache plots meer bezocht gaat worden.

 

Ik zal zeggen.... weg met dat ding... De eigenaar kan één TB wel missen van de 246 die hij bezit.

 

Edit: Oh, en dan wel de TB Code wegvijlen :D

bewerkt door creatox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...