Spring naar bijdragen

Logbericht Onterecht Verwijderd


Lady & de Vagebond

Aanbevolen berichten

Eindelijk!

Het heeft Prunie zowaar behaagd om te reageren.

 

Per IM:

Ik heb toch even een reaktie geplaatst op de klinkklare onzin die je verkondigd op het forum !

Jammer dat je het nodig vind om zulke belachelijke 'zever' op het forum uit te smeren.

 

Het is je goed recht om mijn forumbericht af te doen als "klinkklare onzin" en "belachelijke zever".

Echter: gezien de meeste andere, inhoudelijke reacties hier worden je kwalificaties *understatement alert* 'niet breed gedragen'.

Zelf zit ik ook niet bepaald instemmend te knikken als ik het lees.

 

Bedenk nou zelf ook 'es dat het forumbericht er helemaal nooit was gekomen als je gewoon had gereageerd op m'n simpele vraag: 'waarom is m'n logje verwijderd'?

Zelfs na meerdere mailtjes heb je niet gereageerd; je koos ervoor om het te negeren. Dan moet je nu niet huilie gaan doen.

Bovendien zou het je hebben gesierd als je het logje niet zomaar had verwijderd maar me eerst 'es de kans had gegeven om de tekst aan te passen.

Dat zou ik met plezier hebben gedaan.

En nog helemaal los daarvan: als je een logje meent te moeten verwijderen zou het van goed fatsoen getuigen om de logger uit jezelf even te mailen en de reden te noemen.

 

Je reactie op dit forum:

De log werd verwijderd omdat er vermeld werd dat het hier om een illegaal wapen gaat.

Onwaarheden die een negatieve aanleiding geven voor de volgende vinder, heb ik dus idd correct verwijderd.

 

Het spijt me wel maar het snijdt geen hout om je eigen handelen hier als 'correct' te bestempelen.

Dat pistool van je is wel degelijk illegaal in Nederland. En 'zomaar' een log verwijderen is gewoon 'not done'.

 

Je hebt zelf 'de spelregels' van geocaching met voeten getreden en je *kuch* niet zo fatsoenlijk gedragen.

Je had vooraf gewoon even contact met me moeten zoeken en dan had ik de tekst aangepast.

En, desgewenst, had ik met alle plezier het pistool in een mooi pakje gefrankeerd en wel naar je huis gestuurd.

 

Weet je, Prunie, met de bereidheid tot dialoog en communicatie kun je een hoop 'gezever' in het leven voorkomen.

 

Vagebond

 

P.S.: als je inhoudelijk verder met me wilt communiceren dan graag per e-mail of IM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is er geen foto van het pistool beschikbaar? Ben nu dan ook wel erg benieuwd naar hoe het er dan ook nou echt uitziet.

Zelf inmiddels de foto gevonden...

En als ik dat zo bekijk ziet het er te echt uit en mag dat inderdaad volgens de wetgeving hier niet...

 

Knap gevonden, maar je had 'm ook best even in het echt kunnen komen bekijken; hij ligt aan het eind van een hele mooie fietsroute van 'slechts' 42 kilometer... :cry:

 

Moi!

Vagebond

bewerkt door Mr.Atari
bbcode aangepast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat het pistooltje op deze lijst dan KAN je een bekeuring krijgen. En tegen een bekeuring kan je in bezwaar/beroep gaan.

 

Overigens zal de rechter de bon van die mevrouw met het broodmes verwerpen als ze kan aantonen hoe en waarom die in haar dashboardkastje ligt.

Wel een overijverige agent die slecht kan relativeren! Natuurlijk ook een domme plek om daar zo'n mes neer te leggen. Stop hem dan in een tas in je kofferbak.

Maar we beginnen te overdrijven in Nederland, straks worden alle boswachters, jachtopzieners, scouts en kampeerders, wandelaars en avonturiers verbaliseert omdat je met een (zak)mes rondloopt (of was dat alleen met een blad van meer dan 10cm, vlindermes en/of met bloedgeul??)! Ga toch spelen.....

Ik zal zo eens in een speelgoedzaak gaan kijken wat daar zoals ligt, want ik begin toch wel nieuwsgierig te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat het pistooltje op deze lijst dan KAN je een bekeuring krijgen. En tegen een bekeuring kan je in bezwaar/beroep gaan.

 

Bezwaar en of beroep kun je zelfs aantekenen tegen een uitspraak van de rechter, maar daar gaat het hier niet over. Het gaat eigenlijk over wat men allemaal in een cache stopt en dit soort dingen hoort er niet in thuis. Ook volgens de regels van .com niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze TB lijkt veel te sterk op een echt handvuurwapen. Daardoor wordt hij volgens de Nederlandse wapenwetgeving als vuurwapen aangemerkt en is het illegaal om 'm voorhanden te hebben. Ik adviseer de eigenaar met klem ....

 

In Belgie is de handel en bezit van vuurwapens veel soepeler geregeld dan hier in Nederland. De TB eigenaar had ook een note op de pagina kunnen plaatsen en een kaartje aan de TB kunnen hangen met de tekst dat zijn TB absoluut de grens niet mocht oversteken, dan was er weinig aan de hand geweest. Nu hij in Nederland is gelden de strengere Nederlandse regels, een goed verstaander heeft dan genoeg aan een half woord :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf inmiddels de foto gevonden...

 

a0aec752-fbee-487d-8b48-d7bc138b161a.jpg

 

En als ik dat zo bekijk ziet het er te echt uit en mag dat inderdaad volgens de wetgeving hier niet...

 

Ziet er inderdaad verraderlijk echt uit, maar wel eentje van plastic. De aanhechtingslijnen van de linker en rechter helft zijn goed zichtbaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf inmiddels de foto gevonden...

 

a0aec752-fbee-487d-8b48-d7bc138b161a.jpg

 

En als ik dat zo bekijk ziet het er te echt uit en mag dat inderdaad volgens de wetgeving hier niet...

 

Ziet er inderdaad verraderlijk echt uit, maar wel eentje van plastic. De aanhechtingslijnen van de linker en rechter helft zijn goed zichtbaar

 

Bovenstaande foto is ECHT NIET mijn TB !!!! Wie voor de Verwisseling verantwoordelijk is lijkt me dus wel duidelijk. Ik vermoed diegene waarvan de log verwijderd werd ...

Ik vermoed dat er dus VEEL meer aan de hand is hier !

Ik begin te begrijpen waarom mensen liever hebben dat TB's uit nederland wegblijven !

 

Gelieve iemand anders z'n naam door het slijk te halen AUB !

SCHANDE !!!!!

 

CE is een EUROPEES goedkeurmerk tussen haakjes ! En doet er echt wel alles aan !

Mijn Oorspronkelijke TB Pistol is dan ook VEEEEEL kleiner !

bewerkt door prunie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovenstaande foto is ECHT NIET mijn TB !!!! Wie voor de Verwisseling verantwoordelijk is lijkt me dus wel duidelijk. Ik vermoed diegene waarvan de log verwijderd werd ...

 

Het is ook niet zo netjes om meteen maar de heer in kwestie alsdader aan te wijzen !!

 

Kijk eens op je TB pagina en zie dat de foto al geplaatst is door een ander team, nog voordat team Vagebond in beeld is gekomen !

 

Kun je hier tevens een foto plaatsen van hoe de pistol er dan uit gezien schijnt te hebben oid...

 

En als men hier er zo zijn mening over heeft, wat wil je dan met je TB ?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CE is een EUROPEES goedkeurmerk tussen haakjes ! En doet er echt wel alles aan !

CE is GEEN keurmerk.

CE is een merk dat de leverancier op zijn producten zet, en daarmee aangeeft dat het product voldoet aan de normen die daarvoor gesteld zijn in Europa. Pas als er klachten komen dat het product niet voldoet aan de normen zal er worden gekeken of er inderdaad aan de gestelde normen wordt voldaan.

In dit geval zal het CE-merk slaan op de normen voor speelgoed, en daarin staan geen eisen dat het niet op een vuurwapen mag lijken; wel dat er geen giftige stoffen inzitten, een 3-jarige het niet kan doorslikken etc.

zie bijvoorbeeld: http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=1069

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat iemand mijn kleine plastieke pistooltje ingepikt heeft , en de tb een verwisseling heeft ondergaan !

 

Ik had nl een plastiek rode waterpistooltje aan de TB geschroeft ! Een foto heb ik niet , anders stond die wel op het profiel van de tb.

Jammer dat er zo weinig foto's werden gepost , anders had ik dit al wel veel sneller in de gaten gehad vermoed ik ...

 

Tussen haakjes , ik heb zo een goeie 100 tb's rondreizen , onmogelijke opdracht om deze allemaal dagelijks in de gaten te houden.

 

Nu ik de foto zie wordt er veel duidelijk ....

 

Het plaatje Dringend terugsturen naar Belgie dus, (en het pistool op de foto gewoon de vuilbak in dumpen.)

 

Prunie

lijsterbolstraat 18 bus 5

2550 Kontich

België

 

(toch iets verder me dunkt dan 42 kilometer)

 

Met vriendelijke groeten

bewerkt door prunie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat iemand mijn kleine plastieke pistooltje ingepikt heeft , en de tb een verwisseling heeft ondergaan !

 

En zo vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Twee ervaren cachers (Vagebond en Prunie) die het allebei niet in hun hoofd zouden halen om een op echt lijkend pistool in een cache te stoppen. Gelukkig ook maar.

 

Nu mis ik alleen het handen schudden nog :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien in deze log?

 

 

 

5/17/2009 Ollie en de reuzendoders retrieved it from Nieuw-Leeuwenhorst Netherlands [visit log]

 

Ingeruild voor een wat 'ongevaarlijker' exemplaar: een mini-waterpistooltje. We zullen dit wapen elders droppen.

 

 

Ik kan trouwens hier de stoom uit Vagebonds oren zien komen. Rustig Bill...

Advies: Prunie, brei' jou verwijt aan Vagebond even recht... Dan is dat uit de wereld.

Uit de logs blijkt, dat (1) ook in Nederland cachers een degelijke TB zonder problemen verplaatsen en (2) dat lang niet iedereen een dergelijke TB op prijs stelt.

 

T-Bones (E)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...