Spring naar bijdragen

Openbrief Aan Geocaching.nl


zaanhoeve

Aanbevolen berichten

Heb het idee dat hier niet anders is.

Bijna onmogelijk...

Ervani laat zich amper meer zien op dit forum en van gensnet hoor je hier ook vrij weinig de laatste tijd ;)

 

Klopt, de ene wil niet en de andere mag niet. :tooth:

 

Maar niet getreurd, ik ga zo weer eens cache. :angry:

bewerkt door Remunj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Over geocaching moet je niet praten... Geocachen moet je doen!

 

Er is maar één site, waar je de informatie af kan halen om datgene te doen, wat we graag willen doen... En dat is lekker buiten lopen, fietsen of rijden om naar tupperware te zoeken. Die site is geocaching.com.

 

De rest is randvulling. Geocaching.nl is leuk vanwege het forum, waarop vaak nuttige informatie is te vinden. Voor de rest wordt toch weer doorgelinkt naar geocaching.com.

 

Op de andere sites in Nederland is niet of nauwelijks extra informatie te vinden, waar je niet buiten zou kunnen. Als niet insider verbaas je je over de ruzieachtige sfeer, die er in fora van sommige sites heerst over procedures en God mag weten wat, waar de gewone hobbyist, die alleen maar lekker buiten wil zijn en die zich kan verheugen op een mooie wandeling in de natuur met aan het einde een stukje plastic en een papiertje niets mee te maken wil hebben. Als anderen graag hun eigen site willen hebben om hun (ontzettend onbelangrijke) gelijk aan te tonen, laat ze!!

 

Het is net als met de zenders op TV. Je hoeft er niet naar toe te zippen!!! Je kan ze ook gewoon overslaan.

 

En wat diversiteit betreft... Een gemeente als Kampen heeft meen ik meer dan 200 geloofsgenootschappen, die in principe allemaal hetzelfde willen, maar wel met een eigen insteek.... Waarom zouden geocachers anders zijn dan gelovigen? Gun ze hun eigen insteek. Van samenwerking komt niet terecht. Niet in Kampen en niet in geocachersland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat diversiteit betreft... Een gemeente als Kampen heeft meen ik meer dan 200 geloofsgenootschappen, die in principe allemaal hetzelfde willen, maar wel met een eigen insteek.... Waarom zouden geocachers anders zijn dan gelovigen? Gun ze hun eigen insteek. Van samenwerking komt niet terecht. Niet in Kampen en niet in geocachersland.

 

Nounou, 200? Ooit voor school 's een inventarisatie gemaakt en we kwamen op iets van 48 uit. Misschien heeft een stad als Amsterdam er wel veel meer.

 

 

Maar weer On Topic.

Is 't niet zo dat vanwege de 'strakke handhaving' op dit forum in het verleden mensen zijn weggegaan, of zelfs weggestuurd zijn en bij andere sites hun heil gevonden hebben, of deze zelf zijn gaan bouwen?

 

Ik denk niet dat je er ooit uitkomt. Zoals al eerder hier aangegeven, zijn er altijd mensen die zich binnen de gestelde regels goed kunnen vinden. Anderen weer niet en die gaan op zoek waar zij zich beter bij voelen.

Denk ook 's aan de Formule 1 en A1 Grand Prix en bijvoorbeeld de 2 dartbonden, die beide een WK organiseren.

 

Gewoon lekker cachen, en de regels van het gebied waar je cachet 'in ere houden'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On Topic dan maar weer:

 

Afsplitsing ontstaat uit onvrede, neem dat niet alleen de afsplitser kwalijk maar kijk ook eens goed in eigen boezem.

Het niet inspelen op vraag en aanbod, het volharden in eigen (beperkte) zienswijze, het niet meegaan in ontwikkelingen en het niet inspelen op de veranderde cachepopulatie, en zo zijn er misschien nog wel meer zaken te benoemen.

Mooi dat een organisatie afspraken maakt met natuurbeheerders maar dat geeft nog niet meteen het alleenrecht. Als dat al ergens zou moeten liggen is dat m.i. bij .com. Maar de reviewer verklaart me waarschijnlijk voor gek als ik dat zou voorstellen. Maar uiteindelijk zijn zij wel diegene die een cache goedkeuren.

Ik probeer het zo te zien;

Uiteindelijk heb je om te cachen alleen .com nodig, de anderen sites willen het je alleen maar makkelijker maken.

Zo heeft iedere site wel wat moois en bij iedere site is er ook wel wat op aan te merken of ontbreekt er wat.

Doe gewoon je eigen ding, logrolletjes/boekjes zoeken in allerlei behuizingen, naam krabbelen en als je wilt nog loggen bij .com, Thats All folks!

 

 

Al met al, maak je niet te druk om allerlei randzaken, er zijn belangrijkere zaken in het leven, zoals........................cachen :blush:

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm ja daar zeg je wat, dus als al die geocaching sites samen zouden willen werken. Zou het dus voor elke groep mogelijk zijn om zonder geharrewar met natuurbeheerders een cache te kunnen plaatsen.

 

Elk zo'n site moet dan wel een persoon hebben wat aanspreekpunt zou moeten zijn, maar op deze manier voorkom je dus veel gelazer over welke club "illegaal", bezig is.

 

 

Tsja ik ga weer verder met kijken hoe dit draadje loopt. Tot nu toe zie ik weinig site-beheerders hun gedachte hierover geven?

 

 

 

 

Edit:

 

Misschien om het duidelijker te maken, zouden de personen die zo'n geocaching site hebben dat duidelijk willen maken? Ik persoonlijk zou niet weten welke personen/beheerders wat voor een site hebben?

bewerkt door eser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het lezen van dit draadje ben ik uit nieuwsgierigheid maar eens zo'n andere site gaan bekijken. Hun dichstbijzijnste en tevens meest zuidelijke cache ligt ergens bij Eindhoven, voor (inmiddels) ingeburgerde Zuidlimburgers niet bijzonder aantrekkelijk. Wij houden het lekker op geocaching.nl dan wel .com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het lezen van dit draadje, en het draadje op een andere site, en nog een andere site, en nog 1....

Kom ik tot de conclusie dat dezelfde open brief plaatsen (discussie starten) op 4 of meer verschillende locaties het niet eenvoudiger maakt.

 

- wie is toch die groep verontruste cachers?

- bij wie ligt het initiatief?

- is er vanuit alle groepen behoefte aan?

- waar wordt de discussie gehouden waar conclusies uit getrokken worden?

- over welke onderwerpen hebben we het?

- wat is het doel uiteindelijk, en hoe wordt er vorm aan gegeven?

- wie is er onafhankelijk genoeg om de groepen bij elkaar te brengen (als er dus behoefte is)

- wanneer besluit iemand dat het doorgang vindt of een langzame dood sterft?

 

Op dit moment vind ik het enige duidelijke en positieve het woord samenwerken.

Verder tast ik nog redelijk in het duister over het hoe, wat, waarom, wie en wanneer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- wie is toch die groep verontruste cachers?

;) Weet jij het?

- bij wie ligt het initiatief?

Zaanhoeve de OP?

 

- is er vanuit alle groepen behoefte aan?

Welke groepen allemaal?

 

- waar wordt de discussie gehouden waar conclusies uit getrokken worden?

Volgens mij overal en nergens?

 

- over welke onderwerpen hebben we het?

Alles en nog wat?

 

- wat is het doel uiteindelijk, en hoe wordt er vorm aan gegeven?

Samenwerken.

- wie is er onafhankelijk genoeg om de groepen bij elkaar te brengen (als er dus behoefte is)

Ja wie wil het stelletje bijelkaar brengen?

 

- wanneer besluit iemand dat het doorgang vindt of een langzame dood sterft?

Beste is om 1 site uit te kiezen waar het centraal is/blijft.

 

 

Want hier wordt je ook kierewiet van, je hebt helemaal gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...