Spring naar bijdragen

Logbericht Onterecht Verwijderd


Lady & de Vagebond

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik werd op een topic gewezen door een vriendin.

 

Is maar 1 simpel antwoord mogelijk.

 

Een ieder die in het bezit is van deze cach is strafbaar conform de "wet wapens en Munitie '

Het is een gelijkend op vuurwapen en bijna niet van echt te onderscheiden.

Bent u ambtenaar dan bent u uw baan kwijt, zo ook in diverse andere beroepen.

Degene die deze cach heeft bedacht heeft een loszittend steekje denk ik,

 

De cach stoppen en gewoon het wapen vernietigen. cacher een waarschuwing geven en de TB plaatjes weer naar hem

opsturen.

 

Simpel en doeltreffend.

 

 

O ja mijn beroep. ?? Raad eens..

 

Hannus alials voor Hugo en nee ook geen lachende icoontjes...daar is dit te stom voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ET-Event wordt mede door Prunie georganiseerd. Er zijn voldoende cachers die daar heen gaan,

is er niemand die de TB mee wil nemen en terug wil geven aan de eigenaar met bovengenoemde bezwaren ?

 

Vervoer van een gelijkend speelgoedwapen is eveneens strafbaar, ook al wordt ermee het land verlaten. Het kan beter meteen vernietigd of ingeleverd worden op een politiebureau

 

Ik ga naar ET-event, en kan het TB-plaatje wel teruggeven aan de eigenaar zodat hij er een ander voorwerp naar eigen keuze aan kan hangen. Lijkt me een nette oplossing. Lady&vagebond kan contact met me opnemen voor een verzendadres :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ET-Event wordt mede door Prunie georganiseerd. Er zijn voldoende cachers die daar heen gaan,

is er niemand die de TB mee wil nemen en terug wil geven aan de eigenaar met bovengenoemde bezwaren ?

 

Vervoer van een gelijkend speelgoedwapen is eveneens strafbaar, ook al wordt ermee het land verlaten. Het kan beter meteen vernietigd of ingeleverd worden op een politiebureau

 

Ik ga naar ET-event, en kan het TB-plaatje wel teruggeven aan de eigenaar zodat hij er een ander voorwerp naar eigen keuze aan kan hangen. Lijkt me een nette oplossing. Lady&vagebond kan contact met me opnemen voor een verzendadres :lol:

 

De TB mag ook wel naar mij. Ik wel hem wel in tweeen slijpen en als TB Halve en TB Gare laten reizen. Misschien dat wij 'Ollanders' ons dan weer goed en het braafste jongetje van de klas voelen.

En als Hannus een half pistool niet van een hele kan onderscheiden dan raakt hij waarschijnlijk zijn baan wel kwijt. Wat een ophef toch weer.

Loop de gemiddelde speelgoedwinkel maar eens binnen. Daar ligt genoeg om een bank mee te overvallen.

Het gaat om de intentie van het gebruik van het neppistool op het moment dat je gepakt/gecontroleerd wordt.

Een neppistool als TB laten reizen of in je rugzak hebben zitten is toch anders dan zwaaiend een bank binnenrennen met hetzelfde neppistool en gillen om geld.

Je moet de letter van de wet niet altijd zo letterlijk nemen, maar begrijpen wat men ermee bedoeld te zeggen of in geval van problemen dat men een wet heeft die men (overheid) kan toepassen.

Dit hele geval begint een storm in een glas water te worden.

 

Maar....handig om zo'n ding als TB te verzenden is het niet. Je ziet al wat voor een ophef het kan opleveren als iemand het op een forum van wijsneusen plaatst :blink: (ja, ik plak wel een smilie).

 

Idee van Tuur is ook erg netjes. Gewoon retour afzender......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat om de intentie van het gebruik van het neppistool op het moment dat je gepakt/gecontroleerd wordt.

Daar ga je dus de mist in. Het bij je dragen of het voorhanden hebben is al strafbaar. Al hangt ie bij je thuis aan de muur.

Dat je er zelf geen ophef over maakt, en het allemaal niet zo'n probleem vind is je goed recht en je maakt daarin je eigen keuze. Vertel echter geen onwaarheden. Sla de Wet wapens en munitie er maar op na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en denk je dat je er wel afkomt met een waarschuwing als ome agent het ziet? nee hoor. vandaag toevallig een mooi voorbeeld in de krant.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5703159...broodmes__.html

Ik hoorde het vanmorgen op het RTL nieuws, en moest inderdaad ook aan dit topic denken...

 

Trouwens, hoe komen mensen dan aan messensets thuis??? Je moet die dingen toch een keer vervoeren???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier wordt sterk overdreven denk ik ! (wat wel meer gebeurt op dit forum)

Het gaat om een plastiek pistooltje (eentje van het kaliber waarmee je zelfs geen vlieg doodschiet)

Lijkt verre van op een echt , en je kan meteen duidelijk zien dat dit speelgoed is.

Het is CE goedgekeurd speelgoed, zeker dus niet Illegaal in Nederland !

De log werd verwijderd omdat er vermeld werd dat het hier om een illegaal wapen gaat.

Onwaarheden die een negatieve aanleiding geven voor de volgende vinder, heb ik dus idd correct verwijderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier wordt sterk overdreven denk ik ! (wat wel meer gebeurt op dit forum)

Het gaat om een plastiek pistooltje (eentje van het kaliber waarmee je zelfs geen vlieg doodschiet)

Lijkt verre van op een echt , en je kan meteen duidelijk zien dat dit speelgoed is.

Het is CE goedgekeurd speelgoed, zeker dus niet Illegaal in Nederland !

De log werd verwijderd omdat er vermeld werd dat het hier om een illegaal wapen gaat.

Onwaarheden die een negatieve aanleiding geven voor de volgende vinder, heb ik dus idd correct verwijderd.

 

Ook al staat er het CE keurmerk op, als het gelijkend is met een echt wapen, is het volgens de Nederlandse wet verboden. Het EC keurmerk doet daar niets aan af.

De log had alleen als doel de volgende vinders te waarschuwen, meer niet. Om dan die log te verwijderen zonder argument is niet de juiste weg, geef dan aan wat je beweegreden waren.

Wat in Belgie misschien wel kan, hoeft in Nedetrland nog niet te kunnen, dat is wel met meer zaken zo, zoals dit nep ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier wordt sterk overdreven denk ik ! (wat wel meer gebeurt op dit forum)

Het gaat om een plastiek pistooltje (eentje van het kaliber waarmee je zelfs geen vlieg doodschiet)

Lijkt verre van op een echt , en je kan meteen duidelijk zien dat dit speelgoed is.

Het is CE goedgekeurd speelgoed, zeker dus niet Illegaal in Nederland !

De log werd verwijderd omdat er vermeld werd dat het hier om een illegaal wapen gaat.

Onwaarheden die een negatieve aanleiding geven voor de volgende vinder, heb ik dus idd correct verwijderd.

 

Ook al staat er het CE keurmerk op, als het gelijkend is met een echt wapen, is het volgens de Nederlandse wet verboden. Het EC keurmerk doet daar niets aan af.

De log had alleen als doel de volgende vinders te waarschuwen, meer niet. Om dan die log te verwijderen zonder argument is niet de juiste weg, geef dan aan wat je beweegreden waren.

Wat in Belgie misschien wel kan, hoeft in Nedetrland nog niet te kunnen, dat is wel met meer zaken zo, zoals dit nep ding.

Is er geen foto van het pistool beschikbaar? Ben nu dan ook wel erg benieuwd naar hoe het er dan ook nou echt uitziet.

 

 

[Edit]

Zelf inmiddels de foto gevonden...

 

a0aec752-fbee-487d-8b48-d7bc138b161a.jpg

 

En als ik dat zo bekijk ziet het er te echt uit en mag dat inderdaad volgens de wetgeving hier niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...